Jälleen T4 transporter utelua. Ostin uuden soittimen ja kaiuttimet. Soittimen vaihdoin jo mutta alkuperäisen kaiuttimen päältä nypättyäni irti sen ritilän en näe ruuveja missään kaiuttimessa. Miten kaiutin irtoaa? :think
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Jälleen T4 transporter utelua. Ostin uuden soittimen ja kaiuttimet. Soittimen vaihdoin jo mutta alkuperäisen kaiuttimen päältä nypättyäni irti sen ritilän en näe ruuveja missään kaiuttimessa. Miten kaiutin irtoaa? :think
Joissan malleissa tuommosilla klipseillä kiinni
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Eli ilmeisesti varovasti nostamalla ylöspäin pitäisi irrota.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Tervehdys viisaammat.
Sigun toukkaan(e46) ilmaantui lauantain miitissä sellainen oire, kun kiihdyttää vähän ripeämmin pienellä vaihteella(1-2), että koko auto tärisee vaihdekeppiä myöden ja kuulostaa siltä et joku jurnuttaa runkoon.
Nyt kun tuli tehtyä hieman troubleshootingia auton alla, niin huomasin ainakin repsikan puolen vetarissa päittäisvälyksen. Otin renkaankin pois varmistaakseni ettei pelkkä laakeri ole löysällä(ei ollut). Voiko pelkkä vetarin välys aiheuttaa tuollaisen tärinän vai hommaanko suosiolla myös kardaanin kannatinlaakerin(mikälie)? Toisella puolella ei tunnu välystä ollenkaan.
Entä olisko jotain muuta mitä kannattais katsoa samalla?
Kiitos jo etukäteen.
EDIT: Kummallakin puolella samanlainen välys. Eli normaalia?
Kysellääs täältäkin, eli: Onko jotain hyviä vinkkejä millä kannattais liimata? tai muuten korjata emännän pikkuvolvon penkinreunaa? Kyseessä siis puoli(keino)nahat jossa istuinosassa verhoilu on ratkeillut nahka-kangasosan saumasta. Onko jotakin suutariliimaa tms. josta ei kuitenkaan jäisi sitten joka istumiskerralla jälkiä vaatteisiin? Kiittää!
Tervehdys viisaammat.
Sigun toukkaan(e46) ilmaantui lauantain miitissä sellainen oire, kun kiihdyttää vähän ripeämmin pienellä vaihteella(1-2), että koko auto tärisee vaihdekeppiä myöden ja kuulostaa siltä et joku jurnuttaa runkoon.
Nyt kun tuli tehtyä hieman troubleshootingia auton alla, niin huomasin ainakin repsikan puolen vetarissa päittäisvälyksen. Otin renkaankin pois varmistaakseni ettei pelkkä laakeri ole löysällä(ei ollut). Voiko pelkkä vetarin välys aiheuttaa tuollaisen tärinän vai hommaanko suosiolla myös kardaanin kannatinlaakerin(mikälie)? Toisella puolella ei tunnu välystä ollenkaan.
Entä olisko jotain muuta mitä kannattais katsoa samalla?
Kiitos jo etukäteen.
EDIT: Kummallakin puolella samanlainen välys. Eli normaalia?
Tarkista moottorin tukikumien kunto vaikka tunkkaamalla konetta varovasti öljypohjasta ylöspäin. Varsinkin ison Dieselin vääntö syö kumeja ja revenneillä kumeilla moottori vääntää vaihteistoa vinoon ja voi aiheuttaa kuvailemaasi oiretta. Toki se kardaani on yksi vaihtoehto ja miksei vetarikin, mutta varsinkaan jälkimmäinen ei mielestäni ole se todennäköisin syy.
Kannatinlaakerihan siellä oli ainakin entinen. Se itse laakeri on irronnut siitä laakerin rungosta.
Täytyykin vielä katsoa noi moottorin kumit, kun saan laakerin vaihdettua.
Kumilimppu oli ainakin talvella vielä ehjä. Ja tulee sekin katsottua samalla uudelleen, kun irroittaa kardaanin laatikon päästä laakerinvaihtoa varten.
Tilanne oli semmoinen, että autoni oli parkkipaikalla ja maansiirtofirmalta tippui kauhasta hiekkaa/multaa takakontin ja takapuskurin päälle ja olivat vielä pyyhkineet hanskalla hiekat pois nyt on koko takakontti ja puskuri täynnä naarmuja. Onko kenelläkään kokemusta saako koko auton ylimaalaukseen vai maalataanko vain kyseiset osat, sillä värierojahan siitä syntyy värinä sterlingsilber.
Tilanne oli semmoinen, että autoni oli parkkipaikalla ja maansiirtofirmalta tippui kauhasta hiekkaa/multaa takakontin ja takapuskurin päälle ja olivat vielä pyyhkineet hanskalla hiekat pois nyt on koko takakontti ja puskuri täynnä naarmuja. Onko kenelläkään kokemusta saako koko auton ylimaalaukseen vai maalataanko vain kyseiset osat, sillä värierojahan siitä syntyy värinä sterlingsilber.
Vain kyseiset osat maalataan
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment