Announcement

Collapse
No announcement yet.

dsc ongelmat e90/e87

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #91
    Originally posted by phoenixx View Post
    -06 318 ja samat valot palaa taulussa.
    Tampereen autocenter otti 98€ vikakoodien lukemisesta ja kertoi että luistoneston hydrauliikkayksikkö pitää vaihtaa ja reilut 2400€ kustantaa töineen..
    Kova on työveloitus kun varaosa maksaa noin 200 (kaksisataa)€.

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #92
      Originally posted by BMW323 View Post
      nostetaas..
      onkos kellään tullu vastaa 5DF0 ja 5DF1 koodia herjaa tuossa Pumppumoottori tai pumpun rele viallinen

      kävin autolla ajaan ja normaalisti jarrutin risteykseen niin rämähti abs dsc yms yms valot tauluu

      autoon vaihdettiin jarrunesteet vähän aikasemmin mutta ei testerillä.. painepönttö oli kumminki niin ei pitäis ainakaan ilmaa mistään mennä silloin
      Mulla on noita pumpunmoottoreita muutamia, eikä tietty uusi kokonainen hydrauliikkayksikkökään nyt hirveitä maksa.


      Comment

      • scorpion83
        Newbiemmer
        • Feb 2010
        • 5
        • Paimio

        #93
        Dsc+dbc failure

        Eilen illalla töistä lähties pamahti kyseiset viat päälle kun virrat laitoin päälle. Auto E91 320dA -05. Käsijarru ja luistoesto valo jäi palamaan keltaisena.
        Tänään sit vikakoodeja lukemaan ha tuli tuo 5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL. 350€ töineen sanoi kaarinassa oleva paja. Eikä kuulemma onnistunut poistamaan vikaa testeril. Ja kuulemma joka viikko saa vaihtaa tuon paineanturin jostain autosta.

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #94
          Eilen tehtiin yhden asiakkaan autoon (E90 318i) jarrujen ilmaus erään toisen pajan jäljiltä uusiks. Järjestelmästä tuli reilusti ilmaa, mutta paineanturista jäi vikakoodi silti pysyväksi.

          Paineanturin koodin lisäksi antaa koodin sähköisestä rattilukosta, eli voiko toi vika olla sittenkin ratin kääntökulma-anturissa, vai liittyykö kääntökulma-anturi ollenkaan rattilukkoon?

          Mietin tässä just, että tilaanko tuon uuden hydroyksikön, vai vaihdanko ratin anturin ensiksi?

          Edellisellä korjaamolla käyttivät joitakin satasia vianetsintään, ja lopputuloksena oli kuulemma, että abs-sähköboksi hajalla...

          Vituttaa toi meininki, kun tietämätöntä asiakasta viedään, kuin pässiä narussa.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            #95
            Ai jaa? Täällä oli yksi liike tehnyt täysin ehjään autoon 2500 euron korjausarvion.

            Jos sen meinaat kuntoon saada, niin kyllä siihen se hydrauliyksikkö pitää vaihtaa. Sähköisellä rattilukolla ei ole mitään tekemistä sen paineanturin kanssa, eikä oikein ohjauskulma-anturinkaan kanssa.


            Comment

            • roope465
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 33
              • Valkeakoski

              #96
              Täällä samaa ongelmaa, keltaset valot taulussa ja hyöstettynä vielä "runflat indicator" huudolla aina auton käynnistäessä. Autona -06 e91 320da. Mittarin check valikosta antaa koodin CC-ID 24, mitä lie tarkoittaa? Vikakoodeja koitettu lueskella boschin laitteella lähes tuloksetta, tarvii kuulemma bemarin oman laitteen. Löytyykö pirkanmaa/häme/uusimaa alueelta ihmistä joka noi haluaisi pientä korvausta vastaan lueskella, merkkiliikkeeseen ei huvita mennä lykkäämään sataa euroa koodien luvusta.
              E46 330d sedan -00 cosmosschwarz metallic

              E36 325i sedan -91 sterlingsilber metallic
              E36 318is coupe -93 daytona violet
              E91 320dA -06 diamand schwarz
              E36 325i coupe -92 lagunengrun metallic
              E39 523i sedan -96 glaciegrun metallic
              E39 528i touring -97 oxfordgrun metallic
              E36 325i coupe -92 schwarz ||
              E39 528i sedan -98 biarritz blue

              Comment

              • zeniitti
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 575
                • 127.0.0.1

                #97
                Löytyis tuollainen Focus C-Max 2007 1.8 bensamanuaali. Siinä on pari kuukautta ollu EPS:n varoitusvalo mittaristossa ja ESP SYSTEM FAILURE:n kera. FORScan-ohjelmalla sain kaivettua vikakoodin C1288 ja vika lienee juurikin paineanturin jumituksessa. Ongelman saa varmaankin korjattua vaihtamalla sen mekaanisen osan. No osa maksaa kuta kuinkin 300e nykyään, mitä olen muutamasta paikasta kysynyt. RS-Huolto veloittaa 550e töineen osineen.

                Oliko nyt niin, että bemarin osa on tismalleen sama kuin tuon fordin osa? Jos bemarin osaa saa kahteen sataan, niin senkin satasen käytän mielelläni johonkin muuhun.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #98
                  Originally posted by scorpion83 View Post
                  Eilen illalla töistä lähties pamahti kyseiset viat päälle kun virrat laitoin päälle. Auto E91 320dA -05. Käsijarru ja luistoesto valo jäi palamaan keltaisena.
                  Tänään sit vikakoodeja lukemaan ha tuli tuo 5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL. 350€ töineen sanoi kaarinassa oleva paja. Eikä kuulemma onnistunut poistamaan vikaa testeril. Ja kuulemma joka viikko saa vaihtaa tuon paineanturin jostain autosta.
                  Kohtuullinen hinta, osa maksaa kuitenkin n. 200 ja työtäkin siinä on.

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #99
                    Originally posted by zeniitti View Post
                    Löytyis tuollainen Focus C-Max 2007 1.8 bensamanuaali. Siinä on pari kuukautta ollu EPS:n varoitusvalo mittaristossa ja ESP SYSTEM FAILURE:n kera. FORScan-ohjelmalla sain kaivettua vikakoodin C1288 ja vika lienee juurikin paineanturin jumituksessa. Ongelman saa varmaankin korjattua vaihtamalla sen mekaanisen osan. No osa maksaa kuta kuinkin 300e nykyään, mitä olen muutamasta paikasta kysynyt. RS-Huolto veloittaa 550e töineen osineen.

                    Oliko nyt niin, että bemarin osa on tismalleen sama kuin tuon fordin osa? Jos bemarin osaa saa kahteen sataan, niin senkin satasen käytän mielelläni johonkin muuhun.
                    Muistaakseni viimeksi laitoin Focucseen BMW:n osan, vai olikohan toisinpäin. Kuitenkin, sama osa. Focucsessa sen vaihto on vaan jotain täysin paskaa..
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • zeniitti
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 575
                      • 127.0.0.1

                      Originally posted by suppari View Post
                      Muistaakseni viimeksi laitoin Focucseen BMW:n osan, vai olikohan toisinpäin. Kuitenkin, sama osa. Focucsessa sen vaihto on vaan jotain täysin paskaa..
                      Avaatko tätä vähän... Laita vaikkapa privaviestiä.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        Se moduli on Fokkerissa oheispurkamisineen vähän hankalassa paikassa. Ei siinä vaihdossa muuten mitään ihmeellistä ollut Fordinkaan tapauksessa.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          Justiin näin, eli moduulin vaihto on sama operaatio, siihen käsiksi pääsy on ...
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • zeniitti
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 575
                            • 127.0.0.1

                            Autokeskus Tampere, osa 250e ja työ 250e. Olikohan jossain osaa saatavilla siihen alle kahden sadan hintaan. Ei väliä onko siinä bemarin vaiko hondan tarrat, jos se vaan C-Maxiin käy. Siitä en tiedä minkä verran eroa sitten on Focuksen ja Focus C-Maxin välillä...

                            Olikohan missään netissä purkuohjeita Focukseen ja sitä parempi jos suoraan Focus C-maxiin. Focus C-Max on varmaan liki sama kun ensimmäisen sukupolven C-Max.

                            Comment

                            • zeniitti
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2011
                              • 575
                              • 127.0.0.1

                              Oliko tällä foorumilla hajua, mistä ko. osa C-Maxista löytyy?

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                Originally posted by zeniitti View Post
                                Oliko tällä foorumilla hajua, mistä ko. osa C-Maxista löytyy?
                                Muistaakseni apukusin puolelta moottorin ja tulipellin välistä.

                                Ford ja BMW muuten käykkään ristiin, mutta Volvo ja Ford käy. Volvolla osa maksaa ~800e. Esim s40 v50 yms. Bmw ja Ford välillä yksi tyhmä ero..
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎