Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1843
    • Turku

    Originally posted by HTK12 View Post
    Kaapelin asetukset kannattaa tarkistaa sieltä laitehallinnasta. Kytkin voi olla väärässä asennossa ja silti inpa näyttää molemmat täpät.

    Nämä satunnaiset ongelmat on juuri ne hankalimmat selvittää.
    Tarkoitatko laitehallinnalla Windowsin laitehallintaa vai Istan asetuksia?
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Silmaauki View Post
      Tarkoitatko laitehallinnalla Windowsin laitehallintaa vai Istan asetuksia?
      Ihan Windows laitehallintaa, istan asetukset on istan asetukset. Toki ne Istan asetuksetkin kannattaa tarkistaa, jos ei mihinkään E-sarjalaiseen toimi.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • SirRahikkala
        BTCF Member
        • May 2021
        • 23
        • Helsinki

        Olen tässä tekemässä läppäriä F-sarjalaisen kanssa touhuamiseen, mutta onko näin, että levytilaa ISTA+ lähes 90Gb? Katsoin, että 4.29.30 vie lähes sen pelkästään ladattavana, joten jos se vielä purkaantuu siitä, niin wot?

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          Originally posted by SirRahikkala View Post
          Olen tässä tekemässä läppäriä F-sarjalaisen kanssa touhuamiseen, mutta onko näin, että levytilaa ISTA+ lähes 90Gb? Katsoin, että 4.29.30 vie lähes sen pelkästään ladattavana, joten jos se vielä purkaantuu siitä, niin wot?
          Aito ista liitännäisineen näyttää 296Gb tällähetkellä.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Enitenhän noissa vie tilaa kaikkien ohjausyksiköiden ohjelmistopäivitystiedostot. Pelkän diagnoosipuolen (ISTA-D) koko ilman noita tiedostoja on jotain 30 gigan luokkaa.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • SirRahikkala
              BTCF Member
              • May 2021
              • 23
              • Helsinki

              Ok, seuraava kysymys, että pystyykö tuota asentamaan jotenkin valikoiden, että mukana ei ole tavaraa, jota ei tarvitse?

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by SirRahikkala View Post
                Ok, seuraava kysymys, että pystyykö tuota asentamaan jotenkin valikoiden, että mukana ei ole tavaraa, jota ei tarvitse?
                Kyllä se taitaa olla ihan versiosta kiinni, minkä lataat.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by SirRahikkala View Post
                  Olen tässä tekemässä läppäriä F-sarjalaisen kanssa touhuamiseen, mutta onko näin, että levytilaa ISTA+ lähes 90Gb? Katsoin, että 4.29.30 vie lähes sen pelkästään ladattavana, joten jos se vielä purkaantuu siitä, niin wot?
                  Originally posted by SirRahikkala View Post
                  Ok, seuraava kysymys, että pystyykö tuota asentamaan jotenkin valikoiden, että mukana ei ole tavaraa, jota ei tarvitse?
                  Kyllähän se täysi versio vie tosiaan sen ~300Gt, kuten edellä sanottiin. Sinulla tuskin on käytössä ICOM + kunnon jännitelähdettä, joten täysiversiosta ei ole paljon hyötyä. Virallinen versio toki on aina tuo täysi versio. Kyllä sen voi valikoivasti asentaa, jättää pois vaan ne softapäivitys tiedostot F/G/I-sarjaa varten, niin vie muistaakseni ~80Gt, toki uudet versiot on kokoajan isompia.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • SirRahikkala
                    BTCF Member
                    • May 2021
                    • 23
                    • Helsinki

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Kyllähän se täysi versio vie tosiaan sen ~300Gt, kuten edellä sanottiin. Sinulla tuskin on käytössä ICOM + kunnon jännitelähdettä, joten täysiversiosta ei ole paljon hyötyä. Virallinen versio toki on aina tuo täysi versio. Kyllä sen voi valikoivasti asentaa, jättää pois vaan ne softapäivitys tiedostot F/G/I-sarjaa varten, niin vie muistaakseni ~80Gt, toki uudet versiot on kokoajan isompia.
                    Kiitos vastauksesta. Ei tosiaan ICOMia ole, joten ehkä jätän sen väliin.

                    Comment

                    • Bemyy
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 333
                      • LAHTI

                      ISTAN jännitteen tarkistus

                      Moro,
                      Asentelin ISTA-P:n koneelle. Softa näyttäisi toimivan, ainakin yhteys autoon alkaa kunnes
                      Pysähtyy voltti tsekkauksen kohdalla. Kysymys kuuluukin olisko kellään heittää muokattua
                      IFS.ServicesImplementation.dll tiedostoa jossa olisi vakio jännite. Ja onko ISTA-P versioilla väliä vai käykö tämä tiedosto kaikkiin versioihin? Oma versioni on 3.67.0.000

                      Comment

                      • JiiVee92
                        BTCF Member
                        • Mar 2017
                        • 930
                        • Kouvola/Myllykoski

                        Voivatko nuo ebayn kautta saatavilla olevat 300-400€ icomit olla aitoja? Vai pistetäänkö tilaten schmiedmannilta?

                        Esim: https://www.ebay.de/itm/303110942758

                        Tarkoitus ottaa auton softapäivitykset haltuun, ja käsittääkseni vain aito icom kannattaa olla siinä hommassa kunnon virtalähteen lisäksi.
                        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                        NYT: E61 530xd -08 käyttis
                        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          Aito joo paras valinta tietenkin.
                          Bemarilla ei vaan ole missää hyllyssä ICOM Next:ä, syystä tai toisesta ja iipein myyjätkin sen huomannut
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • JiiVee92
                            BTCF Member
                            • Mar 2017
                            • 930
                            • Kouvola/Myllykoski

                            Eli siis nuo 300-400€ vehkeet ei välttämättä ole aitoja?
                            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                            NYT: E61 530xd -08 käyttis
                            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6739
                              • PK-seutu

                              Originally posted by JiiVee92 View Post
                              Eli siis nuo 300-400€ vehkeet ei välttämättä ole aitoja?
                              Tuossa linkkaamassasi paketissa oli sen verran paljon piraattisoftaa ja erillistä kiintolevyä ja kaapelia paketoituna jo mukana, että tuskin kukaan aitoa myisi tappiolla ja noi kilkkeet siihen päälle. Eli ei ole aito. Ellei sitten käytettyä myy se toki mahdollista.
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • JiiVee92
                                BTCF Member
                                • Mar 2017
                                • 930
                                • Kouvola/Myllykoski

                                Eli smiidulta aitoa tilaukseen, niin ei tarvitse taikinoida
                                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎