Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timber^^
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 109
    • Kemijärvi

    Koskeeko tämä myös 2007->, X3:sia ? Vanhempi konehan niissä on 150hp jonka jälkeen muuttuu ilmeisesti tähän ongelmalliseen koneeseen? Missä vuosimallissa tämä ongelma pitäisi poistua vai onko tullu jäädäkseen.

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      Originally posted by timber^^ View Post
      Koskeeko tämä myös 2007->, X3:sia ? Vanhempi konehan niissä on 150hp jonka jälkeen muuttuu ilmeisesti tähän ongelmalliseen koneeseen? Missä vuosimallissa tämä ongelma pitäisi poistua vai onko tullu jäädäkseen.
      Koskee yhtälailla X3:ia eli 2007--> N47 177hv
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • mojorisin
        Newbiemmer
        • Dec 2014
        • 5
        • hämeenlinna

        Ostamassa 116d 2010

        Moi, harkitsen tässä otsikon mukaisen auton hankintaa. Eli 116D vm 2010, ajettu 78tkm. Onko tässä noita jakopään ongelmia, tai jotain muuta mitä maallikko vois oston yhteydessä siitä havaita silmä- tai korvamääräisesti?

        Comment

        • Scyber
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 686
          • Hyvinkää

          Originally posted by mojorisin View Post
          Moi, harkitsen tässä otsikon mukaisen auton hankintaa. Eli 116D vm 2010, ajettu 78tkm. Onko tässä noita jakopään ongelmia, tai jotain muuta mitä maallikko vois oston yhteydessä siitä havaita silmä- tai korvamääräisesti?
          Onhan siinä mikäli se tuolla N47D20 koneella on varustettu.

          Kuulostele konetta tyhjäkäynnillä että onko ns. "äänekäs"

          Toinen sitten että aja esim. taloja sisältävällä hiljaisella alueella 1500rpm alueella pienellä kuormalla (tyyliin 4 vaihde) ja kuuntele kuuluuko lätkytystä tai kilinää. Voi kuulua ihan paikallaankin kuumalla koneella vasemman renkaan alta / konehuoneen puolelta.

          Liikkeestä kannattaa melkein ostaa ja skipata mikäli lätkytys kuuluu.

          Youtubesta kandee katella pätkiä, tässä tosi äänekäs
          https://www.youtube.com/watch?v=r_BrFKxFZeQ
          Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
          www.napalmi.com

          Comment

          • mojorisin
            Newbiemmer
            • Dec 2014
            • 5
            • hämeenlinna

            Joo, liikkeestä oon ostamassa. Vähän olen skeptinen kyllä sen suhteen miten osaan erottaa ne "väärät" kolinat / lätkytykset ku ei mulla oo dieseliä koskaan ollu

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3103

              Originally posted by mojorisin View Post
              Joo, liikkeestä oon ostamassa. Vähän olen skeptinen kyllä sen suhteen miten osaan erottaa ne "väärät" kolinat / lätkytykset ku ei mulla oo dieseliä koskaan ollu
              jos kuiten päädyt ostamaan, niin vaihtele sitten öljyä vähän useammin, esim puolittaen vaihtovälit niin saattaa kestää jakopääkin pidempään. 35tkm -45tkm on liian pitkä vaihtoväli.
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • mojorisin
                Newbiemmer
                • Dec 2014
                • 5
                • hämeenlinna

                Hankittu

                No nii, nyt on -11 mallin 116d tallissa. Pitää yrittää muistaa noita öljyjä vaihdella.

                Comment

                • Hastra
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 545
                  • Espoo

                  Milloin ja minkälaisia päivityksiä tuohon N47 jakopäähän on tullut? Muutamasta eri topicista poimin, että 3/2009 jotain ja 3/2011 taas uusia? Missä vaiheessa on tullut päivitys, ettei kampiakselia tarvitse uusia? Jos noihin alkupään motteihin on tuo remppa tehty, niin onko se tehty uudistetuilla osilla ettei jatkossa tarvi kampiakselia uusia?

                  123d:n N47D20T0 ei ilmeisesti eroa jakopään osalta tuosta 120d/320d käytetystä N47D20O0:sta?
                  Audi A3 GTRON
                  EX: BMW 325D Coupe -07
                  EX: BMW 320ia -08

                  Comment

                  • jpeltoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 600
                    • pirkanmaa

                    Originally posted by Hastra View Post
                    Milloin ja minkälaisia päivityksiä tuohon N47 jakopäähän on tullut? Muutamasta eri topicista poimin, että 3/2009 jotain ja 3/2011 taas uusia? Missä vaiheessa on tullut päivitys, ettei kampiakselia tarvitse uusia? Jos noihin alkupään motteihin on tuo remppa tehty, niin onko se tehty uudistetuilla osilla ettei jatkossa tarvi kampiakselia uusia?

                    123d:n N47D20T0 ei ilmeisesti eroa jakopään osalta tuosta 120d/320d käytetystä N47D20O0:sta?
                    Se viimeinen BMW:n ohje oli, että jollei kampiakseli ole kulunut ei sitä tarvi vaihtaa. Mitä itse olen availlut noita, niin kampiakseli on ollut OK. Se mikä mun näkemistäni on pettäny, on se ylempi ketju. BMW teki paljo hallaa itsellensä kunnei hoitanu näitä alkupään autoja kunnialla. Saman ikäisestä Mersun neloskoneesta paukkuu samalla lailla takapäässä oleva jakopään ketju. Veholla vaihtavat ketjut ja laittavat moottorit kuntoon kaikes hiljasuudes... Tämmöstä tämä on merkistä riippumatta, pitää ostaessa olla hereillä että huollot on jo tehtynä.
                    Last edited by jpeltoma; 12-01-2015, 18:12.
                    __________________________________________________ ________________________
                    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                    Comment

                    • Humerrus
                      Newbiemmer
                      • Sep 2014
                      • 26
                      • Lahti

                      Vähän lueskellut asiasta, mutta ajattelinpa vielä tänne kirjoitella ja katsoa mihin ratkaisuun päätyy :think
                      Tilanne siis seuraavanlainen että 08vm 120d:hen oli autoliikkeen mukaan juuri tehty ketjuremontti, koska piteli heillä ääntä, ja tosiaan auto kävikin nätisti eikä ylimääräisiä kuulunut. Nyt sitten bemmillä remontin jälkeen on 10 000ajettu ja konehuoneesta alkanut paikallaan ollessa kuulumaan hyviiin pieni, mutta kuitenkin kuultavissa ketjumainen aaltoileva sirkutus kierroksilla n.1500- 2500
                      Koska ääni on uusi, niin mietityttää että onko loppupeleissä kuitenkin ihan normaali, koska varmaahan tämäkin ketjukone jotain mekaanista ääntä pitää. Kysymys kuuluukin että rallatteleekos muilla kuinka koneet, vai onko tosiaan niin että ehjän koneen kuuluisi olla ihan ääneti ketjun osalta, niinkuin tällä ensimmäisellä 10tonnilla ollut? Keltään tutulta ei samaista mottia löydy, nii ei pääse vertailemaankaan

                      Comment

                      • Scyber
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 686
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by Humerrus View Post
                        ... kuultavissa ketjumainen aaltoileva sirkutus kierroksilla n.1500- 2500...
                        Pyydä liikkeestä josta ostit tiedot että mitä siihen on vaihdettu / missä ja kannattaa vaikka käydä näyttämässä samassa paikassa. Ja vaikka pyytää dokkarit rempasta. Yleensä töille joku takuu tms.

                        Se että sirkutus alkaa 1500rpm kohdalla on mielestäni merkki siitä että ketju siellä ääntää. Mikäli kuumalla koneella kuuluu kunnon lätkytys on se vielä vahvempi merkki että jokin on pielessä.

                        Ikinä ei voi olla liian varovainen, ja jos se ketju on menossa niin halvempi se on vaihtaa kuin uusi kone.

                        Tossa viel pari videota
                        Tässä aika äänekäs tyhjäkäynnillä jo

                        Tässä selkeempi
                        Ensin viallinen ja sit korjattu
                        Last edited by Scyber; 24-01-2015, 22:14.
                        Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                        www.napalmi.com

                        Comment

                        • Humerrus
                          Newbiemmer
                          • Sep 2014
                          • 26
                          • Lahti

                          Ja nääin aika on varattu nimenomaa varmuuden vuoksi tarkastettavaksi, juurikin kyseiselle korjaamolle missä aikoinaan remontti tehtykkin. Takuisiin homman pitäisi mennä jos niin käy että remonttiin menee
                          Jännä kun ei mitään dokumenttia hommasta tai vaihetuista osista löydy näytettäväksi, vaan puheen pohjalta kaikki menee :think

                          Comment

                          • Scyber
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 686
                            • Hyvinkää

                            Vihjaatko että kyseisellä yrityksellä ei ole kuittia näyttää vaihdetuista ja tilatuista osista kyseiseen autoon??

                            Huhhuh. Itse suhtautuisin erittäin epäillen moiseen.

                            Miltei tutkisin että onko missään pulteissa merkkejä siitä että niitä on ropattu jälkikäteen yms. Ettei oo pelkästä valohoitokorjauksesta kyse. Miltei vaikka kuinka tarkka on, pultteihin jää jäljet vrt. tehtaan jäljiltä ku niitä ropaa auki.

                            Kandee kollaa myös huoltokirja onko sinne merkattu mitään ko. "toimenpiteen" ajoilta. Ainakin öljyt pitäis olla vaihdettuna jne.
                            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                            www.napalmi.com

                            Comment

                            • Humerrus
                              Newbiemmer
                              • Sep 2014
                              • 26
                              • Lahti

                              Nimenomaan kaiken näköiset epäilykset alkoivat nousemaan, mutta lopulta kyllä kuitit ja todistukset tehdystä remontista löytyivät. Keskustelua kuitenkin asiasta käytiin, sillä kampiakseli oli sieltä jäänyt vaihtamatta. Bemari on vuosimallia 2008alkupäästä ja koneena N47D20A ja mitä ymmärtänyt se oisi akseli kannattanut sinne vaihtaa? Jos ei liian jyrkkien hammas kulmien, mutta ainaki kuluneisuuden kannalta/varalta :think
                              Näin oli kuulemma kuitenkin toimittu, muidenkin samoisten tapauksien kohdalla, jos ei hampaat rattailla näytä kuluneilta tai muovaantuneilta ei sinne lähdetä kampuraa vaihtamaan.
                              Muuten oli toiminta ja palvelua asiallista ja pääsi ilmaiseen tarkastukseen, eikä kyseinen ääni sinne johtanut, kun koneen alta käytiin ääntä etsimässä. Mutta äänien seurailu/kuuntelu jatkuu yöunia kuitenkaan menettämättä

                              Comment

                              • Rado
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 716

                                Tuo A-sarjalainen moottorihan on just tuo kaikkein murheellisin.
                                Älyvapaaksi on mennyt että hampaita ei enään voi vaihdella vaan koko kampura tulee vaihtaa.
                                Hammaspyöränhinta n. 100€ ja koko kampuran reilu 1000€ (arviot).
                                Tämä on korjaamoille helppoa ja asiakas maksaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎