Originally posted by Lorezo
View Post
Kulutuksellekkin selvisi syy. Termostaatti ei toiminut kunnolla. Kivenkovaa autohuolto väitti vastaan useaan kertaan, että auton normaali lämpötila on 78-81 astetta. No kun termostaatti vaihdettiin niin lämmöt nousi 90-93 ja kulutus palasi takaisin normaalille tasolle, mitä oli ennen jakopään remppaa. (miksi renpan aikana termari meni epäkuntoon???.. huono tuuri?) Samalla kun lämmöt nousi, myös metallinen nakutus pienemmillä kierroksilla tasasesti kiihdytettäessä hävisi.
Kytkinhuollon jälkeen kytkin tuntuu välillä tosi raskaalta ja välillä normaalilta? Mikä voi olla vikana? Ilmaa nesteen seassa, jokin osa laitettu huollossa väärin? Tätä termarin vaihdon yhteydessä koittivat. Sattui silloin toimimaan normaalisti. Kesällä kun oli pirun jäykän oloinen, katsoin täyttösäiliöön. Oli täytetty ihan piripintaan niin, että puski korkin alta nestettä(unohtunut ilmaus? jarrut toimii normaalisti). Poistin nesteet max merkin kohdalle, mutta ei ole paljoa auttanut. Jarrunesteet vaihdettiin jakopää/kytkinrempan yhteydessä.
Eli jumpattavaa on vielä, jotta saisi kytkimen kuntoon ja moottorin tärinän pois.
Comment