memebuy23buy

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BreeZi
    replied
    Originally posted by ion_i View Post
    Wetterin puheiden perusteella ei ollut ensimmäinen tapaus... Ja kansia on ilmeisesti paukkunut myös melko useita.
    olisikohan jälkikäytöllä jotain tekemistä tuon kansien porsimisen kanssa?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Lorezo View Post
    Tämä kaikki herkku 2,5v vanhalla autolla jolla ajettu 50tkm. Tän rempan lysti reilu 4000€
    Ei hyvää päivää. Täytyy skipata F1x 520D suosiolla .

    Leave a comment:


  • Kartiopari
    replied
    Originally posted by Lorezo View Post
    Eli kettinki juuri vaihdossa. Kampi kunnossa ja uudempaa mallia kuulema. Laahaimet todennäköisesti auheuttaneet vauriot yläkettingeissä, eivät tarkkaa osanneet sanoa miksi. Alakettinki avattu ja tarkastettu, ei vaurioitunut ja ei tarvitse vaihtaa.
    Kytkinongelma:Vaihtipyörässä "klappia", joten menee vaihtoon koko vauhtis/kytkinasetelma. Vaihdelaatikon stefa vuotanut ja kytkin kammiossa jonkin verran öljyä (mahtaako olla aiheuttanut tuota luistamista kenties?) Vaihteiston öljytaso hyvä, vaikka hiukan vuotanut. Vaihteiston öljyt vaihtoon.
    Tämä kaikki herkku 2,5v vanhalla autolla jolla ajettu 50tkm. Tän rempan lysti reilu 4000€
    Tulevatko vastaan? Ton ikäinen ja noilla kilometreillä niin kyllä mä lähtisin kyselemään valmistajan virhevastuuta, moottorin ja voimansiirron komponenttien voidaan kuitenkin perustellusti odottaa kestävän pitempään kuin pari vuotta ja 50tkm..

    Leave a comment:


  • Lorezo
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    Kyllä se kampiki varmaan vaihtoon menee. Niiden kuuluu tarkistaa avatessa et onko se kampi viallista satsia (Katso aloituspostaus). Mikäli on päivätty ennen 5.1.2009 tehdyksi pitää sekin vaihtaa. Soita ja varmista että tietävät tämän.

    Vauhtiksenkin voi tarkistaa samalla kun avaavat. Jossain mun postauksessa oli ohjeet siihen. On tosiaan normaalia että joskus kylmänä ravistaa hieman. Vähempi kun ei jätä vaihdetta päälle parkissa.

    Samalla myös turbot kandee tsekkailla.
    Eli kettinki juuri vaihdossa. Kampi kunnossa ja uudempaa mallia kuulema. Laahaimet todennäköisesti auheuttaneet vauriot yläkettingeissä, eivät tarkkaa osanneet sanoa miksi. Alakettinki avattu ja tarkastettu, ei vaurioitunut ja ei tarvitse vaihtaa.
    Kytkinongelma:Vaihtipyörässä "klappia", joten menee vaihtoon koko vauhtis/kytkinasetelma. Vaihdelaatikon stefa vuotanut ja kytkin kammiossa jonkin verran öljyä (mahtaako olla aiheuttanut tuota luistamista kenties?) Vaihteiston öljytaso hyvä, vaikka hiukan vuotanut. Vaihteiston öljyt vaihtoon.
    Tämä kaikki herkku 2,5v vanhalla autolla jolla ajettu 50tkm. Tän rempan lysti reilu 4000€

    Leave a comment:


  • ion_i
    replied
    Wetterin puheiden perusteella ei ollut ensimmäinen tapaus... Ja kansia on ilmeisesti paukkunut myös melko useita.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by ion_i View Post
    Makiata. Ostin tuon kikottimen ( -07 320d n.225tkm ) pari kuukautta sitten ja ostoa seuraavana päivänä katos nesteet, diagnoosina lohko halki -> kone vaihtoon.
    Näitä on nyt pari tässä topicissa ihan peräperää, onkohan yleisempikin ongelma?

    Leave a comment:


  • ion_i
    replied
    Makiata. Ostin tuon kikottimen ( -07 320d n.225tkm ) pari kuukautta sitten ja ostoa seuraavana päivänä katos nesteet, diagnoosina lohko halki -> kone vaihtoon. Tilalle tuli n. 80tkm ajettu motti ja nyt kuulostaa että ketjuhan siellä kilikuttellee... Tänään auto näytille ja jännätään mikä on tuomio. Onneksi kuiten takuu tuolla vaihto moottorilla...

    Hienoa tämä premium autoilla ajeleminen.
    Eipähän kerry kilometrejä ku kahden kuukauden välein seisotetaan autoa 6 viikkoa pajalla.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Lorezo View Post
    Takuu on se 2 vuotta. Suomen maahantuonti/huolto ei paljoa korvaansa lotkauta, kun auto ei ole Suomesta ostettu. Saksasta tuotuna siinä on EuroPlus takuu, mutta asian selvittely on vielä kesken. Kytkin nyt ei vielä ole mennyt läpi. Vika kun ei ole yhtäjaksoinen selkeä vika, vaan ilmenee enemmän kun auto on "kylmänä" ja ollut ajamatta vuorokauden tai kaksi. Ajoittain ollut havaittavissa samaa vikaa myös "lämpimänä".
    Kettinki on mennyt läpi, mutta lähinnä on kysymys, että huollon kustannusarviossa ei ole tuota kampea laitettu, eli olisiko myös kampi tarves vaihtaa tuosta konetyypistä, jotta vika ei uusiudu?
    Kyllä se kampiki varmaan vaihtoon menee. Niiden kuuluu tarkistaa avatessa et onko se kampi viallista satsia (Katso aloituspostaus). Mikäli on päivätty ennen 5.1.2009 tehdyksi pitää sekin vaihtaa. Soita ja varmista että tietävät tämän.

    Vauhtiksenkin voi tarkistaa samalla kun avaavat. Jossain mun postauksessa oli ohjeet siihen. On tosiaan normaalia että joskus kylmänä ravistaa hieman. Vähempi kun ei jätä vaihdetta päälle parkissa.

    Samalla myös turbot kandee tsekkailla.

    Leave a comment:


  • Lorezo
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Eikö noin uuteen ja vähän ajettuun mene sentään takuuseen noinkin selvä valmistusvirhe sekä kytkin, koska ei sen kuulu ravistella ( tuskin on sellaiseksi suunniteltu) onko edes takuusta kyselty?
    Takuu on se 2 vuotta. Suomen maahantuonti/huolto ei paljoa korvaansa lotkauta, kun auto ei ole Suomesta ostettu. Saksasta tuotuna siinä on EuroPlus takuu, mutta asian selvittely on vielä kesken. Kytkin nyt ei vielä ole mennyt läpi. Vika kun ei ole yhtäjaksoinen selkeä vika, vaan ilmenee enemmän kun auto on "kylmänä" ja ollut ajamatta vuorokauden tai kaksi. Ajoittain ollut havaittavissa samaa vikaa myös "lämpimänä".
    Kettinki on mennyt läpi, mutta lähinnä on kysymys, että huollon kustannusarviossa ei ole tuota kampea laitettu, eli olisiko myös kampi tarves vaihtaa tuosta konetyypistä, jotta vika ei uusiudu?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Lorezo View Post
    Tervehdys.

    Itselläni on 118D vm. 5/5010. Autolla ajtteu n. 50tkm. Toin auton viimevuoden lopulla saksasta. Vuoden vaihteen tienoilla alkoi kettinki pitämään ääntä.
    Autokeskuksessa totesivat, että menee vaihtoon. koneen tyyppi on N47D20C. Hina-arvio on noin 2300€ paikkeilla. Hinta-arviossa ei ollut kampiakselin vaihtoa. Osatteko sanoa, että tarvitseeko tuosta kone tyypistä vaihtaa myös kampiakseli?

    Entä onko jollain ollut kaksoismassakytkimen kanssa jotain ongelmia? Ravistaa kylmähkönä kun lähtee paikalta liikenteeseen?
    Eikö noin uuteen ja vähän ajettuun mene sentään takuuseen noinkin selvä valmistusvirhe sekä kytkin, koska ei sen kuulu ravistella ( tuskin on sellaiseksi suunniteltu) onko edes takuusta kyselty?

    Leave a comment:


  • Kartiopari
    replied
    Originally posted by Lorezo View Post
    Tervehdys.

    Itselläni on 118D vm. 5/5010. Autolla ajtteu n. 50tkm. Toin auton viimevuoden lopulla saksasta. Vuoden vaihteen tienoilla alkoi kettinki pitämään ääntä.
    Autokeskuksessa totesivat, että menee vaihtoon. koneen tyyppi on N47D20C. Hina-arvio on noin 2300€ paikkeilla. Hinta-arviossa ei ollut kampiakselin vaihtoa. Osatteko sanoa, että tarvitseeko tuosta kone tyypistä vaihtaa myös kampiakseli?

    Entä onko jollain ollut kaksoismassakytkimen kanssa jotain ongelmia? Ravistaa kylmähkönä kun lähtee paikalta liikenteeseen?
    Ainakin noissa vanhemmissa mun käsityksen mukaan tulisi vaihtaa myös kampiakseli, tuo sun autos on senverran tuoreempi että akseli lienee jo päivitetty?.. Tuo kytkinjuttu on ominaisuus. Mulla ainakin ollut molemmissa autoissa. Nykyisessä esiintyy harvemmin.

    Leave a comment:


  • Lorezo
    replied
    Tervehdys.

    Itselläni on 118D vm. 5/5010. Autolla ajtteu n. 50tkm. Toin auton viimevuoden lopulla saksasta. Vuoden vaihteen tienoilla alkoi kettinki pitämään ääntä.
    Autokeskuksessa totesivat, että menee vaihtoon. koneen tyyppi on N47D20C. Hina-arvio on noin 2300€ paikkeilla. Hinta-arviossa ei ollut kampiakselin vaihtoa. Osatteko sanoa, että tarvitseeko tuosta kone tyypistä vaihtaa myös kampiakseli?

    Entä onko jollain ollut kaksoismassakytkimen kanssa jotain ongelmia? Ravistaa kylmähkönä kun lähtee paikalta liikenteeseen?

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Deep^Blue View Post
    Kiitoksia vastauksista. Pahintahan tässä tosiaan on se että kun nämä ongelmat tietää, alkaa kuulla jo omiaan ja epäilemään vaikka ja mitä.

    Ajelin tänään Espoossa päin ja kävin paikallisella Laakkosella pikahuollossa. Auto otettiin kuunteluun heti, ja moottorispesialisti tuumasi mahdollisen alkavan ongelman olemassaolon. Ääni tosin oli sellainen ettei varmaksi tiennyt sanoa, ja tuumasi ettei BMW:n omaan takuuseen (jos sitä siis olisi) homma varmaan vielä tässä vaiheessa menisi. Ompahan nyt tutkittu ja hutkittu, ja saatu mustaa valkoiselle jos asiassa vielä myöhemmin joutuu vääntää. Olen yhteydessä vielä nykyiseen takuun tarjoajaan tuon dokumentin perusteella mitä Laakkoselta sain mutta epäilen etteivät ryhdy toimenpiteisiin.

    Ääni ei mielestäni ole (todellakaan niin hirveä mitä tuolla videolla ) kilkattava, mielestäni enemmän laahaava. Finntakuu on mielessä ja harkinnassa kyllä tuon nykyisen takuun jatkoksi (joka ei ole Finntakuulta) mutta guugle tiesi kertoa että Finntakuu voi ryhtyä venkoilemaan tässä.
    Voithan tietty kysellä Hesasta jos olis joku toinen verrokki niin huomaisit varmasti eron. Mikäli toinenkin ei siis ole sökönä. Ja kandee melkei pistää takuuseen menemään mikäli saat jo nyt. BMW:ltä voi virallisen pajan kautta aina kysellä Goodwilliä. Samalla voi sit tarkastaa turbot ja putsauttaa imusarja yms. tarkistaa imusarjan läpät.

    //Jarno

    Leave a comment:


  • Deep^Blue
    replied
    Kiitoksia vastauksista. Pahintahan tässä tosiaan on se että kun nämä ongelmat tietää, alkaa kuulla jo omiaan ja epäilemään vaikka ja mitä.

    Ajelin tänään Espoossa päin ja kävin paikallisella Laakkosella pikahuollossa. Auto otettiin kuunteluun heti, ja moottorispesialisti tuumasi mahdollisen alkavan ongelman olemassaolon. Ääni tosin oli sellainen ettei varmaksi tiennyt sanoa, ja tuumasi ettei BMW:n omaan takuuseen (jos sitä siis olisi) homma varmaan vielä tässä vaiheessa menisi. Ompahan nyt tutkittu ja hutkittu, ja saatu mustaa valkoiselle jos asiassa vielä myöhemmin joutuu vääntää. Olen yhteydessä vielä nykyiseen takuun tarjoajaan tuon dokumentin perusteella mitä Laakkoselta sain mutta epäilen etteivät ryhdy toimenpiteisiin.

    Ääni ei mielestäni ole (todellakaan niin hirveä mitä tuolla videolla ) kilkattava, mielestäni enemmän laahaava. Finntakuu on mielessä ja harkinnassa kyllä tuon nykyisen takuun jatkoksi (joka ei ole Finntakuulta) mutta guugle tiesi kertoa että Finntakuu voi ryhtyä venkoilemaan tässä.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Deep^Blue View Post
    Alkaa omasta kelkasta olla pian myyjän lisätakuu lopussa, ja tuon jakopään kunto (N47D20C) huvittaisi selvitellä.

    Missä olette tuon jakopään kunnon pääkaupunkiseutulaiset tutkineet ja mihin hintaan? Autokeskus haluaisi irroitella venakopan ja töineen päivineen 550e tarkastus ja jos ei aiheuta korjausta, tulisi itselle maksettavaksi.. :think
    Onko sitä aihetta tutkiskella? Kuuluuko sieltä ääntä?

    Tee niin että ajele motti aivan lämpimäksi. Sitten eti joku mesta missä on vähän liikennettä ja paljon taloja ja aja ikkuna auki 1400-1600rpm väliä kiihdytellen. Sen lisäksi tietty yritä kuulostella konetta ihan paikallaan ja kuuluuko imusarjan alta / moottorin takaosasta semmosta ketjun lätkytystä tai voimakasta hankausääntä. http://www.youtube.com/watch?v=aDkh3zD-4Xc

    Ja kyllä ainaki mun kohdalla Autokeskuksen asentaja erotti sen äänen ku vei ja näytti mistä se kuulu ja sai homman eteenpäi siten.

    En tiedä et korvaako esim. Finntakuu tällaista vikaa joka on melkein tyyppiviaksi luokiteltavissa, mikäli jatkoa takuulle haluat.

    Sen lisäksi jos hirveen paranoiaks ryhtyy niin alkaa takuulla kuulemaan ääntä sieltä koneesta.

    Ja oman konerempan kohdalla olin ainakin erittäin tyytyväinen Tampereen Autokeskuksen toimintaan. Hinta on kova tietty verrattuna johonki pajaan.

    Leave a comment:

Working...
X