Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Järppä
    replied
    Mene ja tiedä meneekö offtopicin puolelle mutta jännä juttu ettei kone tunnista ketjun venymistä esim. kampiakselin asennosta kun kiristin on kaikkensa antanut.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Mites muuten noi piezo suuttimet, onks niissä huollettavia osia / huoltaako diesel pajat niitä jotenkin / minkä hintaista?
    Vastaus Tammer-Dieseliltä oli että ei huolla, putsata voivat kärjet ultraäänikoneessa. Ilmeisesti ei ole vielä olemassa välineitä siihen ja vaihtavat kun viallinen.

    Ohjeistettu putsaamaan jakotukki jne. varmistaa ettei pääse likaa systeemiin.

    Auto oli hyvässä vaiheessa ja kampura / jakopää läjässä ja kansi paikallaan. Ilmeisesti maanantaina valmis. Päivittelen lisää kuvia ja videota lähiaikoina.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Masse2b View Post
    Sulle tulee luultavasti suutinremonttia jonkun ajan kuluttua, koska railikisko suutinputkineen lojuu tulppaamattomana lattialla, vaikkakin rätin päällä. Liekkö suuttimet tulpattu säilytyksen ajaksi? Nykydieseleissä vaaditaan suurta puhtautta polttoainepuolella, kuten varmaan tiedätkin, joten kannattaa olla tarkkana..
    Hyvä huomio. Otanpa puheeksi huomenissa, läjäys on käynnissä.
    Kiitos.

    Mites muuten noi piezo suuttimet, onks niissä huollettavia osia / huoltaako diesel pajat niitä jotenkin / minkä hintaista?

    Leave a comment:


  • Masse2b
    replied
    Sulle tulee luultavasti suutinremonttia jonkun ajan kuluttua, koska railikisko suutinputkineen lojuu tulppaamattomana lattialla, vaikkakin rätin päällä. Liekkö suuttimet tulpattu säilytyksen ajaksi? Nykydieseleissä vaaditaan suurta puhtautta polttoainepuolella, kuten varmaan tiedätkin, joten kannattaa olla tarkkana..

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Justabanana View Post
    Pitää viedä itekin pe tarkistettavaksi. Ei kuulu tuollaista jäätävää kilinää kuin videolla, mutta semmoinen jännä pieni kraah-kraah-ääni. Tai sitten on vaan tullut vainoharhaiseksi tämän homman kanssa...
    Sama vainoharha itsellä iski ja näköjään ihan aiheesta. Anteeksi että tein threadin ja aiheutan yöunien menetystä. Kannattaa katsoa noita aloituspostauksen bmwfaq linkin takaa löytyviä videoita, siellä muutamaa eri ääntä tarjolla. Ensin alkaa ilmeisesti tuo minun kilinä http://www.youtube.com/watch?v=ql4T5o54914, sitten tulee semmoinen aaltoileva kuten tässä videossa http://www.youtube.com/watch?v=4lL0jxKBe2Q

    Mutta jos kerran kampuranpään pyörässä on rattaat liian jyrkät, niin eikö se tarkoita automaattisesti, että joka ikisessä laitteessa on ketju venymässä, ja ennemmin tai myöhemmin se napsahtaa aina poikki?
    Tarkistavat kampuran sarjanumerosta kuuluuko kyseinen kampura vialliseen erään. Muutamaa eri kampuraa ilmeisesti ollut kokoonpanolinjalla ja tätä viallista on mahdollista olla ennen 3/2009 tehdyissä.

    Ja tehtaan reaktio on, että goodwillinä pelkät osat, jos ei ole liian vanha, ja asiakas itse tajuaa tarkistuttaa kilinän tuolta järkyttävänkuuloisen sepelimyllyn metelin seasta? Mitäs sitten, jos ei ole kuullut koko ongelmasta, huollattaa autonsa jollain pikku ei-merkki-korjaamolla, jossa ei myöskään tiedetä asiasta? Ajetaan vajaat 200kkm ja mylly porsii > uusi kone jotain kymppitonnin paukku ja tehdas sanoo, että huonompi tsägä, maksa vaan?
    Itse olen erittäin tyytyväinen että kustantavat osat. Tuleehan moottorista silloin lähes uusi ja oikeastaan ainoat mitä ei vaihdeta on männät, kanget, männänrenkaat ja kansi koneistuksineen. Näin itselle jää maksettavaksi inhimillinen ~3k€ ja saa tarkistettua sitten turboa jne. pesetettyä imusarjaa sun muuta samalla kertaa.
    Last edited by Scyber; 17-05-2012, 16:46.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Audimies View Post
    Kyllä on hurjan näköisiä kuvia, kiitos kuitenkin tarkasta raportista. Onko näitä vastaavia koneremontteja enemmänkin?

    Onneksi ajelen bensakoneella.
    Tampereen seudulla kuulemma yksi jakopää porsinu ja kone vaihdettu. En muista oliko muutamaan tehty jakopään osien vaihtoa.

    Leave a comment:


  • Justabanana
    replied
    Pitää viedä itekin pe tarkistettavaksi. Ei kuulu tuollaista jäätävää kilinää kuin videolla, mutta semmoinen jännä pieni kraah-kraah-ääni. Tai sitten on vaan tullut vainoharhaiseksi tämän homman kanssa...

    Mutta jos kerran kampuranpään pyörässä on rattaat liian jyrkät, niin eikö se tarkoita automaattisesti, että joka ikisessä laitteessa on ketju venymässä, ja ennemmin tai myöhemmin se napsahtaa aina poikki? Ja tehtaan reaktio on, että goodwillinä pelkät osat, jos ei ole liian vanha, ja asiakas itse tajuaa tarkistuttaa kilinän tuolta järkyttävänkuuloisen sepelimyllyn metelin seasta? Mitäs sitten, jos ei ole kuullut koko ongelmasta, huollattaa autonsa jollain pikku ei-merkki-korjaamolla, jossa ei myöskään tiedetä asiasta? Ajetaan vajaat 200kkm ja mylly porsii > uusi kone jotain kymppitonnin paukku ja tehdas sanoo, että huonompi tsägä, maksa vaan?

    Kirveellä olis töitä, tai ainakin jonkinlaisella kuluttajansuoja-ihmisellä . Miten tämä tehdas osaa tyriä moottorit kerta toisensa jälkeen, M50-perheessä vanossit feilaa, kolmen litran diisselit imee pyörreläpät moottoriin, M60:stä irtoaa öljypumput? V*tun aloittelijat sanon minä.

    Leave a comment:


  • pouri
    replied
    Joo kyllä jäisi motti kokoamatta jos tuosta pitäisi jatkaa, mutta eiköhän pojat hanskaa homman. Mulla muuten on tuolla myyntipalstalla dieselsuodatin myynnissä jos kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • Audimies
    replied
    Kyllä on hurjan näköisiä kuvia, kiitos kuitenkin tarkasta raportista. Onko näitä vastaavia koneremontteja enemmänkin?

    Onneksi ajelen bensakoneella.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Ja ahdin oli kuin olikin tänää klo 9:00 Autokeskuksella valmiina kasausta varten. Mahtavaa!

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by huTsu View Post
    Hyvä tietää tuo Fin-turbo.

    Kummassa ahtimessa oli klapi vai kummassakin. Paljonko fin-turbo huollosta veloittaa.

    Katsoin videosi ennen remonttia niin en itse kyllä erottanut/kuullut ylimääräistä ääntä vai onko kuvauslaite "jättänyt" äänen tallentamatta.

    Ilmeisesti tunnet remontin tekijän!
    380€ huollon normiveloitus, itse sain vähä tingittyä. Pienempi turbo oli kyseessä. Ylikoon tuplaöljyrenkaita suosittelivat, mutta sanoivat myös että voi jäädä liian pieneksi rako siinä välissä ja porsia. Itsekritiikkiä ja tarkkuutta löytyi.

    Ja kyllä se ääni kuuluu heti kun painaa kaasua, se on vain aika korkea. Pääset sit vertaa jahka on kunnossa.

    Ja en tunne rempan tekijää suoranaisesti. Eräs foorumilainen on huollon tiskillä ja siihen riittää luottoa.

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    Pienemmän turbon huolsi Fin-Turbo Oy Toivala:ssa.

    Siinä oli pieni sivuttaisklappi ja kuten kuvista näkyy, ihan vähän öljyä oli päästänyt jo imupuolelleen. Laitan kuvia valmiista ahtimesta jahka saapuu.
    Hyvä tietää tuo Fin-turbo.

    Kummassa ahtimessa oli klapi vai kummassakin. Paljonko fin-turbo huollosta veloittaa.

    Katsoin videosi ennen remonttia niin en itse kyllä erottanut/kuullut ylimääräistä ääntä vai onko kuvauslaite "jättänyt" äänen tallentamatta.

    Ilmeisesti tunnet remontin tekijän!

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Erittäin epäammattimaista tehdä koneremonttia ja pyöritellä koneen osia lattialla.
    On ne semmosten "kangas" palasten päällä. Mutta joo, itse järkytyin samaa asiaa. Tuntitaksa antaa tietenkin ymmärtää et tehtäis jotain maagista. Luottoa kuitenkin tekevään asentajaan löytyy.

    Paikkahan on siis Tampereen Autokeskus. Täytyy tietenkin sanoa tähän väliin että olen kysynyt luvan ottaa kuvia pajan puolelta, jossa ei normaalisti asiakas pyöri.
    Last edited by Scyber; 21-10-2012, 18:53.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Erittäin epäammattimaista tehdä koneremonttia ja pyöritellä koneen osia lattialla.
    Last edited by Spetke; 15-05-2012, 21:18.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Turbosta

    Turbon huolto kokemus.
    Pienemmän turbon huolsi Fin-Turbo Oy Toivala:ssa.

    Yllätyin erittäin positiivisesti kun Tammerdieselistä poiketen heiltä löytyi suoraan useampi korjaussarja kyseiselle ahtimelle. Uusi ahdin olisi ollut 880€ Autokeskukselta, 745€ Tammerdieselistä (KKK KP35)

    Laitoin viikonloppuna kyselyä korjaussarjasta Turbotekniikalle, he välittivät sen eteenpäin Fin-Turbolle ja heti aamu yhdeksältä tuli soittoa perään?!!

    Myös asiantuntemus puhelimessa vakuutti täysin ja kertoivat että avaavat ensin ilman kustannusta ja tarkistavat saako siitä kalua. Ymmärrystä löytyi myös naurettavalle budjetilleni ja kiireellisyydelle.

    Tosiaan ahtimeen tehtiin täysi pesu, akselin kiillotus, tasapainotus, uudet laakerit ja öljytiivarit kaikkineen.

    Siinä oli pieni sivuttaisklappi ja kuten kuvista näkyy, ihan vähän öljyä oli päästänyt jo imupuolelleen. Laitan kuvia valmiista ahtimesta jahka saapuu.

    Mistä yllätyin eniten oli se, että laitoin turbon menemään postiin klo 15:30 eilen, se oli aamujakeluna klo 9 tänään Toivalassa ja he saivat sen jo postiin samana päivänä, joten se on huomenna jo täällä!

    Iso plussa Fin-Turbolle! Ja vielä tuplaplussa nopeudesta ja yhteydenpidosta, suosittelen!

    Hakusanoja: Fin-Turbo kokemuksia BMW ruusuja turbon huolto turbohuolto turbo fin
    Last edited by Scyber; 21-10-2012, 18:53.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎