Onkohan kuolleena syntynyt ajatus löytää Twin Buschia Suomesta tolkulliseen hintaan? Matalanostin olisi järkevillä mitoilla ja mm. rasvanipoilla, turkkipellistä olevilla ajoluiskilla jne. Saksassa 1800€, Suomesta sitten reilut 2500€ eikä tässä ole vielä siirtosarjaa jos sattuu tarvimaan.
Kaikki ylimääräinen leveys ajosillassa haittaa ropausta, varmaan hyvä ominaisuus jos tekee liukuhihnalta renkaanvaihtoja random-kalustoon, mutta kaikki ylimääräinen ajosillan leveys haittaa ropausta auton alla.
Mikset tilaa suoraa Twin Buschilta? Itse juuri parisen viikkoa takaperin tilasin kaksi nostinta sieltä, hommasin vain rahdin niille itse.
E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Vahvasti harkinnassa, pitäisi kysyä rahdin hintaa. Eikö niiltä ollut kilpailukykyinen kun itse organisoit?
Ei ollut. Sanoi suoraa, että saat rahdin jostain muualta halvemmalla. Tilasin yhden lattiaan upotettavan ja yhden nelipilari nosturin. Rahti oli vajaan tonnin tänne Oulunseudulle.
E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Ei ollut. Sanoi suoraa, että saat rahdin jostain muualta halvemmalla. Tilasin yhden lattiaan upotettavan ja yhden nelipilari nosturin. Rahti oli vajaan tonnin tänne Oulunseudulle.
Ilmeisesti on luotto kohdallaan valittuun jakelijaan eivätkä katso tarpeelliseksi edesauttaa ohimyyntiä omalla panostuksellaan.
"Twin Busch-korjaamolaitteet Kahan valikoimassa
Kaha tarjoaa tukitoimena jälleenmyyjiensä korjaamoasiakkaille saksalaisen Twin Buschin hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia korjaamolaitteita... Saksassa suunnitellut ja valmistetut tuotteet kootaan huolellisesti Kiinassa Twin Buschin omien laadunvalvojien johdolla. Tehokkaan toimitusketjun ansiosta Kahalta tilattu laite on asiakkaalla noin kolmessa viikossa."
300 eurolla näyttäs selviävän tänne etelämmäs noista matalasaksista, mutta onhan tuossa kysymysmerkkejä esim. kuorman purusta.
Onko jotain erityistä huomioitavaa 1-pilarinostimen hankinnnan suhteen? Onko Twin Busch järkevämpi hankinta esim. varaosien saatavuuden suhteen kuin edullisemmat nostimet? Vastaavia vähän halvempia on ainakin SteyrTek tai Redats.
Olen ymmärtänyt, että 2-pilarit ja saksinostimet on suositumpia koska niissä auton pohja jää keskeltä vapaaksi, mikä ei tietenkään 1-pilarilla onnistu. Pakoputki/kardaani/vaihteistoremontit voinee siis suosiolla unohtaa. Nyt kyseessä olevaan talliin vaan pitäis saada matkailuauto sopimaan sisälle niin rajoittaa aika paljon nostimen suhteen. Matalasta saksinostimesta voi tietysti ajaa yli, mutta jos haluaa auton alle seisomakorkeuden niin noissakin valikoima vähenee.
Mitä tuo siirrettävä (pumppukärryllä) käytännössä tarkoittaa. Eikö noita tosiaan tarvitse kiinnittää mihinkään?
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Uudemmissa korjaamoissahan on helmasta nostavat saksinosturit upotettu, mutta maalaisjärjellä ajateltuna tämä on huomioitu lattiavalua tehtäessä.
Näin se pitäisi tehdä, itse en asiaa huomioinut mutta meinaan upottaa lattiaan myöhemmin kun ehdin piikkaamaan lattian auki ja olen löytänyt sen kohdan jossa varmasti haluan nosturin olevan.
Näin se pitäisi tehdä, itse en asiaa huomioinut mutta meinaan upottaa lattiaan myöhemmin kun ehdin piikkaamaan lattian auki ja olen löytänyt sen kohdan jossa varmasti haluan nosturin olevan.
Meillä näyttää olevan sama nosturi, mulla jo upotettuna. Tästä kävin mestarin kanssa pitkät jutut että miten se pitää tehdä. Ensin ajateltiin vain valaa syvennys, mutta lopulta siihen tuli teräskehikko mistä tartunnat joka suuntaan. Nyt nostimen rullat menee siinä teräksellä eikä vahingossakaan syö sitten betoniin uria.
Meillä näyttää olevan sama nosturi, mulla jo upotettuna. Tästä kävin mestarin kanssa pitkät jutut että miten se pitää tehdä. Ensin ajateltiin vain valaa syvennys, mutta lopulta siihen tuli teräskehikko mistä tartunnat joka suuntaan. Nyt nostimen rullat menee siinä teräksellä eikä vahingossakaan syö sitten betoniin uria.
Joo on, sinun kuvista sain idean tutkia tätä nosturia hieman enemmän ja huomasin että on minun käytölle passeli, just mahtuu kivasti tekemään auton alla tuolilla töitä kun nostaa 120-130cm.
Minä meinasin kairata valuun 13cm syvyyttä aukon, pohjalle tulee 1cm teräslevy jonka päälle nostin. Päälle ajattelin 5mm teräslevyä saranoilla, joka kääntyy lattialle makaamaan. Mutta nämä tulevaisuutta koska saattaa olla että tämä menee uuteen talliin jota suunnittelen tämän nykyisen taakse.
Minä meinasin kairata valuun 13cm syvyyttä aukon, pohjalle tulee 1cm teräslevy jonka päälle nostin. Päälle ajattelin 5mm teräslevyä saranoilla, joka kääntyy lattialle makaamaan. Mutta nämä tulevaisuutta koska saattaa olla että tämä menee uuteen talliin jota suunnittelen tämän nykyisen taakse.
Mä olen ollut tohon vaneriin kantena aika tyytyväinen, siihen saa tarvittaessa porattua kaikenlaista kiinni kun toimii myös työpöytänä. Nyt talvella siinä oli hyvä huoltaa sukset ja lumilaudat kun on tukeva pöytä. Ja kantta voi vaihtaa kun edellinen kuluu loppuun. Mutta saranoitu levy voisi olla vieläkin tukevampi.
Näin se pitäisi tehdä, itse en asiaa huomioinut mutta meinaan upottaa lattiaan myöhemmin kun ehdin piikkaamaan lattian auki ja olen löytänyt sen kohdan jossa varmasti haluan nosturin olevan.
Tämän tyyppisellä ei taida pakoputki/kardaanihommat olla mitään herkkua, itse jos olisin laittamassa helmasta nostavan nosturin niin sellaine ajosilta-tyyppinen että keskellä lattiaa pystyy touhuta alapuolelta.
Comment