Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scyber
    replied
    Laitoin hipsut tyyppivikaan -> "tyyppivika"

    Jossain oli listausta liekkö ollut espanjalainen sivusto

    Tässä, muutama tapaus listattuna tästä ei tyyppiviasta...
    http://www.bmwfaq.com/f7/lista-de-af...or-n47-681824/

    Vain 190 tapausta.

    Leave a comment:


  • Pietsu
    replied
    Itsekkin jokuaika sitten tästä n47 "tyyppiviasta" kiinnostuin kun sellainen mylly autossa on. Pommitin maahantuojaa sähköpostilla asian tiimoilta ja vastaus ei yllättänyt (ei ole tyyppivika). Itsellä on juuri hieman yli 4v kone, alle 150t ajettuna. No pitää vain toivoa ettei tämä olematon "tyyppivika" iske. Tässä hieman maahantuojan vastinetta, kun kyselin tietävätkö he asiasta ja millä huoltotoimenpiteillä asian voisi estää:

    Hyvä BMW-asiakas,

    Pahoittelut näin alkuun vastauksen viivästymisestä.

    BMW valmistetaan korkeinta mahdollista laatua käyttäen. Vaikka osien valmistus ja alihankkijoiden valinta tehdäänkin erittäin huolellisesti, niin aina on mahdollisuus olemassa, että jokin osa tai osakokonaisuus saatetaan joutua vaihtamaan auton käyttöiän aikana. Mikäli tällainen häiriö tapahtuu takuuaikana, niin kustannuksista vastaa luonnollisesti BMW. Takuunjälkeiset häiriöt käsittelemme aina tapauskohtaisesti, jolloin päätökseen vaikuttaa mm. auton ikä, km-lukema ja historia. Me emme kuitenkaan tee loppuasiakkaiden sähköposti- tai puheluntiedustelujen perusteella suoraan takuu- tai goodwill-päätöksiä, koska näissä yhteyksissä tapauksien tarkemmat yksityiskohdat eivät käytännössä koskaan tule esille.

    Mainitsitte palautteessanne, että häiriö, olisi autollenne ominainen "ongelma". Mikäli BMW havaitsee tuotteessaan systemaattisesti ilmenevän häiriön, niin kyseiset häiriöt hoidetaan käytännössä aina takaisinkutsulla, jotka ovat takuuajan jälkeenkin asiakkaalle usein maksuttomia. Autonne / tai vastaavan tyyppisen auton jakopäästä valmistaja ei ole julkaissut takaisinkutsua, joten kyseessä ei ole BMW:lle ominainen häiriö.

    Meille maahantuojana on tärkeää, että loppuasiakkaamme ovat tyytyväisiä niin autoonsa kuin verkostomme toimintaan. Me kehitämme toimintojamme jatkuvasti yhdessä jälleenmyyjiemme / huoltokorjaamoidemme kanssa ja tässä työssä loppuasiakkailtamme saatu palaute auttaa meitä olennaisesti.

    Kiitämme antamastanne palautteesta.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Caddis View Post
    Ei ollut onneksi voittoa meitin arvassa eli ei merkkejä jakopään ongelmista tarkastuksessa. Kovaa ajoa sitten vaan.
    Oon onnellinen sun puolesta! Ota nyt vaikka viel video ja uppaa terveestä lämpimäl koneella niin erotetaan sit et kuulostaako normaalille muilla.

    Huomenissa pääsen omani noutamaan ja katsotaan meneekö jopa kehujen puolelle.

    Siitä oon tyytyväinen et vaikka oon ns. vitun ärsyttävä asiakas, niin Autokeskus on vastannu joka ikiseen kyssäriin ja kaikki osalistaukset jne. muut on tullu ja jopa imusarjat / turbon jne. purkanu ja toimittanu pesetystä / huoltoa varten.
    Olipa jopa joku asentajakin käyny lukasemassa tän palstan läpi

    Leave a comment:


  • Caddis
    replied
    Ei ollut onneksi voittoa meitin arvassa eli ei merkkejä jakopään ongelmista tarkastuksessa. Kovaa ajoa sitten vaan.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Öljyksi tulee Neste Citypro 5w40.

    Kaksoismassa vauhtis liikkui n. 40mm eli ilmeisesti on ihan ok. Ei yhtään nouse irti toisesta levystä ja pinnan värityskin on hyvä. Ei merkkejä ylikuumenemisesta tai kupruamisesta tms.

    Tässä vielä manuaali kaksoismassa vauhtiksen tarkistamiseksi
    http://www.schaeffler.com/remotemedi..._zms_de_en.pdf

    Hakusanat: kaksois massa vauhtipyörä tarkistus ongelma kaksoismassa vauhtis

    Muuta kytkinongelma manuaalia
    http://www.schaeffler.com/remotemedi...ose_pkw_en.pdf
    Last edited by Scyber; 21-05-2012, 09:35.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Pilatus View Post
    Tiistaina auto menossa huoltoon, jolloin kyselen asiasta tarkemmin. Omalla korvakuulolla ei tällähetkellä ainakaan kuulu minkäänlaista tikittävää ääntä.
    Itselläni ei ollut tikittävä ääni, ennemminkin laahaava ja kilisevä / rämisevä 1500rpm ylöspäin lämpösenä.

    Leave a comment:


  • Pilatus
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    Ilmeisesti noilla on joku ohjelma jolla tarkistavat kuuluuko. En tiedä missä kohtaa on stanssattuna. Vie merkkiliikkeeseen mikäli epäilet tätä samaa ongelmaa tarkistettavaksi.
    Tiistaina auto menossa huoltoon, jolloin kyselen asiasta tarkemmin. Omalla korvakuulolla ei tällähetkellä ainakaan kuulu minkäänlaista tikittävää ääntä.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Pilatus View Post
    Tarkistavat kampuran sarjanumerosta kuuluuko kyseinen kampura vialliseen erään. Muutamaa eri kampuraa ilmeisesti ollut kokoonpanolinjalla ja tätä viallista on mahdollista olla ennen 3/2009 tehdyissä.

    Mikä mahtaa olla viallisen kampuran sarjanumero? voitko katsoa elektronisesta osaluettelosta oman viallisen sarjanumeron? Niin voin sitten verrata itse omaan numeroon.
    Vai näkyykö sieltä sitä kyseistä sarjanumeroa?
    Ilmeisesti noilla on joku ohjelma jolla tarkistavat kuuluuko. En tiedä missä kohtaa on stanssattuna. Vie merkkiliikkeeseen mikäli epäilet tätä samaa ongelmaa tarkistettavaksi.

    Leave a comment:


  • Pilatus
    replied
    Tarkistavat kampuran sarjanumerosta kuuluuko kyseinen kampura vialliseen erään. Muutamaa eri kampuraa ilmeisesti ollut kokoonpanolinjalla ja tätä viallista on mahdollista olla ennen 3/2009 tehdyissä.

    Mikä mahtaa olla viallisen kampuran sarjanumero? voitko katsoa elektronisesta osaluettelosta oman viallisen sarjanumeron? Niin voin sitten verrata itse omaan numeroon.
    Vai näkyykö sieltä sitä kyseistä sarjanumeroa?

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied


    Siellä olis menossa kone läjään. Videota mm. huolletun turbon välyksettömyydestä päivitelty. Hienoa jälkeä olivat tehneet Fin-Turbolla

    Tuo kaksoismassavauhtis vaa mietityttää, ei ainakaan näppivoimal liikkunu edestakaisin? Minkä verran sen pitäis liikkua?

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Caddis View Post
    ...
    - kuten todettua, BMW tulee vastaan alle 48kk ja alle 150tkm ajettujen autojen kohdalla

    -Caddis
    Ilmeisesti tuo 48kk ja alle 150tkm on jossain jälkimarkkinointi ohjeistuksessa kun olen paperin nähny sivusilmällä. Melko samanlainen kuin PuMa teksti mitä netistä näkee.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Justabanana View Post
    Kävin parillakin korjaamolla tyrkyttämässä autoa ihmeteltäväksi. Toisella tuli moottoriremppoja tekevä sälli hetkeksi pihalle kuuntelemaan tyhjäkäyntiä ja ~1500rpm. Totesi, että hyvin pieni epämääräinen ääni kuuluu, mutta ei todellakaan vielä paha. Aika on kuitenkin varattu muutaman viikon päähän, niin katsotaan sitten protokollan mukaan. Itselleni kyllä tiedotettiin, että kaikki goodwill-tapaukset jakopäiden suhteen käsitellään yksilöllisesti ja että jopa alle 120 000 ajetuista on kieltäydytty maksamasta penniäkään hyvitystä. :think

    Mielipiteitä ja faktoja taitaa olla yhtä paljon kuin asiantuntijoitakin, että kymmentä eri tornihuhua tästä saadaan vielä aikaan. Buddhalaista mielenlaatua ja kärsivällisyyttä tässä kysytään.
    Bemarin huoltokirja tietenki voi hyödyttää tässä. En mäkää voi luvata että aina tulee goodwillia, täysin vapaaehtoista kun se valmistajan puolesta on.

    Ja tosiaan kandee kuulostella todella lämpösellä koneella, kylmänä omanikin oli lähes äänetön. Muistaa vaa olla kiltti tiskillä niin ehkä se goodwill hakemuskin on semmonen et sieltä tulee

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by huTsu View Post
    Mene ja tiedä meneekö offtopicin puolelle mutta jännä juttu ettei kone tunnista ketjun venymistä esim. kampiakselin asennosta kun kiristin on kaikkensa antanut.
    En tiedä tunnistaako, en halua ottaa selvää testaamalla

    Leave a comment:


  • Justabanana
    replied
    Kävin parillakin korjaamolla tyrkyttämässä autoa ihmeteltäväksi. Toisella tuli moottoriremppoja tekevä sälli hetkeksi pihalle kuuntelemaan tyhjäkäyntiä ja ~1500rpm. Totesi, että hyvin pieni epämääräinen ääni kuuluu, mutta ei todellakaan vielä paha. Aika on kuitenkin varattu muutaman viikon päähän, niin katsotaan sitten protokollan mukaan. Itselleni kyllä tiedotettiin, että kaikki goodwill-tapaukset jakopäiden suhteen käsitellään yksilöllisesti ja että jopa alle 120 000 ajetuista on kieltäydytty maksamasta penniäkään hyvitystä. :think

    Mielipiteitä ja faktoja taitaa olla yhtä paljon kuin asiantuntijoitakin, että kymmentä eri tornihuhua tästä saadaan vielä aikaan. Buddhalaista mielenlaatua ja kärsivällisyyttä tässä kysytään.

    Leave a comment:


  • Caddis
    replied
    Terve,

    Huoltahan tämä ko. N47 koneen omistajana herättää ja kävin juuri varaamassa ajan tarkastukseen. En nyt varsinaisesti kuulu pahimpaan riskiryhmään (ks. lista alta), mutta saapahan mielenrauhan ainakin hetkeksi. Porisutin merkkihuollon jantteria ja häneltä kuulin seuraavaa:

    - eniten ongelmia on ollut 2008 -> 3/2009 ulostulleissa autoissa
    - Oulun alueella ko. myllyllisiä autoja on kymmeniä (jos ei satoja) ja toimenpiteitä on tarvittu 3-4 auton kohdalla
    - tyypillisesti ongelmatapaukset ovat olleet 250tkm-> ajettuja ja monasti vielä takseja (=paljon tyhjäkäyntiä)
    - kuten todettua, BMW tulee vastaan alle 48kk ja alle 150tkm ajettujen autojen kohdalla


    -Caddis

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎