Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5224
    • Hki 43

    Originally posted by Juhis View Post
    Et toki puhunut, lainasin vain viestiäsi. Lähinnä huvittaa sivusta seurata, kun ihmiset ostavat kymmenien tuhansien hintaisia autoja ja ovat huolestuneita eniten muutaman kympin ylimääräisestä puhelinlaskusta.
    Tällä logiikalla turha hakea ees Saksasta, ostaa uuden Suomesta, auto on kuitenkin verrattain halpa ostos jos asuu puolen miljoonan talossa.

    Kokeilen löytää paikan päältä jonkun fiksun dataliittymän, joka ei tarvitsisi Saksan osoitetta. Raportoin sitten.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17547
      • Turku

      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Tällä logiikalla turha hakea ees Saksasta, ostaa uuden Suomesta, auto on kuitenkin verrattain halpa ostos jos asuu puolen miljoonan talossa.
      Juuri näin ! Hyvä, että joku ymmärtää nämä jutut ja usein kysymys voi olla myös periaatteesta.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        Originally posted by Laku View Post
        Juuri näin ! Hyvä, että joku ymmärtää nämä jutut ja usein kysymys voi olla myös periaatteesta.
        "Parempi euro taskussa kuin reikä"

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Hinnat parin viikon takaa:
          Dieselit:
          Sakassa 1.10-1.30
          Puolassa n. 4.60-4.80, kurssi 4 pintaan. Warsovasta tankattu Orlenilta non-premiumia 4.75 ja premiumia 4.97 (ja 4.75) / litra, kurssi 3.98
          Latviassa, liettuassa ja virossa 1.10-1.15
          Liettuassa tankattu Nesteeltä 1.129 (kaunasin lähellä).


          Saksassa kyllä ihmetytti dieselin hinta. Monilla asemilla 1.07-1.15 välissä. Käytännössä sama haitari koko baltiassa ja puolassa. Hampurissa oli halvin koko reissulla 1.079
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • kani
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 699
            • Espoo

            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Tällä logiikalla turha hakea ees Saksasta, ostaa uuden Suomesta, auto on kuitenkin verrattain halpa ostos jos asuu puolen miljoonan talossa.

            Kokeilen löytää paikan päältä jonkun fiksun dataliittymän, joka ei tarvitsisi Saksan osoitetta. Raportoin sitten.
            Itse hommasin pari vuotta sitten autoa hakiessani Fonic kortin jostain media marktista tai lidlistä tms. Käytin silloisen hotellin osoitetta. Aktivointi vaati vähän saksankielen osaamista. Sisälsi kai gigan maksiminopeudella ja loput rajoitetulla nopeudella kk:n ajan. Pelas hyvin ja mobile sekä autoscout appseila oli näppärä haarukoida sopivaa autoa halutuilla varusteilla/värillä mikä sitten löytyikin . Mentiin pojan kans junalla kunnes auto löytyi. Kivaa reissua!
            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              Originally posted by jumuli View Post
              En vastaa minäkään suoraan kysymykseesi, mutta ainakaan Saunalahdella netin käyttö ei maksa "mitään" enää Saksassa.

              Roaming-hinnat Saksassa: soitto Suomeen 0.2356 e/min, puhelun vastaanotto 0.062 e/min, tekstiviestin lähetys 0.0744 e/kpl, datasiirto 2.99 e/alkava 50 Mt, josta 0-12 Mt käyttö 0.248 e/Mt. Lisätietoja saat numerosta +3585090500


              Maksimi päivän datamaksu kaikilla operaattoreilla 7,04€ sis. 100 megaa dataa. Tuolla surffaa jo aika paljon mobilea jne... Lisäpaketitkaan ei ole kamalan kalliita. Ei paljon kannata enää mitää prepaideja tuolla hinnalla saksasta haeskella. Tuskin saa edes paljon halvemmalla.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Taky
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 562
                • Ola

                Originally posted by bemu2000 View Post
                Saksassa kyllä ihmetytti dieselin hinta. Monilla asemilla 1.07-1.15 välissä. Käytännössä sama haitari koko baltiassa ja puolassa. Hampurissa oli halvin koko reissulla 1.079

                OT:.. mutta samaan aihetta, Lontoo Oxford linjalla diesel 1,17-1,18£/L!
                Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                Comment

                • Hustlerhoff
                  Newbiemmer
                  • Jul 2013
                  • 25
                  • JKL

                  Tässäpä tarinaa kolmen viikon takaa auton hakureissulta Saksasta, ei niin positiivisia kokemuksia:

                  Auton haku oli Saksasta oli ollut mielessäni jo monen vuoden ajan ja nyt kun alkukesästä sain E46 cabini myytyä eteenpäin niin ajattelin, että Suomen huonon tarjonnan vuoksi voisi katsella E60 M-Sportia bensamanuaalina Saksan maalta. Välittäjäksi valittiin Hannu Vuohelainen / Carbroker Oy, jota mm. tälläkin foorumilla oli luottohenkilöksi kehuttu. No yhteyttä otettiin Hannuun 1,5kk ennen reissua, vaihtoehdot ym. käytiin läpi ihan asiallisesti. Tulipa varattua sitten lennot Berliiniin Bimmerparty-vklpn jälkeiselle maanantaille, hotellit, vakuutusasiat sekä Finnlinesilta autopaikka jo takaisinpäin saman viikon torstai-perjantai -väliselle yölle, kun homman piti olla niin idioottivarmaa.

                  Tulipa sitten maanantai, kun matkaan lähdettiin. Vuohelainen lupasi olla lentokentällä vastassa, mutta saavuttuamme Berliiniin ilmoitti, ettei pääsekään tulemaan sillä kertaa vastaan. Tässä ei tietenkään vielä mitään. Auton katselmukset oli sovittu maanantaille tai viimeistään tiistai-aamulle ja soittelin Hannulle, joka kuulosti hieman juopuneelta ja halusi siirtää auton hakua tiistaille. No eipä siinä, tiistaina kun mies lupasi tulla Hotellilta hakemaan autollaan, että voidaan erästä yksilöä lähteä katsomaan niin soittikin mies sovitusta aikataulusta myöhässä, että päivällä on skipattava reissua. Samalla vakuutellen, että homma hoidetaan ja että kaikki tarvittava kaupantekoa varten on hoidettu ja että homman onnistuminen on varma. Tässä vaiheessa alkoi hieman epäilyttämään ja kun keskiviikko-aamunakin vielä mies olisi halunnut skipata reissua päivällä totesin, että nyt tulen paikanpäällä käymään ja juttelemaan, sillä mies kuulosti todella epäuskottavalta. Tähän aikansa mutkitellen Hannu sanoi, että tule vaan (Leonardo-hotellilta Hannun osoitteeseen oli n. 2km) ja sinne menin alaovelle odottamaan miestä noin tunniksi.

                  No sieltäpä sitten saapuikin todella humalainen herra kymppikassinsa kanssa, joka pyyteli kovasti anteeksi ja kysyi olenko ajokunnossa. Citroenin avaimia lähettiin hakemaan kämpältä, jonka avaimet hän tietenkin oli jättänyt asunnon sisään. Tässä vaiheessa ei muutakuin lukkoseppää soittelemaan ja rappukäytävässä lukkosepän työskennellessä hän availi viimeisiä oluitaan rappujen reunoihin ja avautui kuinka naapurin mummolla menee niin huonosti. Lukkoseppä sai lukon tiirikoitua ja päästi meidät Vuohelaisen noin 20 neliön poikamiesboksiin, missä oli pulloja ja lasinsirpaleita jokapaikka täynnä, se paikka ei ollut perhe-elämää nähnytkään.

                  Tässä vaiheessa minulta loppui usko täysin, jätin Vuohelaisen kämppäänsä ryyppäämään ja soittelin hänen kollegalleen Hannu Koivuselle. Koivusen reaktiokin koko tarinaan oli "ei jumalauta taasko sillä on jääny putki päälle..." ja hänen kanssa sovittiin tapaaminen illaksi, jossa laadittiin todella pikainen varasuunnitelma. Sen turvin yhtä 525i M-Sportia saatiinkin käytyä katsomassa, tosin julkisilla ja Berliinissä (muut vaihtoehdot olivat n. 100-200km säteellä Berliinistä) sillä Koivusella ei ollut omaa autoa ja hänen mukaansa Vuohelaisen Citroekaan ei oikeasti ajokunnossa ollut. Tästä 525:sta otettiin maalipintamittaukset, joissa selvisi auton kolarihistoriaa ja näinpä jäi tämä ainoakin vaihtoehto ottamatta.

                  Auton haku Koivusen kanssa olisi käynyt varmasti, jos olisi ollut aikaa enemmän ja se auto millä liikkua, mistä kovasti vakuuteltiin. Koivusen sanoin "tää oli sen juopon vika".

                  Tosin 200€ palkkio Koivuselle hukkareissusta ei hirveän hyvää kuvaa jättänyt firman toiminnasta + muut kulut (reissut välillä JKL-Helsinki-Berliini-Travemünde-Helsinki-JKL, hotellit, muut juoksevat kulut, kaikki yht. noin 1000€) huomioon ottaen olisi tuohon rahaan voinut tietysti muutakin tehdä kun kerrankin viikon töistä lomaa saa. Ei meinaan hirveästi lomailun fiilistä ollut tuossa kaikessa stressaamisessa ja vitutuksessa, eikä saanut rahdattua niitä saksalaisia vehnäoluitakaan nyt sitten Suomeen.

                  Mutta tarinan opetus/note to self:
                  - Jos käytät välittäjää, valitse se viisaasti... Ei varmaan jäänyt epäselväksi voinko henk.koht. suositella Hannu Vuohelaista/Carbrokeria.
                  - Kunnolla aikaa mukaan ja itse ainakin maksaisin auton käteisellä, niin sen saisi samantien mukaan. Saksassa on paljon nähtävää.
                  - Jos otat laivan ja autopaikan, älä ota niitä Finnlinesin Special-hintaisia, sillä niitä ei tosiaankaan saa muutettua/peruutettua jälkikäteen.

                  + Finnlines oli todella positiivinen yllätys, ei tarvitsisi miettiä lähdenkö ajamaan autoa Saksasta Suomeen vai menisinkö lautalla olutta naukkaillen pienessä siistissä pubissa ja saunoen/poreammeessa lilluen.
                  + On se Saksa vaan hieno maa. Vaikka tämä reissu menikin niin reisille kuin vain voi mennä välittäjän turhien lupauksien ja ryyppyputken vuoksi, niin eiköhän sitä vielä tule lähdettyä uudestaankin yrittämään joku kerta.
                  Last edited by Hustlerhoff; 10-08-2015, 18:42.
                  Nykyinen Mersumees.
                  Ex: E60 530iA LCI ///M-Sport Spacegrau Metallic
                  Ex: E46 320i Cabriolet Black Sapphire Metallic
                  Hankasalmi connection, vajailla pytyillä vuodesta 2005.

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8973
                    • Kellokoski

                    Juhis on back on business. Joten pari privaa sinne, massia tilille ja hakee auton satamasta.
                    Eikä ole pakko lennellä itse perässä, yleensä ammattilainen osaa katsoa sen autonkin tarkemmin kun ei ole ostokuumetta itsellä tai vauhtisokeus päällä :think
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5062
                      • Paimio

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Juhis on back on business. Joten pari privaa sinne, massia tilille ja hakee auton satamasta.
                      Eikä ole pakko lennellä itse perässä, yleensä ammattilainen osaa katsoa sen autonkin tarkemmin kun ei ole ostokuumetta itsellä tai vauhtisokeus päällä :think
                      Tämä täytyykin pitää mielessä jos ja kun se oikea yksilö osuu kohdalle.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7538
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Saksassa kyllä ihmetytti dieselin hinta. Monilla asemilla 1.07-1.15 välissä. Käytännössä sama haitari koko baltiassa ja puolassa. Hampurissa oli halvin koko reissulla 1.079
                        Tänään hinnat oli kyllä selvästi taas kovemmat. Ilmeisesti vaihtelevat
                        kohtuu reilusi ajasta ja paikasta riippuen...

                        1.189 maksaa täällä Münchenin lähellä Shellillä,
                        halpisasemalla 4 snt vähemmän...

                        Hollannissa vasta kallista oli, dieseli samassa hinnassa ja 98 näkyi olevan
                        kalliimpaa kuin Suomessa...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • McBeast
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2007
                          • 2998
                          • Tallinn

                          Originally posted by Hustlerhoff View Post
                          Tässäpä tarinaa kolmen viikon takaa auton hakureissulta Saksasta, ei niin positiivisia kokemuksia:

                          Auton haku oli Saksasta oli ollut mielessäni jo monen vuoden ajan ja nyt kun alkukesästä sain E46 cabini myytyä eteenpäin niin ajattelin, että Suomen huonon tarjonnan vuoksi voisi katsella E60 M-Sportia bensamanuaalina Saksan maalta. Välittäjäksi valittiin Hannu Vuohelainen / Carbroker Oy, jota mm. tälläkin foorumilla oli luottohenkilöksi kehuttu. No yhteyttä otettiin Hannuun 1,5kk ennen reissua, vaihtoehdot ym. käytiin läpi ihan asiallisesti. Tulipa varattua sitten lennot Berliiniin Bimmerparty-vklpn jälkeiselle maanantaille, hotellit, vakuutusasiat sekä Finnlinesilta autopaikka jo takaisinpäin saman viikon torstai-perjantai -väliselle yölle, kun homman piti olla niin idioottivarmaa.

                          Tulipa sitten maanantai, kun matkaan lähdettiin. Vuohelainen lupasi olla lentokentällä vastassa, mutta saavuttuamme Berliiniin ilmoitti, ettei pääsekään tulemaan sillä kertaa vastaan. Tässä ei tietenkään vielä mitään. Auton katselmukset oli sovittu maanantaille tai viimeistään tiistai-aamulle ja soittelin Hannulle, joka kuulosti hieman juopuneelta ja halusi siirtää auton hakua tiistaille. No eipä siinä, tiistaina kun mies lupasi tulla Hotellilta hakemaan autollaan, että voidaan erästä yksilöä lähteä katsomaan niin soittikin mies sovitusta aikataulusta myöhässä, että päivällä on skipattava reissua. Samalla vakuutellen, että homma hoidetaan ja että kaikki tarvittava kaupantekoa varten on hoidettu ja että homman onnistuminen on varma. Tässä vaiheessa alkoi hieman epäilyttämään ja kun keskiviikko-aamunakin vielä mies olisi halunnut skipata reissua päivällä totesin, että nyt tulen paikanpäällä käymään ja juttelemaan, sillä mies kuulosti todella epäuskottavalta. Tähän aikansa mutkitellen Hannu sanoi, että tule vaan (Leonardo-hotellilta Hannun osoitteeseen oli n. 2km) ja sinne menin alaovelle odottamaan miestä noin tunniksi.

                          No sieltäpä sitten saapuikin todella humalainen herra kymppikassinsa kanssa, joka pyyteli kovasti anteeksi ja kysyi olenko ajokunnossa. Citroenin avaimia lähettiin hakemaan kämpältä, jonka avaimet hän tietenkin oli jättänyt asunnon sisään. Tässä vaiheessa ei muutakuin lukkoseppää soittelemaan ja rappukäytävässä lukkosepän työskennellessä hän availi viimeisiä oluitaan rappujen reunoihin ja avautui kuinka naapurin mummolla menee niin huonosti. Lukkoseppä sai lukon tiirikoitua ja päästi meidät Vuohelaisen noin 20 neliön poikamiesboksiin, missä oli pulloja ja lasinsirpaleita jokapaikka täynnä, se paikka ei ollut perhe-elämää nähnytkään.

                          Tässä vaiheessa minulta loppui usko täysin, jätin Vuohelaisen kämppäänsä ryyppäämään ja soittelin hänen kollegalleen Hannu Koivuselle. Koivusen reaktiokin koko tarinaan oli "ei jumalauta taasko sillä on jääny putki päälle..." ja hänen kanssa sovittiin tapaaminen illaksi, jossa laadittiin todella pikainen varasuunnitelma. Sen turvin yhtä 525i M-Sportia saatiinkin käytyä katsomassa, tosin julkisilla ja Berliinissä (muut vaihtoehdot olivat n. 100-200km säteellä Berliinistä) sillä Koivusella ei ollut omaa autoa ja hänen mukaansa Vuohelaisen Citroekaan ei oikeasti ajokunnossa ollut. Tästä 525:sta otettiin maalipintamittaukset, joissa selvisi auton kolarihistoriaa ja näinpä jäi tämä ainoakin vaihtoehto ottamatta.

                          Auton haku Koivusen kanssa olisi käynyt varmasti, jos olisi ollut aikaa enemmän ja se auto millä liikkua, mistä kovasti vakuuteltiin. Koivusen sanoin "tää oli sen juopon vika".

                          Tosin 200€ palkkio Koivuselle hukkareissusta ei hirveän hyvää kuvaa jättänyt firman toiminnasta + muut kulut (reissut välillä JKL-Helsinki-Berliini-Travemünde-Helsinki-JKL, hotellit, muut juoksevat kulut, kaikki yht. noin 1000€) huomioon ottaen olisi tuohon rahaan voinut tietysti muutakin tehdä kun kerrankin viikon töistä lomaa saa. Ei meinaan hirveästi lomailun fiilistä ollut tuossa kaikessa stressaamisessa ja vitutuksessa, eikä saanut rahdattua niitä saksalaisia vehnäoluitakaan nyt sitten Suomeen.

                          Mutta tarinan opetus/note to self:
                          - Jos käytät välittäjää, valitse se viisaasti... Ei varmaan jäänyt epäselväksi voinko henk.koht. suositella Hannu Vuohelaista/Carbrokeria.
                          - Kunnolla aikaa mukaan ja itse ainakin maksaisin auton käteisellä, niin sen saisi samantien mukaan. Saksassa on paljon nähtävää.
                          - Jos otat laivan ja autopaikan, älä ota niitä Finnlinesin Special-hintaisia, sillä niitä ei tosiaankaan saa muutettua/peruutettua jälkikäteen.

                          + Finnlines oli todella positiivinen yllätys, ei tarvitsisi miettiä lähdenkö ajamaan autoa Saksasta Suomeen vai menisinkö lautalla olutta naukkaillen pienessä siistissä pubissa ja saunoen/poreammeessa lilluen.
                          + On se Saksa vaan hieno maa. Vaikka tämä reissu menikin niin reisille kuin vain voi mennä välittäjän turhien lupauksien ja ryyppyputken vuoksi, niin eiköhän sitä vielä tule lähdettyä uudestaankin yrittämään joku kerta.
                          Itselläni ei ole myöskään mitään hyvää sanottavaa Carbrokerin toiminnasta, kun viime keväänä tuota E38 langia tuotatin heidän kauttaan. Kirjoitin siitä silloin pitkän itkuvirren foorumille.

                          Toivottavasti ihmiset osaa jatkossa välttää kyseisen putiikin palvelut ja saavat kitua keskenään tuolla.

                          Eihän tuo asia yksinkertaisesti oikein voi noinkaan hoitua, että palvelu ostetaan ja matkustetaan lomalla Saksaan ja välittäjä on itse naamat. Aika käsittämätöntä toimintaa myös tältä Koivuselta, että kehtaa vielä ottaa jonkun välityspalkkion tuosta hukkareissusta. Ilmeisesti tietää, että Vuohelainen itse on niin peeaa, että häneltäkään ei voi mitään välityspalkkiota periä.
                          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            Originally posted by McBeast View Post
                            Eihän tuo asia yksinkertaisesti oikein voi noinkaan hoitua, että palvelu ostetaan ja matkustetaan lomalla Saksaan ja välittäjä on itse naamat. Aika käsittämätöntä toimintaa myös tältä Koivuselta, että kehtaa vielä ottaa jonkun välityspalkkion tuosta hukkareissusta.

                            Samaa mieltä, uskomaton tarina tosiaan.
                            Kun muistelen omia, ensimmäisiä reissuja, eipä olisi tullut mieleenkään, että paikallinen apuri olisi jurrissa ja hommta hoitamatta ja pitäisi äkkiä keksiä joku Plan B.
                            Näin jälkikäteen tietysti on helppo neuvoa, mutta Berliinissä asuu Ottoauton Mäkelä, joka varmaan olisi voinut ehkä jelpata tuossa tilanteessa.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17856
                              • PKS

                              Hurjia tarinoita täällä!

                              Kävimpä tuossa autonhakureissulla taas menneellä viikolla. 2,99€/pv tuli Soneralla laskua datasta ja annoin palaa ihan kuin kotimaassa selaten forumit, facet, whatsapit, mapit, navigoinnin ja muut päivän aikana. Erittäin hieno uudistus! Eniten ahdistaa 2015 luvulla olla käyttämättä teknisiä apuvälineitä joita on tottunut käyttämään.

                              P.s. Byrokratia jatkuu ja ainakin Hampurin alueella ei ilman saksalaista passia, ja osoitetta samassa kaupungissa, saa yhtään mitään kilpiä. Ilmeisesti 1.4. kiristynyt säännöt taas. So long etukäteen otetut keltapäiset ja muut.

                              edit: Ja samaan aikaan toki muuttui sekin, että katsastus täytyy olla voimassa jos siirtarit autoon tahtoo. Ehkä toisaalta parempi näin. Ostaako joku vielä kolaroituja tai muuten huonokuntoisia autoja 2015 vuonna Saksasta
                              Last edited by Dualfun; 11-08-2015, 10:20.
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                              E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                              E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5224
                                • Hki 43

                                Originally posted by Dualfun View Post
                                Hurjia tarinoita täällä!

                                Kävimpä tuossa autonhakureissulla taas menneellä viikolla. 2,99€/pv tuli Soneralla laskua datasta ja annoin palaa ihan kuin kotimaassa selaten forumit, facet, whatsapit, mapit, navigoinnin ja muut päivän aikana. Erittäin hieno uudistus! Eniten ahdistaa 2015 luvulla olla käyttämättä teknisiä apuvälineitä joita on tottunut käyttämään.

                                P.s. Byrokratia jatkuu ja ainakin Hampurin alueella ei ilman saksalaista passia, ja osoitetta samassa kaupungissa, saa yhtään mitään kilpiä. Ilmeisesti 1.4. kiristynyt säännöt taas. So long etukäteen otetut keltapäiset ja muut.

                                edit: Ja samaan aikaan toki muuttui sekin, että katsastus täytyy olla voimassa jos siirtarit autoon tahtoo. Ehkä toisaalta parempi näin. Ostaako joku vielä kolaroituja tai muuten huonokuntoisia autoja 2015 vuonna Saksasta
                                Juurikin näin!

                                Mites tuon katsastuksen laita, kun jossain lukee että Tüv=katsastus? on voimassa 2017 asti, onko se Suomessakin niin pitkään vai vain ensi vuoteen käyttöönottopäivän mukaan?

                                Entä onko lähtökohtaisesti kaikilla Etelä-Saksassakin autoissa talvirenkaat eli jos eivät zippinettona turaa saksan kitkoilla kesiä talvia, löytyy tuplarengastus?
                                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                                Z3 Roadster 2.8 '98
                                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎