Omassa tuli nyt 10tkm täyteen rempan jälkeen. Hyvin on pelannu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Ei vieläkään mitään uutta autoliikkeen suunnalta, tänään ovat ilmeisesti vasta pyytäneet kirjallisena tuon diagnoosin BMW-huollosta.
JOS nyt sattuisi niin että konetta ruetaan vaihtamaan tehdasuuteen, niin mitä muuta olisi fiksua laittaa samaan syssyyn omaan piikkiin? Mielessä oli että jos turbon huollattaisi tuolla samassa paikassa kuin Scyber:inkin turbo kävi sekä vaihtaisi uuden kytkinlevyn/asetelman. Olisiko jotain muuta?E61 520da LCI
Comment
-
-
Originally posted by Eikka_ View Post...
JOS nyt sattuisi niin että konetta ruetaan vaihtamaan tehdasuuteen, niin mitä muuta olisi fiksua laittaa samaan syssyyn omaan piikkiin? Mielessä oli että jos turbon huollattaisi tuolla samassa paikassa kuin Scyber:inkin turbo kävi sekä vaihtaisi uuden kytkinlevyn/asetelman. Olisiko jotain muuta?
Kandee ensi kattoa sen turbonki suhteen onko sivuttais / päittäis välystä ollenkaas.
Comment
-
-
Terve. Uusi kirjoittaja ilmoittautuu. Pistän nyt tähän omat kokemukseni ketjuongelmista.
Hankin auton (520d LCI , tehty 9/2007, nyt 120tkm )Saksasta helmikuussa ja vaikka silloin googlettelin tyyppivikoja yms. (eka bemarini ja dieseli) niin eipä sitten tullut esiin tämä jakopää ongelma. Kaikenmaailman läppäjuttua löysi kyllä helposti. Auto kuullosti silloin Saksassa ihan hyvältä.
No, sitten kun auto oli jo kotiutunut sattui silmään jokin keskustelu tästä jakopäästä ja kun sen keskustelun perusteella ja avulla sitten haki tietoa vielä lisää niin alkoi tämä ongelma kirkastua. Olinkin ihmetellyt sellaista hankaavaa/laahaavaa/rahisevaa ääntä mitä moottorista >1500rpm kantautui, ihan sisällekin asti.
Kesällä kävin Porin Rinta-Joupilla ja sanoivat äänen olevan ihan normaalia mitä laahain pitää. Uskoinhan minä aluksi sen, en ole mikään 'seppä' näiden autojen kanssa.
Jatkoin kuitenkin tämän asian penkomista (tämäkin viestiketju auttoi) ja päätin käydä vielä näyttämässä autoa Turun Metro-Autossa, tulisihan autooni 4v. ikä nyt syyskuussa (rekisteröity 9/2008). Tuomio oli sieltä selvä, löysä ketju siellä rallattaa ja rahisee. Tätä osasin jo hieman odottaakin. Sovittiin sitten remppa, saisin osat Goodwillinä. Alustava hinta korjaukselle olisi n. 3000.
Autollani oli/on kuitenkin 1v takuu Saksasta voimansiirron osille, sain sen siihen ihan automaattisesti liikkestä mistä sen ostin (Autohaus Kober, Frankfurth + Realgarant takuu).
Pienellä väännöllä ja Metro-Auton avulla (monta dokumenttiä lähetimme) sain jutun siihen malliin että sakut maksoivat suurimman osan työstä, itselleni jäi n.550 maksettavaa. (Älkää kysykö miksi eivät ihan kaikkea maksaneet, jotain perin juurin saksalaista asennetta siinä takana...)
Nyt on sitten fiksattu auto alla ja toivottavasti monia kilometrejä edessä. Sen nyt huomasin verrattuna Scyberin remppaan että en huomannut vaihdatuttaa sitä öljypumpun ratasta kuten Spetke opasti. En tiedä pitäisikö siitä huolestua, ehkä suurin huoli on nyt takana. (remppa siis oli pelkkä jakopään osien vaihto siten että tulee uusi kampiakseli + muut)
Yhteenvetona voisi kirjoittaa että:
- oli tämäkin *elvetillinen tapa ottaa uusi automerkki käyttöönsä
- eipä harmita auton hieman korkeampi hinta Saksassa, sisälsi varmasti sitä takuun osuutta.
- pitää huoltoon mennessä tietää missä vika, on se ...tu ...tana ...kele
- ihmetellä pitää Porin Rintajouppia...
- täydet pisteet Turun Metro-Autolle
(en halua mollata ketään mutta näin se nyt meni)
Toivottavasti tämäkin kirjoitus saa jonkun liikkeelle (minut sai tämä viestiketju) ja tiedostamaan ongelman mikä autossaan piilee. Jos ei nyt muuta niin kannattaa reagoida jollain tavalla ainakin ennen kuin se Goodwill umpeutuu (kai se about 4v. on , kysykää) Minulla nyt oli onni matkassa kun oli se takuukin enkä uskonut sitä mitä minulle aluksi väitetiin.
Nyt kai sitten sitä kovaa ajoa mitä minulle jo kesällä Porissa toivoteltiin (tämä kyllä hymyillyttää).
Comment
-
-
Kyllä on surkuhupaisaa luettavaa kun porukka kirjoittaa, että mun 130tkm ajetusta piti vaihtaa koko moottori ja vauhtipyörä ja kytkin kun ne oli rikki. ei maksanu kun vajaan kymppitonnin.
Siis eihän tuommosessa oo mitään järkeä. Tuommoset viat pitäis joka hiivatin autosta mennä valmistajan piikkiin ilman mitään mutinoita. Esim. ketjujakopään pitää mielestäni kestää vähintään 250tkm ilman minkäälaisia ongelmia. Eikä tuo vp saisi olla sen löyhempi.
Aika tarkkaan saa näköjään itekin seuraavaa bemari ettiä, jotta löytyy semmoinen, jossa ei oo jotain tämmöstä kallista ominaisuutta.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostKyllä on surkuhupaisaa luettavaa kun porukka kirjoittaa, että mun 130tkm ajetusta piti vaihtaa koko moottori ja vauhtipyörä ja kytkin kun ne oli rikki. ei maksanu kun vajaan kymppitonnin.
Siis eihän tuommosessa oo mitään järkeä. Tuommoset viat pitäis joka hiivatin autosta mennä valmistajan piikkiin ilman mitään mutinoita. Esim. ketjujakopään pitää mielestäni kestää vähintään 250tkm ilman minkäälaisia ongelmia. Eikä tuo vp saisi olla sen löyhempi.
Aika tarkkaan saa näköjään itekin seuraavaa bemari ettiä, jotta löytyy semmoinen, jossa ei oo jotain tämmöstä kallista ominaisuutta.
Loistava auto ajaa, mutta ei tällästä paskaa (näitä ongelmia) haluais pahimalle vihamiehellekään.
Kyllä se seuraava bemu (jos edes hankin, nyt olis tällä nykyisellä näytön paikka) on sitten tarkassa syynissä.
Comment
-
-
Originally posted by Märkävaippa View Post...(minut sai tämä viestiketju) ja tiedostamaan ongelman mikä autossaan piilee. Jos ei nyt muuta niin kannattaa reagoida jollain tavalla ainakin ennen kuin se Goodwill umpeutuu (kai se about 4v. on , kysykää) Minulla nyt oli onni matkassa kun oli se takuukin enkä uskonut sitä mitä minulle aluksi väitetiin.
Nyt kai sitten sitä kovaa ajoa mitä minulle jo kesällä Porissa toivoteltiin (tämä kyllä hymyillyttää).
Hieno homma kuiteski että tuli kuntoon ja yöunetkin vielä säilyi!
Ajatuksenani oli tehdä tää topic juuri sen takia että tietoisuus asiasta oikeasti leviäis ja korjataan ne padat ennenkuin kilahtaa / vielä kun BMW jotain korvaa.
Comment
-
-
Originally posted by Scyber View PostMitenhä tän topicin sais sellai et näkyis kans 3-sarjan ja 5-sarjan puolella ettei niilt mee ohi?
Hieno homma kuiteski että tuli kuntoon ja yöunetkin vielä säilyi!
Ajatuksenani oli tehdä tää topic juuri sen takia että tietoisuus asiasta oikeasti leviäis ja korjataan ne padat ennenkuin kilahtaa / vielä kun BMW jotain korvaa.Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment
-
-
Originally posted by Märkävaippa View PostNo siis nimenomaan asiahan on juurikin näin.
Loistava auto ajaa, mutta ei tällästä paskaa (näitä ongelmia) haluais pahimalle vihamiehellekään.
Kyllä se seuraava bemu (jos edes hankin, nyt olis tällä nykyisellä näytön paikka) on sitten tarkassa syynissä.
Onko siinä mitään perää, että pelkkä moottoriversio voisi kertoa onko tuota mahdollista ongelmaa vai ei?!? Näitä N47-tyyppisiä mottejahan on siis A,B ja C sekä jotain muita variantteja. Itselläni on N47D20C ja auto on valmistettu Dingolfing -tehtaalla 19.11.2008 Koneen teho on pudotettu 163 eli ns. fleet kyseessä. Kait ne osat silti siinä ongelmakohdassa ovat samat tehosta tai versiosta huolimatta, jos huono tuuri on käynyt? Tarkoitan siis ehkä mallit B vs. C jos alkupään A-mallissa sitä on ollut eniten.
Enpä minäkään tiennyt tätä automallia hankkiessani, että voi jotain karmean kallista remppaa tulla. Toivon mukaan ei. Mutta on se näiden autojen kanssa vähän arpapeliä, vaimon veljellä hajosi vajaa 250tkm ajettu Audin A6 TDI-kone (automaatti 140 hv) tuossa joku viikko sitten ja n. 5-6 tonnin korjaukset. Ei kyllä huvittanut itelläkään. Joku öljypumppua pyörittävä ilmeisesti siis kampiakseli?!? oli porsinut toisesta päästä ja turbokin pitää vaihtaa tai huollattaa samassa ettei tule lisää ongelmia. Vaihtokone sisään... Tänään hain autoa tarkistuksesta parin muun jutun vuoksi mutten sitten hoksannut siitä ääntelystä kysellä. Pitääpä laittaa sähköpostia ja kommentoida mitä sanovat.* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Vastailenpa tässä itsellenikin, mutta tänään sain sähköpostia huollon työnjohdosta ja ylimääräistä ääntä ei jakopäästä ollut vielä kuulunut... Siis jossain välissä kait kuuluu Tihennettyä öljynvaihtoväliä (n. 15-20 tkm) suosittelivat tämän kyseisen ongelman ehkäisyyn. Öljystä kyselin myös ja käyttävät 0W-30 ilmeisesti Castrol ja sanoi myös että periaatteessa kaikki joissa on merkintä BMW LL-04 ovat hyviä öljyjä eivätkä aiheuta tai pahenna esim. DPF liikaa tuhkaantumista/tukkeutumisia. Hyvin viesteihin vastailevat eli siinä mielessä pidetään asiakasta ajan tasalla ja olihan tuo aika yllätys että sai niinkin pian kuin seuraavalle viikolle jo ajan tuohon takaisinkutsukampanjaan ja laadunseurantaan liittyen.* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Onko näissä 08vm-03/09 valmistetuissa mitään mahdollisuutta varmistua ennen ostoa siitä, että jakopää ei leviä kun mittarissa on ~150tkm? Hotsittais vaihtaa oma kosla tuommoiseen hätspäkkiin (123d(a)), mutta tätä threadia lukiessa pelottaa suunnattomasti hankkia mitään 2 litrasta diiseliä ko. ongelman takia :O
Jos hankin liikkeestä auton, niin eikö liikkeen pitäisi myös korvata mahdollinen vaurio jos se tapahtuu vähän kaupan jälkeen?Last edited by Matzu; 31-10-2012, 12:32.
Comment
-
-
Originally posted by Matzu View PostOnko näissä 08vm-03/09 valmistetuissa mitään mahdollisuutta varmistua ennen ostoa siitä, että jakopää ei leviä kun mittarissa on ~150tkm? Hotsittais vaihtaa oma kosla tuommoiseen hätspäkkiin (123d(a)), mutta tätä threadia lukiessa pelottaa suunnattomasti hankkia mitään 2 litrasta diiseliä ko. ongelman takia :O
Jos hankin liikkeestä auton, niin eikö liikkeen pitäisi myös korvata mahdollinen vaurio jos se tapahtuu vähän kaupan jälkeen?
Eräällä forumistilla oli ostamassaan autossa ko. vika ja päätyi purkamaan kaupat. Voit toki varmistua asiasta ostamalla auton johon on jo päivitetty ko. osat. Kuten vaikka mun autonLast edited by Scyber; 31-10-2012, 15:23.
Comment
-
-
Originally posted by Scyber View PostKäsittääkseni ongelma on poistettu 3/2009 jälkeen valmistetuista.E21 323i *72 tkm* Motorsport paketilla
E30 325i cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by Simonn View PostMorjens! itse tällä hetkellä hieron kauppaa tuollaisesta e82 123d:stä joka on valmistettu 19.03.2009 ja realoemin mukaan mottori olisi N47D20D, niin osaisitko sanoa että onko tämä kone siis sellainen päivitetty missä vikaa ei olisi? kuulemma koneesta ei tällä hetkellä ylimääräisiä ääniä kuulu mutta sehän pitää itse todeta sitten paikanpäällä..Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
Originally posted by Simonn View PostMorjens! itse tällä hetkellä hieron kauppaa tuollaisesta e82 123d:stä joka on valmistettu 19.03.2009 ja realoemin mukaan mottori olisi N47D20D, niin osaisitko sanoa että onko tämä kone siis sellainen päivitetty missä vikaa ei olisi? kuulemma koneesta ei tällä hetkellä ylimääräisiä ääniä kuulu mutta sehän pitää itse todeta sitten paikanpäällä..Originally posted by huTsu View PostSuurella todennäköisyydellä on koska isot muutokset tulivat 09/2008 koneisiin.
Ykkönen on kampuran vaihto joka on edessä kampuroissa jotka on tehty ennen 5.1.2009 ja kakkonen on ilmeisesti jakopään ketjuohjurin liian nopea kuluminen tms.
Jos aivan varma haluaa olla ostaa 3/2011 valmistetun moottorin omaavan auton...
Comment
-
Comment