Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koo_
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 320
    • Suomi

    Originally posted by BeamR View Post
    kyllä varmasti menee siihen putken päähän tulpaksi, mutta onko se 10-20€ nyt sitten ihan liikaa rahaa, kun sen korkin kautta pitää vähän liikkua ilmaakin sinne tankkiin päin
    Ei, tätä nyt lähinnä meinasinkin että toimiiko tommonen joka autossa oikeesti niinkun kuuluukin vai pitääkö ostaa "kalliimpi". Tietty jos yhtä hyvin pelaa niin 3e kuulostaa paremmalle kun 20e Mutta jos ei varmuutta ole niin eikun marmorille ostoksille

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16328
      • Leppävirta

      Originally posted by BeamR View Post
      matkailuautotransussa taitaa dieselvero olla 90€/a luokkaa (ihan vaan muistikuvan varjo takaraivosta). Isompi ero on matkailuautolla ja henkilöautolla (eli pikkubussilla kuten Multivan), pakettiautoon ero on pienempi.

      Kyse taitaa siis enemmänkin olla, että tarviitko pakua vai henkilöautoa, matkailuautossa kun pitää olla vuode, liesi ja 220V pistoke. Ihan pakettiautokäytössä tuo ei ole kovin järkevä kokonaisuus, kun tilaa menee turhuuksiin.
      Sen minä jo tiesinkin että henkilöautoksi rekattu on helvetin kallis, se ei ole vaihtoehto. Vaan saattaa olla ettei tuokaan 3 istumapaikan auto (pakettiauto) aina riitä. Siksi myös tätä matkailuautoa vaihtoehtona mietin.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16368
        • Asikkala

        Originally posted by BeamR View Post
        kun sen korkin kautta pitää vähän liikkua ilmaakin sinne tankkiin päin
        Pitääkö ? Eikö tankki huohota erilliseen pönttöön kuten esim. e21, 30, 36 ym ?

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8253
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Koo_ View Post
          Ei, tätä nyt lähinnä meinasinkin että toimiiko tommonen joka autossa oikeesti niinkun kuuluukin vai pitääkö ostaa "kalliimpi". Tietty jos yhtä hyvin pelaa niin 3e kuulostaa paremmalle kun 20e Mutta jos ei varmuutta ole niin eikun marmorille ostoksille
          Ei sen orkkis korkin pitäisi maksaa kuin jotakuinkin 12€ suomilisälläkin :think
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            Originally posted by jr66 View Post
            Pitääkö ? Eikö tankki huohota erilliseen pönttöön kuten esim. e21, 30, 36 ym ?
            huohottaa aktiivihiilipönttöön toki, mutta siellä korkin sisällä pitäisi olla yksisuuntainen venttiili, jonka tarkoitus on estää alipaineen muodostuminen, jotta korkki ei jumita.

            tuo yleismallinen korkki ei muutenkaan ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön, vaan tilapäiskorkiksi jos oikea korkki hukkuu.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Driver22
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2093
              • *

              Mikä kartta passaa e39 01/2002 jossa professional navi?
              F31 330D Xdrive M-Sport

              Comment

              • eiskalt
                Bimmer Fanatic
                • May 2012
                • 836
                • Hyvinkää

                Onko tosiaan niin, että vaihteistoissa se kolmen numeron sarja tarkoittaa väännön"kestoa"?
                Eli S5D 260Z = 260nm? Tuohan ylittyy jo vakionakin, joskin mitättömän vähän. Silti erikoisen kuulosta, että olisi laitettu vaihteisto, jolle ei luvata riittävää kestoa moottoriin nähden.

                Ps. Olen käsittänyt nelosen olevan suora vaihde tässä, mutta parilla sivulla taasen sanottiin vitosen olevan välityssuhteeltaan 1,00. Kumpi nyt on oikein?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16368
                  • Asikkala

                  Originally posted by eiskalt View Post

                  Ps. Olen käsittänyt nelosen olevan suora vaihde tässä, mutta parilla sivulla taasen sanottiin vitosen olevan välityssuhteeltaan 1,00. Kumpi nyt on oikein?
                  ..... eli aivopieru, postaukseni arvo 0.

                  Comment

                  • illu^^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 1703
                    • Kajaani

                    Originally posted by peto2 View Post
                    Yleistä jälkituontiautoissa, laiska inssi kirjottaa vain sen ensimmäisen (=pienimmän mahdollisen) koon suomen otteeseen. Loput koot saa sitten kätevästi käydä muutoskatsastamassa
                    Joo ja rekisteröinti katsastuksen suorittanut konttori lisää jälkeenpäin vaadittuna jokaisen tyyppihyväksytyn koon siihen otteeseen, ilmaiseksi. (varmasti melkosen mutinan ja vittuilun kera).

                    Comment

                    • mixout
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2011
                      • 454
                      • Keski-Suomi

                      Kellään tietoa miten Citroen Jumperista (vm 2009) nollataan huoltoväli? Onnistuuko tuolla vanhalla kikalla trippinappi pohjassa, virrat päälle ja odotetaan numerot 10->0? Vai pystyykö näitä uudempia itse edes nollaamaan?
                      Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11675
                        • Kouvola

                        Originally posted by mixout View Post
                        Kellään tietoa miten Citroen Jumperista (vm 2009) nollataan huoltoväli? Onnistuuko tuolla vanhalla kikalla trippinappi pohjassa, virrat päälle ja odotetaan numerot 10->0? Vai pystyykö näitä uudempia itse edes nollaamaan?
                        Ei pysty enää "kotikonstein" nollaamaan tätä uusinta koppaa eli tarvii oman nollaimen.

                        Comment

                        • mixout
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2011
                          • 454
                          • Keski-Suomi

                          Originally posted by Esko View Post
                          Ei pysty enää "kotikonstein" nollaamaan tätä uusinta koppaa eli tarvii oman nollaimen.
                          Onko suositella mitään edullista, riittää että nollaus onnistuu tietysti plussaa jos yleiset koodit saa ulos? Lähipajalla missä iäkäs sukulainen autoa käyttää huollossa ei omaa sellaista laitetta millä nollaus onnistuisi.
                          Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11675
                            • Kouvola

                            Originally posted by mixout View Post
                            Onko suositella mitään edullista, riittää että nollaus onnistuu tietysti plussaa jos yleiset koodit saa ulos? Lähipajalla missä iäkäs sukulainen autoa käyttää huollossa ei omaa sellaista laitetta millä nollaus onnistuisi.
                            Empä osaa sanoa. Itekkin ettiny säädyllisen hintaista jo pidempään mut ei tahdo löytyä

                            Comment

                            • dantte
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 1532
                              • Helsinki

                              Ei mitään enää.
                              Last edited by dantte; 05-04-2014, 14:30.

                              Comment

                              • ///JATKE
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2013
                                • 377
                                • Nokia

                                E21, 320/6 jarrurummullinen taka-akselisto.
                                Pyörännapamutteri ei yksinkertaiseti aukea. Koitettu toholla lämmittää punahehkuiseksi, jäädyttää akseli, upotettu litroittain erilaisia luikkareita ja muita mäihiä, väännetty 3/4 tuuman hylsy jatkovarrella paskaksi ja ammuttu 1000nm pulttipyssyllä tuumasella hylsyllä. Ei mitään, toistan, ei mitään aikomustakaan aukeamiseen. Millä mutteri lähtee auki, en enään vaan keksi.

                                Oikotienä onneen, olisi korjata se oikea vika ilman napamutterin aukaisua. Eli jarrujen säätöpultit ovat mulvautuneet entisten ja nykyisen omistajan käsissä yhtä ympäripyöreiksi kuin poliitikon puheet, eli ei mitään otetta ole mahdollista saada. Napamutterin aukaisemalla, olisin saanut koko höskän purettua ja suolahappokylpyyn, hionut pultin kannan pyöreäksi ja sovittanut sopivan kokoisen mutterin päähän ja vetänyt kovalla saumalla kiinni. Mutta ei voi tätäkään tehdä, onko ideoita millä saada jumissa olevat säädöt paikoillaan pyörimään, kun kantaa ei enään ole?
                                E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                                Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎