Originally posted by teropa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
auto Ruotsista
Collapse
X
-
E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
-
-
Kyllähän se vaan niin on, että suurin osa ihmisistä haluaa kuitenkin ostaa autonsa suomalaisesta autoliikkeestä. Niinhän suurin osa porukasta ostaa kaikki muut tavaransakin Suomesta, vaikka jotain voisi saada halvemmalla ulkomailta. Kaikille tämä ei kuitenkaan ole se järkevin vaihtoehto ja varsinkin erikoisempaa menopeliä hakeva ei yleensä löydä sellaista autoliikkeen tarjonnasta. Minusta on ihan hyvä, että kuluttajalle on kuitenkin olemassa erilaisia vaihtoehtoja mistä valita.
Lisäksi monella ei ole varaa maksaa sitä koko auton hintaa yhtenä paukkuna, vaan yllättävän moni haluaa ostaa autonsa rahoituksella ja mieluiten vielä antaa entisen auton vaihdossa käsirahana. Aika harvassa on nykyään ne ostajat, joilla on riihikuivaa käteistä tai vastaava summa tilillä käytettävissään.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Juurikin näin . Viva la difference, vai mitensoli...
Suomesta on saatavilla kaikenlaista (ja varmaan kaikentasoista) palvelua. Se on vähän niinku "up yours", että mitä niistä haluaa käyttää.
Yksi iso erottaja on juuri tuo käteisellä tapahtuva autokauppa. Niitä, joilla on se 15-30ke lyyä rahaa kouraan, niin ei ole joka kulmalla. Kyllä rahoitus ja vaihtoautot on edelleen dominoivia ilmiöitä suomalaisessa autokaupassa.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Post- Auto ostettu, paluumatkalla välittäjä kokeilee sen huippunopeutta tms. ja hajottaa auton, esim. vaihdelaatikon, imusarjan läpät tai turbon?
Comment
-
-
Kukahan auton hajoamisesta olisi siinä tapauksessa vastuussa, jos itse ostaisit auton saksalaiselta myyjältä ilman takuita ja se hajoaisi kotimatkalla? Etköhän sinä itse sen joutuisi korjaamaan. Ei kai niitä autoja kukaan tahallaan yritä hajottaa, mutta tottahan se on, että käytettyyn vanhaan autoon voi koska tahansa tulla vikaa!
Jos haluaa ostaa varman päälle, niin sitten vaan hankkimaan asiallisesta (merkki-) liikkeestä auto erillisen takuun kanssa.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Itsellä ei kaikki nuo kauhuskenaariot ole tullut edes mieleen, mutta mitäpä ne välittäjälle kuuluu, jos auto ostetaan asiakkaan nimiin. Eihän se välittäjän asia ole korvata kaikkea mahollista ja mahotonta, mitä voi sattua.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostItsellä ei kaikki nuo kauhuskenaariot ole tullut edes mieleen, mutta mitäpä ne välittäjälle kuuluu, jos auto ostetaan asiakkaan nimiin. Eihän se välittäjän asia ole korvata kaikkea mahollista ja mahotonta, mitä voi sattua.
Comment
-
-
No ensinnäkin. Välittäjä ei "polje" huvikseen asiakkaan autoa, vaan jos ajamalla tullaan, niin ajetaan normaalisti auto kotiin. Jos auto hajoaa matkalla, niin ei se ole välittäjän vastuulla. Ei se ole toimeksiannon huonoutta tai välittäjän epäpätevyyttä, jos käytettyyn autoon tulee vika ennenkuin auto on tilaajalla. Se on tilaajalle haettu auto, ja jos se vikaantuu niin voi voi. Niin voi käydä.
Täysin eri asia on sitten se, jos välittäjä "rällää asiakkaan auton paskaksi". Eihän niin saa tehdä! Ja jos joku tekee, niin en osaa ottaa kantaa siihen, miten silloin toimitaan. Järki sanoo, että silloin välittäjä joutuu maksumieheksi, mutta ei siksi, että olisi välittäjä vaan siksi, että tärvelee toisen omaisuutta. Asettaa se nyt asiantuntijatehtävässä toimivan henkilön ammattitaidon tai ylipäänsä mahdollisuuden toimia välittäjänä aika kyseenalaiseksi, jos "polkee autot paskaksi".
Jos laivarahdissa auto hajoaa, niin ei sekään nyt välittäjälle millään tavalla kuulu. Noita varten on vakuutukset. Ja se, mitä ei vakuutus korvaa, niin kuuluu auton omistajalle.
Kyllä nämä vastuut tiedetään, ja toimeksiannon yhteydessä ne tulee kyllä täysin selväksi auton tilaajalle. Juhis tuossa jo aiemmin tähänkin kyllä vastasi.
Ei se mitään vastuutonta hommaa ole. Kaikki vastuu liittyy siihen välitystyöhön.
- Onko auto kuvatun kaltainen
- Onko kaikki tiedot esitetty asiakkaalle täysin ja salaamatta
- Onko välittäjä toiminut asiakkaan rahojen kanssa sovitulla tavalla
- Onko välittäjän lupaamat deadlinet tai muut sovitut asiat pitäneet kutinsa, ts. onko välittäjän maksetusta asiantuntemuksesta saatu sovittu sisältö. Tähän voi liittyä esim: Valittujen autojen tutkinta paikanpäällä sovitulla tavalla, em. toiminnan aikataulut ym ym.
Välittäjä on siis henkilö, joka toimeksiannosta auton ostajan sijasta matkustaa ulkomaille tutkimaan auto(j)a, ja parhaan tietotaitonsa ja saatavilla olevan tiedon ja tutkimuksen perusteella kertoo tiedot autoa ostavalle asiakkaalle. Asiakas päättää annetun tiedon perusteella, ostetaanko auto vai ei. Välittäjä hoitaa kaikki auton ostamiseen, rekisteröintimuodollisuuksiin ja vakuuttamiseen liittyvät kuviot kohdemaassa. Tämän lisäksi välittäjä toimittaa auton sovitulla tavalla sovittuun paikkaan, sovitussa aikaikkunassa. Ja välittäjästä/sopimuksesta riippuen kulurakenne voi olla kiinteä sopimuksessa tai vaihdella esim auton sijainnin mukaan. Välittäjä on siis toisen asiamies ulkomailla, joka hoitaa kaiken sen ruljanssin, mitä auton hankintaan liittyy ulkomailta ja toimittaa auton lisäksi jopa kotiovelle siistittynä.
Jos hanskaa auton ostokuviot ulkomailla, osaa arvioida auton kunnon luotettavasti, osaa kielen, osaa matkustaa, osaa ajaa ja kulkea ja tietää mitä tekee, niin välittäjä on tarpeeton. Nuo on ne asiat, joista asiakas maksaa.
Se, mitä välittäjä Ei puolestaan ole:
- Autokauppias, joka vastaa auton teknisestä kunnosta oston jälkeen (jos välittäjä tekee työnsä huonosti, siitä voi valittaa. Jos auton kunto on esim aivan muuta kuin piti! Tottakai.)
- Automekaanikko, joka korjaa ja huolehtii auton kaikista ongelmista maahantulon jälkeen
- Yleinen "syntipukki"/"maksumies", mikäli autolle tapahtuu esim auton siirron/rahtauksen tai muun välitystoimeksiannon aikana jotain välittäjästä riippumatonta tai odottamatonta.
- Taikuri, joka loihtii 10v vanhasta autosta uudenveroisen.
Suosittelen kyllä ehdottomasti autoliikettä, jos tuontiauton ostaminen välittäjän kautta hirvittää.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Se on ainakin kätevää auton tuonnissa että välittäjä menee ulkomaille ja löytää hyvän ehdokkaan. Soittaa ostajalle ja ottaa kameralla kuvat ja lähettää sähköpostiin. On se mukava nähdä välittäjän hyvät kuvat tulevasta kinneristä ennen päätöstä plus tarkka selostus autosta.
Näin tein ekan saksan tuonnin kanssa ja oli kyllä kätevää. Toki satuin olemaan koneella just silloin kun välittäjä seiso auton vieressä ja räpsäs kuvat ja sit vielä selitti tarkasti auton kunnon niin oli helppo uskoa ja nähdä että auto on just semmonen kuin haluan ja lyödä kauppa lukkoon.
Ainahan tämä ei onnistu jos auton on kaukana normaalista välittäjän pyörimästä sijainnista ja ostaja ei ole koneella juuri sillä hetkellä. Jos auto on lähellä niin se on helppo käydä ostaa vielä seuraavana päivänä kun ostaja on ehtinyt illalla käydä katsoo kuvat jne.
Pointti on se että kunnon kuvat mahdollisista vioista kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Toiselle pieni penkin repeämä/lommo/naarmu voi olla tosi pieni juttu ja helppo korjata ja toiselle se voi olla tosi kauheen näköinen ja todellisuudessa vaikea/kallis korjata kunnolla tms.
Meillä oli vielä semmonenkin sopimus että välittäjä tuo auton oven eteen ja minä tarkastan/koeajan että auto on semmoinen kun puhelimessa oltiin puhuttu ja päätän otanko auton.Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Pande View PostSe on ainakin kätevää auton tuonnissa että välittäjä menee ulkomaille ja löytää hyvän ehdokkaan. Soittaa ostajalle ja ottaa kameralla kuvat ja lähettää sähköpostiin. On se mukava nähdä välittäjän hyvät kuvat tulevasta kinneristä ennen päätöstä plus tarkka selostus autosta.
Näin tein ekan saksan tuonnin kanssa ja oli kyllä kätevää. Toki satuin olemaan koneella just silloin kun välittäjä seiso auton vieressä ja räpsäs kuvat ja sit vielä selitti tarkasti auton kunnon niin oli helppo uskoa ja nähdä että auto on just semmonen kuin haluan ja lyödä kauppa lukkoon.
Ainahan tämä ei onnistu jos auton on kaukana normaalista välittäjän pyörimästä sijainnista ja ostaja ei ole koneella juuri sillä hetkellä. Jos auto on lähellä niin se on helppo käydä ostaa vielä seuraavana päivänä kun ostaja on ehtinyt illalla käydä katsoo kuvat jne.
Pointti on se että kunnon kuvat mahdollisista vioista kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Toiselle pieni penkin repeämä/lommo/naarmu voi olla tosi pieni juttu ja helppo korjata ja toiselle se voi olla tosi kauheen näköinen ja todellisuudessa vaikea/kallis korjata kunnolla tms.
Meillä oli vielä semmonenkin sopimus että välittäjä tuo auton oven eteen ja minä tarkastan/koeajan että auto on semmoinen kun puhelimessa oltiin puhuttu ja päätän otanko auton.
Kuka toi/välitti autosi ja mihin hintaan?
Comment
-
-
Onko tietoa kenestäkään jannusta joka asustaisi Ruotsin Skånessä päin ja voisi tarkistaa yhden auton. On sen verran kaukana, että tuonne asti ei jaksa reissata turhanpäiten..Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Noniin, itsellä olisi tällanen nyt pikkuhiljaa edessä. Tosin kiinnostus lähteä laivalla tukholmaan on pyöreä nolla. Yks potentiaalinen yksilö ois tukholmassa melkeinpä oottamassa. http://www.rfcimports.com Noilta kyselin ni pääsis tsekkaamaan auton aikaisintaan 27.8, ja hintakin oli todella suolainen (600e) jos miettii että auto on n. 0,5-1km satamasta tukholmassa, ja tällä hinnalla toimitettais turun satamaan. Kellään parempaa ehdotusta, vai tekeekö joku foorumilainenkin tällaista bisnestä ruotsin suunnalla?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Yleistä keskustelua - puolella löytyypi pari threadia aiheesta- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostYleistä keskustelua - puolella löytyypi pari threadia aiheesta
EDIT: eikä toimi vieläkään.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment