Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autonostureista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Originally posted by poke View Post
    ei ole, mutta olen korottanut lisätalloilla jos ollut tarvetta. Mulla siis se helmojen alta nostava malli.
    Muistaakseni MS-tuonnissa oli joskus korotuspaloja tms. tarjolla näihin.

    Yleensä se metriin nostaminen kyllä riittää hyvin. harvoin niinkään ylös tarvii nostaa.
    Mulla on, 140cm. Just mahtuu alle tuolilla ajelemaan, nostan yleensä 130cm kun touhuan auton alla esim. Vetareita tms juttuja. Jos teen jarruja nostan maksimiin niin voin tehdä seisten hommia. Helmoja on helppo tehdä kun saa koko helman vapaaksi ja pääsee esteettömästi käsiksi.

    Ms-lift sl2800. Toki auton keskellä tehtävät pakoputki hommat on haastavampia kun ei ole ns läpijuostavaa mallia. Mutta tuolin siirtämällä keskialueelle on nostimessa aukko keskellä josta pääsee operoimaan, esim 330coupen vaihteiston öljynvaihto oli miellyttävä suorittaa.

    Olen ollut kyllä tyytyväinen tuohon, mutta pitkään etsinkin nostinta omiin tarpeisiin.
    Last edited by BMW525Xda; 09-01-2022, 18:54. Reason: Korjattu tarkistetut mitat

    Comment

    • Inspector
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 68
      • Suomi

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Mulla on, 140cm. Just mahtuu alle tuolilla ajelemaan, nostan yleensä 130cm kun touhuan auton alla esim. Vetareita tms juttuja. Jos teen jarruja nostan maksimiin niin voin tehdä seisten hommia. Helmoja on helppo tehdä kun saa koko helman vapaaksi ja pääsee esteettömästi käsiksi.

      Ms-lift sl2800. Toki auton keskellä tehtävät pakoputki hommat on haastavampia kun ei ole ns läpijuostavaa mallia. Mutta tuolin siirtämällä keskialueelle on nostimessa aukko keskellä josta pääsee operoimaan, esim 330coupen vaihteiston öljynvaihto oli miellyttävä suorittaa.

      Olen ollut kyllä tyytyväinen tuohon, mutta pitkään etsinkin nostinta omiin tarpeisiin.
      Vaikuttaa ihan pätevälle tuokin
      vaan omaan vanhaan navettaan kun haluaisin sen helmasta nostavan, siinäkun on isoin pohja lattiaa vasten. Lattian kesto ja paksuus tuntematon.

      Onko parempia ideoita kellään?

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by Inspector View Post
        Vaikuttaa ihan pätevälle tuokin
        vaan omaan vanhaan navettaan kun haluaisin sen helmasta nostavan, siinäkun on isoin pohja lattiaa vasten. Lattian kesto ja paksuus tuntematon.

        Onko parempia ideoita kellään?

        Laitat tuon alle ison 5-10mm teräslevyn joka jakaa pintapaineen
        Last edited by BMW525Xda; 10-01-2022, 18:41.

        Comment

        • Inspector
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 68
          • Suomi

          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Laitat tuon alle ison 5-10mm teräslevyn joka jakaa pintapaineen
          Ei oikein istu ajatukseen, kun liikuteltavuus ja käänneltävyys tärkeä. Sitä plootua ei helposti siirrä.

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            Ms-lift sl2800 rajat tuli Tesla X kanssa vastaan. Ei yllä nostopaikkoihin nuo käpälät vaikka miten asemoisi auton.

            Comment

            • Madfexx
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3646
              • Lempäälä

              Täälläkin alkaa olla talli siinä vaiheessa, että 2 pilarinostimen valinta olis ajankohtaista. Vaatimuksina lähinnä ylhäältä avoin, tolppien maksimikorkeus 2,8 m. Noista lukoista en oikein tiedä, manuaalinen vai automaattinen? Muuta huomioitavaa? Saa olla valovirta tai kolmivaihe, kumpi vaan.

              Hankala saada käsitystä onko noissa kiinanostimissa merkittäviä eroa vai samaa pskaa eri paketissa. Voin maksaa kyllä sen tonnin enemmän, jos sillä saa lisäarvoa hankinnalle. Maksimibudjetti on suunnilleen 3 tonnia. Onko esim. nuo Twin Buschit lisähinnan arvoisia?
              Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
              Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

              Comment

              • e36coupe
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 722
                • Nokia

                Originally posted by Madfexx View Post
                Täälläkin alkaa olla talli siinä vaiheessa, että 2 pilarinostimen valinta olis ajankohtaista. Vaatimuksina lähinnä ylhäältä avoin, tolppien maksimikorkeus 2,8 m. Noista lukoista en oikein tiedä, manuaalinen vai automaattinen? Muuta huomioitavaa? Saa olla valovirta tai kolmivaihe, kumpi vaan.

                Hankala saada käsitystä onko noissa kiinanostimissa merkittäviä eroa vai samaa pskaa eri paketissa. Voin maksaa kyllä sen tonnin enemmän, jos sillä saa lisäarvoa hankinnalle. Maksimibudjetti on suunnilleen 3 tonnia. Onko esim. nuo Twin Buschit lisähinnan arvoisia?
                Twin Busch saksinostin ainakin tuntus hyvältä. Pysyy sillat tasapainossa ja kaikki muutenkin jees. Ainoa vika tai ikävä ominaisuus (ellen ole mokannut asennuksessa) on kun lähtee laskemaan alas niin nostin päättääkin ensin nousta 10cm ja vasta sitten laskee. Kun koppaa koitti sihdata moottorin päälle niin ominaisuus ei helpottanut askaretta. Ja en tarkoita lukituksesta nousua vaan kaikissa kohdissa tämä tapahtuu.
                Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                Työn alla: E21 320/6
                Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5273
                  • Pirkkala

                  Originally posted by e36coupe View Post
                  Twin Busch saksinostin ainakin tuntus hyvältä. Pysyy sillat tasapainossa ja kaikki muutenkin jees. Ainoa vika tai ikävä ominaisuus (ellen ole mokannut asennuksessa) on kun lähtee laskemaan alas niin nostin päättääkin ensin nousta 10cm ja vasta sitten laskee. Kun koppaa koitti sihdata moottorin päälle niin ominaisuus ei helpottanut askaretta. Ja en tarkoita lukituksesta nousua vaan kaikissa kohdissa tämä tapahtuu.
                  Minun twinbusch toimii kans noin. Minusta se vaan varmistaa että ei voi olla lukkojen päällä ja lähtee sitten alas.

                  Mulla on ylimääräsenä ylhäältä ja alhaalta avoin 2 pilari jos jotakuta kiinnostaa
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • MPV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1193
                    • Muhos

                    Originally posted by Guffe View Post
                    Jos sen nosturin tälläät keskelle 5x8 ruutua niin kyllä riittää. Tärkein että on edessä ja takana sen verran tilaa että mahtuu eri mittaiset autot, sivulle riittää sen verran että möhömahainen asentaja mahtuu pilarin ja seinän välistä vielä kulkemaan.

                    Miksi ylhäältä vapaa malli? Oma näkemys on että alhaalta vapaa on the Asia. Ei-lattiavapaita malleja voi kylmätestata laittamalla 2,5m kakkosenelosen tallin lattialle muutamaksi viikoksi.
                    Itse laitoin pari vuotta sitten alla olevan linkin mallin, ylhäällä menee pelkästään sähköjohtoja peltikourussa ja sitä voi muokata. Itsellä ei riittänyt tehtaan alimpiin reikiin kun katto on vain 3,7m lattiasta, mutta poralla sai uusia. Henkilöauton pystyy nostamaan ihan yläasentoon ilman että osuu kattoon. https://www.suomentyokalu.fi/korjaam...in-p-3539.html
                    Nussbaumissa osuu tallat kohdalleen kun peilit on pilareiden kohdalla. Lukkoja ei tarvita kun on ruuvivehje, jos harrasteeseen vain tulee niin hieman hitaampi laskunopeus ei haittaa.
                    Mulla on hallin rakennus siinä pisteessä, että lattian valua odotellaan. Nosturiksi valittu 2-pilari ja sen paikka on päätetty, ja laatan vahvennus tulee tulee noiden Nussbaumin ohjeiden mukaan. Tässähän vain ehti käymään niin, että noiden Nussbaumien hinnat pomppasi, ja samalla ottivat hinnan pois nettisivuilta. Saman nosturin olisi saanut liki kaksi tonnia halvemmalla, kun olisi ostanut sen viime kesänä pihaan odottamaan. . Eipä tuo saatu tarjous naurattanut, kun pitäisikin neljä ja puoli tonnia kaivaa lompakosta nosturiin... Saako kahdella ja puolella tonnilla enää järkevän laatuista lattiavapaata 2-pilarinosturia?

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5273
                      • Pirkkala

                      Minulta saat halvemmallakin, tosin käytetyn
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7094
                        • Forssa

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Katselin vaan noita hintoja, leveyksiä en niin vertaillut.

                        Ostettiin edellisvuoden kevään kynnyksellä toi https://m.nettivaraosa.com/korjaamolaitteet/2836758

                        Hieman halvempi ja riittää meillä hyvin aivan kaikkeen. Plussaa sähkölukot ja hydranesteet kuuluivat kauppaan.
                        Tämä nosturi ei sitten nosta X5 vaikka valmistaja lupaa 3000kg nostokyvyn. Täytyy alkaa etsimään tiukempaa hydrapumppua.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • Juho_
                          BTCF Member
                          • Jul 2016
                          • 1070
                          • Suomi

                          Originally posted by MPV View Post
                          Mulla on hallin rakennus siinä pisteessä, että lattian valua odotellaan. Nosturiksi valittu 2-pilari ja sen paikka on päätetty, ja laatan vahvennus tulee tulee noiden Nussbaumin ohjeiden mukaan. Tässähän vain ehti käymään niin, että noiden Nussbaumien hinnat pomppasi, ja samalla ottivat hinnan pois nettisivuilta. Saman nosturin olisi saanut liki kaksi tonnia halvemmalla, kun olisi ostanut sen viime kesänä pihaan odottamaan. . Eipä tuo saatu tarjous naurattanut, kun pitäisikin neljä ja puoli tonnia kaivaa lompakosta nosturiin... Saako kahdella ja puolella tonnilla enää järkevän laatuista lattiavapaata 2-pilarinosturia?
                          Vanha viesti, mutta:


                          Ihan OK sinäänsä nuo redatsin nosturit, mut vaativampaan käyttöön suosittelisin jotai parempaa.

                          Ehkä 2500kg realistisempi mitä tollasella kärsii nostaa.
                          Reilu 2000kg pakettiauto nousee kyllä, mut tallat vähä huonot...sais olla enemmän säätövaraa.

                          Kaikki henkilöautot noussu helposti, eli ihan järkevä mitoitus.
                          Joissakin nostureissa bemarien pitää olla ihan täysin keskellä, nosturiin nähden suorassa ja silti tallat rajoilla et kärsiikö nostaa.
                          YouTube
                          Instagram // Juhon Moottoripaja

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 3929
                            • Finnland

                            Originally posted by |foder| View Post
                            Tämä nosturi ei sitten nosta X5 vaikka valmistaja lupaa 3000kg nostokyvyn. Täytyy alkaa etsimään tiukempaa hydrapumppua.
                            Linkki on ilmeisesti vanhentunut. Sinänsä ikävä juttu kun X5 omapaino on 2.2-2.3 tonnia yleensä, pitäisi jäädä "helposti varaa" ainakin 500kg
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7094
                              • Forssa

                              Mielestäni äksän kuivapaino on karvan yli 2t. Eli väljää pitäisi olla reilusti. Loppu kuitenkin nousu siihen kun olisi alkanut renkaita nostamaan irti lattiasta. Niin pitkään kun auton jouset "avitti", nousi. Pumppu ei vaan jaksa tehdä painetta.

                              Kurkkasin nettivaraosan mutta ei ole samaisella yrityksellä myynnissä enää mitään.
                              Pahemmin muista ulkoa mikä nostimen malli on mutta saman näköisiä myynnissä pilvin pimein. Eri värisinä eri myyjällä. Niitä halppismalleja.
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7452
                                • Oulu

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Homma on edennyt tosi hitaasti, mutta edelleen tämmöstä 1-pilarinostinta ollaan tallille suunnittelemassa: https://www.nettikone.com/twin-busch/tw-125m/1344949
                                Tämä Twin Busch ollut käytössä nyt vajaan vuoden verran. Ainoa mikä on hajonnut on ulomien "käpälien" lukituksen vapauttavien vipujen sokat ja yksi vivun päässä oleva muovinen kuula. Nämä hajos siksi kun poika ajeli kapearaideleveyksisellä autolla pari kertaa vipujen yli. Sokat oli kyllä aika ala-arvoista laatua, todella ohutta ja heikon tuntuista metallia. Tilalle ohut listanaula taivutettuna niin kestää paljon paremmin.

                                Vivun päässä olevan kuulan (tai oikeammin 3 kpl) hain kesälomareissulla Twin Busch:in pääkonttorilta Bensheimista Saksasta. Ajattelin etukäteen että niinköhän tuolta varaosia satunnaiselle turistille löytyy, mutta oli siisti esittelytila ja innokas nuori heppu erinomaisella asikaspalveluasenteella. Kertoi että heidän nettikaupan kautta ei varaosia voi Suomeen tilata, mutta kun laittaa sähköpostilla tilauksen niin lähettävät kyllä Suomeenkin ja kertoi myös lähetyksen hinnan joka kuulosti ihan kohtuulliselta jos nyt ei puolen nosturin painoista osaa tilaa.

                                Last edited by Petri.Kekkonen; 21-11-2022, 09:01.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎