Originally posted by Arppa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Onkos kukaan vaihtanut tohon 123d malliin 120d mallin perää?
Siinä olis hivenen harvempi perä. 2,79 vs. 2,56
Sillä sais vähän pidennettyä ykköstä ja taajamassa osuis kierrokset ja vaihteet paremmin. Toki 80 vois olla sitten kutosella vähän rajoilla kun kierroksia olis luokkaa 1400rpm. :thinkAprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostToki 80 vois olla sitten kutosella vähän rajoilla kun kierroksia olis luokkaa 1400rpm. :thinkNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Yksinkertainen ja laaja kysymys: Kannattaako? Plussat/miinukset?
No voin mä vähän aukaista - jostain hullun päähänpistosta rupesin näitä 1-sarjalaisia katsomaan, haaveina kai pieniruokainen ja varma diesel kone, koska kilometrejä tulee vuodessa sen verran paljon. Onko joku/kukaan rekisteröinyt omaansa pakettiautoksi (= halvemmat dieselverot)? :thinkex: E39 525d -03, E36 316TI Compact -99 , E30 318iA -89, E38 730iA -95
Comment
-
-
Originally posted by Peltsi^ View PostNo voin mä vähän aukaista - jostain hullun päähänpistosta rupesin näitä 1-sarjalaisia katsomaan, haaveina kai pieniruokainen ja varma diesel kone, koska kilometrejä tulee vuodessa sen verran paljon. Onko joku/kukaan rekisteröinyt omaansa pakettiautoksi (= halvemmat dieselverot)? :think
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostJos pitää olla "varma diesel" niin alkupään ykkösistä 2005-2007 120d löytyy M47 moottori, jota pidetään yleisesti aika varmana moottorina
Tuttu etsimässä kakkosautoksi 1-srj, kumpi vain käy bensa tai dsl sen verran vähän ajoa.
4-syl bensat näissä kannatti kiertää ja N47 koneiset, varsinkin jos ei ole jakopäätä tehty vielä?Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by Peltsi^ View PostYksinkertainen ja laaja kysymys: Kannattaako? Plussat/miinukset?
No voin mä vähän aukaista - jostain hullun päähänpistosta rupesin näitä 1-sarjalaisia katsomaan, haaveina kai pieniruokainen ja varma diesel kone, koska kilometrejä tulee vuodessa sen verran paljon. Onko joku/kukaan rekisteröinyt omaansa pakettiautoksi (= halvemmat dieselverot)? :think
Originally posted by luikas View Post118d:ssa myös M47?
Tuttu etsimässä kakkosautoksi 1-srj, kumpi vain käy bensa tai dsl sen verran vähän ajoa.
4-syl bensat näissä kannatti kiertää ja N47 koneiset, varsinkin jos ei ole jakopäätä tehty vielä?
Aivan mainio auto mielestäni kaikkiaan, niin tulee aina hehkutettua näihin.
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostTyperä kysymys mutta kysyn silti...
Pitääkö näissä ykkösissä pitää start/stop nappia ~1s pohjassa että käynnistyy? Kyseessa 120d ja manuaali. Kytkin ainakin pitää olla pohjassa...
Kaverilla moinen ja nopeasti painaessa pyörittää vaivalloisesti eikä käynnisty, pidempään kun painaa niin käynnistyy normaalisti.Originally posted by fransesco View PostNormaali napin painallus kytkin pohjassa pitäisi riittää.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostTähän ongelmaan on tullut hieman selvyyttä, on luettu koodeja ja syypääksi on epäilty starttia. Ei ilmeisesti ole ennenkuulumatonta että näissä se jumii?Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by luikas View PostJuuri eräässä v.2010 116d oli ollut käynnistymisvikaa. Syyksi oli paljastunut akulta lähtevien virtakaapelien hapettuminen korin läpiviennin kohdalta. Tarkista tuo kohta auton pohjasta peräpäästä.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Sain kohtalaisen tarjouksen autoliikkeessä olevasta x1-bemarista, mallia 118d, vuosimalli 2010. Ajokilometrejä erittäin vähän. Trafin tietoja tarkastaessa huomasin, että huoltokirjan kuvat ei kilometreiltään täsmää katsastuksessa kerättyihin. Kysyin myyjältä tuosta, mutta vastausta ei tullut.
Tänään kävin liikkeessä paikalla ja huoltokirja oli vaihtunut erilaiseen, kuulemma oli väärän auton huoltokirja vahingossa kuvattu. Nyt kuitenkin heräsi vielä suurempi epäilys kirjan oikeellisuudesta, nimittäin uudessa ja vanhassa kirjassa päivämäärät ja kilometrit ovat erittäin lähellä toisiaan tai täysin samat. "Jostain syystä" samassa paikassa samana päivänä on ollut käytössä kahta erilaista huoltoleimaa ja puhelinnumerotkaan eivät täsmää.
Vissiin kyseessä siis jonkunlainen petkuhuiputus, mutta mitäs kautta noita todellisia kilometrejä saa selviteltyä? Yleiskunto oli kyllä siisti, toki esim. jarrulevyt oli pahasti urautuneet jne ja moottorina N47, josta kaiketi kannatti pysyä erossa.
Comment
-
-
Originally posted by Anttero View PostVissiin kyseessä siis jonkunlainen petkuhuiputus, mutta mitäs kautta noita todellisia kilometrejä saa selviteltyä? Yleiskunto oli kyllä siisti, toki esim. jarrulevyt oli pahasti urautuneet jne ja moottorina N47, josta kaiketi kannatti pysyä erossa.
Jotenkin kuitenkin tuntuu että tuossa on liian monta asiaa epäselviä ja kyseessä ei ole maailman ainoa 1-sarjalainen joten itse ainakin menisin katsomaan muutaman muun auton ennen ostopäätöstä.E88 & F56 electric
Comment
-
Comment