120D N47 ja öljyanturin haasteet
Moi
Muutaman päivän oon tässä nyt auton alla, päällä ja sisällä maannut eikä tahdo selvitä yksi pienen pieni vika. jos törkkään öljypohjassa olevan öljyanturin (öljynlaatuanturi?) piuhan paikalleen niin vikakoodeihin tulee nipullinen virheitä, jotka kaikki viittaa BSD-kommunikaatio-ongelmaan. Mm. IBS:n puute, laturin puute ym. Sensoridataa lukemalla laturin kuormitusluku on 0%. Piuha irroittamalla laturin kuormitusluku herää henkiin ja IBS löytyy.
Tää ongelma oli jo edellisessä öljynvaihdossa, mutta silloin kylmällä ei kauheasti napannut alkaa selvittelemään auton alla. Toki interwebsistä kaivelin kaikenlaista, mm. sen että IBS:n vika voi aiheuttaa tuon. Ja etukäteen fiksuna sit hankin uuden IBS:n ja öljyanturin.
No ei ollut IBS, kun vanha on edelleen paikalla. Ja nyt mietityttää että onkohan tuon öljyanturin suhteen mahdollista, että tuon vanhemman koneen (M47) sensori olisi öljypohjaan sopiva mutta muuten vääränlainen? Tai että tuossa tarvikeliike olisi väärän sensorin antanut?
Eli mikä sensori tuohon pitää olla? Ja voiko vika olla jossakin muualla? Johtosarjat mittailin läpi (aika tympeä homma), eikä visuaalisestikaan näkynyt mitään nirhaumia siellä.
Ja siis osasta nro 13 on kyse (https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_4061)
Moi
Muutaman päivän oon tässä nyt auton alla, päällä ja sisällä maannut eikä tahdo selvitä yksi pienen pieni vika. jos törkkään öljypohjassa olevan öljyanturin (öljynlaatuanturi?) piuhan paikalleen niin vikakoodeihin tulee nipullinen virheitä, jotka kaikki viittaa BSD-kommunikaatio-ongelmaan. Mm. IBS:n puute, laturin puute ym. Sensoridataa lukemalla laturin kuormitusluku on 0%. Piuha irroittamalla laturin kuormitusluku herää henkiin ja IBS löytyy.
Tää ongelma oli jo edellisessä öljynvaihdossa, mutta silloin kylmällä ei kauheasti napannut alkaa selvittelemään auton alla. Toki interwebsistä kaivelin kaikenlaista, mm. sen että IBS:n vika voi aiheuttaa tuon. Ja etukäteen fiksuna sit hankin uuden IBS:n ja öljyanturin.
No ei ollut IBS, kun vanha on edelleen paikalla. Ja nyt mietityttää että onkohan tuon öljyanturin suhteen mahdollista, että tuon vanhemman koneen (M47) sensori olisi öljypohjaan sopiva mutta muuten vääränlainen? Tai että tuossa tarvikeliike olisi väärän sensorin antanut?
Eli mikä sensori tuohon pitää olla? Ja voiko vika olla jossakin muualla? Johtosarjat mittailin läpi (aika tympeä homma), eikä visuaalisestikaan näkynyt mitään nirhaumia siellä.
Ja siis osasta nro 13 on kyse (https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_4061)
Comment