Announcement

Collapse
No announcement yet.

6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    Originally posted by Janzki View Post
    Kannattanee ottaa ulkomaille autodetectivisiin yhteys..ettei nyt olisi todellinen ajomäärä himpan enempi :think
    Kovin paljon noin vähän ajettuun vikoja.
    Tätä kompataan
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4992
      • Forssa

      Niin, autosta on täydellinen huoltokirja ja historia muutenkin varsin hyvin tiedossa. Yleiskunto muutenkin on todella hyvä eli pinnat ovat lähes uuden veroisia niin sisällä kuin ulkona, lukuunottamatta pohjan ruosteita. Loppuen lopuksi luulen, että minulla on vain käynyt huono tuuri ja nämä nyt vaan ovat kasaantuneet tähän. Kuitenkin nämä sytytyskatkokset, öljyvuoto, vesivuoto ovat melko pieniä asioita ja ihan mahdollisia tässä iässä. Venttiilivarsien kumit menevät kaikista iän myötä, ei sinällään liity kilometreihin suoraan. Tämä vaihteisto-ongelma nyt vain on sellainen, jota ei mielestäni pitäisi olla tämän ikäisessä/ajetussa autossa mutta on kai kaikki mahdollista.

      Kaupan purkukin on tavallaan paskamainen tilanne, koska maksoin kuitenkin jo puolet venttiilivarsien kumien vaihtoremontista. Lisäksi on tullut jo hankittua tuohon upgradeja odottamaan asennusta. Eiköhän asiaan taas ensi viikolla saa jotain uutta tietoa, kun kuluttaja-asiamies on yhteydessä liikkeseen.

      Tätä auto detectiveäkö tarkoititte?
      Run a VIN number check to get a detailed and real-time vehicle history & title report. Look up the owner by VIN with AutoDetective and get instant free results.
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • j-a
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1522
        • PohojosPohojammaa

        Onkos AUX-pumppu muuten kunnossa? En tiedä onko Suomen korkeuksilla juurikaan ongelma, mutta lämpimämmissä maissa ilmeisesti laatikon hyvinvointiin on vaikutuksensa myös tuolla, kontribuoi jollakin tavalla laatikon jäähtymiseen.

        Mistäs kohdasta se muuten pukkasi ne jäähdytysnesteet pihalle? Tuliko vesipumpun vieressä olevasta aukosta koneen edestä? Siellähän on se N62-koneen tyypillisin jäähdytinnesteen vuotopaikka.
        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

        Ylimääräisenä tarjolla:

        E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

        F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          Originally posted by mikae34 View Post
          Tätä auto detectiveäkö tarkoititte?
          https://www.autodetective.com
          Taitaapa muuten olla autodna nykysin nimeltään mitä itse käytin ämmän kohdalla.
          Sieltä löytyi huolloista lähtien pirun kattavasti mitä auto nähnyt ja kokenut.

          Eli tämä: https://www.autodna.com
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11693
            • Kouvola

            Originally posted by Janzki View Post
            Taitaapa muuten olla autodna nykysin nimeltään mitä itse käytin ämmän kohdalla.
            Sieltä löytyi huolloista lähtien pirun kattavasti mitä auto nähnyt ja kokenut.

            Eli tämä: https://www.autodna.com
            Tuli kanssa käytettyä tota AutoDNA:ta viime talvena kun hain yhden auton Virosta, joka oli sitä aiemmin tuotu Latviasta ja Saksasta. Ei ollut huoltokirjaa eikä mitään mut AutoDNA antoi viimeisen viime vuoden huolloista kilometritiedot yms. Loistava infopaketti, jos yhtään epäröi auton historiaa!

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4992
              • Forssa

              Tuli tuo autodna:n raportti ostettua mutta en siitä löytänyt mitään ihmeellistä. Sieltä ei löytynyt kuin tyhjiä sarakkeita ja auton tiedot. En minä kuitenkaan epäile kilometrejä, huonot kortit vaan sattunut jaossa.
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4992
                • Forssa

                Originally posted by j-a View Post
                Onkos AUX-pumppu muuten kunnossa? En tiedä onko Suomen korkeuksilla juurikaan ongelma, mutta lämpimämmissä maissa ilmeisesti laatikon hyvinvointiin on vaikutuksensa myös tuolla, kontribuoi jollakin tavalla laatikon jäähtymiseen.

                Mistäs kohdasta se muuten pukkasi ne jäähdytysnesteet pihalle? Tuliko vesipumpun vieressä olevasta aukosta koneen edestä? Siellähän on se N62-koneen tyypillisin jäähdytinnesteen vuotopaikka.
                Aux pumpusta en osaa sanoa mitään.

                Vuoto vaikutti tulevan syylärin alta. En osaa sanoa vielä tarkemmin. Jotain positiivistakin välillä. Alipainepumppuun löytyi täsmälleen oikeanlainen o-rengas paikallisesta varaosaliikkeestä. Ei siis tarvitse ostaa koko pumppua täysin ehjän tilalle.
                Last edited by mikae34; 10-09-2018, 21:43.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  Originally posted by mikae34 View Post
                  Kiitos vastauksesta! Tällaisia oireita minulla nimenomaan on. Onko foorumilla kenties joku heppu, joka näitä on korjaillut vai missä sinä korjautit?
                  Tärinä korjaantuu todennäköisesti muutaman kympin lisäaineella vaihteistoon, jos muuten pelaa. Ota yhteys niin testataan.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 4992
                    • Forssa

                    Nyt on kaikki uudet tulpat ja syl5 sytyspuola vaihdettu. Moottorin vikalon takanahan oli sytytyskatkos sylinterissä5. Kuitenkin taas syttyi moottorin vikavalo kun auto ensin aikansa täristi tuossa 1500kmin paikkeilla...

                    Voiko vaihteiston täristäminen/nypytys vaikuttaa moottorin toimintaan ja sytyttää moottorin vikavalon????
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 891
                      • Oulu

                      Originally posted by mikae34 View Post
                      Nyt on kaikki uudet tulpat ja syl5 sytyspuola vaihdettu. Moottorin vikalon takanahan oli sytytyskatkos sylinterissä5. Kuitenkin taas syttyi moottorin vikavalo kun auto ensin aikansa täristi tuossa 1500kmin paikkeilla...

                      Voiko vaihteiston täristäminen/nypytys vaikuttaa moottorin toimintaan ja sytyttää moottorin vikavalon????
                      Eipä se vaihteisto siihen 5 cylinteriin vaikuta, jos kerran sieltä tulee vikakoodia. Se sytytyskatkos voi aiheuttaa sen tärinän myös.

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4992
                        • Forssa

                        Originally posted by majgul View Post
                        Eipä se vaihteisto siihen 5 cylinteriin vaikuta, jos kerran sieltä tulee vikakoodia. Se sytytyskatkos voi aiheuttaa sen tärinän myös.
                        Eräs teoria on ollut, että koska tuon nypytyksen (se on melko voimakasta) aikana moottorin kuormitus vaihtelee niin paljon niin se saattaisi laukaista tuon.

                        Tuo moottorin vikavalo siis syttyy ainoastaan silloin kun autoa "jumputtaa" sen tärinän/nypytyksen kohdalla edestakaisin riittävän kauan. Jos autolla ajelee normaalisti ei moottorin vikavaloa syty. Jos sytytyksessä olisi oikeasti jotain vialla niin eikö sen vikavalon pitäisi syttyä sitten ihan normaalissa ajossakin?

                        Ja kyllä se tärinä on selkeästi vaihteistosta johtuva, koska se lievenee kun kytketään DS päälle.
                        Last edited by mikae34; 13-09-2018, 21:27.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • j-a
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 1522
                          • PohojosPohojammaa

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Eräs teoria on ollut, että koska tuon nypytyksen (se on melko voimakasta) aikana moottorin kuormitus vaihtelee niin paljon niin se saattaisi laukaista tuon.
                          Se pelkkä cyl5:n misfire ei ainakaan vikavaloa sytytä. Tai kenties sitten jos toistuu riittävän pitkään / tiheään.
                          Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                          Ylimääräisenä tarjolla:

                          E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                          F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4992
                            • Forssa

                            Originally posted by j-a View Post
                            Se pelkkä cyl5:n misfire ei ainakaan vikavaloa sytytä. Tai kenties sitten jos toistuu riittävän pitkään / tiheään.
                            Kuten kirjoitin, niin pitää riittävän kauan ajella sen nypytys kierroslukualueen kohdalla, että vikavalo syttyy. Täytyy seilata kierroksia edestakas sen 1500kmin molemmin puolin ja tavallaan "houkutella" sitä tärinää sieltä pienillä kaasupolkimen pumppauksilla. Tätä kun jatkaa riittävän monta kertaa syttyy lopulta vikavalo.
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • Akitso
                              BTCF Member
                              • Jun 2009
                              • 34
                              • Espoo

                              Kokeile ottaa yhdestä vanoksen solenoidista liitin irti, ei väliä mikä. Tämä poistaa valvetronicin käytöstä. Täällä vähän samanlaisia oireita. Tasakaasulla ei ongelmia, mutta kun kuorma kasvaan juurikin tuossa 1500-2500rpm niin valo syttyy 5syl misfire, ei muita koodeja. Vanoksesta yksi solenoidin johto irti niin ei mitään oireita.

                              Vuotoa veikkaisin vaihteiston lämmönvaihtimen termostaattin pohj tai syylärin ylivuotoletkuun, jos yhtään samanlainen on kuin 5ssa.
                              --
                              E60 550iA
                              ex: E39 530iA

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4992
                                • Forssa

                                Vikakoodi tuli jälleen sytytyshäiriöistä sylinterissä 5, sekä myös muissa sylintereissä. Sylinterissä 5 on nyt siis uusi tulppa ja puola. Uskon vahvasti, että sen 1500kmin tärinäalueen kohdalla jumputtaminen on syy tuohon moottorin vikavalon syttymiseen ja sytytyshäiriö vikakoodiin. Voin ajaa autolla vaikka lappiin asti ilman mitään vikavaloja mutta, jos jään "härnäämään" autoa pumppaamalla kaasua 1500kmin alueella edestakaisin, niin noin kymmenen kerran täristämisen jälkeen se moottorin vikavalo syttyy ja vikakoodi tulee.
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎