Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaskalla
    Bimmer Rookie
    • Sep 2017
    • 68
    • Kaakonkulma

    Sitä mitä tarkoitit ei selviä minulla. Joidenkin kanssa vaan on vaikeampi keskustella kuin toisten. Ollaan ihan eri taajuudella HTK12.
    Kaapeli on purettu ja tutkittu ja mittailtu. Kaikki näyttää olevan ok. Tosin voihan noi johdot olla kolvattu vääriin nastoihin. Suomesta ostettu kaapeli mutta voihan se silti olla kelvoton. Istan asennuksesta en mene takuuseen mutta nyt kyselläänkin mikä istassa voisi olla väärin mikä asetus pielessä. Mikä ongelma autossa voi olla. Onko tapauksia missä autossa on joku hajalla ettei ista toimi.

    Olishan se hienoa jos Suomessa olisi joku foorumi missä bemari harrastajat voisi keskustella ettei tarvitsisi Saksan tai Englannin foorumeille mennä.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Jaskalla View Post
      Sitä mitä tarkoitit ei selviä minulla. Joidenkin kanssa vaan on vaikeampi keskustella kuin toisten.Ollaan ihan eri taajuudella HTK12.
      Puhun edelleen siitä autosta tulevasta IP:stä. En tiedä miten tämän nyt selvemmin sanoisin. Aivan juuri tämän lihavoidun takia on hieman hankala näkemättä sanoa missä se ongelma on. Jotkut on harrastaneet enemmän tietotekniikkaa ja osa vähemmän.

      Originally posted by Jaskalla View Post
      Kaapeli on purettu ja tutkittu ja mittailtu. Kaikki näyttää olevan ok. Tosin voihan noi johdot olla kolvattu vääriin nastoihin. Suomesta ostettu kaapeli mutta voihan se silti olla kelvoton. Istan asennuksesta en mene takuuseen mutta nyt kyselläänkin mikä istassa voisi olla väärin mikä asetus pielessä. Mikä ongelma autossa voi olla. Onko tapauksia missä autossa on joku hajalla ettei ista toimi.

      Olishan se hienoa jos Suomessa olisi joku foorumi missä bemari harrastajat voisi keskustella ettei tarvitsisi Saksan tai Englannin foorumeille mennä.
      Viallinen ENET kaapeli tuli viimeksi tänään itselle vastaan. ISTA-paketteja on niin monia ja osasta puuttuu tiedostoja, joten voi olla ettei toimi vaikka olisikin ns. asennettu oikein. F-sarjan kanssa ei ole mitenkään harvinaista, ettei sieltä autosta tule IP:tä ja täten yhteys ei toimi. ZGW liittyvä ongelmahan tämä on, yleensä siellä on ns. bitti poikittain. Yleensä nämä myytävät kaapelit tulee kiinasta, käsittääkseni näitä ei juuri kukaan valmista Euroopassa (jotkut toki ovat oman kaapelinsa rakentaneet).

      No onhan tämäkin foorumi missä asioista voidaan keskustella, tarkoitin nyt lähinnä sitä, että tietoa löytyy niin paljon enemmän englanniksi/saksaksi ihan siksi, että Suomea puhuvia on niin vähän vrt. englanti.

      Varmistetaan nyt tässä vaiheessa, että onhan auto F-sarjaa? Itselle osui maininta vain X1 silmiin, mutta sitähän on myös tehty e-sarjana (E84).
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Jaskalla
        Bimmer Rookie
        • Sep 2017
        • 68
        • Kaakonkulma

        Originally posted by HTK12 View Post
        Puhun edelleen siitä autosta tulevasta IP:stä. En tiedä miten tämän nyt selvemmin sanoisin.
        Ei sitä tuon selvemmin voi sanoa eikä tarvitsekkaan. Kysyit ensin saako auto ip:n.
        Mielestäni tuo kysymys kääntää asian ihan toisin päin. Eikö tuo sinunkin mielestä tarkoita autoon tulevasta ip:stä eikä autosta tulevasta.

        Ei minun kysymyksiin tarvitse vastata jos ei ole mitään sonottavaa mistä olisi apua. Ei sen takia kannata kirjoittaa että saa itselle viestien määrää kerrytettyä. Auto ei ole F sarjaa
        Last edited by Jaskalla; 13-07-2023, 21:48.

        Comment

        • kooma
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1016
          • Pikis

          Originally posted by Jaskalla View Post
          Auto ei ole F sarjaa
          No siinäpä sitten syy, ENET tuki tuli vasta F sarjassa.
          Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by Jaskalla View Post
            Ei sitä tuon selvemmin voi sanoa eikä tarvitsekkaan. Kysyit ensin saako auto ip:n.
            Mielestäni tuo kysymys kääntää asian ihan toisin päin. Eikö tuo sinunkin mielestä tarkoita autoon tulevasta ip:stä eikä autosta tulevasta.

            Ei minun kysymyksiin tarvitse vastata jos ei ole mitään sonottavaa mistä olisi apua. Ei sen takia kannata kirjoittaa että saa itselle viestien määrää kerrytettyä.
            Puhun siis siitä IP:stä, jolla autoon yhdistetään ENET-kaapelilla. F-sarjassa yhteys toimii ethernet pohjaisena toisin kuin E-sarjassa. Tuo 169.254 alkuinen on ns. fallback address, eli osoite jonka laite saa kun varsinaista DHCP-palvelinta ei ole. Laitteet saavat nämä IP-osoitteet vasta kaapelin kykemisen jälkeen. Kun sitä varsinaista DHCP palvelinta ei ole, niin laitteet neuvottelevat keskenään IP:t. Eli mielestäni sen nyt voi nähdä ihan kummin päin vaan. Jokaisella verkkolaitteella samassa aliverkossa pitää olla oma IP-osoite, samaa IP:tä ei voi olla molemmilla laitteilla. Eli sillä läppärin verkkokortilla pitää olla IP ja sen näkee vaikka sillä ipconfig komennolla. Tämän lisäksi autolla pitää olla oma IP. Autoon yhdistetään sitten sillä auton IP:llä.

            No itse ajattelin yrittää auttaa, mutta toki voin olla vastaamattakin.

            Edit: editoit näköjään tuota viestiä. Kuten edellä todettiin, niin ei toimi tuo ENET kaapeli kun kyseessä ei ole F-sarja. E-sarjan kanssa pitää käyttää K+DCAN kaapelia.
            Last edited by HTK12; 13-07-2023, 22:26.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • ViljoNieminen
              Bimmer Rookie
              • May 2018
              • 58
              • Jyväskylä

              Nyt tuli tarvetta käyttää autoläppäriä myös netin selailuun.

              Muistelen ettei ISTA ym. muut BMW käpälöintiohjelmat hyväksy FSECURE-virustorjuntaa.

              Onkohan tilanne vielä tällainen vai uskaltaisiko Fsecuren asentaa? :think

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by ViljoNieminen View Post
                Nyt tuli tarvetta käyttää autoläppäriä myös netin selailuun.

                Muistelen ettei ISTA ym. muut BMW käpälöintiohjelmat hyväksy FSECURE-virustorjuntaa.

                Onkohan tilanne vielä tällainen vai uskaltaisiko Fsecuren asentaa? :think
                Miksi koneelle pitäisi f-secure asentaa? Vaikka onkin suomalainen ohjelmisto, niin toista yhtä huonoa ei itselle ole tullut vastaan. Aina ihan ihmeellisiä ongelmia vaikka mitään "käpälöintiä" ei koneessa olisikaan. Win10/win11 omat suojaukset on täysin riittävät, jos ei vieraile epämääräisillä sivuilla/klikkaile mainoksia/asentele/lataa ihan mitä sattuu netistä. Jos tietoturvaa haluaa parantaa, niin käyttää konetta normi käyttäjätilillä ei järjestelmänvalvojalla ja katsoo tarkkaan milloin antaa oikeuksia kun ohjelma x niitä kyselee.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • ViljoNieminen
                  Bimmer Rookie
                  • May 2018
                  • 58
                  • Jyväskylä

                  Kiitoksia hyvistä vinkeistä.
                  Minulla on kuitenkin maksettu Fsecure-lisenssi ja haluaisin sen hyödyntää.

                  Luulin Fsecurea hyväksi virustorjuntaohjelmaksi, sitä käytettiin entisessä työpaikassa ihan IT-ammattilaisten valitsemana. Eikös se ole saanut joissakin testeissä ihan kelvollisia tuloksia?

                  Muistelen että siinä oli jotakin ongelmia ISTAn kanssa, Fsecure poisti joitakin ohjelmia tms.

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4973
                    • Paimio

                    Originally posted by ViljoNieminen View Post
                    Kiitoksia hyvistä vinkeistä.
                    Minulla on kuitenkin maksettu Fsecure-lisenssi ja haluaisin sen hyödyntää.

                    Luulin Fsecurea hyväksi virustorjuntaohjelmaksi, sitä käytettiin entisessä työpaikassa ihan IT-ammattilaisten valitsemana. Eikös se ole saanut joissakin testeissä ihan kelvollisia tuloksia?

                    Muistelen että siinä oli jotakin ongelmia ISTAn kanssa, Fsecure poisti joitakin ohjelmia tms.
                    F-securen suurimmat ongelmat ovat sen raskaus ja sen kyvyttömyys toimia tiettyjen muiden ohjelmien kanssa. ISTA on yksi niistä. Mutta onhan niitä paljon muitakin.
                    Kyllä on tarjolla aika paljon parempiakin torjuntaohjelmia kuin F-secure mutta se on onnistunut markkinoimaan ja lobbaamaan itsensä läpi turhan monelle.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2691
                      • .fi

                      Originally posted by ViljoNieminen View Post
                      Kiitoksia hyvistä vinkeistä.
                      Minulla on kuitenkin maksettu Fsecure-lisenssi ja haluaisin sen hyödyntää.

                      Luulin Fsecurea hyväksi virustorjuntaohjelmaksi, sitä käytettiin entisessä työpaikassa ihan IT-ammattilaisten valitsemana. Eikös se ole saanut joissakin testeissä ihan kelvollisia tuloksia?

                      Muistelen että siinä oli jotakin ongelmia ISTAn kanssa, Fsecure poisti joitakin ohjelmia tms.
                      plaseboksi kallis, koska vie koneen resursseja _koko_ajan, ja joka hetkellä _kaikessa_.

                      nykypäivänä riittää vallan mainiosti lähes kaikille, että on käyttöjärjestelmä+selain ajantasalla(=päivitetty).
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by ViljoNieminen View Post
                        Kiitoksia hyvistä vinkeistä.
                        Minulla on kuitenkin maksettu Fsecure-lisenssi ja haluaisin sen hyödyntää.

                        Luulin Fsecurea hyväksi virustorjuntaohjelmaksi, sitä käytettiin entisessä työpaikassa ihan IT-ammattilaisten valitsemana. Eikös se ole saanut joissakin testeissä ihan kelvollisia tuloksia?

                        Muistelen että siinä oli jotakin ongelmia ISTAn kanssa, Fsecure poisti joitakin ohjelmia tms.
                        F-securen kanssa on vaan liian paljon ongelmia vaikka koneella ei olisi istaa ym. Jos ainut syy on asentaa on se, että sellaisen lisenssi on maksettu, niin näkisin sen erittäin huonoksi syyksi asentaa. Se, että ohjelma menestyy testissä, jossa sen pitää tunnistaa uhkia ei vielä tee siitä hyvää jatkuvaan käyttöön, jos se haittaa muuten koneen käyttöä.

                        Nykyisin windowsin oma Defender on täysin riittävä, kunhan koneen & selaimen päivitykset pidetään ajan tasalla.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Saukko
                          Moderator
                          • Nov 2004
                          • 2097
                          • Kokkola

                          Tonni täynnä. Tehkää uusi.
                          Ajossa tai telakalla
                          -98 323i käyttökikkare
                          -94 ///M5 Showroom
                          -88 325i Cabrio Mtech1
                          -Official member of BTCF-Sauna team-
                          Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎