Originally posted by harriba
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä mieltä olet sähköautoista?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
-
-
Originally posted by j-a View PostJaa sieltähän tuo löytyikin. Miksihän lie tekijä näyttäisi tämän vuoden puolella poistaneen kuvia ja viestejään?
http://www.mersuforum.net/forum/view...80218&start=90
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View Post
Comment
-
-
Kovin vaikea on hahmottaa näiden plug-in hybridien kulutuksia siltä alueelta, kun sähkö loppuu. Ensin vedetään 15-50km sähköavusteisesti olemattomilla kuluilla/päästöillä ja sen jälkeen todelliset kulut on reilusti normaalia isommat kiitos 200-300kg painavan akkupaketin. Näistä ei tietysti paljoa puhuta, mutta kuitenkin aika olennainen osa pidemmän ajan sijoitusta, jos ostaa jonkun uuden/ uuden karhean pelin. Melkoinen porsaanreikä löytynyt tästä CO2 perusteisesta autoverosta. Koska lie paikkaavat. Täyssähköiset autot oma lukunsa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostMeinaatko että olisi pysynyt hengissä jos olisi ollut normi polttoaineella toimiva automaattiohjattu auto?Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostKovin vaikea on hahmottaa näiden plug-in hybridien kulutuksia siltä alueelta, kun sähkö loppuu. Ensin vedetään 15-50km sähköavusteisesti olemattomilla kuluilla/päästöillä ja sen jälkeen todelliset kulut on reilusti normaalia isommat kiitos 200-300kg painavan akkupaketin. Näistä ei tietysti paljoa puhuta, mutta kuitenkin aika olennainen osa pidemmän ajan sijoitusta, jos ostaa jonkun uuden/ uuden karhean pelin. Melkoinen porsaanreikä löytynyt tästä CO2 perusteisesta autoverosta. Koska lie paikkaavat. Täyssähköiset autot oma lukunsa.
Jos on paljon pitkän matkan ajoa, niin noi plugarit ei todellakaan kannata. Vie bensaa ihan tajuttomasti. Lähinnä sopii sellaisille kenellä joku 80-90% lyhyttä kaupunkiajoa ja silloin tällöin joku pidempi reissu. Jos taas lähtee täydellä akulla ja ajelee jonkun 100-200km, niin kyllä se silti samaan menee kokonaiskulutukselta kuin joku mikä ei kulje sähköllä, kun perillä voi taas ajaa akuilla kaupungissa. Lataa kuitenkin akkuja moottorijarrutuksissakin.
Comment
-
-
Originally posted by TFV View PostEikäku ei olis törmänny ollenkaan.Originally posted by MikeDry View PostEn, enkä edes ajatellut sitä....Enemmän kuin TFV sanoi
Autonomiset autot eivät kyllä ole oman suosikkilistan kärjessä ainakaan vielä.
Comment
-
-
Pari pidempää maantie ajoreissua nyt pääsiäisenä takana 530e. Ensimmäisen ajo ilman sähköä, 180km E18 tietä, pääosin vakkarilla 130km/h, keskikulutus 7.4l.
Toinen matka 120km rauhallisempaa maantie-moottoritie yhdistelmää täydellä akulla. Keskikulutus 4.9l. Renkaina 20” kitkat. Kontti täynnä ja kaksi aikuista autossa. En nyt pidä kauhean tota kulutusta, jos pitää paikkansa Bmw connected:n app:sin mukaan. Autodrive moodilla molemmat ajettu.X4 -18
Z4 2.5si -07
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostKovin vaikea on hahmottaa näiden plug-in hybridien kulutuksia siltä alueelta, kun sähkö loppuu. Ensin vedetään 15-50km sähköavusteisesti olemattomilla kuluilla/päästöillä ja sen jälkeen todelliset kulut on reilusti normaalia isommat kiitos 200-300kg painavan akkupaketin. Näistä ei tietysti paljoa puhuta, mutta kuitenkin aika olennainen osa pidemmän ajan sijoitusta, jos ostaa jonkun uuden/ uuden karhean pelin. Melkoinen porsaanreikä löytynyt tästä CO2 perusteisesta autoverosta. Koska lie paikkaavat. Täyssähköiset autot oma lukunsa.
Comment
-
-
Oliko jo sana Saab mainittu :think ei mikään aprillipila juttu tämä auto. Joskus bongattu työmatkalla vieläpä, oliko viimeksi tässä vajaa viikko sitten..Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"
BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostYmmärrän toki, muttä 45+ on kuitenkin todella eri juttu kuin 35-. Kaikissa mainituissa autoissa on kyllä laturitikin kohdillaan ihan hinnat alkaen mallista lähtien.
Uudemmilla akuilla varustettujen vanhan mallin Lefojen hinnatkin alkavat jo ykkösellä, joten ei siinä nyt enää oikeasti olla ihan mahdottoman kaukana kakkosauton hintaluokasta. Niilläkin sen sata kilsaa ajaa vähän kovemmallakin pakkasella, ja edelleen aika harva sen enempää päivässä tarvitsee. Arkea helpottaa sekin, että Prismassakin saa ladattua.
Omasta tuttavapiiristä ei äkkiseltään tule mieleen perheitä, joissa tavallisen kakkosauton hinta olis +15k. Ei kai tuollaista vanhaa Leafia kukaan osta kuin ideologian vuoksi -- käytännöllisemmän, vastaavan ikäisen ja saman verran ajetun perus bensatötterön saa 10k halvemmallakin.
Sitä odotellessa, että alle 20k saa sähköauton jonka speksit vastaa oleellisilta osin Model S P85D
Comment
-
Comment