Täältä löytyy penareita:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
auto Ruotsista
Collapse
X
-
Originally posted by jonilaht View PostOnkos ruotsissa jotain yhtäsuosittua autonmyyntisivustoa, kuin täällä nettiauto?
Ei oikeen tahdo löytää mitään.
www.bytbil.com löytyy pelkästään liikkeiden autoja."Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."
Comment
-
-
www.blocket.se tuolta löysin omani.F31 320Xda m-sport -13
ex E71 x6 40d -12
ex E60 530da M-sport -05
ex E46 328ci -00
Comment
-
-
Merssun haku ruotsista, EI NÄIN! C250D elegance aut. -93
Laitetaampas tänne tää oma tarina tuosta meidän ruottinreissusta.
7.1.09
Eli tuli tuossa uuden vuoden tunnelmissa hieman telottua kaverin C-sarjalaista, osien hinta Suomessa olis ollu noin 1500e.
Tästä sain päähäni ruveta tutkimaan, josko toisi ulkomailta koko auton. Ensin katselin Saksan valikoimaa, sen jälkeen Ruotsin.
Ruotsista löytyi sopiva yksilö osia luovuttamaan. Auto maksaa ~1400e ja on vielä tukholmassa, joten sen saaminen laivaan on käsittääkseni helpohkoa.
8.1.09
Soittelin kyseisestä autosta omistajalle, joka on käsittääkseni jonkinsortin jobbari. Hän pitää putiikkiaan n. 15min ajomatkan päässä tukholmasta.
Hinta kuitenkin houkutteli, kun autolla on ajettu vasta vähän reilut 300tkm. Ensimmäistä kertaa valoisa ajatus, tästä voi selvitä vielä omilleen.
Moottorista apulaitteineen voi hyvällä omallatunnolla huutaa 1000e, automaattivaihteistosta 300-400e, loppuraadosta 300e? Voiko tämä olla näin helppoa?
Mielessä kuitenkin oli nopea kauppa, itse ottaa osat mitä tarvitsee ja loppuloota 1500e:llä eteenpäin ensimmäiselle halukkaalle. Sitten, varaamaan
matkaa, joka ei käynytkään aivan ongelmitta. Matkapojat ilmoittivat netissä että 11.1 olisi bussikyyteineen jyväskylästä päivä tukholmassa risteily.
Soitto heidän toimistolleen, josta ilmoitettiin että tämä reissu on peruttu. Ei auta, joutui sitten varaamaan hytit. Eipä ollu muutakun A-hyttejä jäljellä,
hinta ei onneksi huimannut päätä. 76e meno-paluu/2hlö.
9.1.09
Soitto tulliin, varmistelin ettei tule veroja maksettavaksi. Samalla kysyin siirtokilvistä, sanoivat ettei tarvitse. Antavat nykyään vaan jonkun
ajoluvan, että saa auton kotiin. Pientä täpinää päällä jo, 2000e matkabudjetti. Saattaa heittäytyä se rannikkoilma hieman kosteaksi, toivottavasti
ei tule pelattua menomatkalla. Samalla soittelin alustavasti muutamaan paikkaan, kaupittelin mersua eteenpäin. Eihän tää bisneksenäkään välttämättä
mikään huono ois. Suomessa halvin vastaava oli siinä 5000e:n kieppeillä. Illalla parturiin, sit joutuu pahimmillaan vahtimaan kuljettajaa. On meinaan sarjassamme
mukiinmenevä mies, tuo jonka pitäisi meidät viedä katajanokalle sunnuntaina. Ongelmiakin ilmaantui, laivaan pitäisi varata autopaikka ennen klo 1200
ja kun maihin pääsee vasta 10:00. Kiirettä pukkaa, ei se tosin ole kun 42e ettei siinä korkealta tipahda vaikkei autoa ostaisikaan. Mutta jos se on
siinä kunnossa, että kestää siirron jyväskylään. Eiköhän tuo tule ostettua, hauska homma sinänsä. Meidän seurueesta kumpikaan ei osaa ruotsia.
10.1.09
Olipahan tapahtumarikas yö, ensin omasta kuljettimesta jäätyy bensatankin luukku. Ei muutakun tallille sulattelemaan ja samalla hyvästit sille 20e:lle mitä
automaattiin työnsin. Sitten, olin kotiin lähdössä niin tämä samainen kaveri soittaa "mersusta levis kone orituvalle, voitko tulla hakee". Eipä muutaku eväälle,
tankkaamaan ja valmistautumaan lähtöön. Olivat sitten päättäneet nilkuttaa mersulla takaisin Jyväskylään. Polttoaineen kulutus oli huipussaan, mutta vauhtia ei
saanut kiihtymään ilman huomattavaa alamäkeä yli 120km/h:n. Kunnon yöunet alle, sit pakkaamaan kamoja reissua varten. Kaveri ruotsista ilmoitti et kyseinen auto
on "off the traffic" eli ilmeisesti liikennekäytöstä poistettu. Sotii hieman myyjän, "very good car, i drive it every day" lausetta vastaan. Oliskin rahaa kun
rosvopäälliköllä, helpottais kummasti. Sit vielä viimeisin mutka matkaan, kyytimies helsinkiin soitteli et jos mentäis mun autolla. Hänen autonsa kun sattumoisin
oli juopunut Pieksämäelle ja mies itse oli Hankasalmella. Täytyy vissiin hakea se sen ooppeli, puimureihin se ei koske. Illalla tai huomenna aamulla pitäis saada
tekstiviestillä lisää tietoja autosta. Ruotsin poliisin tietokannasta.
11.1.09
Viime yö meni ryypätessä, ei malttanu nukkua ollenkaan. Mut saatiimpa liitettyä seurueeseen yks sankari lisää. Vielä merssumies, ei sillä et siinä juubassa sillä olis ollu minkäänlaista merkitystä. Sopivassa nousussa sit aamulla kohti Helsinkiä, laivalla hirmunen kooma päälle. Onneks purkki oli 2,5h
myöhässä kovan tuulen vuoksi. Tuli oltua melko hyvissä.
12.1.09
Laiva myöhässä ja järkyttävä krapula. Ei hyvä yhdistelmä autokaupoille. Vielä kun myyjän saapuessa tästä kikottimesta loppui diesel. Myyjä sitten kailotti puhelimeen
jotain tähän suuntaan; "Jäklar diesel är slut, fy satans helvete" Kori ei ollut häävi, mutta hyvän tekniikan takia auto kannatti kuitenkin ostaa. Kyllä tästä vielä
omilleen ui? Jotain sanoja siinä vielä vaihdettiin ja sit jonottamaan laivaan. Papereihin myyjä veti vaan oman puumerkkinsä. Ei täytetty päivämääriä tai mitään.
Laivaan kaljalle ja syömään.
13.1.09
Aivan järkyttävä kanuuna, edelleen. Edessä olevasta imprezasta puuttui koko orkesteri, vekslata nyt sit siitä pienestä kolosta pihalle. Sit soitto tulliin, et tulee antaa
siirtoluvan. 2h odottelin tullimiehiä, ennenkuin vaivautuivat paikalle. Tarrakilvet kyytiin ja matkaan kohti nykäskylää. Kilpien palauttamisesta ja Ruotsissa rekisteristä
poistosta tuli pienimuotoinen taistelu. Ake kun ei pystynyt asiaa auttamaan, kun ei ollut virallista romutustodistusta eikä autoa rekisteröity Suomeen. Soitto vägverketille,
sieltä käskivät soittaa transportstyrelsen:iin. Keltaiseen lappuun tiedot ja selvitys miksi auto poistetaan rekisteristä. Kilvet samaan pakettiin ja postissa Ruotsiin.
Saas nähä kui äijän käy. Mut lähtisin kyllä vaikka heti ens viikolla uusiks, oli sitäverta hauska ja loppupeleissä helppokin reissu. Vielä helpompaa paperien kans olisi ollut
jos auto olisi rekisteröity Suomeen.Last edited by riesa; 14-01-2009, 20:51.Originally posted by HomerEi ne pulit millään seiskoilla ajele
Comment
-
-
Originally posted by Mikaeli View PostSäästät myös sillä satasia, että maksat tilisiirrolla suoraan pankissa. Omalta tililtäs lähtee euromääräinen summa ja kaverille tulee sitten kruunuina. Valuutan kurssi on parempi ja vaihdosta ei tarvitse maksaa. Muistaakseni säästin tilisiirrolla melkein 200euroa, kuin jos olisi vaihtanut eurot käteiseen Forexissa tai pankissa!
Tilivaluutalla on tosiaan parempi kurssi, eikä tarvitse seteleiden kanssa puljata.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Eiköhän se onnistu ihan Ruotsalaisessa pankissa, ainakin isommassa. Suoraan omalta tililtä, kunhan IBAN numerot löytyy. Tai sitten yksi vaihtoehto voi olla että sopii omassa pankissa Suomessa siirron, summan ja kohdetilin ja käy kuittaamassa siirron etukäteen ja sitten kun kauppa on varma soittaa pankkiin ja pyytää tekemään siirron. Tosin ensimmäisessä vaihtoehdossa myyjä näkee että maksu on suoritettu, toisessa ei heti näe.
Tosin en nyt sitten tiedä onko räpläämisen arvoista, jos käteisen tilaa pankkiin, ei siinä kurssissa suurta eroa ole tilisiirtoon ja saa suoraan käteisellä maksaa. Mukaan kannattaa ottaa kuitti valuutanvaihdosta, tai myyjällä on vaikeuksia tallettaa summa tilille, koska ruotsin pankit ei ota suuria kruunusummia ilman kuittia, jotta tietävät että ei ole rahanpesu menossa.
Käteiskaupan valtti on myös se, että esim 156000 kruunua maksavaa autoa ihmetellessä voi 150t käteistä kouraan auttaa kaupan syntymisessä, kuin 150t tilisiirrolla luvattua rahaa.
Comment
-
-
Onkos ruotsis samanlainen tinkimiskulttuuri kuin suomes? Nytten näyttäis kyllä toi ruotsi kannattavemmalta kuin saksa.Kun vielä kruunun kurssi on ollut alamäessäEx: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Hasardi View PostEi. Ruotsalaiset on ystävällisempiä, diplomaattisempia ja hivenen inhimillisempiä kuin me itäiset naapurit...ja suomalainen on aina moukka. Oh nej! En Fingävel igen..
Jos oon ymmärtänyt oikein niin tehdään normi kauppakirja ja rekisteriotteen ilmoitusosa täytetään joka otetaan suomeen ja autoon jätetään ruotsin kilvet joilla tullaan suomeen. Tullissa normi paperien täytöt ja tarrakilpien ottaminen.
Katsastuksen yhteydessä sitten ruotsinkilvet ja rek.otteen ilmoitus osa lähetetään ruotsiin. Jonka jälkeen viedään paperit tulliin ja odotellaan veroja?
Mikähän ruotsiks on toi rekisteriotteen ilmoitusosa..?Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Pande View PostOk noh ainahan sitä pitää yrittää
Jos oon ymmärtänyt oikein niin tehdään normi kauppakirja ja rekisteriotteen ilmoitusosa täytetään joka otetaan suomeen ja autoon jätetään ruotsin kilvet joilla tullaan suomeen. Tullissa normi paperien täytöt ja tarrakilpien ottaminen.
Katsastuksen yhteydessä sitten ruotsinkilvet ja rek.otteen ilmoitus osa lähetetään ruotsiin. Jonka jälkeen viedään paperit tulliin ja odotellaan veroja?
Mikähän ruotsiks on toi rekisteriotteen ilmoitusosa..?
Kohta kymmenisen autoa tuoneena olen aina rekisteriotteen ilmoitus osan täyttänyt myyjän kanssa ja sen jälkeen se on laitettu postilaatikkoon kohti vägverkettiä. Siis se keltainen osa. Tekninen osa (sininen) on jäänyt ostajalle ja toki kauppakirjat molemmille.
Ruotsin kilvillä huristellaan suomeen ja mohdollisesti myös suomessa jonkun tovin.EX:Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR -04, Bmw 330ci m-sport II -01, 328ci -00, 330ci -01, 3x Subaru Impreza GT, Kadett c 2,0 GT/E
Comment
-
-
Originally posted by Itsjustfun View PostKohta kymmenisen autoa tuoneena olen aina rekisteriotteen ilmoitus osan täyttänyt myyjän kanssa ja sen jälkeen se on laitettu postilaatikkoon kohti vägverkettiä. Siis se keltainen osa. Tekninen osa (sininen) on jäänyt ostajalle ja toki kauppakirjat molemmille.
Ruotsin kilvillä huristellaan suomeen ja mohdollisesti myös suomessa jonkun tovin.
Comment
-
-
Originally posted by hamsu View PostSaakos niillä ruottin kilvillä muka ajaa suamessakin"Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."
Comment
-
-
joo ite hain nykyisen käyttiksen gimo:sta 120km tukholmasta ylös päin kaikki meni oikeen hyvin myyjän kans ei mitään ongelmaa
auto oli ihan sika halpa ja verot ei kans päätä huimannu
ennemmin mie haen ruottista auton ku saksastaNissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
-
Originally posted by Pande View PostOk noh ainahan sitä pitää yrittää
Jos oon ymmärtänyt oikein niin tehdään normi kauppakirja ja rekisteriotteen ilmoitusosa täytetään joka otetaan suomeen ja autoon jätetään ruotsin kilvet joilla tullaan suomeen. Tullissa normi paperien täytöt ja tarrakilpien ottaminen.
Katsastuksen yhteydessä sitten ruotsinkilvet ja rek.otteen ilmoitus osa lähetetään ruotsiin. Jonka jälkeen viedään paperit tulliin ja odotellaan veroja?
Mikähän ruotsiks on toi rekisteriotteen ilmoitusosa..?
Mutta...koska ruotsalainen tarttee tuon del2:n poistaakseen itsensä rekisteristä (toki AKE tämän tekee viiveellä sitten kun auto on suomen kilvissä, siis vasta kun verot maksettu ym), niin myyjä ei välttämättä anna sitä mielellään. Koska myyjä joutuu maksamaan verot, vakutuksen ym koko ajalta ennenkuin AKE ilmoittaa VV:lle että auto on nyt Suomen rekisterissä.
Samaan aikaan AKE haluaa sen del2:n suomeen. Mutta, suomessa riittää kun on se del1, eli sininen tekninen osa. Kun myyjä sitten poistaa auton ruotsin rekisteristä, tekee AKE kyselyn sinne että onko ok rekisteröidä suomeen. Näin tein itse. Kopio del2:sta on hyvä olla mukana kauppakirjan lisäksi.
Myyjän kilvillä saa ajaa suomeen/suomessa, mutta mikäli myyjä ei anna del2:sta ei hän anna kilpiäkään koske ne pitää palauttaa myös.
Jos auto on "varma" eli olet 90% varma että se on juuri se, ja otat pienen pomminriskin, niin ota siirtolupa jo suomesta. Saat tarrat mukaan, ja ruotsissa vaan svenskakilvet pois ja tarrat lasiin. Siirtoluvat saa mille ajalle haluaa, mutta koska siirtovakuutus on kallis (6€/vrk) ei kannata ottaa kuin sille ajalle kun on suomessa. Suomeen tultuaan sitten katsastukseen, ja uudet tarrat ja normi vakuutus.
Siirtolupaa hakiessa pitää tietää runkonumero, edellinen rek numero ja siirtoaika ja reitti. Tulli ei voi kirjottaa lupaa joka alkaa ruotsista, eli siis jos haluaa ajaa vaikka Uppsala-Helsinki, pitää ottaa Helsinki-Uppsala-Helsinki.
Jos sitten se auto onkin paska livenä, tappio on 6€/vrk vakuutusta ja kilvet 15€.
Yksi vaihtoehto jos auto on esim Tukholmassa on ajaa myyjän kanssa sataman jonoon ja ottaa kilvet pois siinä. Tämä oli oma kakkosvaihtoehto jos ensimmäinen olisi ollutkin pommi (siis se jolle oli siirtoluvat). Vara-auto oli tukholmassa, 2km satamasta. Mutta ei tarvittu
Comment
-
Comment