N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Mulla ainaki se ahtoputken liitos resonoi tyhjäkäynnillä ja kuuluu juurikin semmonen napsutus. Putkesta pitää kiinni niin ei kuulu mitään.
-
On se normaalia että pieni ääni kuuluu. Onhan se mekaniikkaa ja ketju ei ole mikään pingotettu olento.Originally posted by BemariAndy View PostPitäskö olla huolissaan vaikka on kertaalleen tarkastettu merkkihuollossa tuota jakopäätä, kun ainakin lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä kuuluu taustalta di-di-di (eli tavallaan kuin laskis aika rivakasti neljää y-ka-ko-ne, mutta ei sitä "ne ääntä" kuulu) nopeaa taustaääntä muttei kierroksia nostettaessa tai veto päällä mitään isompaa?!? Onko normaalia, että jakopään ketju pikkuisen ääntää tyhjäkäynnillä?
Ei ole varsinaisesti säksätystä, mutta pistää miettimään onko se kiristinrulla tai ketju jo hieman löystynyt...
Ei kande ihan täysin vainoharhaseks ryhtyä. Menettää yöunet.
Tää kyseinen ääni kuuluu parhaiten ajellessa / kierrättäessä siihen 1500rpm tuntumaan pienellä vedolla. Tai ainakin mulla ja useimmilla muillakin kuulunu siinä tuntumassa. Sen yli hiljenee (ei välttämättä jos tosi sökö). Hyvin kanssa kuulee lämpimällä koneella talojen välissä ajellessa ikkuna auki ko. äänen ku on hiljasta.
Esimerkki videota
Leave a comment:
-
Pitäskö olla huolissaan vaikka on kertaalleen tarkastettu merkkihuollossa tuota jakopäätä, kun ainakin lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä kuuluu taustalta di-di-di (eli tavallaan kuin laskis aika rivakasti neljää y-ka-ko-ne, mutta ei sitä "ne ääntä" kuulu) nopeaa taustaääntä muttei kierroksia nostettaessa tai veto päällä mitään isompaa?!? Onko normaalia, että jakopään ketju pikkuisen ääntää tyhjäkäynnillä?
Ei ole varsinaisesti säksätystä, mutta pistää miettimään onko se kiristinrulla tai ketju jo hieman löystynyt...
Leave a comment:
-
Jotenkin tuntuu etta jos kyseessä olisi täysin suunnitteluvirhe yhdessä osassa niin % otanta oli suurempi? Tässä taitaa olla kyse siitä että rakenne itsessään on herkkä vikaantumaan, joka tietenkin on suunnitteluvirhe myös, mutta jos huollat ajoissa ja ajat ns. ihannekäytöllä ja osasi ovat toleranssin keskeltä niin ongelmia ei ole. Toisaalta jos näin niin sitäkin vittumaisempi vika.Originally posted by Genox View PostNiinpä, pitäisi tietää onko kyseessä suunnittelu-, valmistus- vai materiaalivirhe. Tätähän BMW ei virallisesti ole tietääkseni kertonut, ei varmasti tule kertomaankaan...
Joka tapauksessa BMW on vastuussa virheestä, oli se sitten vaikka alihankkijan tekemä. Lähtökohtanahan on, ettei yritysten tekemiä virheitä maksateta kuluttajilla. Kaunis ajatus ilmeisesti kuluttajansuojalain perusteenakin
Leave a comment:
-
Niinpä, pitäisi tietää onko kyseessä suunnittelu-, valmistus- vai materiaalivirhe. Tätähän BMW ei virallisesti ole tietääkseni kertonut, ei varmasti tule kertomaankaan...Originally posted by Calypsocoupe View PostSamaa ketjua/ratasta ETK tarjoaa N47 mottiin aikojen alusta asti, eli jos uusissa on vikaa niin kalliilla korjauksella ei välttämättä saa kuin lisäaikaa :-P 1/2013 näyttäs tulevan uusi kiristäjä, jos se vika onkin sitten siinä.
Joka tapauksessa BMW on vastuussa virheestä, oli se sitten vaikka alihankkijan tekemä. Lähtökohtanahan on, ettei yritysten tekemiä virheitä maksateta kuluttajilla. Kaunis ajatus ilmeisesti kuluttajansuojalain perusteenakin
Leave a comment:
-
Samaa ketjua/ratasta ETK tarjoaa N47 mottiin aikojen alusta asti, eli jos uusissa on vikaa niin kalliilla korjauksella ei välttämättä saa kuin lisäaikaa :-P 1/2013 näyttäs tulevan uusi kiristäjä, jos se vika onkin sitten siinä.
Leave a comment:
-
Täytyy alkaa itsekin tutkimaan asiaa...
Itsellä E87 123d 1/2009 (valm. 10/2008) 34tkm eikä vielä merkkejä tuosta, tosin auto on ollut käytossa Sveitsissa kakkos-/viikonloppuautona.
Palaan asiaan mikäli jotain ilmenee... onneksi sentään takuu vielä vuoden liikkeen kanssa voimassa, lisäksi autossa on 10v/100 000km ilmainen huolto voimassa (täällä päin normaali, eli asiakas maksaa vain nesteet yms huollossa).
Edit: valm. vuosiLast edited by primus; 12-11-2012, 16:37.
Leave a comment:
-
Laatupelejä. Jos kone ei imaise itseensä jotain hemmetin läppiä niin sitten jakopää antautuuOriginally posted by Genox View PostIkävä kyllä, et voi olla varma.. Nyt ei Baijerin poikien laatu oikein vakuuta
.
"Huollossa näiden ongelmien kanssa asioituani todettiin tänään, että ääni kuuluu jakopäästä ja autoon tehdään jakopään remontti. Autolla ajettu tällä hetkellä n. 19tkm ja käyttöönotto oli 2/2012. Kyseessä on N47 moottori."
Toivottavasti valmistaja/ maahantuoja hoitelevat hommat tyylikkäästi...
Leave a comment:
-
Ikävä kyllä, et voi olla varma.. Nyt ei Baijerin poikien laatu oikein vakuuta
.
"Huollossa näiden ongelmien kanssa asioituani todettiin tänään, että ääni kuuluu jakopäästä ja autoon tehdään jakopään remontti. Autolla ajettu tällä hetkellä n. 19tkm ja käyttöönotto oli 2/2012. Kyseessä on N47 moottori."
Toivottavasti valmistaja/ maahantuoja hoitelevat hommat tyylikkäästi...
Leave a comment:
-
Originally posted by Simonn View PostMorjens! itse tällä hetkellä hieron kauppaa tuollaisesta e82 123d:stä joka on valmistettu 19.03.2009 ja realoemin mukaan mottori olisi N47D20D, niin osaisitko sanoa että onko tämä kone siis sellainen päivitetty missä vikaa ei olisi? kuulemma koneesta ei tällä hetkellä ylimääräisiä ääniä kuulu mutta sehän pitää itse todeta sitten paikanpäällä..Katso aloituspostauksen eka linkki. Siinä on eritelty kaksi eri Casea.Originally posted by huTsu View PostSuurella todennäköisyydellä on koska isot muutokset tulivat 09/2008 koneisiin.
Ykkönen on kampuran vaihto joka on edessä kampuroissa jotka on tehty ennen 5.1.2009 ja kakkonen on ilmeisesti jakopään ketjuohjurin liian nopea kuluminen tms.
Jos aivan varma haluaa olla ostaa 3/2011 valmistetun moottorin omaavan auton...
Leave a comment:
-
Suurella todennäköisyydellä on koska isot muutokset tulivat 09/2008 koneisiin.Originally posted by Simonn View PostMorjens! itse tällä hetkellä hieron kauppaa tuollaisesta e82 123d:stä joka on valmistettu 19.03.2009 ja realoemin mukaan mottori olisi N47D20D, niin osaisitko sanoa että onko tämä kone siis sellainen päivitetty missä vikaa ei olisi? kuulemma koneesta ei tällä hetkellä ylimääräisiä ääniä kuulu mutta sehän pitää itse todeta sitten paikanpäällä..
Leave a comment:
-
Morjens! itse tällä hetkellä hieron kauppaa tuollaisesta e82 123d:stä joka on valmistettu 19.03.2009 ja realoemin mukaan mottori olisi N47D20D, niin osaisitko sanoa että onko tämä kone siis sellainen päivitetty missä vikaa ei olisi? kuulemma koneesta ei tällä hetkellä ylimääräisiä ääniä kuulu mutta sehän pitää itse todeta sitten paikanpäällä..Originally posted by Scyber View PostKäsittääkseni ongelma on poistettu 3/2009 jälkeen valmistetuista.
Leave a comment:
-
Jaa-a. Vaikean pistit. Esim. Finntakuu ei kait korvaa valmistajan myöntämiä tyyppivikoja. Voitte toki tehdä liikkeen kanssa paperin, jossa sovitte että liike korvaa mahdolliset moottorivauriot kilometriin X -saakka. Ja jakopään leviäminen näissä ei ole mitenkään taattu just sattuvaks vaikka 150tkm kohdalla, vaan voi mennä jo paaaljon aikaisemmin. Sen lisäks kannattaa tutkailla kaksoismassaa koeajolla, koliseeko kytkintä nostaessa jne.Originally posted by Matzu View PostOnko näissä 08vm-03/09 valmistetuissa mitään mahdollisuutta varmistua ennen ostoa siitä, että jakopää ei leviä kun mittarissa on ~150tkm? Hotsittais vaihtaa oma kosla tuommoiseen hätspäkkiin (123d(a)), mutta tätä threadia lukiessa pelottaa suunnattomasti hankkia mitään 2 litrasta diiseliä ko. ongelman takia :O
Jos hankin liikkeestä auton, niin eikö liikkeen pitäisi myös korvata mahdollinen vaurio jos se tapahtuu vähän kaupan jälkeen?
Eräällä forumistilla oli ostamassaan autossa ko. vika ja päätyi purkamaan kaupat. Voit toki varmistua asiasta ostamalla auton johon on jo päivitetty ko. osat. Kuten vaikka mun auton
Last edited by Scyber; 31-10-2012, 15:23.
Leave a comment:
-
Onko näissä 08vm-03/09 valmistetuissa mitään mahdollisuutta varmistua ennen ostoa siitä, että jakopää ei leviä kun mittarissa on ~150tkm? Hotsittais vaihtaa oma kosla tuommoiseen hätspäkkiin (123d(a)), mutta tätä threadia lukiessa pelottaa suunnattomasti hankkia mitään 2 litrasta diiseliä ko. ongelman takia :O
Jos hankin liikkeestä auton, niin eikö liikkeen pitäisi myös korvata mahdollinen vaurio jos se tapahtuu vähän kaupan jälkeen?Last edited by Matzu; 31-10-2012, 12:32.
Leave a comment:
Leave a comment: