Announcement

Collapse
No announcement yet.

auto Ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pande
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1324
    • Helsinki

    En löytänyt credit kohtaa

    Mutta mitäs tuo tarkoittaa tai ymmärrän että toi on joku viiminen eu rekisterimerkintä del2? mutta kaikilla vastaavilla autoilla ei tota merkintää ole joten mitä käytännössä tarkoittaa.

    Senaste EU-regbevis del 2: 2008-07-07

    Toki jos joku jaksaa katsoo että kaikki näyttää ok:lta niin tässä on rek numero

    GMY892

    Sit tuli se mieleen kun mun risteilu nyt on perus päivä tukholmassa risteily niin eikös ton autopaikan voi vaan käydä ostaa lähtöselvityksestä ruotsissa sitten jos kaupat syntyy? Siinä ei varmaa ole mitään epäselvyyksiä.. En tosin ole ikinä itse autolla laivaan mennyt. Vähän lueskelin viking linen sivuilta perusjuttuja ja sitten kun saapuu suomeen niin ajaa tulliin hoitaa paperi puolen.
    Last edited by Pande; 20-01-2009, 16:13.
    Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
    330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
    sigpic

    Comment

    • jsa014
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1651
      • Turun Pallivaha

      Originally posted by Pande View Post
      En löytänyt credit kohtaa

      Mutta mitäs tuo tarkoittaa tai ymmärrän että toi on joku viiminen eu rekisterimerkintä del2? mutta kaikilla vastaavilla autoilla ei tota merkintää ole joten mitä käytännössä tarkoittaa.

      Senaste EU-regbevis del 2: 2008-07-07

      Toki jos joku jaksaa katsoo että kaikki näyttää ok:lta niin tässä on rek numero

      GMY892

      Sit tuli se mieleen kun mun risteilu nyt on perus päivä tukholmassa risteily niin eikös ton autopaikan voi vaan käydä ostaa lähtöselvityksestä ruotsissa sitten jos kaupat syntyy? Siinä ei varmaa ole mitään epäselvyyksiä.. En tosin ole ikinä itse autolla laivaan mennyt. Vähän lueskelin viking linen sivuilta perusjuttuja ja sitten kun saapuu suomeen niin ajaa tulliin hoitaa paperi puolen.

      Joo, siis ei siellä ole erillistä kredit kohtaa vaan se on mainittu jossain kohtaa, mutta katoin tuon, ja ei näytä olevan velkaa. Tuo Senaste ym meinaa viimeisintä del2:sta, eli käytännössä omistajanvaihdosta 7.7.2008. Edellisiä omistajia näkyy olevan 10.
      2.7.1999 otettu käyttöön, viimeisin katsastus 23.6.2008. Auton status on "käytössä". Ajettu 119406.

      Oletko jutellut myyjän kanssa käytännön asioista, esim saatko hänen kilvet Suomeen, tuleeko hän satamaan mukaan ja ruuvaatte kilvet laivajonossa pois vai otatko siirtoluvat jo Suomesta, ottaen 21€ tappioriskin?

      Autopaikan varaaminen käy puhelimella Vikingille, varmaan myös lähtöselvityksessä. Tilaa luulisi olevan kun ei ole sesonki.
      Laivaanajo sinänsä on helppoa, ensin check-iniin jossa saat varausnumerolla lipun, sitten laivaan vaan kun opastetaan. Suomessa ulos ja tulliin, mikäli ei ole etukäteen otettua siirtolupaa jolloin voi ajaa katsastuskonttorille ottamaan väliaikaisen luvan ja vakuutuksen.

      Mutta autohan vaikuttaa ihan hyvältä, eikun kaupoille
      Last edited by jsa014; 20-01-2009, 20:22.
      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

      Comment

      • Pande
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1324
        • Helsinki

        Kiitos osallistumisesta

        Joo oon jutellut aika paljon omistajan kanssa. Hän tulee suoraan terminaaliin ja ainakin sanoin että onko ok et kilvet jää autoon jne ja että minä hoidan sitten vv:lle tiedot niin ei vastaan ainakaan väittänyt. Muutenkin on ollut ihan aktiivinen kauppakumppani.

        Joo 4 henkilö ja 6 dealeriä on omistanut auton. Hyvältä vaikuttaa. Perjantaina sen sit näkee mitä tästä tulee, kun krapulas rupee kauppoja vääntää..

        Originally posted by jsa014 View Post
        Joo, siis ei siellä ole erillistä kredit kohtaa vaan se on mainittu jossain kohtaa, mutta katoin tuon, ja ei näytä olevan velkaa. Tuo Senaste ym meinaa viimeisintä del2:sta, eli käytännössä omistajanvaihdosta 7.7.2008. Edellisiä omistajia näkyy olevan 10.
        2.7.1999 otettu käyttöön, viimeisin katsastus 23.6.2008. Auton status on "käytössä". Ajettu 119406.

        Oletko jutellut myyjän kanssa käytännön asioista, esim saatko hänen kilvet Suomeen, tuleeko hän satamaan mukaan ja ruuvaatte kilvet laivajonossa pois vai otatko siirtoluvat jo Suomesta, ottaen 21€ tappioriskin?

        Autopaikan varaaminen käy puhelimella Vikingille, varmaan myös lähtöselvityksessä. Tilaa luulisi olevan kun ei ole sesonki.
        Laivaanajo sinänsä on helppoa, ensin check-iniin jossa saat varausnumerolla lipun, sitten laivaan vaan kun opastetaan. Suomessa ulos ja tulliin, mikäli ei ole etukäteen otettua siirtolupaa jolloin voi ajaa katsastuskonttorille ottamaan väliaikaisen luvan ja vakuutuksen.

        Mutta autohan vaikuttaa ihan hyvältä, eikun kaupoille
        Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
        330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
        sigpic

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          Originally posted by Pande View Post
          Kiitos osallistumisesta

          Joo oon jutellut aika paljon omistajan kanssa. Hän tulee suoraan terminaaliin ja ainakin sanoin että onko ok et kilvet jää autoon jne ja että minä hoidan sitten vv:lle tiedot niin ei vastaan ainakaan väittänyt. Muutenkin on ollut ihan aktiivinen kauppakumppani.

          Joo 4 henkilö ja 6 dealeriä on omistanut auton. Hyvältä vaikuttaa. Perjantaina sen sit näkee mitä tästä tulee, kun krapulas rupee kauppoja vääntää..
          Jos heppu tulee terminaaliin, niin ruuvatkaa kilvet laivajonossa pois, niin ei tartte niitä lähetellä.
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11687
            • Kouvola

            Eipä ole hirveästi tullu seurattua noita pörssikursseja, mutta onko Ruotsin Kruunun arvo tipahtanut suhteessa Euroon sitten viime vuosien? Vielä joku aika sitten oli, että esim. 150 000kr oli lähemmäs 16k€, niin nyt 150 000kr on lähemmäs 14k€

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              Originally posted by Esko View Post
              Eipä ole hirveästi tullu seurattua noita pörssikursseja, mutta onko Ruotsin Kruunun arvo tipahtanut suhteessa Euroon sitten viime vuosien? Vielä joku aika sitten oli, että esim. 150 000kr oli lähemmäs 16k€, niin nyt 150 000kr on lähemmäs 14k€
              Näin on, 150tkr on 13750€ tänään. Ja vielä kun autot on Ruattissa jopa Saksaa halvempia, ja haku halpaa. Ja tullessa voi ostaa vaikka takapaksin täyteen Ettania jota sitten myy torilla.
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • h3ba
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 334
                • Oulu

                Originally posted by pmv View Post
                No parhaiten verojen yms. maksu selviää siitä takarekisterikilven tarrasta. Siinä pitää olla "virtaa". Eli Iso numero keskellä kertoo kuukauden ja pienempi numero vuoden, mihin asti autossa on verot/katsastukset voimassa. Muistaakseni se homma meni niin, että eka auto piti katsastaa, sitten maksettiin ajoneuvovero ja jossain välissä postista tuli uusi takakilpeen liimattava tarra vuodeksi eteenpäin.

                Seisontaan laitetuissa autoissa se numero on raaputettu pois ja alta paljastuneella nelinumeroisella koodilla auton saa seisontaan. Samalla viranomaiset ja kaikki muutki näkevät että auto on seisonnassa. Tarran värikin vaihtuu vuoden mukaan, niin tyhmempikin poliisi erottaa kaukaa jos tarra on vanhentunut.
                Ite en ainakaan hirveästi painoarvoa sille tarralle anna. Tiedän moniaki jotka eivät vaan jaksa liimata sitä tarraa perään. Ite ajelisin ilman tarraa mieluiten, niin kuin tein ennenku pollarit pysäytti ja kyseli missä tarra, kerroin vaan ettei ole vielä tullut ja thats it. Kyllähän se sitten täytyy herättää huomiota jos alkaa toista vuotta vanha tarra olemaan perässä, ihan luonnollisesti
                MB S210 320CDI Avantgarde -00
                xXx:
                MB S124 300TDT -92

                MB C124 300CE 24V Sportline -91
                MB W124 300D -93
                BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                MB W201 190D -84
                BMW E32 735iA -89

                Comment

                • JonasG
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 2160
                  • Porvoo/Helsinki

                  Originally posted by jsa014 View Post
                  Jos heppu tulee terminaaliin, niin ruuvatkaa kilvet laivajonossa pois, niin ei tartte niitä lähetellä.
                  Ei niitä kilpiä tarvitse vägverketille lähettää, riittää että raaputtaa veromerkin kilvistä jonka alta ilmestyy numerosarja jonka ne tarvitsee..

                  Comment

                  • Pande
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1324
                    • Helsinki

                    Originally posted by JonasG View Post
                    Ei niitä kilpiä tarvitse vägverketille lähettää, riittää että raaputtaa veromerkin kilvistä jonka alta ilmestyy numerosarja jonka ne tarvitsee..
                    Ja sen lähettää vaikka maililla vv:lle yhdessä sen del1:stä löytyvän behörighetskod,registreringsnummer i sifferform?
                    Last edited by Pande; 21-01-2009, 15:22.
                    Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                    330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                    sigpic

                    Comment

                    • JonasG
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 2160
                      • Porvoo/Helsinki

                      Originally posted by Pande View Post
                      Ja sen lähettää vaikka maililla vv:lle yhdessä sen del1:stä löytyvän behörighetskod,registreringsnummer i sifferform?
                      Riittää että soittaa sinne. Kerrot vaan mitä asia koskee niin se hoituu, jos ei ruotsi taivu niin ymmärtävät myös englantia. Virkailija kysyy sinulta nämä asiat:

                      -behörighetskod (del1)
                      -registernummer i sifferform (del1)
                      -ja numero veromerkin alta (kilpi)

                      Comment

                      • Pande
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1324
                        • Helsinki

                        Okei. kiitoksia näistä palikka ohjeista.. ei ainakaan enään jää kiinni ohjeistuksesta

                        Originally posted by JonasG View Post
                        Riittää että soittaa sinne. Kerrot vaan mitä asia koskee niin se hoituu, jos ei ruotsi taivu niin ymmärtävät myös englantia. Virkailija kysyy sinulta nämä asiat:

                        -behörighetskod (del1)
                        -registernummer i sifferform (del1)
                        -ja numero veromerkin alta (kilpi)
                        Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                        330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                        sigpic

                        Comment

                        • JonasG
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 2160
                          • Porvoo/Helsinki

                          Originally posted by Pande View Post
                          Okei. kiitoksia näistä palikka ohjeista.. ei ainakaan enään jää kiinni ohjeistuksesta
                          Noi yllä olevat hommat täytyy tehdä siis ennen kuin käyt täällä suomen päässä näyttämässä autoa konttorilla, eli noilla tiedoilla vv saa auton pois ruotsin rekisteristä ja voit sen jälkeen laittaa auton omiin nimiin, tämän ehkä tiesit jo? Konttorille mukaan del1, del2 ja tullin antama todistus että olet tullannut auton kun olet tuonnut auton suomeen.

                          Comment

                          • jsa014
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1651
                            • Turun Pallivaha

                            Ja jos del2:sta et saa myyjältä mukaan, silloin pitää olla kauppakirja ja del1. Hyvä ruotsalainen kauppakirja löytyy ruotsin kuluttajaviraston sivulta. Kannattaa täyttää vaikka del2:n saisikin.

                            Itse asiassa tuota tullauslappua ei tarvita edes. Ainakaan mulla ei ollut, kun en tullissa käynyt maahan tullessa kun oli siirtoluvat etukäteen. Konttorilla oli mukana del1, kopio del2:sta ja kauppakirja. AKE teki sitten kyselyn VV:lle että auto on poistettu Ruotsin rekisteristä ja sillä selvä.
                            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                            Comment

                            • Soiled
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3216
                              • Mystinen Kuopio

                              Lainataanpa topikkia.

                              Laittakaa linkkiä hyville ruotsalaisille purkaamoille mistä löytäisi moottoreita, koreja ja niiden eri osia.
                              Mystinen.Fi @ FB
                              IG @tarmohanninen
                              http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                              Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                              Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                              Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                              Comment

                              • Pande
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1324
                                • Helsinki

                                Joo kiitos avusta nyt on bemari kotisuomessa
                                Vielä pientä säätöä ens viikolla liittyen tähän kauppatapahtumaan mutta siitä infoa lisää kun saan asiaa vietyä eteenpäin.
                                Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                                330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎