Jos esim ajattelee 2012-vuoden autoa niin... sopivan diilin voisi saksasta kyllä löytää.
Katos vaan, ihme että ei ole mobilessa. Toi musta on kyllä halpa ja vielä premium selection merkkiliikkeessä. Aika karvalakki varusteet tosin ja vähemmän kysytty sisustan väri. Se varmaan lähtee 28000-28500€, eli voisi tulla 45k€ hintaan.
neliveto automaatissa päästöt 182 ja takaveto manuaalissa 188, aika nurinkurista...
Mikä on mahtanut olla Cadillacin verotusarvon määrittelyyn tullissa käytetty työaika? A) minuutteja B) tunteja C) viikkoja
Ja paljonko tuohon menee vielä veronmaksajien rahoja kun oikea veroprosentti on 0 (sama kuin pienin vastaavalle autolle voimassa ollut prosentti) ja tuo 15€ haetaan valituskierteen kautta takaisin?
Ja paljonko tuohon menee vielä veronmaksajien rahoja kun oikea veroprosentti on 0 (sama kuin pienin vastaavalle autolle voimassa ollut prosentti) ja tuo 15€ haetaan valituskierteen kautta takaisin?
Toivottavasti vain yhden 0e veropäätöksen verran. Jos Jaguar-tapaus tulee ulos KHO:stä tämän talven aikana on jotain toivoa, että tänä vuonna verotetut saadaan korjattua niin ettei niitä edes viedä hallinto-oikeuteen.
Ei ole kuulunut rosenttiloista mitään mutta näytti tuolla toisaalla olevan tietoa että 15.10. on tulossa EU-tuomioistuimen päätös jossa linjataan mm Suomeakin koskevaa elvipalautusta, siis ajalta ennen 2009.
Pohdiskelin itsekseni että KHOn vitkuttelu asiassa liittyisi tuohon em caseen. Romania ja Nicula riitelöö...
Mitä suurimmalla tod näk vasta keskiviikkona (15.) klo 0900 mutta ei Suomen aikaa tulee päätös Tuomioistuimen sivuille luettavaksi.
Siinä sitten KHO pahkuloi aikansa, tulli ei tee mitään, Valtiovarainministeriön virkamiehetkään sitäkään vähää (Arvela eläkkeelle, Kuitunen on jo) ja lopulta joku päästää aivopierun; "ei koske Suomea".
Jahans. Tänään luettavaksi putkahtanut Nicula-päätös oli murha Romanian autoverottajalle, seurannaisvaikutuksena myös Suomen verottajalle. Ja tullille.
Verottajan ja tullin venkoilua seuratessa olo on kuin olisi hidastettua junaturmaa katsonut
Jahans. Tänään luettavaksi putkahtanut Nicula-päätös oli murha Romanian autoverottajalle, seurannaisvaikutuksena myös Suomen verottajalle. Ja tullille.
Verottajan ja tullin venkoilua seuratessa olo on kuin olisi hidastettua junaturmaa katsonut
Euroopan komission esittämän mukaisesti tästä seuraa, että pääasiassa kyseessä olevan kaltaisen palauttamisjärjestelmän vaikutuksesta velvollisuutta palauttaa unionin oikeuden vastaisesti kannettu ympäristövero rajoitetaan tai se – kuten pääasiassa – poistetaan kokonaan muusta jäsenvaltiosta tuodun käytetyn ajoneuvon osalta, mikä voi merkitä unionin tuomioistuimen tuomiossa Tatu (EU:C:2011:219) ja tuomiossa Nisipeanu (EU:C:2011:466) toteaman syrjinnän jatkamista.
37 Lisäksi kansalliset viranomaiset vapautuvat mainitun järjestelmän vaikutuksesta velvollisuudesta ottaa huomioon aiheettoman ympäristöveron vastaanottamisen ja sen palauttamisen väliseltä ajalta verovelvolliselle kuuluvat korot, eikä se siten vastaa edellä 29 kohdassa ilmaistua vaatimusta.
38 Tässä tilanteessa on todettava, ettei pääasiassa kyseessä olevan kaltainen palauttamisjärjestelmä mahdollista sitä, että yksityiset käyttävät tehokkaasti unionin oikeuteen perustuvaa oikeuttaan saada palautetuksi unionin oikeuden vastaisesti kannettu vero.
39 Kaiken edellä esitetyn perusteella voidaan todeta, että unionin oikeutta on tulkittava siten, että se on esteenä pääasiassa kyseessä olevan kaltaiselle unionin oikeuden vastaisesti kannetun veron palauttamista koskevalle järjestelmälle.
Comment