Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autonostureista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3112

    Originally posted by |foder| View Post
    Mielestäni äksän kuivapaino on karvan yli 2t. Eli väljää pitäisi olla reilusti. Loppu kuitenkin nousu siihen kun olisi alkanut renkaita nostamaan irti lattiasta. Niin pitkään kun auton jouset "avitti", nousi. Pumppu ei vaan jaksa tehdä painetta.

    Kurkkasin nettivaraosan mutta ei ole samaisella yrityksellä myynnissä enää mitään.
    Pahemmin muista ulkoa mikä nostimen malli on mutta saman näköisiä myynnissä pilvin pimein. Eri värisinä eri myyjällä. Niitä halppismalleja.
    Mulla MS-tuonnista n. 8v. sitten ostettu metriin nostava malli ja ainakin se jaksaa hyvin nostaa tuon minun Grancoupen, jonka omapaino aika tasan 2000kg.
    Ainoa ongelma mikä tuossa nosturissa on, niin sylintereiden tiivisteitä on saanut uusia jonkun verran takuuajasta alkaen.
    Kulkineet/projektit:

    M2 F87
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7094
      • Forssa

      Ms-tuonnilla vielä kallis verrattuna meidän nosturiin. Vähän hatarat muistikuvat mutta jotain 1600e pintaan tästä maksettiin. Mentiin raha edellä. Ei näköjään olisi kannattanut.

      Meillä ei muuta ongelmaa ole vielä ollut. Suht aktiivisella käytöllä ollut. Helmikuussa taitaa 2v tulla nosturille ikää.
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        Kokeilikko kiristää varoa... ei se nyt noin alle saa jäädä luvatusta...
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7094
          • Forssa

          Varoa?

          Täytyy sanoa ettei nämä ole niin tuttuja laitteita.
          Paketista suoraan käyttöön.
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • Krampus
            BTCF Member
            • Nov 2017
            • 388
            • Keski-Suomi

            Paine nousee tarpeeksi niin kiertää takaisin varon kautta tankkilinjaan. Kiristää niin nousee enemmän kuormaa. Näin itse olen ymmärtänyt.
            E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
            F39 X2 Xdrive20D, käyttis
            Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17543
              • Turku

              Varoventtiiliä varmaankin tarkoitetaan.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7094
                • Forssa

                Täytyy käydä jossain välissä kurkkimassa. Talli 30km päässä, joten voi hetki vierähtää että käyn tsekkaamassa.
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1968
                  • Seinäjoki

                  Onko porukalla kokemusta noista siirrettävistä 1 pilari nostimesta? Tilankäytön puolesta olisi itelle kohtuu hyvä mutta mitenkä huteria ne on käytössä?
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7452
                    • Oulu

                    Originally posted by joko View Post
                    Onko porukalla kokemusta noista siirrettävistä 1 pilari nostimesta? Tilankäytön puolesta olisi itelle kohtuu hyvä mutta mitenkä huteria ne on käytössä?
                    On kokemusta, mutta mihin tuota huteruutta nyt sitten osaisin verrata. Kyllähän se nostettu auto siinä aika paljon heiluu jos sitä heiluttaa. Ja vinolla alustalla nostaminen on varmasti vaarallista. Ehdottomasti 2-pilarin ottaisin jos vaan sellainen mahtuu ja on mahdollista kiinnittää lattiaan. Citytallin talliosakkeessa oli nihkeää saada tuota 1-pilariakaan käyttöön.
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 08-02-2023, 06:37.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      On kokemusta, mutta mihin tuota huteruutta nyt sitten osaisin verrata. Kyllähän se nostettu auto siinä aika paljon heiluu jos sitä heiluttaa. Ja vinolla alustalla nostaminen on varmasti vaarallista. Ehdottomasti 2-pilarin ottaisin jos vaan sellainen mahtuu ja on mahdollista kiinnittää lattiaan. Citytallin talliosakkeessa oli nihkeää saada tuota 1-pilariakaan käyttöön.
                      Ei ole mahdollista tähän tilaan asentaa kiinteää nosturia. Suunnitelmissa on toki joskus laajentaa tallia siten että "uudelle" puolelle saisi sitten upotetun saksinosturin lattiaan.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Georgios Terziakis
                        BTCF Member
                        • Sep 2010
                        • 376
                        • Imatra

                        Sen 2-pilarinosturin voi myös pultata 30mm teräslevyyn ja tehdä taittuvat/kiinteät tukijalat.
                        Kuulostaa hullulta, mut esimerkki löytyy pajamies HP:n youtube-kanavalta.
                        BMW 335i coupe -06
                        BMW 330i coupe -00
                        Ja pari vanhempaa menOpeliä

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1968
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                          Sen 2-pilarinosturin voi myös pultata 30mm teräslevyyn ja tehdä taittuvat/kiinteät tukijalat.
                          Kuulostaa hullulta, mut esimerkki löytyy pajamies HP:n youtube-kanavalta.
                          Se ei ole ongelma se lattiaan pulttaaminen mutta tallissa on yksi ovi ja se nosturi pitäis sit laittaa siihen linjaan tietysti. Senjälkeen koko talli on pilalla kun välillä sielä saattaa olla sprinteri, traktori, asuntovaunu tms niin sentakia sielä ei voi olla kiinteää nosturia (paitsi upotettava saksi) ja upotettavan poissulkee sähkövastukset lattiassa
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17543
                            • Turku

                            Originally posted by joko View Post
                            Se ei ole ongelma se lattiaan pulttaaminen mutta tallissa on yksi ovi ja se nosturi pitäis sit laittaa siihen linjaan tietysti. Senjälkeen koko talli on pilalla kun välillä sielä saattaa olla sprinteri, traktori, asuntovaunu tms niin sentakia sielä ei voi olla kiinteää nosturia (paitsi upotettava saksi) ja upotettavan poissulkee sähkövastukset lattiassa
                            Minulla on hieman sama ongelma edessä. Jäljistä päättellen hallissani on ollut nostin ennenkin. Joudun mittailemaan juurikin tuota, että nostin on laitettava keskelle, jotta on läpiajettava, koska takana on yksi hyödynnettävä autopaikka. Mittailua siis siksi, että taitaa olla niin, että menetän yhden autopaikan nostimen rinnalla eli vain toiselle puolelle mahtuu auto epäilykseni mukaan. 2-pilari oli ennestään, joten sillä nyt mennään.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Laku View Post
                              Minulla on hieman sama ongelma edessä. Jäljistä päättellen hallissani on ollut nostin ennenkin. Joudun mittailemaan juurikin tuota, että nostin on laitettava keskelle, jotta on läpiajettava, koska takana on yksi hyödynnettävä autopaikka. Mittailua siis siksi, että taitaa olla niin, että menetän yhden autopaikan nostimen rinnalla eli vain toiselle puolelle mahtuu auto epäilykseni mukaan. 2-pilari oli ennestään, joten sillä nyt mennään.
                              No juu juuri tämä. Minulla talli on kyllä tavallaan sellainen että mahtuis 2 autoa vierekkäin mut kun toista puolta lyhentää se että siellä on pieni kahvikömppä ja wc nin tuo toinen paikka on about 6 metriä pitkä ja ei ole oven kohdassa vaan auton verran sivussa niin siihen ei nosturia saa mitenkään joten se pitäis laittaa tohon ovilinjaan sit. Ja jos siinä seisoo joku nosturi niin senjälkeen siitä tulee täysin yhden auton talli ja maalaus hommat esimerkiksi saa unohtaa. Nyt saan pelattua autoja siten että ajaa auto numero ykkösen etuperin ihan perälle asti ja siitä pakittaa takapään tallin kulmaan niin saan sen auton menemään siihen kahvikämpän taakse jolloin jäö vielä tuo ovilinjsta suoraan oleva paikka käyttöön. Ongelma on toki väliaikainen kun tuossa on vieressä autokatos mikö on samaa rakennusta ja ympäriinsä ulkoseinissä jo tuulensuojalevyt ja suurimmaksi osaksi jo eristettykin (lämpimät varastot katoksen edessä). Ja myös tuon katoksen sorapohan alla oviaukon kohdalla on antura jo valmiiksi. Käytännössä se vaatii yhden seinän eristämisen, katoksen oviaukon tilalle oven 1 tai 2 ovea maun mukaan ja jäljelle jäävän aukon peittäminen seinällä. Sitten lattiavalu ja välikattoon puhallusvilla. Mut nyt just näillä energian hinnoilla ei tee mieli tuplata lämmintä tallitilaa ja rakennusmateriaalien hinnatkaan ei oo mun puolella tässä hommassa. Mut tohon laajennuksen puolelle on sit tarkoitus laittaa nosturi kiinteästi luultavasti upotettu saksinostin. Tällöin tuo vanha tila jää enemmän maalaus käyttöön (itellä on sielä poistoilmapuhaltimet suodattimilla ja mastertoppi lattiassa niin se on nyt jo kohtalaisen hyvä noihin harraste maalauksiin. Sitten sitä voi vähän jatkojalostaa kun ei tarvitse enää ajatella tilan muuta käyttöä niin paljon. Tosiaan rakennusvaiheessa tuo on jo otettu huomioon tuo laajennusmahdollisuus joten autokatoksen puolikin on yli 4 metriä korkea. Muutenhan tohon ei edes hirmusti rahaa palaisi kun pikkuhiljaa tekis mut kun samalla on tarkoitus päivitellä vähän tallin lämmitysjärjestelmää eli luultavasti tulee kaksoispesä kattila ja laajennuksen osalle vesikierto lattiaan ja sitten tuonne maalaamon puolelle tuloilman lämmitykseen kenno puhallin. Olis sitten vähä kaikenlaisia lämmitysvaihtoehtoja puu, öljy, sähkö ja pari ilppiä

                              Edit: nyt siis nosturi olis sellainen väliaikais ratkaisu mikä sitten luultavasti myytäisiin pois siinävaiheessa kun laajennus joskus valmis (nää vuodet menee vain niin nooeesti että äkkiä se voi 10 vuotta vierähtää ennen avajaisia)
                              Last edited by joko; 08-02-2023, 21:51.
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17543
                                • Turku

                                Mittailin eilen nosturinpaikkaa ja ongelmia on, koska halli on sen 50m2 pienempi kuin vanha. Laskin, että läpiajettavuuden vuoksi vasemmalle puolelle voisi jättää 2300mm, johon mahtuisi E24 tai E31. Oikealle puolelle parven rappujen eteen jäisi tod.näk. n. 1800mm tilaa eli ei siihen autoa saa, kenties lähemmäs käyntiovea tunkemalla voisi mennä, mutta hankala siihen ajaa.

                                Lisäongelmana mittailin, kun parven alla on ns. matala osa, jossa työpöytä ja -seinä sekä nyt Kasi säilytyksessä: Pituussuunnassa tulee ongelma eli nostin on asennettava vanhan nosturipaikkaan verrattuna 1000-1500mm nosto-ovelle päin, mikäli haluaa E31/E24 pitää matalalla osalla, kun auton keula tulee pilarilinjasta yli, kun sen ajaa nosturille. Osaako joku sanoa, paljonko 2-pilarinostimen pilarilinjassa pitää olla vapaata tilaa edessä? Riippuu varmaan nostimesta, mutta suurin piirtein. Koitan katsoa, löydänkö valmistajan ohjeita jostain...:think

                                Nosto-oven edessä on kaivo, joten ns. käyttö-/ ja pesupaikka siinä menee väkisinkin, jos nostimen asentaa lähemmäs nosto-ovea. Jos matalassa osassa ei pidä autoa, on järjestettävä käytännössä kolmannelle autolle toinen säilytyspaikka, jos meinaa talvisin nostinta käyttää

                                Jokon kirjoituksista tuli itselleni mieleen, että jättäisi vain vessan ja purkaisi matalan osan viereisen varastohuoneen väliseinineen pois: Menisikö kaksi autoa peräkkäin vasemmalle puolelle. Varastohuone itsessään on minulle turha, romua on kuitenkin liikaa ympäriinsä tällä hetkellä. Täytyy katsoa, oliko rajoittavana tekijänä kuitenkin metallitolppa kannattelemassa parvea...
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎