memebuy23buy

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Merkkiliikkessä tehdyt korjaukset ja huollot saa selvitettyä BMW:n kautta olipa ne tehty sitten vaikka saksassa. Perivät siitä selvityksestä melko varmasti jonkun korvauksen.
    Ei saa kaikista. Vain takuuhuoltotiedoista näkee kilometrit ja päivämäärät,
    varsinaisia huoltotietoja saa vaihtelevasti,
    kaikki diilerit eivät ole niitä syöttäneet järjestelmään,
    tosin mitä uudempi, sen todennäköisemmin tietoja löytyy...

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Vähän sama kysymys kuin edellisellä.
    Onko kenelläkään tietoa missä vaiheessa noihin on tehty päivitystä tuon ongelman osalta?
    Eikö tuo peruskone ole ihan uusissakin kulkupeleissä? kuten vaikka F20, F30?
    Jos päivitetty niin mistä voisi tietää... eniten kiinnostaisi tuo e90 lci:n tiedot?

    Onko 135kw versio yhtään luotettavampi?
    Last edited by Nettipepe; 28-01-2013, 17:04. Reason: 135kw

    Leave a comment:


  • Bringer00
    replied
    Originally posted by BemariAndy View Post
    I also signed this petition. BMW should take better reponsibility in this case!
    (Nothing alarming with my own car/engine but the c-model engine doesn't guarantee anything
    if some other part fails...)

    Allekirjoitin myös vetoomuksen. BMW:n pitäisi ottaa paremmin vastuuta tässä asiassa!
    (Omassa ei vielä mitään hälyyttävää,mutta c-mallin moottori ei ole tae etteikö tulisi jos joku
    muu osa pettää...)
    Noniin elikkä onko siis niin että n47d20c koneella voi ajella suht huoletta?
    Vai onko täällä ketään jolla ois tuo c-malli hajonnu?

    Leave a comment:


  • Weuli
    replied
    -----

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by ion_i View Post
    Auttakaa tyhmää! Luin koko keskustelun läpi ja siitä huolimatta on yhtä tietämätön olo kuin ennen lukua. Auto on e91 320da. Real OEM sivujen mukaan koneen tyyppi on tuo N47 ja auton vm. 9/2007. Otteessa teho 120kw. Onko tässä mahdollista olla tämä kyseinen ongelma ? Auto tuotu saksasta, onkohan mistään mahdollista saada selvitettyä onko tuota remppaa tehty saksan päässä ? Huoltokirja löytyy ja joku paperi on jossa näkyy jotain takuun puitteissa tehtyjä huoltoja / remppoja mutta en ole vielä sanakirjan kanssa tuota käännellyt että mitä pitää sisällään.
    Samainen konehan sulla näyttää olevan. Mutta älä silti vaivu synkkyyteen ei ne kaikki tuolla koneella olevat ole levinneet. Laatueroja on. Kuten myös käyttötapoja. Itsellä oli ex kulkineessa ko. moottori eikä mitään ongelmia. Ajoin pääsääntöisesti matka-ajoa ja puolitin öljynvaihdot. autossa kilometrit myyntivaiheessa karvan alle 200tkm.

    Merkkiliikkessä tehdyt korjaukset ja huollot saa selvitettyä BMW:n kautta olipa ne tehty sitten vaikka saksassa. Perivät siitä selvityksestä melko varmasti jonkun korvauksen.

    Leave a comment:


  • ion_i
    replied
    Auttakaa tyhmää! Luin koko keskustelun läpi ja siitä huolimatta on yhtä tietämätön olo kuin ennen lukua. Auto on e91 320da. Real OEM sivujen mukaan koneen tyyppi on tuo N47 ja auton vm. 9/2007. Otteessa teho 120kw. Onko tässä mahdollista olla tämä kyseinen ongelma ? Auto tuotu saksasta, onkohan mistään mahdollista saada selvitettyä onko tuota remppaa tehty saksan päässä ? Huoltokirja löytyy ja joku paperi on jossa näkyy jotain takuun puitteissa tehtyjä huoltoja / remppoja mutta en ole vielä sanakirjan kanssa tuota käännellyt että mitä pitää sisällään.
    Last edited by ion_i; 17-01-2013, 10:45.

    Leave a comment:


  • BemariAndy
    replied
    I also signed this petition. BMW should take better reponsibility in this case!
    (Nothing alarming with my own car/engine but the c-model engine doesn't guarantee anything
    if some other part fails...)

    Allekirjoitin myös vetoomuksen. BMW:n pitäisi ottaa paremmin vastuuta tässä asiassa!
    (Omassa ei vielä mitään hälyyttävää,mutta c-mallin moottori ei ole tae etteikö tulisi jos joku
    muu osa pettää...)

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by cferreira View Post
    ...
    Signed. Hopefully we get some answer for this problem.

    Sinne vaa allekirjoittamaan vetoomusta. 630/1000 allekirjoitusta tällä hetkellä.

    Also shared to babybmw.net forum.
    Also shared to http://www.bmwforum.fi/
    Last edited by Scyber; 10-01-2013, 12:28.

    Leave a comment:


  • cferreira
    replied
    N47

    Nyt siellä on vetoomus tälle N47 moottorin ongelma. Ole hyvä merkki ja jaa.
    Last Update: 01 October 2013We have reached 4000 signatures... We already sent this petition to Norbert Reithofer, CEO of BMW Group, but the BMW Group continues to treat customers like idiots.We will never stop and maybe one day, BMW is forced to assume the error._______________________________________________________As BMW owners, when we buy BMWs, we do it with high expectations. We pay a premium for the engineering and attention to detail. Yet it comes as a surprise that the car giant BMW could get an engine design wrong? T...


    There is a petition to pressure BMW to solve this problem. Please sign and share.
    Last Update: 01 October 2013We have reached 4000 signatures... We already sent this petition to Norbert Reithofer, CEO of BMW Group, but the BMW Group continues to treat customers like idiots.We will never stop and maybe one day, BMW is forced to assume the error._______________________________________________________As BMW owners, when we buy BMWs, we do it with high expectations. We pay a premium for the engineering and attention to detail. Yet it comes as a surprise that the car giant BMW could get an engine design wrong? T...

    Leave a comment:


  • JaW
    replied
    Kävinpä tuossa eilen wetterillä juttelemassa tästä aiheesta ja selvitin tämän oman auton tilanteen. Mulla siis 193tkm mittarissa ja hetihän sitä alkaa kuulemaan kaikenlaista tuolta konehuoneesta, varsinkin kun edellisessä oli 6-kone. Ajattelin, että teettäisi tuon homman ihan varmuuden vuoksi kun auto kuuluu siihen ryhmään mihin ei tarvi vaihtaa kuin kourallinen osia. No, he selvittivät asian ja sanoivat, että osien hinta ei montaa satasta oo, mut töihin joutuu varaamaan pari päivää, kone joudutaan purkaan tässäkin tapauksessa ihan atomeiksi Se siitä ennaltaehkäisystä sitten. Pyysin sitten vielä, että käyvät kuuntelemassa tuota mottia, niin heidän mielestään mitään hälyyttävää ei onneksi kuulunut. Normi neloskoneen pauhetta vaan...

    Leave a comment:


  • markkutapani
    replied
    Onhan sitten tehdas jotain tehnyt , mut aina arveluttaa kun niin paljon lukenut noista ongelmista no jospa parivuotta kestäisi .

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Näin kuitenkin kerrotaan...

    N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011

    In case of customer complaint replace the following parts:
    (See Appendix, Art 8 to 10)
    -11 8,506,652 31 Supply Chain bottom.
    - 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.
    - 11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
    -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
    -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

    Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts.

    Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.


    ...eli jotain sinnekin laitetaan :think
    Ketjuohjureissa muistaakseni tuo uudempien koneiden vika. Siitä ilmestyy saman tyyppinen ääni ja seuraukset.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by jukkaj View Post
    Täälläkin palstalla on käyty kiivasta keskustelua tuon 116:n bemun nokkaketjuprobleemista niin aattelin kysäistä..

    Eli rouvan 70tkm ajettu vm.2006 (30-40tkm välillä vaihdettu kiristäjä) 116i bemu pitää pienen metallisen rallatuksen heti starttauksen jälkeen (aamun eka startti) niin aattelin kysäistä onko vastaaviin ongelmiin törmänneet saaneet minkälaisen tuomion.. Eli onko ketju ollut venynyt/kiristin kulunut vai kumpaakin?

    Olen tässä koittanut asiaa järkeistää ja tuumata että pitäiskö viedä het pajalle vai ootella mitä se tekee vai onko tuo ääni ihan normaalia näissä vehkeissä.

    Kiitos kaikesta infosta!!
    Bensakoneisten threadi toisaalla. Tää threadi koskee vain N47d20 diesel koneita. Ja vie pajalle tarkistettavaksi. Metallinen rallatus ei varmasti tee hyvää autolle.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Ei tietääkseni enää 2010 mallisissa ole ongelma tuo jakopää
    Näin kuitenkin kerrotaan...

    N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011

    In case of customer complaint replace the following parts:
    (See Appendix, Art 8 to 10)
    -11 8,506,652 31 Supply Chain bottom.
    - 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.
    - 11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
    -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
    -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

    Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts.

    Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.


    ...eli jotain sinnekin laitetaan :think

    Leave a comment:


  • jukkaj
    replied
    Metallinen rallatus starttauksen jälkeen E87 116i

    Siirretty...
    Last edited by jukkaj; 19-12-2012, 13:52.

    Leave a comment:

Working...
X