memebuy23buy

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rahu
    replied
    Kyllä niitä jakopäitä on paukkunut ihan samallalailla uudemmistakin kuin 2010vm.

    Leave a comment:


  • markkutapani
    replied
    No tuo aikas hyvä kuulla, muuten auto kyllä todella hyvä ajaa jos verrataan vanhempaan vuosikertaan 2004 joka ole ennen tätä tosi jämäkkä ja todella pienellä kulutuksella näkyy menevän ja ainakaan vielä ei negatiivista sanottavaa .

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Ei tietääkseni enää 2010 mallisissa ole ongelma tuo jakopää

    Leave a comment:


  • markkutapani
    replied
    Tuli hommattua 116d E87 vm 2010 ajettu 53000 tkm , laittakaas tietäjät infoa vioista jojs tietää varautua esim jakopää ym

    Leave a comment:


  • Migilous
    replied
    Joo vois yrittää jonku ääninäytteen videoida.

    Kiinnostaa vaan ku "korjaustarjous" oli sen 2100€ ja nyt voi tulla hintaa tuplat :think No täytyy todeta et vituttas jos ois maksaja.

    Väittivät kyllä puhelimessa etteivät suostuisi edes tekemään halvempaa remppaa, koska tehtaan ohje sanoo et kampura vaihdettava jos vanhempaa mallia.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Migilous View Post
    Ei ne kyllä kampurasta mitään puhuneet siellä. Eli siis haluavat korjata aiheutuneet vahingot muttei itse aiheuttajaa joka vissiin se kampura? Meinaan osat oli jotain 700€ luokkaa tossa arviossa jonka itse sain...

    Täytyy laittaa laakkoselle viestiä, että miettivät nyt uudestaan tuon korjausarvionsa niin, että vian aiheuttaja korjataan ei sen aikaansannos.

    Edit: Soitinpas heti ja laakkonen sanoi, että vaihetaan kampura riippuen sen iästä. Ja totes puhelin mies, et taitaa olla vähän nuorempi kaveri hoitanu asiaa ni ei ole tienny tosta ikä asiasta. Eli huomenna soittavat et meneekö kampuraki. On varmaa autoliike tyytyväinen ku menee vikatki katteet
    Hieno homma et tuli oikastua. Tosiaan ketjun venyminen johtuu ilmeisesti liian jyrkistä hammaskulmista kampuran päässä. Tää sit venyttää ketjua, kunnes napsahtaa. Osat n. 2.5k€ kaikkineen riippuen käyttävätkö kannenkin irti ja töitä 23h.

    Samal kandee sit vähä pesettää imusarjaa, tsekata imusarjan läpät, tarkistaa kaksoismassa ja turbot mikäli kiinnostaa

    ps. ota videoo ennen ja jälkeen operaation josta saattais erottaa ääntä niin saadaan vähä lisää materiaalia.

    Leave a comment:


  • Migilous
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    Lähinnä vaan ettei sitä pelkkää ketjua vaihdeta. Näköjään aloituspostauksen bmwfaq linkkikään ei toimi... Siinä eriteltiin eri keissit ja toimenpiteet...


    "PUMA 13588845-03 incidence recorded by BMW and its repair: http://www.puma-index.de/Lists/PUMA/AllItems.aspx

    Diligence-number Item
    43863106-03 N47, N47S, N47T, rustling sound in the engine, timing chain rubs.

    Approval date (day.month.year) Status Organization
    Approved 14.12.11 Germany, automobiles

    Vehicles affected
    E Series Motor Body
    E60 E61 E81 E82 E83 N47 N47DKO N47S N47T E61 E60 E81 E82 E83 N47 N47S N47T N47DKO
    E84 E87 E88 E90 E91 E87 E84 E88 E90 E91
    E92 E93 F10 F11 F25 E93 E92 F10 F11 F25

    Feedback Comment production interval Feedback
    (From / to) on the production interval diligence (day.month.year) to (day.month.year)
    / 01.03.11 / 01.03.11

    Complaint
    Sound of friction drag on the engine from about 1500 rpm, which is visible from the inside.
    The noise can be perceived in area of the gearbox housing and the oil pan.

    Cause
    Excessively sharp edges on the sprockets, the chain does not flow evenly over the guides.

    Measures
    We must distinguish two cases:

    Case 1:

    For engines N47, N47DKO, N47S, interval from 01.03.2007 to production 05.01.2009.

    In case of customer complaint must change the following parts:
    (See Annexes, Figures 1 to 7.) - Nov. 21 7803479 Sutitución the crankshaft bearings.

    Caution: Use only crankshafts with a production date back to 5. 1. 1. 2009 2009
    The production date is printed on crankshaft sprocket (see page 2 of the Annex)

    Meaning of the figures:
    The first two indicate the assembly line.
    The 6 following year (two digits), month, day.
    Last 5 indicate the reference number of the crankshaft.
    Thus, the crankshaft shown on page 2 of the annex was built on October 21, 2009.
    41 -11 7,797,896 chain oil pump.
    11 31 8 506 652 Timing Chain bottom.
    13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump.
    11 27 7 800 523 sprocket (intermediate for balance shafts).
    11 8,510,014 31 Supply Chain superior.
    -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
    -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

    Note: Adjusting the intermediate gear shafts accurately balanced according to workshop manual. In case this intermediate sprocket and the balance shafts are not sufficiently fit, the motor can still giving rise to noise despite the new crankshaft.

    See November 21 workshop manual 500 "crankshaft replacement."

    Note: In the case of vehicles to which a previous repair and they replaced the crankshaft:
    Proceed with these vehicles as detailed in "Case 2".

    Case 2:

    N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011

    In case of customer complaint replace the following parts:
    (See Appendix, Art 8 to 10)
    -11 8,506,652 31 Supply Chain bottom.
    - 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.
    - 11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
    -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
    -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

    Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts.

    Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.

    (See Appendix, pp. 7 and 10.)
    In this way the inner surface of the guides is smooth throughout its length and the timing chain runs easily on them.
    They have not changed the references.

    Note: During the repair make sure guides are mounted without lateral veins (in the Annex, Art 7 and 10.)

    Attention:
    No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made. The sound now is the moment, the normal state of this world! No risk of broken chain!

    Not allowed engine change because of this claim!"

    Suomeksi kampura lakruineen pitäis kans vaihtaa mikäli sen sarjanumero vastaa sitä viallista sarjaa.
    Ei ne kyllä kampurasta mitään puhuneet siellä. Eli siis haluavat korjata aiheutuneet vahingot muttei itse aiheuttajaa joka vissiin se kampura? Meinaan osat oli jotain 700€ luokkaa tossa arviossa jonka itse sain...

    Täytyy laittaa laakkoselle viestiä, että miettivät nyt uudestaan tuon korjausarvionsa niin, että vian aiheuttaja korjataan ei sen aikaansannos.

    Edit: Soitinpas heti ja laakkonen sanoi, että vaihetaan kampura riippuen sen iästä. Ja totes puhelin mies, et taitaa olla vähän nuorempi kaveri hoitanu asiaa ni ei ole tienny tosta ikä asiasta. Eli huomenna soittavat et meneekö kampuraki. On varmaa autoliike tyytyväinen ku menee vikatki katteet
    Last edited by Migilous; 13-12-2012, 15:39.

    Leave a comment:


  • Vesper
    replied
    Originally posted by huppu View Post
    Ja meininki on ollu niinku formuloissa valkoinen utu pöllähtää konehuoneesta ja auto on kaput
    Paitsi että formuloissa ei konerikkoa joudu maksamaan kuljettaja

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Tutulla oli kesällä vajaan 200tkm kohdalla katkennut E91:ssä ketju noin 100km/ h nopeudessa ilman minkäälaisia ennakkovaroituksia ja koko moottori oli mennyt päreiksi.
    Ja meininki on ollu niinku formuloissa valkoinen utu pöllähtää konehuoneesta ja auto on kaput

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Ei varmaan virallisen tiedon mukaan ole tyyppivika, mutta puhuin yhden bmw asentajan kanssa ja sanoi, että noita jakoketjuongelmaisia on melkein viikoittain heillä korjattavana Niin bensa kuin dieselkoneisia N sarjan koneita.

    Tutulla oli kesällä vajaan 200tkm kohdalla katkennut E91:ssä ketju noin 100km/ h nopeudessa ilman minkäälaisia ennakkovaroituksia ja koko moottori oli mennyt päreiksi.

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Originally posted by Migilous View Post
    Tosiaan kiinnostavaa on et bmw huoltomiehet sanoo et vika todella epätodennäköistä ja sitteku vie auton sinne ni ylläri ylläri se on se epätodenäköisin vika :think
    Kyseistä vikaa ei ole olemassakaan, käyttäjien keksimä ja maksama vika.
    Tälläisen vastauksen sain itse kun asiaa tiedustelin keväällä.
    Autonne / tai vastaavan tyyppisen auton jakopäästä valmistaja ei ole julkaissut takaisinkutsua, joten kyseessä ei ole BMW:lle ominainen häiriö.
    Last edited by Järppä; 13-12-2012, 07:09.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Migilous View Post
    Se on vm.08 ja ajettu 83 000km eli ei ihan kauheasti. Toinen bemarin tj sano et kyllä sen ketjun pitäs viel n.20tkm kestää ja kuulemma pitäs alkaa moottori valoa syttymään ym. ongelmia tulemaan kun alkaa löystyä lisää.

    No se arvio oli mun muistaakseni 12h töitä, mutta kuulemma todellisuudessa kyseiseen autoon 14h kun moottorissa isommat ketjut? Osalistan unohdin autoon mut laitan sen läjän myöhemmin.

    Katotaan nyt sitte mikä lopullinen summa kun korjausajan sai vast tammikuulle.
    Lähinnä vaan ettei sitä pelkkää ketjua vaihdeta. Näköjään aloituspostauksen bmwfaq linkkikään ei toimi... Siinä eriteltiin eri keissit ja toimenpiteet...


    "PUMA 13588845-03 incidence recorded by BMW and its repair: http://www.puma-index.de/Lists/PUMA/AllItems.aspx

    Diligence-number Item
    43863106-03 N47, N47S, N47T, rustling sound in the engine, timing chain rubs.

    Approval date (day.month.year) Status Organization
    Approved 14.12.11 Germany, automobiles

    Vehicles affected
    E Series Motor Body
    E60 E61 E81 E82 E83 N47 N47DKO N47S N47T E61 E60 E81 E82 E83 N47 N47S N47T N47DKO
    E84 E87 E88 E90 E91 E87 E84 E88 E90 E91
    E92 E93 F10 F11 F25 E93 E92 F10 F11 F25

    Feedback Comment production interval Feedback
    (From / to) on the production interval diligence (day.month.year) to (day.month.year)
    / 01.03.11 / 01.03.11

    Complaint
    Sound of friction drag on the engine from about 1500 rpm, which is visible from the inside.
    The noise can be perceived in area of the gearbox housing and the oil pan.

    Cause
    Excessively sharp edges on the sprockets, the chain does not flow evenly over the guides.

    Measures
    We must distinguish two cases:

    Case 1:

    For engines N47, N47DKO, N47S, interval from 01.03.2007 to production 05.01.2009.

    In case of customer complaint must change the following parts:
    (See Annexes, Figures 1 to 7.) - Nov. 21 7803479 Sutitución the crankshaft bearings.

    Caution: Use only crankshafts with a production date back to 5. 1. 1. 2009 2009
    The production date is printed on crankshaft sprocket (see page 2 of the Annex)

    Meaning of the figures:
    The first two indicate the assembly line.
    The 6 following year (two digits), month, day.
    Last 5 indicate the reference number of the crankshaft.
    Thus, the crankshaft shown on page 2 of the annex was built on October 21, 2009.
    41 -11 7,797,896 chain oil pump.
    11 31 8 506 652 Timing Chain bottom.
    13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump.
    11 27 7 800 523 sprocket (intermediate for balance shafts).
    11 8,510,014 31 Supply Chain superior.
    -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
    -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

    Note: Adjusting the intermediate gear shafts accurately balanced according to workshop manual. In case this intermediate sprocket and the balance shafts are not sufficiently fit, the motor can still giving rise to noise despite the new crankshaft.

    See November 21 workshop manual 500 "crankshaft replacement."

    Note: In the case of vehicles to which a previous repair and they replaced the crankshaft:
    Proceed with these vehicles as detailed in "Case 2".

    Case 2:

    N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011

    In case of customer complaint replace the following parts:
    (See Appendix, Art 8 to 10)
    -11 8,506,652 31 Supply Chain bottom.
    - 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.
    - 11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
    -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
    -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

    Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts.

    Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.

    (See Appendix, pp. 7 and 10.)
    In this way the inner surface of the guides is smooth throughout its length and the timing chain runs easily on them.
    They have not changed the references.

    Note: During the repair make sure guides are mounted without lateral veins (in the Annex, Art 7 and 10.)

    Attention:
    No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made. The sound now is the moment, the normal state of this world! No risk of broken chain!

    Not allowed engine change because of this claim!"

    Suomeksi kampura lakruineen pitäis kans vaihtaa mikäli sen sarjanumero vastaa sitä viallista sarjaa.

    Leave a comment:


  • Migilous
    replied
    Se on vm.08 ja ajettu 83 000km eli ei ihan kauheasti. Toinen bemarin tj sano et kyllä sen ketjun pitäs viel n.20tkm kestää ja kuulemma pitäs alkaa moottori valoa syttymään ym. ongelmia tulemaan kun alkaa löystyä lisää.

    No se arvio oli mun muistaakseni 12h töitä, mutta kuulemma todellisuudessa kyseiseen autoon 14h kun moottorissa isommat ketjut? Osalistan unohdin autoon mut laitan sen läjän myöhemmin.

    Katotaan nyt sitte mikä lopullinen summa kun korjausajan sai vast tammikuulle.
    Last edited by Migilous; 12-12-2012, 20:56.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Migilous View Post
    Piti ihan kirjautua vartavasten foorumeille että saa oman tarinan jakoon. Elikkäs

    Ostin tossa 1,5kk sitten 123d vanhemman 120d:n tilalle. Lueskelin sitten täältä tosta jakopään mahdollisesta viasta. Autoliike sitten vakuutteli minulle ettei moista vikaa bemmissä ole, ja lupautui vielä tarkistamaan asian jssain omalla korjaamollaan. Kävin sitten vielä laakkosella kyselemässä viasta ja näyttämässä autoa kun se jo koeajossa rallatti. No laakkosella todettiin että tuskin jakopää, mutta mahdollisuus siihen on. Noh sain kuitenkin kaupan päälle "timanttitakuun" jonka antoi Suomen takuuvakuutus .

    No ajelin autolla 3 viikkoa, ilmotin takuu yhtiöön ja sanoivat et vie laakkosselle. Noh varailin ajan ja hain auton tänään. Takuuyhtiö oli nostanut kädet pystyy nähtyään 2100€ korjausarvion ja totesivat että tämä on huolto toimenpide EI korjaus, ja jos ketju katkeaa sitten korjsisivat. Totesin että on siinäki todella timanttinen takuu ja lompsin suoraan takas autoliikkeeseen ja lätkäsin pöytään arvion.

    No tästähän automyyjä repi perseensä ja soitti takuufirmaan että mitä helvettiä. No sama vastaus ja päätyivät sitten autoliikkeessä maksamaan uuden ketjun kokonaisuudessaan. Eikä joutunut edes tappelemaan

    Tosiaan kiinnostavaa on et bmw huoltomiehet sanoo et vika todella epätodennäköistä ja sitteku vie auton sinne ni ylläri ylläri se on se epätodenäköisin vika :think
    Voisitko vielä tarkentaa mikä vuosimalli ja paljon ajettu yksilö oli kyseessä?

    Hienoa että sait kuntoon ja kiitos kun laitoit tietoa tulemaan

    Tuo 2100€ kuulostaa todella halvalle, voisitko tarkentaa mitä kaikkia osia vaihtoivat ja montako tuntia töitä homma sisälsi?

    Leave a comment:


  • Migilous
    replied
    Piti ihan kirjautua vartavasten foorumeille että saa oman tarinan jakoon. Elikkäs

    Ostin tossa 1,5kk sitten 123d vanhemman 120d:n tilalle. Lueskelin sitten täältä tosta jakopään mahdollisesta viasta. Autoliike sitten vakuutteli minulle ettei moista vikaa bemmissä ole, ja lupautui vielä tarkistamaan asian jssain omalla korjaamollaan. Kävin sitten vielä laakkosella kyselemässä viasta ja näyttämässä autoa kun se jo koeajossa rallatti. No laakkosella todettiin että tuskin jakopää, mutta mahdollisuus siihen on. Noh sain kuitenkin kaupan päälle "timanttitakuun" jonka antoi Suomen takuuvakuutus .

    No ajelin autolla 3 viikkoa, ilmotin takuu yhtiöön ja sanoivat et vie laakkosselle. Noh varailin ajan ja hain auton tänään. Takuuyhtiö oli nostanut kädet pystyy nähtyään 2100€ korjausarvion ja totesivat että tämä on huolto toimenpide EI korjaus, ja jos ketju katkeaa sitten korjsisivat. Totesin että on siinäki todella timanttinen takuu ja lompsin suoraan takas autoliikkeeseen ja lätkäsin pöytään arvion.

    No tästähän automyyjä repi perseensä ja soitti takuufirmaan että mitä helvettiä. No sama vastaus ja päätyivät sitten autoliikkeessä maksamaan uuden ketjun kokonaisuudessaan. Eikä joutunut edes tappelemaan

    Tosiaan kiinnostavaa on et bmw huoltomiehet sanoo et vika todella epätodennäköistä ja sitteku vie auton sinne ni ylläri ylläri se on se epätodenäköisin vika :think

    Leave a comment:

Working...
X