Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Furior
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 177
    • Laukaa

    Emännän E87 ilmoitti, että etujarrupalat olisivat vaihdon tarpeessa, takapaloille näytti vielä 26tkm matkaa vaihtoon. Katsoin kuitenkin parhaaksi vaihtaa kaikki kerralla ja vaihdoin toki myös kulutusanturit. Huollon nollauksen jälkeen näytti etupaloille 11tkm ja takapaloille 70tkm. Miksi etupaloille näyttää noin vähän seuraavaan vaihtoon?

    Anturit on Boschin ja Carlylla nollasin, kun en jaksanut läppäriä hakea sisältä, mutta ei kai ole väliä millä nollaa?

    Edit: Tein ISTAlla CBS correctionin, eli muuttui etupaloille 40tkm seuraavaan huoltoon.
    Last edited by Furior; 11-05-2018, 15:41.
    -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
    ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
    ex: -05 E87 120d

    Comment

    • apukuski
      Bimmer Rookie
      • Aug 2017
      • 35
      • Espoo

      Tänään alkoi kojelaudassa valoshow. Isolla näytöllä vuorottelevat keltainen muuttorivalo, punainen moottorivalo ja keltainen jarruvalo. Nuo siis vuorottelevat noin 2-3 sekunnin syklillä. Osaako joku arvella mistä on kyse? Joku kriittinen jarruvika?

      Auto on onneksi tukevasti kotipihassa. Varovasti kokeilin ja käynti on normaali ja jarrut toimii.
      2011 E87 116i 2.0 Manuaali

      Comment

      • ALAnolla8
        Newbiemmer
        • Jul 2016
        • 24
        • Öl

        e87 tuulilasin pyyhkijät + sadetunnistin

        Olisko kenelläkään laittaa valokuvaa toimivista e87 tuulilasin pyyhkijöistä ala-asennossa? Joskus huollossa niitä on jouduttu käyttämään irti ja sadetunnistin ei tunnu aina toimivan, kun vänkärin puoleinen pyyhkijä kuivaa tunnistimen kohdalta vähän heikosti. Vänkärin puoleinen pyyhkijä jää loppupäästä hieman ilmaan, eikä se painu ihan kokonaan ikkunaan kiinni. Alkanut epäilemään, että onkohan mennyt kuskin ja vänkärin puoleinen pyyhkijä sekaisin
        530XD e60 LCI -08 M57-D30 M-Sport

        Comment

        • Mppa
          Bimmer Rookie
          • May 2018
          • 92
          • Tampere

          Jäähdytinnesteiden vaihto?

          Jos ja kun haluaa urheilla ja vaihtaa jäähdytysnesteet itse 13nollaan, onko jotain jippoja tai niksejä, joita pitää huomioida? Vai päteekö normaalit periaatteet kuten muihinkin autoihin; alavesiletku irti ja vanhat pois, letku kiinni ja uudet sisään, kone käyntiin ja letkujen puristelulla ilmat veks, jos sattuu jäämään...
          320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
          Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
          Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

          Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

          Ex-bimmerit:
          Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
          525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
          130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17514
            • Turku

            Sigun E81 on 150km:n päässä ja pitäisi tarkistaa öljytaso. Onko tuossa öljytikku vai pitääkö luottaa ajotietokoneeseen? Itsellä oli muistikuva, että tuossa on tikku :think.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • apukuski
              Bimmer Rookie
              • Aug 2017
              • 35
              • Espoo

              Originally posted by apukuski View Post
              Tänään alkoi kojelaudassa valoshow. Isolla näytöllä vuorottelevat keltainen muuttorivalo, punainen moottorivalo ja keltainen jarruvalo. Nuo siis vuorottelevat noin 2-3 sekunnin syklillä. Osaako joku arvella mistä on kyse? Joku kriittinen jarruvika?

              Auto on onneksi tukevasti kotipihassa. Varovasti kokeilin ja käynti on normaali ja jarrut toimii.
              Jarrutehostimesta oli kyse. Ohjelmistopäivityksellä korjaantui :think
              2011 E87 116i 2.0 Manuaali

              Comment

              • vkos
                Bimmer Rookie
                • Sep 2015
                • 50
                • Keski-Uusimaa

                2006 vuotinen 116i, mikä on moottorin oikea öljymäärä?
                Netistä löytyy tieto 4,25 litraa? Mutta jos tuon määrän laittaa niin se öljyanturi/näyttö näyttää vajaata.
                Vaatii siis yli 5 litraa ennenkuin näyttää että öljytaso olisi ok.

                Voisiko tuo anturi olla jotenkin rikki vai mikä tuossa nyt mättää?
                2011 F10

                Comment

                • Tuukkaw
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2015
                  • 745
                  • Tre

                  Ruvennut kiinnostamaan tämmönen alkupään diesel e87. Ilmeisesti näissä on M47 koneena pois lukien 123d? Onko näissä mitään kummempia tyyppivikoja joihin varautua tai muita huomion arvoisia asioita mitä katsoa kun tämmöstä ostaa :think
                  61 Ford
                  79 HD

                  Comment

                  • huupi
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 1198
                    • Tyrnävä

                    Originally posted by Tuukkaw View Post
                    Ruvennut kiinnostamaan tämmönen alkupään diesel e87. Ilmeisesti näissä on M47 koneena pois lukien 123d? Onko näissä mitään kummempia tyyppivikoja joihin varautua tai muita huomion arvoisia asioita mitä katsoa kun tämmöstä ostaa :think
                    Faceliftin myötä tuli N47-koneet kaikkiin diesel-malleihin, eli M47:aa hamutessa pitää ottaa pre-lci.

                    Omani on ollut kaikkiaan todella vähävikainen, mutta jos hakemalla hakee tyypillisiä vikoja, niin takaluukun avauskahvaa saisi rapata vähän väliä, jotta se toimisi ongelmitta. Toinen satavarma vika on sporttipenkin istuinosan sivutoppauksen verhoilun ratkeaminen, samoin (professional) soittimen näytön pikseleiden katoaminen. Keulassa näissä on yleisesti kiveniskemiä ja/tai lakkavikoja reippaasti keskivertoautoja enemmän, johtuneeko pystystä ja korkeasta keulan muodosta..?

                    Omasta mielestäni nämä vaativat m-sport paketin, kuten kaikki muutkin bemarit, mutta erityisesti nämä. Toki ulkonäön puolesta, mutta ennen kaikkea sisustan ja alustan puolesta, sillä itse miellän tämän tyyppiset pienet autot sporttisiksi, tai siis oletan niiden olevan sporttisia, joten pettymys voi olla kova, kun siitä fiiliksestä ei ole tietoakaan. Saahan niitä palikoita vaihdettua tietysti jälkeenpäinkin, mutta kukin tavallaan.

                    Joka tapauksessa suosittelen lämpimästi tällaisen auton hankkimista. Mainio ajettava, kohtuullinen virityspotentiaali, riittävän tilava, halpa ajaa ja ylläpitää. Nämä koskevat siis mauno47:aa, ei pidä sotkea niiloon saati nelosbensoihin.
                    I01 i3s 94

                    Comment

                    • arben
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1121
                      • suomi

                      Originally posted by Tuukkaw View Post
                      Ruvennut kiinnostamaan tämmönen alkupään diesel e87. Ilmeisesti näissä on M47 koneena pois lukien 123d? Onko näissä mitään kummempia tyyppivikoja joihin varautua tai muita huomion arvoisia asioita mitä katsoa kun tämmöstä ostaa :think
                      Itse kyllä ottaisin mielummin n47 motilla,edellyttäen että ketju vaihdettu..niinkuin ne taitaa suurimpaan osaan ollakkin.

                      Ajatellaan että pitää autoa 2v,ajaa 50tkm=polttoaine kuluissa säästää jo ~1000€. (M47 vs n47)

                      Comment

                      • Tuukkaw
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2015
                        • 745
                        • Tre

                        Originally posted by arben View Post
                        Itse kyllä ottaisin mielummin n47 motilla,edellyttäen että ketju vaihdettu..niinkuin ne taitaa suurimpaan osaan ollakkin.

                        Ajatellaan että pitää autoa 2v,ajaa 50tkm=polttoaine kuluissa säästää jo ~1000€. (M47 vs n47)
                        Jotenkin en vaan luota tohon n47 vaikka olisi ketju laitettu. Minun tuurilla se napsahtaa aivan varmasti poikki Muutenhan nämä taitaa olla suht vähävikasia mitä asiaa tutkinut niin kuin huupi tuossa aikasemmin kirjotteli.

                        Omat ajot koostuu pääosin työajosta kaupungissa sekä noin kerran kuussa yks pisempi reissu keskisuomeen. Eli noin 15-20tkm/v. Tähän tarkotukseen ykkös sarjalainen voisi olla näppärä.
                        61 Ford
                        79 HD

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          Potilaana on e82 123d vm.2009
                          Ongelmana ajoittainen kaasuun vastaamattomuus.
                          Välillä lakkaa vastaamasta kokonaan, välillä tasaista vauhtia ei pysty ajamaan, vaan auto menee ja ei mene.
                          Ajaminen teräviin töyssyihin saa ongelman aktivoitumaan.

                          Vakkarilla ajettaessa ongelmia ei ole.

                          ISTA antoi vikakoodia kaasupolkimesta, tämä myös vaihdettu. Ei vaikutusta ongelmaan.

                          Onko ideoita?
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Justabanana
                            BTCF Member
                            • Jul 2008
                            • 835
                            • Käpylä

                            Originally posted by jannmann View Post
                            Potilaana on e82 123d vm.2009
                            Ongelmana ajoittainen kaasuun vastaamattomuus.
                            Välillä lakkaa vastaamasta kokonaan, välillä tasaista vauhtia ei pysty ajamaan, vaan auto menee ja ei mene.
                            Ajaminen teräviin töyssyihin saa ongelman aktivoitumaan.

                            Vakkarilla ajettaessa ongelmia ei ole.

                            ISTA antoi vikakoodia kaasupolkimesta, tämä myös vaihdettu. Ei vaikutusta ongelmaan.

                            Onko ideoita?
                            Ootko kattonu moottorin lämpöjä salavalikosta? Mulla on pari kertaa hajonnut lämpötila-anturi, ja se rupeaa rajoittamaan tehoja jos luulee konetta liian kuumaksi. Ensi alkuun ei edes syty mitkään merkkivalot, eikä varmaan jätä koodejakaan - pahemmin hajotessa tehot kuolee kokonaan ja rupeaa sytyttelemään valoja.

                            Toisaalta tolla ei ole mitään yhteyttä töyssyyn ajamiseen tai vakkariin... Jos ne on vain yhteensattumia? Ainakin helppo homma tsekata, salavalikon avaamiselle löytyy youtubesta hyvät ohjeet.

                            Mulla taisi olla niin, että vaikka auto oli seissy yön tallissa ni se näytti silti lämmöiksi jotain 70 astetta. Voisi sanoa, että itsediagnostiikka tossa vehkeessä ei ole fiksuimmasta päästä.
                            Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
                            Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by jannmann View Post
                              Potilaana on e82 123d vm.2009
                              Ongelmana ajoittainen kaasuun vastaamattomuus.
                              Välillä lakkaa vastaamasta kokonaan, välillä tasaista vauhtia ei pysty ajamaan, vaan auto menee ja ei mene.
                              Ajaminen teräviin töyssyihin saa ongelman aktivoitumaan.

                              Vakkarilla ajettaessa ongelmia ei ole.

                              ISTA antoi vikakoodia kaasupolkimesta, tämä myös vaihdettu. Ei vaikutusta ongelmaan.

                              Onko ideoita?

                              Nyt on vika selätetty.
                              Kaasupolkimen johtojen ecun päässä oli 1-anturin signaalijohdon liittimessä hapettumaa.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • Arppa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1046
                                • Lumbriver

                                Typerä kysymys mutta kysyn silti...

                                Pitääkö näissä ykkösissä pitää start/stop nappia ~1s pohjassa että käynnistyy? Kyseessa 120d ja manuaali. Kytkin ainakin pitää olla pohjassa...

                                Kaverilla moinen ja nopeasti painaessa pyörittää vaivalloisesti eikä käynnisty, pidempään kun painaa niin käynnistyy normaalisti.
                                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                                -Raahe Connection-
                                -Team Kärppä- limited edition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎