Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Juspa View Post
    B47:n tunnistaa ilmeisesti helpoiten siitä, että se on 140kW?
    Helpoimmalla pääsee kun katsoo esim. rekkarilla suomiautosta ja muista sitten runkonumerolla mikä kone siellä on.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1236
      • Pori

      Originally posted by HTK12 View Post
      Helpoimmalla pääsee kun katsoo esim. rekkarilla suomiautosta ja muista sitten runkonumerolla mikä kone siellä on.
      No juu tiedän kyllä sen mutta jos nyt Saksasta katselee niin tietää ainakin ainakin tuon tehon perusteella jo sen kun ei niissä ole VINiä aina ilmoitettu.

      Eli kysyn edelleen, onko kaikki 140kW b47? Onko 135kW myös b47 Olemassa?
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

      Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

      Comment

      • Sisäänajettu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2018
        • 506
        • Helsinki

        Morjesta vielä! Tuossa aikaisemmin postailin, että tuli hankittua E87 LCI 123d -08. Mietin ennen ostoa juurikin tätä jakoketjuongelmaa, mutta päädyin tuon ostamaan, koska oli ketju uusittu suhteellisen vähän aikaa sitten.

        Tuossa on kuvaa siis Laakkosen kuitista, josta käy ilmi vaihdetut osat. Tässäkin autossa oli siis havaittu venymää 145tkm kohdalla.



        Eli autoon vaihdettu ketju ja muutakin osaa samalla, kun purettu konetta. Autossa oli kilometrejä siis 145tkm, kun huolto suoritettiin, pvm oli 30.6.2015. Nyt autossa 213tkm mittarissa ja mietin vain, että uskoltaako huolettomia kilometrejä olettaa vai vaihtaa ketju jossain kohtaa esim. 250tkm ?

        Ketju ei pidä mitään laahaavaa ääntä yms, normaalia dieselin traktorimaista käyntiä vaan (entinen M54 koneen omistaja ).

        Autoa on huollettu säännöllisesti, omassa käytössä vaihdan öljyt n. 8tkm välein, mikä lienee ihan hyvä ketjulle ?

        Jotain puhuttiin, että jo tuohon 2015 vuoden puolivälin aikoihihin mennessä olisi uudistettu suunnittelua ketjun osien osalta, pitääkö paikkaansa ? Mutta kysymys siis, että onko kuinka suuri pelko ketjun katkeamisen osalta olemassa ?
        Last edited by Sisäänajettu; 20-02-2019, 16:31.

        BMW i3 60Ah REx -14
        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

        Comment

        • JHo
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 297
          • Vihanti

          Tuskin kannattaa ajatella koko asiaa vaan ajella sillä autolla. Vaihtomoottori nyt ei ole niin kallis tuohon että kannattaisi lähes parin tonnin remonttia alkaa turhaa tekemään. Jos jännittää kalliit viat niin ei kannata ajaa bmw:llä ollenkaan.
          F87&E28

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2724
            • Tampere

            Originally posted by Juspa View Post
            Eli kysyn edelleen, onko kaikki 140kW b47? Onko 135kW myös b47 Olemassa?
            B47 on 140 kW ja N47 on 135 kW, eikä N47 ole edes valmistettu 140 kW tehoisena ja vastaavasti B47 on valmistettu 125 kW tehoisena.

            B47-moottoreita on toistaiseksi valmistettu tehoalueille 85-170 kW ja vastaavasti N47-moottoreita 70-160 kW.
            Last edited by JaniLap; 20-02-2019, 19:20.
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • escort
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 339

              Nettiautosta katsellut 120d coupe bemareita ja ihmetellyt tuota jakopää hommaa.
              Siellä on +200000km ajettuja mihin ei ole tehty jakopäätä , myyjät liikkeet/yksityiset väittää ettei mitään ongelmia ole ja sitten on alle 200000km kilsoilla tehtyjä jakopää remppoja.
              Onko nuo enemmän ajetut viety liikkeeseen ettei tarvitse tehdä remonttia? Onko liikkeellä vastuuta jos hajoaa lyhyen ajan sisällä?
              Autot eivät näytä menevän kaupaksi, osa ollut myynnissä jo viime sysksystä, mutta hinnat ei laske kunnolla.
              Minkälainen homma ketjun vaihto on autotalliasentajalle?
              Last edited by escort; 12-05-2019, 22:47.

              Comment

              • TuomoA
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 534
                • Krs

                Kai näitä koskee nuo jakopää ongelmat ihan samalla tavalla kuin muitakin malleja. Ehkä tuo coupe pitää hieman paremmin hintansa lähinnä tyylikkäämmän muotoilunsa takia.
                Eikö näissä kuitenkin jossain 2010 tietämillä hieman parantunut tuo jakopää? Ainakin tiedän useamman x20d joilla on ajettu ongelmitta yli 200tkm.
                Itse en ainakaan ole huolissani tuon oman kanssa. Jos menee, niin sitten korjataan ja ajetaan lisää. Moottorina kuitenkin ihan miellyttävä ja riittävä tuohon koriin.
                Oma softattu 200hp/430nm ja ajettu n.70tkm
                G26 420iA Msport SanremoGreen
                F22 220iA Msport EstorilBlau
                F20 118i MsportValenciaOrange
                E82 118dA TitanSilber

                Comment

                • escort
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 339

                  Turussa olisi tuo 7200 pyynti ja 6800€ myynti 260000km ajettu.
                  Seinäjoen kamuxilla 260000km ajettu, 8800€ lupasivat tuoda kotiin 8000€, yksillä vanteilla kaksilla renkailla.
                  Kumpaankaan ei ole tehty jakopäätä, sitten olisi tuusulassa 205000 km ajettu, jakopää tehty, olisiko myynyt 8700€, kesärenkaat pitäisi ostaa, mutta jakopää laitettu, on vaan hirveät musta/pun penkit eikä tuo kuparioranssi tai mikä tuo väri onkin oikein miellytä silmää.
                  Kaikki nuo ovat 2008 mallisia.
                  120d:stä ilmeisesti saa sen 230hv irti.

                  Comment

                  • TuomoA
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 534
                    • Krs

                    Yep, tuosta 120d saa enemmän ulos kuin 118d. Kesto lienee kuitenkin sama jos jakopäätä miettii? Ilmeisesti näissä on vähän sitä että menee kohtuu kilometreillä tai sitten kestää loppuun saakka. Pitää toivoa että itsellä on tuo jälkimmäinen.
                    Eihän tuollaisella 8 vuotta vanhalla pikku-autolla enää kovin suurta rahallista arvoa ole, mutta käyttöarvoa sitäkin enemmän varsinkin jos pysyy kasassa.
                    G26 420iA Msport SanremoGreen
                    F22 220iA Msport EstorilBlau
                    F20 118i MsportValenciaOrange
                    E82 118dA TitanSilber

                    Comment

                    • Scyber
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 686
                      • Hyvinkää

                      Huhhuh. On ollut itelle aikamoinen yllätys miten monta katselukertaa vuosien saatossa tää threadi on saanut ja omasta puolestani toivon että joku on tän ansiosta säästäny muutaman euron ennen sitä viimestä päräystä.

                      Allekirjoittaneen auto on jo 300+tkm ja kulkee hyvin. Alunperin 145tkm vaihtui kampura ja muut osat äänen perusteella.

                      Minkä hintainen ton ketjun mittaus tsekkaus on ollu ja missä olette käyttäneet?
                      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                      www.napalmi.com

                      Comment

                      • artsip
                        Newbiemmer
                        • Jun 2019
                        • 1
                        • Kouvola

                        Katselen 316d bemaria vm. 2011 jolla on ajettu 160tkm.

                        Onko noissa 2010-2011 vuosimallin koneissa vielä mitään parannuksia tehty vai tarvitseeko kiinnittää erityistä huolta jakopäähän edelleen?

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2724
                          • Tampere

                          Originally posted by artsip View Post
                          Onko noissa 2010-2011 vuosimallin koneissa vielä mitään parannuksia tehty vai tarvitseeko kiinnittää erityistä huolta jakopäähän edelleen?
                          N47 -moottoriin tehtiin päivityksiä vuoden 2009 jälkeen, joten 2011 vuosimallin autossa tilanne on parempi kuin edeltäjissään. Toisaalta täyttä varmuutta jakopään kestävyydestä ei voi yhdenkään moottorin kohdalla saada, mutta "järkevillä" öljynvaihtoväleillä huoltamisella ja kuluneesta jakopäästä kuuluvan äänen tunnistamisella on kuitenkin mahdollisuus harventaa huonosti nukuttuja öitään.
                          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            Vasta tehtiin taas yks N47 jakopää 225tkm ajettuun 120 dieseliin, ja siinä kuului pientä ääntä. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein ja ketjut toki kuluneet jonkin verran, mutta huolestuttavinta se, että alaketjussa YKSI lenkki reilusti kuluneempi, kuin muut.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2724
                              • Tampere

                              Originally posted by O-Peksi View Post
                              Vasta tehtiin taas yks N47 jakopää 225tkm ajettuun 120 dieseliin, ja siinä kuului pientä ääntä.
                              Minkävuotinen moottori oli kyseessä?
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4628
                                • Tampere

                                Originally posted by O-Peksi View Post
                                Vasta tehtiin taas yks N47 jakopää 225tkm ajettuun 120 dieseliin, ja siinä kuului pientä ääntä. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein ja ketjut toki kuluneet jonkin verran, mutta huolestuttavinta se, että alaketjussa YKSI lenkki reilusti kuluneempi, kuin muut.
                                Tuolla koneessa käynee joku resonassi ilmeisesti. Mahtoiko joku sanoa että ketju hakkaa ohjuria vasten itseänsä?

                                Ei tuosta satu olemaan kuvaa, olisi ihan mielenkiintoista nähdä miltä tuo näyttää?
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎