Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6739
    • PK-seutu

    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Eli tästä voitaneen päätellä, että merkkiliikkeessä (silloin delta-auto, -16 syksyllä) osataan homma tyriä osittain kun on jätetty akun vaihto rekisteröimättä.
    Kyllä. Vai oliko auto ihan uusi? Tuskin silloin hirveästi vaikutusta on. EDIT: Olikin '11 auto. Sitten ei tainnut mennä ihan nappiin..
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • JiiVee92
      BTCF Member
      • Mar 2017
      • 930
      • Kouvola/Myllykoski

      No akku on menossa vaihtoon ennen talvea, kun on sen verran finaalissa, että ei kovin montaa minuuttia pysty pitämään virtoja päällä, sekä webaston käyttöä on turha edes ajatella, ja auton mielestä akku on ok, pitäisi vaan ladata, olikohan SoC 57% ja on ollut ylläpitolaturissa kiinni jonkun aikaa ennen käynnistämistä. (kesän seisonnassa)
      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
      NYT: E61 530xd -08 käyttis
      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6739
        • PK-seutu

        Originally posted by JiiVee92 View Post
        No akku on menossa vaihtoon ennen talvea, kun on sen verran finaalissa, että ei kovin montaa minuuttia pysty pitämään virtoja päällä, sekä webaston käyttöä on turha edes ajatella, ja auton mielestä akku on ok, pitäisi vaan ladata, olikohan SoC 57% ja on ollut ylläpitolaturissa kiinni jonkun aikaa ennen käynnistämistä. (kesän seisonnassa)
        Uutta tilalle ja vaihdon rekisteröinti ja nasta lautaan
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by JiiVee92 View Post
          No akku on menossa vaihtoon ennen talvea, kun on sen verran finaalissa, että ei kovin montaa minuuttia pysty pitämään virtoja päällä, sekä webaston käyttöä on turha edes ajatella, ja auton mielestä akku on ok, pitäisi vaan ladata, olikohan SoC 57% ja on ollut ylläpitolaturissa kiinni jonkun aikaa ennen käynnistämistä. (kesän seisonnassa)
          Kuten edellä jo sanottiin, niin uusi akku ja sen rekisteröinti. Ei tarvitse sen jälkeen enää kärvistellä huonon akun kanssa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 930
            • Kouvola/Myllykoski

            Joo, ajatelmana onkin 90ah>105ah sitten vähän esysillä koodia perään ja lopuksi rekisteröinti. Mutta silti tuossa häiritsee, että silloin kun auto tuli, niin se herjasi melkein heti "replace battery" ja kun akku meni bps takuuseen niin sillä ei sen enempää päätä vaivattu, mutta nyt ei mitään akkuherjoja tule.

            Edit: ja joo, sori että meinaa jo mennä offtopikin puolelle.
            Last edited by JiiVee92; 27-07-2020, 22:03.
            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • JiiVee92
              BTCF Member
              • Mar 2017
              • 930
              • Kouvola/Myllykoski

              Ja kysytäänpäs nyt vielä sellainen tulevaisuutta ajatellen, että missä menee jonkun tietyn ista version raja, minkä ikäisiä/millä i-levelillä olevia autoja pystyy lukemaan. Tällä hetkellä asennettuna oleva versio on päivätty -18 alkuvuodelle, eli meneekö siinä raja, ettei sitä uudemmalla i-levelillä oleviin pääse ja menee pävittelyhommiksi?
              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
              NYT: E61 530xd -08 käyttis
              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2720
                • Tampere

                Originally posted by JiiVee92 View Post
                Ja kysytäänpäs nyt vielä sellainen tulevaisuutta ajatellen, että missä menee jonkun tietyn ista version raja, minkä ikäisiä/millä i-levelillä olevia autoja pystyy lukemaan. Tällä hetkellä asennettuna oleva versio on päivätty -18 alkuvuodelle, eli meneekö siinä raja, ettei sitä uudemmalla i-levelillä oleviin pääse ja menee pävittelyhommiksi?
                Mikäli käytössä oleva ISTA-versio ylipäätään tukee jotakin tuotannossa olevaa mallisarjaa, sen peruskäyttö on mahdollista kyseisten autojen diagnostiikkaan ja ylläpitoon. Käytössä olevat testiohjelmat ja tekniset dokumentit voivat sen sijaan muuttua ISTA-versioiden ja nk. service datan myötä. Auton ohjelmointi vastaavasti edellyttää ISTA:ssa uudempaa integraatiotasoa (I-level) kuin autossa on. Mikäli jokin automalli on julkaistu vasta käytössä olevan ISTA-version jälkeen, sillä ei luonnollisestikaan voi lukea uuden auton tietoja.
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  Korjaus: ohjelmmoin/koodauksen edellytykset täyttyy jos istan i-level on SAMA tai UUDEMPI kuin autossa oleva.
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • JiiVee92
                    BTCF Member
                    • Mar 2017
                    • 930
                    • Kouvola/Myllykoski

                    En meinannut istalla mitään koodailla koska en icomia omista, eli sillä vaan diagnostiikka, esys on sitten koodailuja varten, eikä tuo istan päivitys ole sitten vielä ajankohtaista. Kiitos jälleen.
                    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                    NYT: E61 530xd -08 käyttis
                    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Tässä on internet haravoitu nyt läpi eikä meinaa löytyä mistään, joten onko kellään vähän vanhempaa psdzdataa (full)? Löytyy 62/63 ja tarttisi jotain 50 nurkilta että saisi oikean (vanhemman) version laatikon ohjelmistosta käyttöön.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1843
                        • Turku

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Windows 10 oma palomuuri/viruksentorjunta on täysin riittävä nettikäyttöön ja niiden kanssa toimii ISTA jne ilman mitään ongelmia. F-securea en kyllä asentaisi kun poistaa ISTA:n tiedostoja jne.
                        Lueskelen näitä vanhoja ohjeita. Älä vaan sano, että Avast poistaa myös jotain?
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • Doni
                          Moderator
                          • Sep 2004
                          • 2842
                          • Kyrsälä

                          Miten lähtisi paikantamaan yhteysongelmaa?

                          Puhtaalle Win10 asennukselle asennettu ensiksi INPA joka toimii EDIABAS 7.3 kautta hvvin.

                          Nyt on asennettu ISTA 4.25.32. Tarkoitus käyttää USB DCAN johdon kanssa, koska muuta ei nyt ole. Sisäinen tietokanta tuntuisi toimivan koska VIN:llä voi hakea auton datat ISTA:ssa.

                          - Istan Vehicle interfacesta on valittuna "Ediabas default settings (ediabas.ini).
                          - C:\EDIABAS\BIN hakemistosta on kopioitu ediabas.ini ja odb.ini ISTA\EDIABAS\BIN hakemistoon.
                          - ediabas.ini:ssä on interfaceksi laitettu STD:OBD sekä obd.inissä on laitettu portiksi COM1 joka on sama kun usb:lle device managerissa.

                          EDIABAS V7.30 - IstaOperation.exe käynnisty kun ISTA:lla lähtee hakemaan ajoneuvotietoja, mutta ISTA antaa ilmoitukseen "The vehicle could not be identified succesfully. Check vehicle interface and 'PAD active'. Tämän saman virheilmoituksen saa vaikka piuhaa ei ole kytkettynä koneeseen.

                          Tuleeko heti mieleen missä välissä tämä kaattuu vai mistä näkisi mihin kaatuu?
                          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

                            poista istan alta koko ediabas hakemisto ja laita toimiva hakemisto (eli C:\EDIABAS\BIN) path:iin...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Doni
                              Moderator
                              • Sep 2004
                              • 2842
                              • Kyrsälä

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              poista istan alta koko ediabas hakemisto ja laita toimiva hakemisto (eli C:\EDIABAS\BIN) path:iin...
                              Path olikin jo kunnossa. Poistin vain ediabas hakemiston istan alta.

                              Kun ISTA:sta painaa identification niin ediabas käynnistyy, ensiksi valkoinen ediabas system tray ikoni, sitten vihreä, hetken päästä vaalean sininen ja sitten tipahtaa takaisin vihreäksi ja ISTA kysyy auton viniä.
                              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                              Comment

                              • Silmaauki
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 1843
                                • Turku

                                Mulla on ilmestynyt ihan samaa ongelmaa. Ajoneuvoa ei pysty tunnistamaan: "The vehicle could not be identified succesfully. Check vehicle interface and 'PAD active".

                                Tämä toimi kyllä vielä viikko sitten.

                                EDIT: Kun tutkin tuota edibias.ini:ä ja vertaan sitä EDIBIAS konfiguratorin näyttämiin tietoihin, niin Remotehost näyttäisi olevan näissä kahdessa paikassa eri. Muut tiedot täsmää.
                                Last edited by Silmaauki; 05-10-2020, 19:54.
                                E93 335i Aarre, Montego blue
                                E90 318i talvipulkka

                                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎