Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autonostureista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Originally posted by naikou View Post
    Tämän tyyppisellä ei taida pakoputki/kardaanihommat olla mitään herkkua, itse jos olisin laittamassa helmasta nostavan nosturin niin sellaine ajosilta-tyyppinen että keskellä lattiaa pystyy touhuta alapuolelta.
    Tämä oli tiedossa, eikä olisi ollut herkkua muillakaan matalanostimilla koska niissä lähes kaikissa kohtuuhintaisissa on väliputket. Blääni oli jo alusta että kun pakoputkia tehdään nostetaan auto tuolla nostimella tynnyreiden tai rengaspinojen päälle ja vedetään nostin pois alta

    Tällä vastaavasti on mukavampi tehdä helman läheisyydessä tapahtuvia ruostekorjauksia

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by Kyytsis View Post
      Meillä näyttää olevan sama nosturi, mulla jo upotettuna.
      Eli tämä:


      Nosturi on toiminut ja on hyvä laite.

      Mutta varoituksen sana käyttöön, tällä saa väärin nostettuna kipattua auton.
      Nostin keskimoottoriautoa tällä nokka ns eteenpäin kuten nosturilla olisi etumoottorinen auto. Minulla auto jäi melko taakse nosturin keskipisteeseen nähden, kun nostin ylös saksen renkailla oleva pää lähenee auton keulaa ja pääsi ylittämään painokeskipisteen jolloin painosta valtaosa oli saksen renkaiden takapuolella. Onneksi huomasin nostaessa pienen keikauksen ja pysäytin noston. Auto oli painopisteeltään niin että sormenpäällä tökkäämällä olisi mennyt ”perseelleen”. Toisella kädellä puskurista kiinni ja auto alas. Jos olisin nostanut vielä ylimpään asentoonsa olisi auto kaatunut.

      Peruuttamalla auto nosturille näin ei pääse käymään koska etupään saksi nosturista ei liiku noston aikana. Tämä siis taka/keskimoottorisen auton kanssa toimii hyvin. Kokeilin vielä voimalla eikä saa kellahtamaan.

      Rustaan kuvan jossain tilanteessa, selitys ei välttämättä aukaise asiaa hyvin.

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        Hyvä varoitus! Mietin taannoin onko tuo mahdollinen riski. Olen zetaa nostellut molemmin päin; en ole huomannut eroa tukevuudessa, mutta tuossahan on aika paljon pituussuunnassa tilaa asettaa auto.

        Varmaan ohjeena olisi sijoittaa painava pää sen ”ei rullaavan” pään kohdalle.

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Originally posted by Kyytsis View Post
          Hyvä varoitus! Mietin taannoin onko tuo mahdollinen riski. Olen zetaa nostellut molemmin päin; en ole huomannut eroa tukevuudessa, mutta tuossahan on aika paljon pituussuunnassa tilaa asettaa auto.

          Varmaan ohjeena olisi sijoittaa painava pää sen ”ei rullaavan” pään kohdalle.
          Mahdollisuus kaatoon on lähinnä siinä tilanteessa kun painopiste jää nosturin renkaiden päähän ja nostokäpälät käännetyksi taaksepäin (riski pienempi jos käpälät eteenpäin) auton mallin takia, mr2 on juuri tämmöinen malli, kapea auto ja lyhyt akseliväli jolloin nostokäpäliä ei saa eri suuntiin käännetyksi.

          Äsken ajoin mr2 nosturille huomista jarrujumppaa varten, perä edellä ja painopisteongelmaa ei ole.

          Comment

          • anttip123
            Bimmer Rookie
            • Feb 2015
            • 34
            • Itärajalla

            Tervehdys,

            Tuli itse ostettua elekmalta tuo 3t matalanostin. No muuten meni hyvin mutta, nosturin ohjausboxissa rupes savu nousemaan kun koekäytön jälkeen koitti laskea. Boxin sisältä muuntajasta savua aika reilusti. Kiinnostais tietää onko kellään samanlaista ongelmaa ollut? Toki olin yhteydessä elekmaan ja lupasi uuden boxin laittaa. Melkosta paskaahan tuo kiinatuotanto on, mutta mikäs sille mahtaa kun halvalla pitäs saada priimaa.

            Comment

            • Newbie
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 496
              • Pargas

              Onko kenelläkään kokemusta tällaisistä auton säilytysnostimista?





              Tuosta on monesti ollut mainos ainakin Mobilistisa, onko muita tai parempia vaihtoehtoja olemassa?
              "When the facts change, I change my mind."

              Comment

              • Daa Daa
                BTCF Member
                • Aug 2004
                • 910
                • Jyväskylä

                Tuollainen säilytykseen sopiva nelipilari kiinnostaisi muakin, niin saisi pieneen talliin lisää tilaa. Ms-tuonnilla on kanssa joku tuollainen, mutta hinta on noussut reilusti viime aikoina.. :think

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17528
                  • Turku

                  Mikä tuossa on, että tarkoitettu säilytykseen, ei huoltotoimintaan? Mitä eroa noissa on :think?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by Laku View Post
                    Mikä tuossa on, että tarkoitettu säilytykseen, ei huoltotoimintaan? Mitä eroa noissa on :think?
                    Sanoisin että materiaalivahvuudet 1400kg vs 850kg ja tyyppihyväksyntä. Aika heppoiselta nuo näyttää korjaamonostureihin verrattuna.
                    Last edited by BMW525Xda; 31-07-2021, 08:06.

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1850
                      • Turku

                      Tommosella siirretävällä voisi saada paljon lisäsäilytystilaa jos hallin yhdelle seinälle tekisi sen ~5m syvän hyllyn johon voisi sitten latoa autoja koko matkalle. Alapuolelle sitten toinen mokoma autoja.
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7433
                        • Oulu

                        Homma on edennyt tosi hitaasti, mutta edelleen tämmöstä 1-pilarinostinta ollaan tallille suunnittelemassa: https://www.nettikone.com/twin-busch/tw-125m/1344949

                        Nimim. vekkuli kertoi tilanneensa Twin Busch -nostimen suoraan valmistajalta. Pitäis varmaan vielä tutkailla mitä se sitä kautta maksais. Kokemusta mistään nostimista ei edelleenkään ole, joten vertailu on vähän vaikeaa. Monilla myyjillä myös saatavuus on näissä aika vaihtelevaa, mutta ainakin tuossa lukee että löytyy varastosta.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • TinoTK
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 809
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Homma on edennyt tosi hitaasti, mutta edelleen tämmöstä 1-pilarinostinta ollaan tallille suunnittelemassa: https://www.nettikone.com/twin-busch/tw-125m/1344949

                          Nimim. vekkuli kertoi tilanneensa Twin Busch -nostimen suoraan valmistajalta. Pitäis varmaan vielä tutkailla mitä se sitä kautta maksais. Kokemusta mistään nostimista ei edelleenkään ole, joten vertailu on vähän vaikeaa. Monilla myyjillä myös saatavuus on näissä aika vaihtelevaa, mutta ainakin tuossa lukee että löytyy varastosta.
                          Tuskin säästät mitään kun twin buschin sivuilla saksan sisäisesti toimitettuna 3400e. Muutenkin olis kiva, että takuuasiat hoituu jälleenmyyjän kautta suomessa + tuet suomalaista?
                          ///BMW M550d LCI

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10051
                            • KVLA

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Homma on edennyt tosi hitaasti, mutta edelleen tämmöstä 1-pilarinostinta ollaan tallille suunnittelemassa: https://www.nettikone.com/twin-busch/tw-125m/1344949

                            Nimim. vekkuli kertoi tilanneensa Twin Busch -nostimen suoraan valmistajalta. Pitäis varmaan vielä tutkailla mitä se sitä kautta maksais. Kokemusta mistään nostimista ei edelleenkään ole, joten vertailu on vähän vaikeaa. Monilla myyjillä myös saatavuus on näissä aika vaihtelevaa, mutta ainakin tuossa lukee että löytyy varastosta.
                            Oletko nettihuutokauppoja seuraillut? Noita on ollut vaihtelevasti tarjolla. Tuoreita,tai enemmin käytettyjä/huoltamattomia. Joskus konkurssipesästä lähtenyt halvallakin. Enemmän kuitenkin ollut tarjontana "isompia",eli 2- tai 4-pilarinostureita. Mutta yksitolppaisiakin on ollut. Tuollaisessa tulee toki sitten se hakemisen vaiva.

                            Comment

                            • Magirus
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 875
                              • Keski-Suomi und Sawo

                              Akuutti nosturin tarve iski yllättäen ja nyt alkaa 'Quick Jackin' kanssa pelleily riittää. Neljää nosturia tässä kysellyt/pyöritellyt, tänään pitäisi ostotilaus laittaa sisään jotta saisi vielä loppuviikosta käyttöön. Jokaisessa omat hyvät puolensa:









                              Ajatuksia heräsi, kun mittailin käyttöautolaivan renkaiden ulkoreunasta leveyttä (reilu 182cm). Elekma & MS-tuonti vaikuttaa kapoiselta? Elekman kanssa osa renkaan kuviosta jäänee tyhjän päälle. MS-tuonnin Safelift on nippanappa riittävä. Hokkaidossa ja Jemassa olisi puolestaan leveys puolellaan (Hokkaido 186cm ja Jema 185cm). Jemassa olisi ajosiltojen välissä eniten työskentelytilaa, mutta miinuksena nuo paineilmalukot eikä ainakaan kuvissa ole sylintereiden päässä tuota "vipuvarsi"-ominaisuutta (turha?).

                              Kaikkien hinta pyörii tuolla 2200-2500e kotiin toimitettuna. Tällä hetkellä Hokkaido on jo ostoslistalla, mutta mutta.. onko mielipiteitä? MS-tuonnin Safeliftistä huonosti mittakuvia, ainoastaan speksit teksteissä.

                              Sattuupi olemaan lomaviikko ja vielä pitäisi 3kpl käyttöautoja huoltaa. Homma tökkäsi ja vitutus 'Quick Jack' -kopioon riitti, kun ajosillat siinä aivan liian lyhyet, jos autossa sattuu olemaan nostopaikat kovinkin etäällä. Eikä millään lankkuvirityksillä kehtaisi jatkaa, on se henkikulta kuitenkin sen verran kallis.

                              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                              O: E24 osasia

                              Comment

                              • Calypsocoupe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 2932
                                • EFNU

                                Saksan Ebayssä oli tovi sitten jotain XL-malli, jossa ajosiltojen väliin jäi luokkaa metri, mitä lie sitten kokonaisleveys. Tällä hetkellä levein näyttäs olevan 190: https://www.ebay.de/itm/264378855097

                                Hokkaido hieman kallistunut, taisi olla halvimmillaan 1740€.
                                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎