Announcement

Collapse
No announcement yet.

auto Ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1178
    • Tuusula

    Originally posted by jsa014 View Post
    Nykyäänhän kilpiä ei enää tilata rekisteröinnin yhtedessä, vaan kilpiä on konttorilla valmiina. Joten jos verot on maksettu, niin voi kai kilvet saada rekisteröintikatsastuksessa jo. Nopeimmillaan voi muutaman päivän sisällä maahantulosta olla auto suomen kilvissä.
    Juu, siellähän niitä on valmiina. Itselle on tullut luulo foorumilta, että ennen Suomeen rekisteröimistä tai kilpien saamista auto pitää olla poissa tuontimaan rekisteristä. Jos näin on, niin luulisi, ettei tuo tieto ennätä samalla käynnillä. Mutta tosiaan en tiedä miten homma oikeasti hoituu.

    Nim. veropäätöstä odotellessa. 1kk olleet paperit vetämässä...

    Edit. Juhishan sen jo sanoi...
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

    Comment

    • protoni
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2008
      • 1365
      • Tampere

      Mitkähän on viimoset käänteet ton vaatimustenmukaisuustodistuksen kanssa, tarviiko sitä vaiko eikö? Näyttäisi ainakin tosta Ruotsin rekisteriotteesta puuttuvan co2-arvo. Pitääköhän sen takia sitten se coc hommata?

      Comment

      • jsa014
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1651
        • Turun Pallivaha

        Originally posted by protoni View Post
        Mitkähän on viimoset käänteet ton vaatimustenmukaisuustodistuksen kanssa, tarviiko sitä vaiko eikö? Näyttäisi ainakin tosta Ruotsin rekisteriotteesta puuttuvan co2-arvo. Pitääköhän sen takia sitten se coc hommata?
        Jos ko. mallia on Suomeen tuotu, niin kai sen tiedot AKElla on kun tyyppihyväksyntä olemassa.
        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

        Comment

        • _TL
          Newbiemmer
          • Jul 2007
          • 3
          • Pirkkala

          Originally posted by protoni View Post
          Mitkähän on viimoset käänteet ton vaatimustenmukaisuustodistuksen kanssa, tarviiko sitä vaiko eikö? Näyttäisi ainakin tosta Ruotsin rekisteriotteesta puuttuvan co2-arvo. Pitääköhän sen takia sitten se coc hommata?

          Ite jouduin CoC:n hommaamaan juuri noiden rekisteriotteesta puuttuvien päästö ja turvavarusteiden (varianttitietojen) takia. Sitä katsastusmiehelle ihmettelin, että eikö noita päästöjä voi katsoa toisesta samanlaisesta autosta? No ei se käynyt ja kun ei voi lisäksi tietää turvavarusteita esim. airbagien määrää yms.

          Tämä oli Saksan tuontitapaus, mutta sama kait mistä se auto tuodaan jos otteessa ei noita tietoja näy niin pitää CoC hommata.

          Comment

          • Anselmo H
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 942
            • Vantaa

            Originally posted by _TL View Post
            Ite jouduin CoC:n hommaamaan juuri noiden rekisteriotteesta puuttuvien päästö ja turvavarusteiden (varianttitietojen) takia.
            Sama täällä. Konttorilla jäbä yritti tosissaan penkoa koneelta mutta eipä löytynyt AKE:n tietokannasta VIN:in perusteella varianttia. Maahantuojalta CoC parissa päivässä, joten ei ollut ollenkaan paha rasti mutta reilu satku paloi siihenkin A4 kopioon.
            F11 523iA Touring
            E93 325i cabrio
            E81 116i
            Triumph Daytona 955i

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              Originally posted by _TL View Post
              Ite jouduin CoC:n hommaamaan juuri noiden rekisteriotteesta puuttuvien päästö ja turvavarusteiden (varianttitietojen) takia. Sitä katsastusmiehelle ihmettelin, että eikö noita päästöjä voi katsoa toisesta samanlaisesta autosta? No ei se käynyt ja kun ei voi lisäksi tietää turvavarusteita esim. airbagien määrää yms.

              Tämä oli Saksan tuontitapaus, mutta sama kait mistä se auto tuodaan jos otteessa ei noita tietoja näy niin pitää CoC hommata.
              Mulla setä laskeskeli airbägit
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                Originally posted by protoni View Post
                Mitkähän on viimoset käänteet ton vaatimustenmukaisuustodistuksen kanssa, tarviiko sitä vaiko eikö? Näyttäisi ainakin tosta Ruotsin rekisteriotteesta puuttuvan co2-arvo. Pitääköhän sen takia sitten se coc hommata?
                Jos rekisteriotteesta puuttuu versio ja variantti, niin yleensä täytyy hankkia vaatimuksenmukaisuustodistus.
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1365
                  • Tampere

                  Kyllähän ne sieltä tietenkin puuttuvat. Onko kellään tietoa mikä tuo CoC / vaatimuksenmukaisuustodistus on ruotsiksi? Voisi kysellä myyjältä löytyykö semmosta tai pystyisikö hankkimaan. Hän tuskin tajuaa mikä on CoC.

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    ruotsalaiselta voit yrittää kysellä:

                    eg-certifikat om överensstämmelse

                    certificate of conformity
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11687
                      • Kouvola

                      Nostellaas vanhaa topiccia taas ylös kun asia olisi aika ajankohtainen.

                      Eli itelle on valmiiksi katottuna Ruotsista yksi auto ja myyjä lupautui jopa tuomaan auton suoraan satamaan. Tuo olikin selvää, että Del1 ja hyvä kauppakirja riittää papereiksi, mutta kopio Del2:sta on aina plussaa. Itellä on käytössä noi Suomen koe-kilvet, joilla saa ajaa pohjoismaissa ja tarkoitus olisikin taas Tukholman satamassa ruuvata autosta omat kilvet pois ja ajella noilla koe-kilvillä kotipihaan asti. Sitten niihin kysymyksiin eli eikai siellä tullissa tarvi käydä ennen kuin haluaa tehdä verohakemuksen vai mitä toi Juhiksen "ilmoitus ajoneuvon käyttöönotosta" merkkasi? Itsellä kun olisi tarkoitus laittaa veropäätös hakuun vasta heinäkuun alusta ja auto tuodaan Suomeen jo kesäkuun alusta eli eikai sitä veroilmoitusta heti tarvi täyttää jossei ole tarvis? Nyt kun kilvet jäävät myyjälle, niin riittääkö ajoneuvon poistamiseen ruotsalaisen nimistä, jos soitan Ruotsin konttorille ja ilmoitan noi behörighetskod,registreringsnummer i sifferform tiedot Del1:stä? Kilvethän myyjä voi sitten itse toimittaa Ruotsin konttorille..

                      Tuossa olikin puhetta tosta COC/vaatimuksenmukaisuus todistuksesta, niin tuollaisen sai siis ihan BMW-jälleenmyyjän tiskiltä hommattua noin 100€ hintaan?

                      Comment

                      • jsa014
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1651
                        • Turun Pallivaha

                        Myyjähän sen poistaa Ruotsin rekisteristä lähettämällä täytetyn del2:n ja kilvet Vägverketiin. Eli ei kai sun tartte sen suhteen mitään tehdä. Ja jos on nuo koe-kilvet, niin ei kai muuta kuin satamasta kotiin. Käyttöönottoilmoitus pitää tehdä kun auto otetaan käyttöön Suomessa, eli eiköhän se tehdä sitten kun se tullaus/verotus alullepannaan.

                        Joku korjatkoon jos meni metsään.
                        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                        Comment

                        • HJP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1282
                          • Helsinki

                          Sama homma ois varmaankin ens viikolla edessä, myyjän kanssa ei ole sovittu muuta kuin että tarvittavat paperit jäävät meille (del1, del2, kauppakirja).

                          Jos haluaa suomalaiset siirtokilvet jo mukaan, niin saako ne siis ostaa katsastuskonttorilta? Ja näillä kilvillä ei tarvitse heti Suomen kamaralle ajettuaan mennä tulliin, vaan voi esimerkiksi mennä vasta seuraavana päivänä suoraan Vilhonvuorenkadulle tekemään vero-ilmoituksen? Eli korvaavatko nuo konttorilta otetut kilvet ne entiset 3kk kilvet, vai otetaanko verotuksen yhteydessä uudet tarrakilvet?

                          Tämä kysely siksi, että laiva olisi Helsingissä 9.55, jolloin ehtisi vielä normaalisti töihin, mutta tulli-asioimiseen ei tuossa välissä jäisi aikaa, vaan se jäisi väistämättä seuraavalle päivälle.

                          Comment

                          • jsa014
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1651
                            • Turun Pallivaha

                            Originally posted by HJP View Post
                            Sama homma ois varmaankin ens viikolla edessä, myyjän kanssa ei ole sovittu muuta kuin että tarvittavat paperit jäävät meille (del1, del2, kauppakirja).

                            Jos haluaa suomalaiset siirtokilvet jo mukaan, niin saako ne siis ostaa katsastuskonttorilta? Ja näillä kilvillä ei tarvitse heti Suomen kamaralle ajettuaan mennä tulliin, vaan voi esimerkiksi mennä vasta seuraavana päivänä suoraan Vilhonvuorenkadulle tekemään vero-ilmoituksen? Eli korvaavatko nuo konttorilta otetut kilvet ne entiset 3kk kilvet, vai otetaanko verotuksen yhteydessä uudet tarrakilvet?

                            Tämä kysely siksi, että laiva olisi Helsingissä 9.55, jolloin ehtisi vielä normaalisti töihin, mutta tulli-asioimiseen ei tuossa välissä jäisi aikaa, vaan se jäisi väistämättä seuraavalle päivälle.
                            Siirtoluvat ja vakuutuksen myöntää Tulli. Ja kun teet käyttöönottoilmoituksen jo silloin, voit ajaa satamasta suoraan kotiin ja ajella niin kauan kuin kilvissä on päiviä otettuna. Eivät korvaa, vaan katsastuskonttorilla voit sitten käydä hakemassa uudet 3kk kilvet ja vaikkapa samalla aloittaa maahantuontikatsastuksen.
                            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                            Comment

                            • HJP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1282
                              • Helsinki

                              Ok,

                              Lienee siis järkevintä ajella Ruotsin kilvillä Suomeen, ja käydä tullista satamassa hakemassa siirtolaput samalla kun ruuvaa Ruotsin kilvet irti.

                              Onko tietoa mistäpäin Helsingin Eteläsatamassa löytyy piste, josta saisi noita siirtokilpiä haettua? Vai löytyykö ollenkaan?

                              Comment

                              • Armas P
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2008
                                • 74

                                Originally posted by HJP View Post
                                Ok,

                                Lienee siis järkevintä ajella Ruotsin kilvillä Suomeen, ja käydä tullista satamassa hakemassa siirtolaput samalla kun ruuvaa Ruotsin kilvet irti.

                                Onko tietoa mistäpäin Helsingin Eteläsatamassa löytyy piste, josta saisi noita siirtokilpiä haettua? Vai löytyykö ollenkaan?
                                Siellä satamassa on tullin piste, josta ne kilvet saat. Itse joskus toin mm. Ruotsista auton, oli ihan ruotsin kilvissä koko ajan. Eli mukaan noi del 1/2+kauppakirja. Sitten tullista tarrakilvet ja katsastuskonttorille jatkamaan. Konttorilla ottavat lähdemaan kilvet, palauttavat ne ja vievät alkuperäiset dokut. Sama resepti toimii muissakin (EU) maissa. Eli byrokratiaa ei ole. Auton paperit+kauppakirja.

                                Kakkosvaihtoehtona on poistaa auto kohdemaassa rekisteristä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎