Kyllä ne virkaintoisimmat veijarit taitaa löytyä täältä kotimaasta. Viikko sitten menin laivalla Tukholmaan tarrakilvillä enkä kaikessa kiiressä ollut jaksanut kääntää vanhaksi menneitä "punapäisiä" ympäri niin Ruotsin puolella ei ketään kiinnostanut, Suomen puolella takasin tullessa tullin jonossa sivuun ja hyvä ettei sakkoja kirjottanut kaksilla kilvillä ajamisesta! 😆
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by alttu View PostKyllä ne virkaintoisimmat veijarit taitaa löytyä täältä kotimaasta. Viikko sitten menin laivalla Tukholmaan tarrakilvillä enkä kaikessa kiiressä ollut jaksanut kääntää vanhaksi menneitä "punapäisiä" ympäri niin Ruotsin puolella ei ketään kiinnostanut, Suomen puolella takasin tullessa tullin jonossa sivuun ja hyvä ettei sakkoja kirjottanut kaksilla kilvillä ajamisesta! 😆. Nuorempi "konstaapeli" oli sitä mieltä että tästä tuli poliisiasia, ja uhkasi soittaa kytät paikalle sakottamaan. No hermothan siinä paloi ja pyysin tätä virkaintoista pelleä painumaan jonnekin ja tässä vaiheessa vanhempi virkailija totesi tilanteen ratkeavan toisten kilpien irrotuksen myötä
.
Onko Suomessa pahempaa rikollista kuin autoilija? Entä autoilija, joka rikkoo jotain sääntöä? Sinänsä jännä että kännissä ajaminen Suomessa ei ole kovin paha rikos, mutta lievä ylinopeus taikka tämä kaksilla kilvillä ajaminen niin ne on sitä kamalinta sorttia.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostAuton kokonaishinnassa se max 100 € lisähinta ei kuitenkaan ole prosentuaalisesti iso osa.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Toki jos kaikessa pitää säästää, niin onhan näitä sankareitakin aina liikenteessä, jotka ottavat Suomesta mukaan jonkun toisen auton kilvet ja ajavat niillä Saksasta hankitun auton kotiin. Mutta tätä vaihtoehtoa en kyllä suosittele kenellekään edes vitsinä.
Se jos jollakin reissulla on ollut tuuria ja hommat on sujunut ongelmitta ei tarkoita sitä, että hyvää tuuria riittäisi loputtomiin. Vaikka kilvet ja paperit on ollut täysin kunnossa, on minut pysäytetty eri maiden poliisien toimesta jokaisella reissulla viimeisimmällä kolmella viikolla. Ja olen todellakin ollut iloinen, että asiat on olleet niinkuin on pitänyt!
Esimerkiksi Saksassa pysäytettiin tällä viikolla alle 50 km päässä kilpikonttorilta ja autoliikkeltä lähtemisen jälkeen saksalaisen siviilipoliisiauton toimesta. Ylinopeutta en ajanut ja autossa oli tullikilvet. Valmistenumero oli tarkistettu autosta kilpikonttorilla alle tuntia aiemmin. Näitä rutiinitarkastuksia jo Saksan päässä tehdään todella usein, joten kannattaa olla asiat kunnnossa.
Tanskassa nykyään pysäytetään aika harvoin rajalla, mutta Ruotsiin tullessa lähes joka kerta. Tullin virkailijat eivät kuitenkaan ole erityisen kiinnostuneita auton rekisterikilvistä, vaikka haluavatkin joskus nähdä auton paperit. Sen sijaan tien päällä Ruotsissa tietyissä vakiopaikoissa voi joutua poliisien pysäyttämäksi, myös yöaikaan ajettaessa ja keltaisista kilvistä eivät erityisemmin pidä.
Edelleen en ymmärrä minkä takia kaikki täytyy saada mahdollisimman halvalla tai käytännössä puoli-ilmaiseksi? Ostaako ihmiset autot todella niin viimeisillä rahoillaan, ettei ole edes vara hoitaa rekisteröintiin ja vakuuttamiseen liittyviä asioita asianmukaisesti? Mikäli vientikilvet tuntuu liian kalliilta tai hankalilta, niin sitten vaan keltaiset kilvet ja Finnlinesillä suoraan Suomeen.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostOleellisinta tuossa on se, että lisä 100 tekee Ruotsin kautta ajamisen melkein samanhintaiseksi kuin suoraan Saksasta Suomeen. En tiedä mitä kampanjoita Finnlinesillä on ollut Saksassa, mutta nytkin lautta oli melkein täynnä. Melkein jo mieluummin ajaisi senkin ajan, kun kuuntelisi kaikenmaailman horinoita laivalla. hytissäkään ei nyt koko aikaa voi nuokkua, hulluksi tulisi
Nousee muuten sitten tanskan lauttojen hintakin kesällä. Viikko sitten ajelin sitä kautta, niin 131€ sai köyhtyä. Siihen kun laskee päälle polttoaineisiin 80-100€, ylimääräinen hotelliyö ja ruotsi-suomi laiva, niin hintaa tulee helposti 350-450€. Tuohon hintaan kyllä pääsee jo Saksasta suoraan suomeenkin.
Jos halvimmalla haluaa päästä, niin yölaivalla Trave-Malmö (malmössä ei ole ikinä ollut valvontaa satamassa, kun olen siitä tullut)
85€ laiva + hytti
50-70€ polttoaineet
Tukholma-Turku 50-100€?
Yht. 200-250€ luokkaa.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Post131€ sai köyhtyä. Siihen kun laskee päälle polttoaineisiin 80-100€,350-450€. Tuohon hintaan kyllä pääsee jo Saksasta suoraan suomeenkin.
Jos halvimmalla haluaa päästä, niin yölaivalla Trave-Malmö (malmössä ei ole ikinä ollut valvontaa satamassa, kun olen siitä tullut)
85€ laiva + hytti
85 eur, siis hytteineen? Mistä noin halvalla saa? Pikagooglauksella halvin mitä löysin oli yli 200 siis koko roska. Pelkkä matka oli joku satasen, mutta pitäähän hytti olla.
Juhikselle: et ole siis vieläkään kunnon Saksan tapoja oppinut?Aina pitää säästää ja maksaa mahdollisimman vähän. Toki en minäkään mitään puliveivauksia ja laittomuuksia hyväksy. Siksi tuo keltakilpi/Ruotsi tilanne kiinnostaa, koska, jos niillä Ruotsin läpi varmasti = laillisesti pääsisi, se reitti olisi silloin varmasti edullisempi.
PS halvin hinta Saksasta Suomeen Finnlines:llä on nyt n 530 euroa. Sis Autoliiton alennukset ja oma B hytti. Ei kai nyt kukaan millään miespaikalla tule? Jotain rajaa...:thinkBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View Post131, siis pelkkä Puttgarden Rodby vai silta Ruotsiin mukana?
85 eur, siis hytteineen? Mistä noin halvalla saa? Pikagooglauksella halvin mitä löysin oli yli 200 siis koko roska. Pelkkä matka oli joku satasen, mutta pitäähän hytti olla.
Juhikselle: et ole siis vieläkään kunnon Saksan tapoja oppinut?Aina pitää säästää ja maksaa mahdollisimman vähän. Toki en minäkään mitään puliveivauksia ja laittomuuksia hyväksy. Siksi tuo keltakilpi/Ruotsi tilanne kiinnostaa, koska, jos niillä Ruotsin läpi varmasti = laillisesti pääsisi, se reitti olisi silloin varmasti edullisempi.
PS halvin hinta Saksasta Suomeen Finnlines:llä on nyt n 530 euroa. Sis Autoliiton alennukset ja oma B hytti. Ei kai nyt kukaan millään miespaikalla tule? Jotain rajaa...:think
Noin puolet matkoista mitä oon tullut miespaikalla, olen saanut oman hytin. Kesällä ruuhka aikaan ehkä harvinaisempaa. Keskiviikkolähdöllä 283€ autoliiton alennuksen kanssa miespaikalla ja 460€ omassa hytissä. Muut päivät jokusen kympin kalliimpia.
131€ ruotsiin asti puttgardenista. Sillan kautta ei ole oikeen mitään järkeä ajaa, jos ei sitten oikeen erityisesti tykkää ajaa pidemmän reitin kautta. Säästää n.50km ajomatkassa ja tulee sopiva tauko, kun menee lautalla Helsingborgiin.
Hytti tosiaan unohtui Malmön laivan hinnasta, eli 140€ hytin kanssa.
Comment
-
-
Matka Hampurista Tukholmaan on noin 975 km, jos ajaa Puttgardenin kautta ja menee laivalla yli Tanskaan sekä Tanskasta siltaa pitkin Ruotsin puolelle. Tämän hetkiset hinnat ovat laivamatkalle ja siltamaksulle, jos kyseessä normaali henkilöauto ja yksi matkustaja (auton kuljettaja):
Laivamatka Saksa Tanska (Puttgarden-Rodby) = 87 €
Siltamaksu Tanska Ruotsi (Kööpenhamina-Malmö) = 49 €
Mikäli haluaa menna ajamalla Saksan ja Tanskan välin, niin matkaa kertyy 1115 km. Tällöin reitti kulkee Flensburgin kautta. Silloin säästää tuon 87 € laivamatkan, mutta ajamista tulee 140 km enemmän. Joten polttoaineeseen menee enemmän rahaa. Lisäksi Tanskan puolella on tiemaksu / siltamaksu, jonka tämän hetkistä hintaa en osaa sanoa.
Ruotsista Suomeen menevät laivat ovat hintaluokassa 35 - 150 € riippuen laivayhtiöstä, lähdöstä (aamu- vai iltalaiva), siitä ottaako hytin ja millainen se on ja niin edelleen. Aamulla lähtevät laivat ovat edullisempia kuin iltapäivällä tai illalla lähtevät yön yli menevät laivat.
Mikäli haluaa yöpyä matkan varrella, niin hotellit Ruotsissa on varsin kalliita. Hotelliyöpyminen on helposti noin 80 - 100 € yhdeltä yötä tai jopa enemmän.
Polttoaineeseen Hampuri-Tukholma välillä menee nykyisillä hinnoilla bensa-autolla n. 100 - 150 € ja dieselillä noin 70 - 120 € valitusta reitistä sekä auton kulutuksesta riippuen.Last edited by Juhis; 08-06-2014, 11:29.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Vinkkinä jos on tulossa esim semmosta reittiä ettei huvita ajaa kerralla Hampuri-Tukholmaa. Tai jos ajaminen sattuu silleen, ettei muutenkaan ehtisi iltalaivaan Tukholmassa. Löysin Helsingborgista edullisen hotellin, joka oli mukavakin vielä: Hotel Horisont. Sijaitsee aivan Helsingborgin lauttasataman vieressä, pari kilsaa. Hotelliyön hinta on siellä 60e hujakoilla nähtävästi edullisimmillaan ja normihintakaan ei ole kuin 70-80e. Siellä oli hyvä rafla, hyvää olutta ja kiva aurinkoterassi katella ilta-aurinkoa ajorupeaman jälkeen. Sauna löytyy myös, plus huone oli erittäin siisti.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostVinkkinä jos on tulossa esim semmosta reittiä ettei huvita ajaa kerralla Hampuri-Tukholmaa. Tai jos ajaminen sattuu silleen, ettei muutenkaan ehtisi iltalaivaan Tukholmassa. Löysin Helsingborgista edullisen hotellin, joka oli mukavakin vielä: Hotel Horisont. Sijaitsee aivan Helsingborgin lauttasataman vieressä, pari kilsaa. Hotelliyön hinta on siellä 60e hujakoilla nähtävästi edullisimmillaan ja normihintakaan ei ole kuin 70-80e. Siellä oli hyvä rafla, hyvää olutta ja kiva aurinkoterassi katella ilta-aurinkoa ajorupeaman jälkeen. Sauna löytyy myös, plus huone oli erittäin siisti.
Tero
Viikko sitten olin Helsingborgissa Comfort Hotel Noveaussa. Hinta bookingin kautta 66€. Täytyy kyllä sanoa että tähän astisista hotelleista paras hinta/laatu suhde missä olen ikinä ollut. Vessa oli aika surkean kokoinen, mutta ei häirinnyt tollasessa yhden yön pikavisiitissä. Huone kaikin puolin kiva, sänky hyvä ja aamupala mahtava ja sauna löytyi tuoltakin.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostMatka Hampurista Tukholmaan on noin 975 km, jos ajaa Puttgardenin kautta ja menee laivalla yli Tanskaan sekä Tanskasta siltaa pitkin Ruotsin puolelle. Tämän hetkiset hinnat ovat laivamatkalle ja siltamaksulle, jos kyseessä normaali henkilöauto ja yksi matkustaja (auton kuljettaja):
Laivamatka Saksa Tanska (Puttgarden-Rodby) = 87 €
Siltamaksu Tanska Ruotsi (Kööpenhamina-Malmö) = 49 €
Comment
-
-
Originally posted by Squamish View PostOnko kukaan mennyt lautalla Sassnitz-Trelleborg -reittiä ja millaiset on kokemukset?All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Tässä kun on puhetta ollut aika paljon Ruottin kautta ajemisesta, niin mitenkäs se reitti Saksan rajalta menisikään. Kuka jaksaa tehdä "seikkaperäisen" reitti/lautta/laiva ohjeen? Ite on tullut käytettyä pelkästään Finnlinesiä, mutta eiköhän se perse kestäis ajellakin pari tuntia... Ja noin hinnat plussaa
Comment
-
-
Tässä ohjeet:
Reitti 1: http://goo.gl/maps/EC9GT
Scandlinesin lautta välillä Rostock-Gedser + Öresundin silta Tanskan ja Ruotsin välille.
Scandlinesiltä voi ostaa lippupaketin, johon kuuluu lauttalippu Rostockista + voucher sillan ylitykseen, mutta tämä pitää tehdä etukäteen sähköpostitse/soittamalla. Pelkän lauttalipun voi ostaa netistä tai suoraan tiskiltä satamassa. Kannattaa varmistaa etukäteen, että lautalla on tilaa. Sillan ylityksen voi maksaa luonnollisesti silla portilla.
Reitti 2: http://goo.gl/maps/BY8ct
Scandlinesin lautat välillä Rostock-Gedser ja Helsingör-Helsingborg.
Scandlinesin nettisivuilta/satamasta yhdistelmälippu tuolle välille. Edelleen kannattaa varmistaa että tuolle Rostockista lähtevälle lautalle on tilaa.
Reitti 3: http://goo.gl/maps/SL4S7
Scandlinesin lautta välille Puttgarden-Rödby + Öresundin silta.
Yhdistelmälippuja saa kuten reitille 1.
Reitti 4: http://goo.gl/maps/C9pJB
Scandlinesin lautat välillä Puttgarden-Rödby + Helsingör-Helsingborg.
Yhdistelmälippuja saa kuten reitille 2.
Reitti 5: http://goo.gl/maps/8WqNP
Tanskan siltojen kautta eli Ison-Beltin silta + Öresundin silta. Lippuja saa siltojen porteilta. Suosittelen ajamaan näiden kautta ainakin kerran elämässä. Sillat ovat valtavan kokoiset.
Öresundin sillan voi vaihtaa Helsingör-Helsingborg lauttaan, mutta todennäköisesti pelkästään tuolle välille ostettu lauttalippu on sekä kalliimpi että hitaampi.
Sitten on vielä hitaampia reittejä tarjolla esim. suoraan Saksan ja Ruotsin välille, mutta joku muu saa kertoa niistä.
Tukholmasta Suomeen pääsee nopeimmin Viking Linellä tai Siljalla Turkuun. Lähtöjä on kaksi päivässä. Lisäksi sieltä pääsee Helsinkiin. Kannattaa katsoa Viikkarin ja Siljan sivuilta tarkemmat tiedot näistä.
Scandlinesin nettisivut: http://www.scandlines.com/
Öresundin sillan hinnat: http://uk.oresundsbron.com/page/948
Ison-Beltin sillan hinnat: http://www.storebaelt.dk/english/toll-chargesLast edited by brainsurgery; 09-06-2014, 13:29.
Comment
-
Comment