Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton törkeä käsittely EPDM:n asennuksessa!!!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heiskate
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 424
    • Tammela

    Tuo softaushan tehdään sillä lailla, että saat ohjelman mukaan sellaisen Bluefin palikan, joka lyödään obd-porttiin kiinni ja imetään siihen auton vakio-ohjelma. Sen jälkeen palikka kiinni tietsikkaan ja ohjelma englantiin räätälöitäväksi. Sieltähän se tulee sitten jonkin ajan päästä paranneltuna takaisin ja Bluefin palikka taas autoon kiinni ja uusi ohjelma sisään.

    Nopeaa ja ketterää ja palikka jossa säilyy koko ajan sekä auton vakio-ohjelma, että viriohjelma jää itselle. Eli voit helposti muuttaa itsekin ohjelman halutessasi vakioksi ja toisin päin. Palikalla voi myös lukea ja nollata vikakoodeja, että jotain hyötyä muutenkin.

    Penkissä voi sitten käydä ohjelman laiton jälkeen toteamassa tulokset. Mikäli tuloksiin ei ole tyytyväinen, tekevät ohjelmaan halutessasi muutoksia ja muokkaavat sellaiseksi, kuin asiakas haluaa.

    Sattui olemaan 20% tarjouksessa tuo, niin tuli sitten otettua ja mielestäni toimii kyllä hyvin.

    Koko systeeminhän saa tilattua myös suoraan englannista, eikä tarvitse käyttää epdm:ää välikätenä. Jos olisin tiennyt kuinka yksinkertaista ja helppoa tuo oli, niin olisin niin tehnytkin, varsinkin kun homma epdm:n kanssa meni tällaiseksi pelleilyksi.

    Lueskelin tuosta Superchipsistä netistä ja pitäisi olla ihan pätevä paikka ja asiakaspalvelun toimivuudesta on saanut runsaasti kehuja.



    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Ohjelmaan kuuluu penkitys...eikö se säätötyö tehdä aina penkissä.Eli nämä "softaukset" EPDM:llä tehdään tuolla tavalla,no nyt selkis kun jossain topicissa ihmettelin jotain kyseisen puljun käyriä....

    Comment

    • arpuC
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1377

      Originally posted by Ramzez View Post
      Itse asiassa homma menisi jotenkuten niin, että nimimerkki heiskaten tulisi ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ja pyytää häneltä ratkaisusuositusta asiaan. Kuluttaja-asiamies voi kuitenkin viedä asian kuluttajariitalautakuntaan, joka käsittelee kuluttajan ja elinkeinoharjoittajan välisiä riitoja. Viimeisin taho kuitenkin antaa vain ratkaisusuosituksen, kuten kaikki muutkin kuluttajaa varten luodut tahot, jolloin ainoa juridisesti sitova tapa saada firma korvaamaan aiheuttamansa vahingot olisi viedä asia käräjäoikeuteen. Mutta yksistään jo tuon ratkaisusuosituksen saaminen kuluttajariitalautakunnasta voi viedä useita kuukausia, jolloin homman mielekkyys menee jo siinä.

      Jos on tarpeeksi periaatteen ihminen, niin ainahan tuota asiaa voi lähteä puimaan, se ei kuitenkaan suoranaisesti maksa kuluttajalle mitään, ellei asiaa aleta käsittelemään oikeudessa.
      Itse otin aikanaan Saunalahden perseilyistä kunnan kuluttajaneuvontaan yhteyttä ja he ottivat Saunalahteen heti yhteyttä. Heti alkoi tapahtua koska sain haluamani mitä lakipykälässäkin todettiin.
      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
      En löydä enää sun luo
      Teitkö sä tän tahallaan?
      Nyt kaikki palaa.

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1461
        • Area 03

        Originally posted by heiskate View Post
        §Sieltähän se tulee sitten jonkin ajan päästä paranneltuna takaisin ja Bluefin palikka taas autoon kiinni ja uusi ohjelma sisään.

        Nopeaa ja ketterää ja palikka jossa säilyy koko ajan sekä auton vakio-ohjelma, että viriohjelma jää itselle. Eli voit helposti muuttaa itsekin ohjelman halutessasi vakioksi ja toisin päin. Palikalla voi myös lukea ja nollata vikakoodeja, että jotain hyötyä muutenkin.

        Penkissä voi sitten käydä ohjelman laiton jälkeen toteamassa tulokset. Mikäli tuloksiin ei ole tyytyväinen, tekevät ohjelmaan halutessasi muutoksia ja muokkaavat sellaiseksi, kuin asiakas haluaa..
        Menee OT,mutta itse olen teettänyt aina säätyön penkissä.Ajetaan auto vakiona penkissä,todetaan että kaikki toimii ja saadaan xxxhp/rpm ja xxxNm/rpm

        Sitten keskustellaan mitä halutaan ja ruvetaan hommiin.Muutamia vetoja,katellaan käyriä,esitän omat toiveet ja säätötyön tehnyt henkilö antaa omat kommentinsa ja jälleen muutamia vetoja ja katellaan käyriä.Loppujen lopuksi hommaan mennyt aikaa 4 tuntia ja ainakin tietää että a) auto toimii ja kaikki kunnossa b) tietää ainakin mitä se tehonlisäys on paperilla.

        On meinaa käynyt joskus niinkin,että kun autolle tehty ensimmäinen veto vakiona,on huomattu että kaikki ei toimi oikein,niin homma lopetettu ja korjattu autoa ja sitten jatkettu kun kaikki arvot niissä toleranseissa että säätötyötä on järkevä jatkaa.

        Itse olen ainakin h...vit huono arvioimaan persedynolla mitään,toinen auto viereen tai kelloa vastaan niin sitten tiedän mihin auto pystyy.
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • heiskate
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 424
          • Tammela

          Joo en tiedä kuinka hyvä itsekään olen persdynolla arvioimaan, mutta kyllä tässä niin selkeä muutos aikaan saatiin, että jopa meikäläinen sen tunsi.

          Vaikka ohjelma laitettiin nyt sisään penkittämättä ensin, niin sehän on silti helppo penkittää vielä ensin vakiona ja sen jälkeen optimoituna, kun tuon palikan kanssa on helppo ja nopea vaihdella ohjelmia. Tosin tuohon puljuun ei sattuneesta syystä ole kiinnostusta autoa enää viedä mihinkään toimenpiteeseen.

          Auto oli kyllä hiljattain huollettu ja piti olla kaikin puolin moitteettomassa kunnossa. Kävin vielä hiukan ennen ohjelmointia Rahun luona erinäisissä toimenpiteissä ja vikakoodeja ei jäänyt jne. Jos pientä vertailua muuten tekee ammattimaisuudessa ja osaamisessa Rahun ja epdm:n välillä, niin on siinä kyllä valovuoden ero Rahun hyväksi. Se mies tietää mitä tekee ja miten kuuluu tehdä.

          Onkin jälkikäteen ottanut aivoon, etten ottanut niitä ledejäkin häneltä. Olin vaan tuota ohjelmointia haaveillut jo pitkään ja kun se alennuksessa oli epdm:llä, niin ajattelin saada kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

          Comment

          • Guest's Avatar

            Mikäli EPDM:n yrityksen toimintaa ei tietoisesti olla ajamassa alas, on todella erikoista ettei halua asiakaspalveluun löydy.

            Comment

            • janihannula
              BTCF Member
              • Jun 2006
              • 740
              • https://t.me/pump_upp

              Aika rankkaa apinointia kyseiseltä firmalta. Täältä iso kannustus asian loppuun vientiin.
              Muokkaahan topicin otsikko vielä osuvammaksi niin useampi hokaa lukaista jutun läpi.
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6322
                • P-Pohjanmaa

                Asiakaspelvelu vaan näyttelee asiassa kun asiassa niin suurta roolia että se kannattaa hoitaa kunnialla.
                Tsemppiä yrittäjälle sekä vahinko puolelle että saavat hoidettua asiansa kunnialla.
                Ainakin itse huomannut että hintakaan ei ole este kun vaan vastapuolen kaveri on mukava niin asiointi menee ihan omalla painollaan.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • heiskate
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 424
                  • Tammela

                  Osaisko joku antaa helpon vinkin kuinka saan tuota otsikkoa muutettua? Sen verran käsi, etten ole onnistunut, enkä ohjetta löytänyt. Pelkästään edittiä käyttämällä ei tunnu otsikkoon enää pääsevän käsiksi.

                  Comment

                  • mixout
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2011
                    • 454
                    • Keski-Suomi

                    Originally posted by heiskate View Post
                    Osaisko joku antaa helpon vinkin kuinka saan tuota otsikkoa muutettua? Sen verran käsi, etten ole onnistunut, enkä ohjetta löytänyt. Pelkästään edittiä käyttämällä ei tunnu otsikkoon enää pääsevän käsiksi.
                    Olikohan Edit -> Go Advanced tjsp
                    Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                    Comment

                    • Enliz
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 1503
                      • Espoo

                      Originally posted by heiskate View Post
                      Osaisko joku antaa helpon vinkin kuinka saan tuota otsikkoa muutettua? Sen verran käsi, etten ole onnistunut, enkä ohjetta löytänyt. Pelkästään edittiä käyttämällä ei tunnu otsikkoon enää pääsevän käsiksi.
                      Mene edelliselle sivulle missä tämän otsikko on ja klikkaat pari kertaa otsikon vierestä niin pitäisi päästä muokkaamaan.

                      Ihme toimintaa, hyvä tietää jos tälläistä on asiakaspalvelu ja työnjälki
                      now: Mercedes Benz 350e AMG
                      ex: f30 320i M-Sport
                      ex: e46 320i M-Sport II
                      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                      ex: e36 316i Compact
                      ex: e39 530i M-Sport
                      ex: e46 320Cd M-Sport II

                      Comment

                      • heiskate
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 424
                        • Tammela

                        No niin sieltähän se helposti onnistui. Kiitoksia opastuksesta! Vastaisiko tuo nyt vähän paremmin tapahtunutta.

                        Originally posted by mixout View Post
                        Olikohan Edit -> Go Advanced tjsp

                        Comment

                        • heiskate
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 424
                          • Tammela

                          Mitään sovinnon elettäkään ei ole kuulunut ja threadistä voi lukea selkeästi Epdm:n kannan asiaan, eli vähättelevä ja mitään hyvitettävää ei ole, koska ilmeisesti asennus on ollut sitten loistavaa.

                          No kuten kuvista on voinut todeta, asennuksen jälki ei todellakaan kelpaa minulle, eikä useimmille muillekaan, saati asiakaspalvelu ym. ym.

                          Nyt on sitten kirjallinen reklamaatio Epdm:lle lähtenyt ja asia saatettu myös kuluttajaneuvonnan tietoon. Jatkoa odotellessa...

                          Comment

                          • Samppae39
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1585
                            • Vähäkyrö

                            Voisin veikata, että pyyhkii perseensä sillä reklamaatiolla. Eiköhän se oo tehny kantansa selväks, että ei ota asiaan mitään kantaa ennen raastupaa.

                            Comment

                            • heiskate
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 424
                              • Tammela

                              Näinhän siinä valitettavasti taitaa käydä. Ei kyllä voi kuin ihmetellä, kun on itsekin myöntänyt, että asennus ei onnistunut ja jälkiä jäi molemmin puolin puskuria + muu huolimattomuus/johtoja irti ja toimimattomat ledit ja penkitys tekemättä ja kuvia asennuksista löytyy.

                              Miten ihmeessä voi kuvitella selviävänsä vain olan kohautuksella asiasta? Ei ilmeisesti tiedä, mitä lakimiehet Suomessa maksaa ja kuka maksaa molempien oikeudenkäyntikulut jos sinne kerta mennään.

                              Vielä en ole ehtinyt käydä missään näyttämässä tuota puskuria, että mitä mahtaisi maksaa jos saisi molemmilta puolilta nuo sisäänmenokohdat kuntoon tai vastaavasti jollei onnistu, niin uusi puskuri?

                              Tietäisi vähän sitten mitä esittää vaatimuksia.



                              Originally posted by Samppae39 View Post
                              Voisin veikata, että pyyhkii perseensä sillä reklamaatiolla. Eiköhän se oo tehny kantansa selväks, että ei ota asiaan mitään kantaa ennen raastupaa.

                              Comment

                              • heiskate
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 424
                                • Tammela

                                Juuri saapui sitten Epdm:n vastaus reklamaatioon sähköpostiin:

                                "Päivän naurut....

                                kiitos niistä.

                                t. niko"


                                Kaveri on ihan toiselta planeetalta... Nauratti varmaan se, että koska en tiennyt puskurin laiton mahdollisia kustannuksia, laitoin siihen varmuuden vuoksi riittävästi hintaa. Tai en tiedä onko edes riittävästi, jos ulkomailta tilatessakin joudut käytetystä maksamaan n. 600 euroa ja se pitäisi saada vielä oikean väriseksikin ja asennetuksi paikoilleen.

                                800,- pistin reklamaatiovaatimuksessa hinnaksi. Tosin jollei sitä mene, niin ei tietenkään tarvitse niin paljoa korvatakaan. Mutta kuluttajariitalautakunta ei voi suositella suurempaa korvausta, mitä asiakas on itse vaatinut, niin pakko se on sen verran yrittää hintaa laittaa, ettei hirveästi tappiolle jää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎