Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmerE34
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 6209
    • Gotham

    Originally posted by Kal.ju View Post
    Näin vähän arvelinkin.

    Mites sitten coil overeiden kanssa?? Alusta nostetaan leimalle ja sitten lasketaan. Varmaan niistäkin on tehtävä muutoskatsastus silloin kun on asennettu korkeudella X.

    E: asia tosiaan sen takia mietityttää kun sumuvalojen minimikorkeushan on 25mm. Ikinä niistä ei ole mitään mainittu vaikka auto on ollut matalampi kuin nyt. Jotenkin on sellainen kutina, että jos ja kun tuon muutoskatsastan niin valittamista tulee juurikin sumareiden korkeudesta (tai niin ainakin ennen on tullut).
    Nyt on nussittava pilkkua. 80mm on pienin sallittu maavara, joten jos sumarit ovat 25mm korkeudella "laillisesti", jossain on vikaa :think

    Ja kyllä, aina kun coileilla muutat korkeutta, pitäisi muutoskatsastaa jos nusastaan pilkkua. Otteeseenhan pitäisi oikeasti tulla "autoon on asennettua madallussarja" tms ja sitten ne rullamitalla vetäsee vielä korkeudet sinne.

    Mutta toi sumarihomma on semmonen että jos mulkku haluaa olla, niin yhtään E36 korista autoa jota yhtään laskettu, ei päästettäs leimalta ton takia läpi. Itse aikoinaan kun piti leimailla toisella paikkakunnalla niin teippasin sumarit aina yli. -> Eivät käytössä, eivät vaikuta leimaan.

    ///Pumppu Pojat Racing Team
    Metaline sport #40

    Comment

    • shakes
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 2870
      • Lahti

      Pystyykö tollasta perus M30 viskoa mitenkään elvyttää toimivaksi? Mulla on 2 käytettynä ostettua viskoa; toinen on mallia Volvo 240 eli jumissa ja toinen ei lämmetessään rupee pyörimään normaalisti eli pyörii aina vapaasti...
      E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
      E30 328i Projekti '88
      E61 523i '08

      EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        Originally posted by shakes View Post
        Pystyykö tollasta perus M30 viskoa mitenkään elvyttää toimivaksi? Mulla on 2 käytettynä ostettua viskoa; toinen on mallia Volvo 240 eli jumissa ja toinen ei lämmetessään rupee pyörimään normaalisti eli pyörii aina vapaasti...

        Joku mainosti joskus lääkeruiskulla ja neulalla, ruutanneensa tiivisteen välistä lisää viskoöljyä sisään.. En sitten tiedä toimiiko miten kauan tai toimiiko ollenkaan ?

        Mutta uusi maksaa ebayssa 35e, kannattaako alkaa kikkailemaan kamalasti tuohon rahaan
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • finotto
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 373
          • Seinäjoki

          Mistä suomesta saan keltaista lasimaalisprayta
          E92 ///M3
          ex.
          E61 525d individual
          ex. E60 530d semivoll
          ex. E46 330i cabrio m-sport

          ex. E36 328i m-sporttaksi

          Comment

          • Hebbu ///M3
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 1627
            • Dallas

            Originally posted by Peltsii View Post
            Joku mainosti joskus lääkeruiskulla ja neulalla, ruutanneensa tiivisteen välistä lisää viskoöljyä sisään.. En sitten tiedä toimiiko miten kauan tai toimiiko ollenkaan ?

            Mutta uusi maksaa ebayssa 35e, kannattaako alkaa kikkailemaan kamalasti tuohon rahaan
            Kuorma-autoon laitettiin helteillä, ensin vähemmän, sitten enemmän. Ei toiminu, olikohan joku 8000cst sitkeys arvo.
            Sotkamo Connection

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
              Kuorma-autoon laitettiin helteillä, ensin vähemmän, sitten enemmän. Ei toiminu, olikohan joku 8000cst sitkeys arvo.
              Mistäs ostitte litkua?

              Originally posted by Peltsii View Post
              Joku mainosti joskus lääkeruiskulla ja neulalla, ruutanneensa tiivisteen välistä lisää viskoöljyä sisään.. En sitten tiedä toimiiko miten kauan tai toimiiko ollenkaan ?

              Mutta uusi maksaa ebayssa 35e, kannattaako alkaa kikkailemaan kamalasti tuohon rahaan
              Ei sitä kyllä tiivisteen välistä laiteta.

              Se etupäässä oleva peltilätkä otetaan pois ja siitä väilistä täytetään.

              Ja pakko mainita väliin ettei toimi ainakaan sillä öljyllä mitä ihmiset ruiskuvat ovien tiivisteisiin ja jotkut jopa kojelautaan.

              Last edited by Rocla; 22-07-2013, 17:48.
              Olli.

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1627
                • Dallas

                Originally posted by Rocla View Post
                Mistäs ostitte litkua?
                Nopan-autolta, Kajjjaanista. Kannattaa varmaan sitkaampaa hankkia, tuolla oli hetken kylmänä että puhallin humisi, kuumana sitten ei lukinnu juuri ollenkaan.
                Sotkamo Connection

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Mutta uusi maksaa ebayssa 35e, kannattaako alkaa kikkailemaan kamalasti tuohon rahaan
                  Nuilla halvoilla ei sitten tee yhtään mitään, on joko uutenaan jo jumissa tai menee parissa kuukaudessa jumiin. Ei juuri kannata tuhalta noihin rahaa, vaan kunnon merkki on tässäkin valttia. Sachs/Behr...
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Kal.ju
                    BTCF Member
                    • Mar 2003
                    • 2881
                    • Akaa / Toijala

                    Originally posted by bimmerE34 View Post

                    Mutta toi sumarihomma on semmonen että jos mulkku haluaa olla, niin yhtään E36 korista autoa jota yhtään laskettu, ei päästettäs leimalta ton takia läpi. Itse aikoinaan kun piti leimailla toisella paikkakunnalla niin teippasin sumarit aina yli. -> Eivät käytössä, eivät vaikuta leimaan.
                    No tätä juurikin tässä tarkoitin. Kerran olen aikasemmin muutoskatsastanut alustasarjan ja inssi vaan totesi että kannattaa ottaa polttimot pois yms muuta kikkailua kun leimalle vie. Samaan hengenvetoon se totesi kanssa että vakio urheilualustalla on jo liian alhaalla.

                    E: vittu taisi tulla desimaaalivirhe. 25cm oli se oikea mitta.
                    Last edited by Kal.ju; 22-07-2013, 21:13.

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7045
                      • Forssa

                      Mutta jos kerran M-alustalla ovat sumarit liian matalalla niin kaiketi tähän on jokin ohjearvo tai jotain muuta bemarin toimesta annettu säännöksi.
                      Tai edes jotain.
                      Eihän suomen kaikki M-alustaiset (jos ovat enää edes alkuperäisellä korkeudella) hylättävä katsastuksessa. Eihän niistä sitten mene yksikään yli 25cm sumareiden osalta.
                      Tätä olen joskus aiemminkin miettinyt... :think
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11089
                        • Oulu

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Eihän suomen kaikki M-alustaiset (jos ovat enää edes alkuperäisellä korkeudella) hylättävä katsastuksessa. Eihän niistä sitten mene yksikään yli 25cm sumareiden osalta.
                        Tätä olen joskus aiemminkin miettinyt... :think
                        Mulla ei oo parina viimekertana edes kattonu sumareista suuntauksia. On vaan maininnu että ne on niin matalalla että ei niillä mitään nää, niin ihan sama mihin ne sojottaa. Että on katsureilla e36:n sumarihommat tiedossa jollain tasolla.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7045
                          • Forssa

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Mulla ei oo parina viimekertana edes kattonu sumareista suuntauksia. On vaan maininnu että ne on niin matalalla että ei niillä mitään nää, niin ihan sama mihin ne sojottaa. Että on katsureilla e36:n sumarihommat tiedossa jollain tasolla.
                          Kaveri piirissä aina ollut e36:ia ja aina ovat ollet madallettuja. Yhdessäkään ei ole sumarit sitä 25cm, joka ilmeisesti pitäisi olla mutta eivät ole katsurit tietääkseni alkaneet koskaan niitä mittailemaankaan. Ainakin leima on aina tullut.
                          Mutta jos otetaan tilanne että katsuri mittaa ne sumarit ja ovat liian matalat sillä M-alustalla. Onko katsureille annettu jokin virallinen tiedote että näin saa olla? :think
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Vaihdoin emännän nelikutoscoupeen alatukivarren, ratti meni iha vinoon. Kulmat ollu ennen asennusta oikeat, voinko säätää sen puolen raidetangosta ratin suoraan? Tai siis tottakai voin mutta onko tuossa muut kulmat kärsiny kuin ainoastaan tuon puolen auraus/haritus?

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by jukkae View Post
                              Vaihdoin emännän nelikutoscoupeen alatukivarren, ratti meni iha vinoon. Kulmat ollu ennen asennusta oikeat, voinko säätää sen puolen raidetangosta ratin suoraan? Tai siis tottakai voin mutta onko tuossa muut kulmat kärsiny kuin ainoastaan tuon puolen auraus/haritus?
                              Noh kannattaisi ne kulmat nyt katasoa kuitenkin.

                              Mieti miten se pyöräntuenta toimii ja ajattele mikä voi tukivarren vaihdolla muuttua.

                              Sen jälkee mieti että jos säädät aurauksen niin että ratti osoittaa suoraan niin onkohan auraus nyt sittenkään oikein...

                              Yllättävän pienikin muutos aurauksessa syö renkaat aika pian pilalle.
                              Olli.

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                Originally posted by jukkae View Post
                                Vaihdoin emännän nelikutoscoupeen alatukivarren, ratti meni iha vinoon. Kulmat ollu ennen asennusta oikeat, voinko säätää sen puolen raidetangosta ratin suoraan? Tai siis tottakai voin mutta onko tuossa muut kulmat kärsiny kuin ainoastaan tuon puolen auraus/haritus?
                                Käy hakemassa oikea tukivarsi.. Ei meinaan muutu ratin asento alatukivarren vaihdossa, jos kaikki meni putkeen.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎