Laitoin hipsut tyyppivikaan -> "tyyppivika"
Jossain oli listausta liekkö ollut espanjalainen sivusto
Tässä, muutama tapaus listattuna tästä ei tyyppiviasta...
http://www.bmwfaq.com/f7/lista-de-af...or-n47-681824/
Vain 190 tapausta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Itsekkin jokuaika sitten tästä n47 "tyyppiviasta" kiinnostuin kun sellainen mylly autossa on. Pommitin maahantuojaa sähköpostilla asian tiimoilta ja vastaus ei yllättänyt (ei ole tyyppivika). Itsellä on juuri hieman yli 4v kone, alle 150t ajettuna. No pitää vain toivoa ettei tämä olematon "tyyppivika" iske. Tässä hieman maahantuojan vastinetta, kun kyselin tietävätkö he asiasta ja millä huoltotoimenpiteillä asian voisi estää:
Hyvä BMW-asiakas,
Pahoittelut näin alkuun vastauksen viivästymisestä.
BMW valmistetaan korkeinta mahdollista laatua käyttäen. Vaikka osien valmistus ja alihankkijoiden valinta tehdäänkin erittäin huolellisesti, niin aina on mahdollisuus olemassa, että jokin osa tai osakokonaisuus saatetaan joutua vaihtamaan auton käyttöiän aikana. Mikäli tällainen häiriö tapahtuu takuuaikana, niin kustannuksista vastaa luonnollisesti BMW. Takuunjälkeiset häiriöt käsittelemme aina tapauskohtaisesti, jolloin päätökseen vaikuttaa mm. auton ikä, km-lukema ja historia. Me emme kuitenkaan tee loppuasiakkaiden sähköposti- tai puheluntiedustelujen perusteella suoraan takuu- tai goodwill-päätöksiä, koska näissä yhteyksissä tapauksien tarkemmat yksityiskohdat eivät käytännössä koskaan tule esille.
Mainitsitte palautteessanne, että häiriö, olisi autollenne ominainen "ongelma". Mikäli BMW havaitsee tuotteessaan systemaattisesti ilmenevän häiriön, niin kyseiset häiriöt hoidetaan käytännössä aina takaisinkutsulla, jotka ovat takuuajan jälkeenkin asiakkaalle usein maksuttomia. Autonne / tai vastaavan tyyppisen auton jakopäästä valmistaja ei ole julkaissut takaisinkutsua, joten kyseessä ei ole BMW:lle ominainen häiriö.
Meille maahantuojana on tärkeää, että loppuasiakkaamme ovat tyytyväisiä niin autoonsa kuin verkostomme toimintaan. Me kehitämme toimintojamme jatkuvasti yhdessä jälleenmyyjiemme / huoltokorjaamoidemme kanssa ja tässä työssä loppuasiakkailtamme saatu palaute auttaa meitä olennaisesti.
Kiitämme antamastanne palautteesta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Caddis View PostEi ollut onneksi voittoa meitin arvassa eli ei merkkejä jakopään ongelmista tarkastuksessa. Kovaa ajoa sitten vaan.Ota nyt vaikka viel video ja uppaa terveestä lämpimäl koneella niin erotetaan sit et kuulostaako normaalille muilla.
Huomenissa pääsen omani noutamaan ja katsotaan meneekö jopa kehujen puolelle.
Siitä oon tyytyväinen et vaikka oon ns. vitun ärsyttävä asiakas, niin Autokeskus on vastannu joka ikiseen kyssäriin ja kaikki osalistaukset jne. muut on tullu ja jopa imusarjat / turbon jne. purkanu ja toimittanu pesetystä / huoltoa varten.
Olipa jopa joku asentajakin käyny lukasemassa tän palstan läpi
Leave a comment:
-
-
Ei ollut onneksi voittoa meitin arvassa eli ei merkkejä jakopään ongelmista tarkastuksessa. Kovaa ajoa sitten vaan.
Leave a comment:
-
-
Öljyksi tulee Neste Citypro 5w40.
Kaksoismassa vauhtis liikkui n. 40mm eli ilmeisesti on ihan ok. Ei yhtään nouse irti toisesta levystä ja pinnan värityskin on hyvä. Ei merkkejä ylikuumenemisesta tai kupruamisesta tms.
Tässä vielä manuaali kaksoismassa vauhtiksen tarkistamiseksi
http://www.schaeffler.com/remotemedi..._zms_de_en.pdf
Hakusanat: kaksois massa vauhtipyörä tarkistus ongelma kaksoismassa vauhtis
Muuta kytkinongelma manuaalia
http://www.schaeffler.com/remotemedi...ose_pkw_en.pdfLast edited by Scyber; 21-05-2012, 09:35.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pilatus View PostTiistaina auto menossa huoltoon, jolloin kyselen asiasta tarkemmin. Omalla korvakuulolla ei tällähetkellä ainakaan kuulu minkäänlaista tikittävää ääntä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Scyber View PostIlmeisesti noilla on joku ohjelma jolla tarkistavat kuuluuko. En tiedä missä kohtaa on stanssattuna. Vie merkkiliikkeeseen mikäli epäilet tätä samaa ongelmaa tarkistettavaksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pilatus View PostTarkistavat kampuran sarjanumerosta kuuluuko kyseinen kampura vialliseen erään. Muutamaa eri kampuraa ilmeisesti ollut kokoonpanolinjalla ja tätä viallista on mahdollista olla ennen 3/2009 tehdyissä.
Mikä mahtaa olla viallisen kampuran sarjanumero? voitko katsoa elektronisesta osaluettelosta oman viallisen sarjanumeron? Niin voin sitten verrata itse omaan numeroon.
Vai näkyykö sieltä sitä kyseistä sarjanumeroa?
Leave a comment:
-
-
Tarkistavat kampuran sarjanumerosta kuuluuko kyseinen kampura vialliseen erään. Muutamaa eri kampuraa ilmeisesti ollut kokoonpanolinjalla ja tätä viallista on mahdollista olla ennen 3/2009 tehdyissä.
Mikä mahtaa olla viallisen kampuran sarjanumero? voitko katsoa elektronisesta osaluettelosta oman viallisen sarjanumeron? Niin voin sitten verrata itse omaan numeroon.
Vai näkyykö sieltä sitä kyseistä sarjanumeroa?
Leave a comment:
-
-
Siellä olis menossa kone läjään. Videota mm. huolletun turbon välyksettömyydestä päivitelty. Hienoa jälkeä olivat tehneet Fin-Turbolla
Tuo kaksoismassavauhtis vaa mietityttää, ei ainakaan näppivoimal liikkunu edestakaisin? Minkä verran sen pitäis liikkua?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Caddis View Post...
- kuten todettua, BMW tulee vastaan alle 48kk ja alle 150tkm ajettujen autojen kohdalla
-Caddis
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Justabanana View PostKävin parillakin korjaamolla tyrkyttämässä autoa ihmeteltäväksi. Toisella tuli moottoriremppoja tekevä sälli hetkeksi pihalle kuuntelemaan tyhjäkäyntiä ja ~1500rpm. Totesi, että hyvin pieni epämääräinen ääni kuuluu, mutta ei todellakaan vielä paha. Aika on kuitenkin varattu muutaman viikon päähän, niin katsotaan sitten protokollan mukaan. Itselleni kyllä tiedotettiin, että kaikki goodwill-tapaukset jakopäiden suhteen käsitellään yksilöllisesti ja että jopa alle 120 000 ajetuista on kieltäydytty maksamasta penniäkään hyvitystä. :think
Mielipiteitä ja faktoja taitaa olla yhtä paljon kuin asiantuntijoitakin, että kymmentä eri tornihuhua tästä saadaan vielä aikaan. Buddhalaista mielenlaatua ja kärsivällisyyttä tässä kysytään.
Ja tosiaan kandee kuulostella todella lämpösellä koneella, kylmänä omanikin oli lähes äänetön. Muistaa vaa olla kiltti tiskillä niin ehkä se goodwill hakemuskin on semmonen et sieltä tulee
Leave a comment:
-
-
Kävin parillakin korjaamolla tyrkyttämässä autoa ihmeteltäväksi. Toisella tuli moottoriremppoja tekevä sälli hetkeksi pihalle kuuntelemaan tyhjäkäyntiä ja ~1500rpm. Totesi, että hyvin pieni epämääräinen ääni kuuluu, mutta ei todellakaan vielä paha. Aika on kuitenkin varattu muutaman viikon päähän, niin katsotaan sitten protokollan mukaan. Itselleni kyllä tiedotettiin, että kaikki goodwill-tapaukset jakopäiden suhteen käsitellään yksilöllisesti ja että jopa alle 120 000 ajetuista on kieltäydytty maksamasta penniäkään hyvitystä. :think
Mielipiteitä ja faktoja taitaa olla yhtä paljon kuin asiantuntijoitakin, että kymmentä eri tornihuhua tästä saadaan vielä aikaan. Buddhalaista mielenlaatua ja kärsivällisyyttä tässä kysytään.
Leave a comment:
-
-
Terve,
Huoltahan tämä ko. N47 koneen omistajana herättää ja kävin juuri varaamassa ajan tarkastukseen. En nyt varsinaisesti kuulu pahimpaan riskiryhmään (ks. lista alta), mutta saapahan mielenrauhan ainakin hetkeksi. Porisutin merkkihuollon jantteria ja häneltä kuulin seuraavaa:
- eniten ongelmia on ollut 2008 -> 3/2009 ulostulleissa autoissa
- Oulun alueella ko. myllyllisiä autoja on kymmeniä (jos ei satoja) ja toimenpiteitä on tarvittu 3-4 auton kohdalla
- tyypillisesti ongelmatapaukset ovat olleet 250tkm-> ajettuja ja monasti vielä takseja (=paljon tyhjäkäyntiä)
- kuten todettua, BMW tulee vastaan alle 48kk ja alle 150tkm ajettujen autojen kohdalla
-Caddis
Leave a comment:
-
Leave a comment: