Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä mieltä olet sähköautoista?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Susiraja
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 361
    • Helsinki

    Originally posted by Vilikki View Post
    Mitä mieltä olet sähkövioista?
    Bemareissa jos oli vaan pieni sähkövika, niin pitää jättää korjaamatta. Korvautuu vaan isommalla. Vikojen määrä vakio.

    Itseä kiinnostas sähköauto, mutta tällä hetkellä työmatka niin lyhyt että oon kulkenu polkupyörällä. Matka-ajoa kun liikkuminen pääasiassa ja sitäkin harvoin, niin polttomoottorilla ajelen ja bensankulutuksella ei oo käytännössä merkitystä. Jos työmatkoihin täällä Helsingissä tartteis autoa, niin ottaisin varmaan sähköauton käyttöön.
    www.finnishcodriver.blogspot.fi

    Comment

    • GameOver
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3026
      • Sjundeå

      Originally posted by Vilikki View Post
      Mitä mieltä olet sähkövioista?
      Ne on tosi rasittavia. Muistan kun joskus yli kymmenen vuotta sitten oman Xsara VTS:n hälytin kiukutteli jatkuvasti. Ärsytti suunnattomasti. Mitä mieltä sinä olet sähkövioista?

      Originally posted by Susiraja View Post
      Itseä kiinnostas sähköauto, mutta tällä hetkellä työmatka niin lyhyt että oon kulkenu polkupyörällä. Matka-ajoa kun liikkuminen pääasiassa ja sitäkin harvoin, niin polttomoottorilla ajelen ja bensankulutuksella ei oo käytännössä merkitystä. Jos työmatkoihin täällä Helsingissä tartteis autoa, niin ottaisin varmaan sähköauton käyttöön.
      Toihan on totta. Säästömielessä jos ajattelee niin 10km/päivässä ajelulla se on lopulta aivan yksi ja sama millä käyttövoimalla se auto liikkuu eteenpäin. Silloin ei heilauta lompakkoa juuri minnekään. Täältä landelta kun tuuppaa sinnepäin töihin niin kilometrejä tulee taas minimissään 80 per päivä. Sen alkaa huomaamaan kuukausitasolla.
      -22 Lexus ES300h
      -08 Subaru Impreza

      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        Originally posted by Vilikki View Post
        Mitä mieltä olet sähkövioista?
        Koillismaalla ne ovat lisääntyneet

        Sähköautoissa ei ole sekoilevia jakopäitä, ei hehku- eikä sytytystulppia, ei vanos- yms ja rikkoutuvia puolia, ei moottoriöljyjä, vaihdettavia polttoaine- ja voiteluainesuodattimia, ei polttoaine- ja vesipumppuja, kaksoismassavauhtipyöriä, vaihteistoremppoja, luistavia kytkimiä, kohisevia painelaakereita, jurraavia perämurikoita eikä edes turboja. Tai tukkeutuvia hiukkassuodattimia, vuotavia pakoputkistoja sekä muuta pakollista hömppää kuten EGR tai, tai, tai.

        Aika paljon pitää sähköautoihin tulla sähkövikoja jos nuo em. lähes sataprosenttisella varmuudella tulevat viat onnistutaan ylittämään.

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          Viime aikoina btcf:n seuranta jäänyt vähemmälle ja suurin mielenkiinto on keskittynyt fb sähköauto ja tesla-foorumeille. Jonkun verran myös ulkomaiden foorumeita tullut selailtua.

          Näyttäisi siltä että Leafit on täysin ongelmattomia autoja pohjolan ilmastossa, Ioniqit uutena mallina lähes yhtä hyviä, i3 ja eGolf pelkkänä sähkönä varsin hyvä, REX/plug-in -versiot ongelmallisempia. Amperassa hyvä hls käytettynä. Luotettavuudessa perää pitää Tesla, osittain tarkoituksellisen jippojen (ovenkahvat, X:n ovet), huonon suunnittelun (12v akut kulutustavaraa) ja huonon kokoonpanon takia. Ottaen huomioon Suomen Tesla-kanta (n.600kpl) ja alhainen keski-ikä, yllättävän usein matka on katkennut ja lavetilla on menty huoltoon. Toki korjaukset menee 4 vuoden takuuseen useimmilla ja sijaisauto tulee mukisematta, mutta Teslailu vaatii aika paljon toleranssia omistajalta imo.
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • zeniitti
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 574
            • 127.0.0.1

            Originally posted by 205/65-15H View Post
            Viime aikoina btcf:n seuranta jäänyt vähemmälle ja suurin mielenkiinto on keskittynyt fb sähköauto ja tesla-foorumeille. Jonkun verran myös ulkomaiden foorumeita tullut selailtua.

            Näyttäisi siltä että Leafit on täysin ongelmattomia autoja pohjolan ilmastossa, Ioniqit uutena mallina lähes yhtä hyviä, i3 ja eGolf pelkkänä sähkönä varsin hyvä, REX/plug-in -versiot ongelmallisempia. Amperassa hyvä hls käytettynä. Luotettavuudessa perää pitää Tesla, osittain tarkoituksellisen jippojen (ovenkahvat, X:n ovet), huonon suunnittelun (12v akut kulutustavaraa) ja huonon kokoonpanon takia. Ottaen huomioon Suomen Tesla-kanta (n.600kpl) ja alhainen keski-ikä, yllättävän usein matka on katkennut ja lavetilla on menty huoltoon. Toki korjaukset menee 4 vuoden takuuseen useimmilla ja sijaisauto tulee mukisematta, mutta Teslailu vaatii aika paljon toleranssia omistajalta imo.
            Alkaa kivittäkö, mutta uus leaf on jo ihan ok näköinen...etenkin kun vertaa siihen ekaan sukupolveen.

            Comment

            • Attekun
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1407
              • Saarijärvi

              Originally posted by zeniitti View Post
              Alkaa kivittäkö, mutta uus leaf on jo ihan ok näköinen...etenkin kun vertaa siihen ekaan sukupolveen.
              Piti käydä ihan kuva katsomassa ja olen kanssasi samaa mieltä.
              Toyota Alphard MS
              Peugeot e-2008
              ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

              Comment

              • j-a
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 1522
                • PohojosPohojammaa

                Originally posted by Attekun View Post
                Piti käydä ihan kuva katsomassa ja olen kanssasi samaa mieltä.
                Sehän on niinkuin Amperan ja i3:n äpärälapsi.

                ...mutta ihan OK:n näköinen silti.
                Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                Ylimääräisenä tarjolla:

                E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                Comment

                • zeniitti
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 574
                  • 127.0.0.1

                  Aidosti hyvä muutos:

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11079
                    • Oulu

                    Eihän tuo vieläkään hieno ole, mut tosiaan iso muutos parempaan.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • nokonzok
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2013
                      • 826
                      • Espoo

                      Sen verran oli minunkin mielestä iso muutos parempaan, että Tekna lähti tilaukseen.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by nullzwei View Post
                        Koillismaalla ne ovat lisääntyneet

                        Sähköautoissa ei ole sekoilevia jakopäitä, ei hehku- eikä sytytystulppia, ei vanos- yms ja rikkoutuvia puolia, ei moottoriöljyjä, vaihdettavia polttoaine- ja voiteluainesuodattimia, ei polttoaine- ja vesipumppuja, kaksoismassavauhtipyöriä, vaihteistoremppoja, luistavia kytkimiä, kohisevia painelaakereita, jurraavia perämurikoita eikä edes turboja. Tai tukkeutuvia hiukkassuodattimia, vuotavia pakoputkistoja sekä muuta pakollista hömppää kuten EGR tai, tai, tai.

                        Aika paljon pitää sähköautoihin tulla sähkövikoja jos nuo em. lähes sataprosenttisella varmuudella tulevat viat onnistutaan ylittämään.
                        Kaikkiin autoihin tulee vikoja. Paljonko uuden sähköauton ostaja miettii sellasia, autoissa on kuitenkin takuu. Ja useimmilla merkeillä maahantuoja tai tehdas osallistuu tänäpäivänä melko paljon takuun jälkeisiin korjauskustannuksiin melkein viassa kun viassa. Jos käyttiksen on oltava 15 vuotias auto joka ei oo vuosikymmeneen nähnykkään merkkikorjaamoa niin sittehän se on vähä toisenlaista hommaa.

                        Itse otsikkoon: Kannattaa käydä ajelemassa noilla hybridi- tai sähköautoilla jos haluaa muodostaa informoidun mielipiteen niistä. Se että sanoo "en omista en oo kokeillu mut ihan paskoja" ei tarkoita oikein mitään.
                        Last edited by petrolhead; 11-01-2018, 17:07.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7041
                          • Forssa

                          Kurkistellaan sähköautojen tyyppivikoja ja vikatiheyttä uudelleen kun ovat oikeasti kunnolla yleistyneet ja alkavat päästä 20v ikään.

                          Lähtökohtaisesti liikkuavia ja huollettavia osia huomattavasti vähemmän mutta on siellä silti potentiaalisia vikakohteita.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3026
                            • Sjundeå

                            Originally posted by nokonzok View Post
                            Sen verran oli minunkin mielestä iso muutos parempaan, että Tekna lähti tilaukseen.
                            Tässä kuumeisesti odotellaan kolmen vanhakoppasen jälkeen nyt uusikoppasta Teknaa niin ikään. Tosin en päässyt vaikuttamaan niin paljoa että olisin saanut kokonahat ja automaattiparkin. Seuraavaan sitten....
                            -22 Lexus ES300h
                            -08 Subaru Impreza

                            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3702
                              • Kouvola

                              Kyllähän tekin tiedätte, että polttomoottori on ainoa oikea
                              Sitten kun tollasella sähköautolla ajellaan yhdellä latauksella se 800-1000km talvella niin vois harkita.
                              Sitten mahdollisesti pääsis töihin jopa viikon yhdellä latauksella...

                              Jännä myös että kukaan ei noista akuista hössötä kuin paljon niissä on ongelmajätettä verrattuna Polttomoottori käyttöiseen.

                              Hybridi teknologi sais kyllä musta kehittyä vielä, että yhdistellään enemmän just sähkö+Bensiini konetta...

                              McLaren P1/ Porsche 918 hyvä esimerkki toimivasta ja BMW i8 tottakai

                              +Raskasliikenteessä sähköllä toimiva rekka ihan mahdottomuus.

                              Ei mun tartte viherpiipertää kun se on aivan turhaa ei suomi pelasta maailmaa kuitenkaan. Kiinalainen pamauttaa aamulla tehtaan käyntiin ni siinä on Ecopäästöä suomen edestä
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15225
                                • Ajamisen Iloa

                                Originally posted by Matuh View Post
                                Kyllähän tekin tiedätte, että polttomoottori on ainoa oikea
                                Sitten kun tollasella sähköautolla ajellaan yhdellä latauksella se 800-1000km talvella niin vois harkita.
                                Sitten mahdollisesti pääsis töihin jopa viikon yhdellä latauksella...

                                Jännä myös että kukaan ei noista akuista hössötä kuin paljon niissä on ongelmajätettä verrattuna Polttomoottori käyttöiseen.

                                Hybridi teknologi sais kyllä musta kehittyä vielä, että yhdistellään enemmän just sähkö+Bensiini konetta...

                                McLaren P1/ Porsche 918 hyvä esimerkki toimivasta ja BMW i8 tottakai

                                +Raskasliikenteessä sähköllä toimiva rekka ihan mahdottomuus.
                                Hys hys älä nyt nosta kissaa pöydälle tai vaivaa tosiasioilla. Mehän ollaan siirrytty reaalimaailmasta jo vuosia sitten siihen että hipsteridenialistit määrittää mitkä sanat kielletään ja saa vaan olla positiivista pöhinää kaikesta uudesta ja jännästä. Mikään mikä on nyt pop ei tietenkään haittaa että valmistus aiheuttaa helvetilliset ongelmajätevuoret seuraavalle sukupolvelle, pääasia että sähkö ja akku jepajee!

                                Ja itseasias noi itseajavat sähkörekat on se ensimmäinen todellinen sovellus missä homma tulee breikkaamaan todella.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎