Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    Originally posted by Lorezo View Post
    Tervehdys.

    Itselläni on 118D vm. 5/5010. Autolla ajtteu n. 50tkm. Toin auton viimevuoden lopulla saksasta. Vuoden vaihteen tienoilla alkoi kettinki pitämään ääntä.
    Autokeskuksessa totesivat, että menee vaihtoon. koneen tyyppi on N47D20C. Hina-arvio on noin 2300€ paikkeilla. Hinta-arviossa ei ollut kampiakselin vaihtoa. Osatteko sanoa, että tarvitseeko tuosta kone tyypistä vaihtaa myös kampiakseli?

    Entä onko jollain ollut kaksoismassakytkimen kanssa jotain ongelmia? Ravistaa kylmähkönä kun lähtee paikalta liikenteeseen?
    Eikö noin uuteen ja vähän ajettuun mene sentään takuuseen noinkin selvä valmistusvirhe sekä kytkin, koska ei sen kuulu ravistella ( tuskin on sellaiseksi suunniteltu) onko edes takuusta kyselty?
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Lorezo
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 9
      • Suomi

      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Eikö noin uuteen ja vähän ajettuun mene sentään takuuseen noinkin selvä valmistusvirhe sekä kytkin, koska ei sen kuulu ravistella ( tuskin on sellaiseksi suunniteltu) onko edes takuusta kyselty?
      Takuu on se 2 vuotta. Suomen maahantuonti/huolto ei paljoa korvaansa lotkauta, kun auto ei ole Suomesta ostettu. Saksasta tuotuna siinä on EuroPlus takuu, mutta asian selvittely on vielä kesken. Kytkin nyt ei vielä ole mennyt läpi. Vika kun ei ole yhtäjaksoinen selkeä vika, vaan ilmenee enemmän kun auto on "kylmänä" ja ollut ajamatta vuorokauden tai kaksi. Ajoittain ollut havaittavissa samaa vikaa myös "lämpimänä".
      Kettinki on mennyt läpi, mutta lähinnä on kysymys, että huollon kustannusarviossa ei ole tuota kampea laitettu, eli olisiko myös kampi tarves vaihtaa tuosta konetyypistä, jotta vika ei uusiudu?

      Comment

      • Scyber
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 686
        • Hyvinkää

        Originally posted by Lorezo View Post
        Takuu on se 2 vuotta. Suomen maahantuonti/huolto ei paljoa korvaansa lotkauta, kun auto ei ole Suomesta ostettu. Saksasta tuotuna siinä on EuroPlus takuu, mutta asian selvittely on vielä kesken. Kytkin nyt ei vielä ole mennyt läpi. Vika kun ei ole yhtäjaksoinen selkeä vika, vaan ilmenee enemmän kun auto on "kylmänä" ja ollut ajamatta vuorokauden tai kaksi. Ajoittain ollut havaittavissa samaa vikaa myös "lämpimänä".
        Kettinki on mennyt läpi, mutta lähinnä on kysymys, että huollon kustannusarviossa ei ole tuota kampea laitettu, eli olisiko myös kampi tarves vaihtaa tuosta konetyypistä, jotta vika ei uusiudu?
        Kyllä se kampiki varmaan vaihtoon menee. Niiden kuuluu tarkistaa avatessa et onko se kampi viallista satsia (Katso aloituspostaus). Mikäli on päivätty ennen 5.1.2009 tehdyksi pitää sekin vaihtaa. Soita ja varmista että tietävät tämän.

        Vauhtiksenkin voi tarkistaa samalla kun avaavat. Jossain mun postauksessa oli ohjeet siihen. On tosiaan normaalia että joskus kylmänä ravistaa hieman. Vähempi kun ei jätä vaihdetta päälle parkissa.

        Samalla myös turbot kandee tsekkailla.
        Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
        www.napalmi.com

        Comment

        • ion_i
          Newbiemmer
          • Jan 2013
          • 9
          • Oulu/Keminmaa

          Makiata. Ostin tuon kikottimen ( -07 320d n.225tkm ) pari kuukautta sitten ja ostoa seuraavana päivänä katos nesteet, diagnoosina lohko halki -> kone vaihtoon. Tilalle tuli n. 80tkm ajettu motti ja nyt kuulostaa että ketjuhan siellä kilikuttellee... Tänään auto näytille ja jännätään mikä on tuomio. Onneksi kuiten takuu tuolla vaihto moottorilla...

          Hienoa tämä premium autoilla ajeleminen.
          Eipähän kerry kilometrejä ku kahden kuukauden välein seisotetaan autoa 6 viikkoa pajalla.
          e39 520ia 2000

          ex e91 320da 2007

          *ex e60 530da 2004 507tkm *

          Comment

          • Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • EFNU

            Originally posted by ion_i View Post
            Makiata. Ostin tuon kikottimen ( -07 320d n.225tkm ) pari kuukautta sitten ja ostoa seuraavana päivänä katos nesteet, diagnoosina lohko halki -> kone vaihtoon.
            Näitä on nyt pari tässä topicissa ihan peräperää, onkohan yleisempikin ongelma?
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

            Comment

            • ion_i
              Newbiemmer
              • Jan 2013
              • 9
              • Oulu/Keminmaa

              Wetterin puheiden perusteella ei ollut ensimmäinen tapaus... Ja kansia on ilmeisesti paukkunut myös melko useita.
              e39 520ia 2000

              ex e91 320da 2007

              *ex e60 530da 2004 507tkm *

              Comment

              • Lorezo
                Newbiemmer
                • Mar 2013
                • 9
                • Suomi

                Originally posted by Scyber View Post
                Kyllä se kampiki varmaan vaihtoon menee. Niiden kuuluu tarkistaa avatessa et onko se kampi viallista satsia (Katso aloituspostaus). Mikäli on päivätty ennen 5.1.2009 tehdyksi pitää sekin vaihtaa. Soita ja varmista että tietävät tämän.

                Vauhtiksenkin voi tarkistaa samalla kun avaavat. Jossain mun postauksessa oli ohjeet siihen. On tosiaan normaalia että joskus kylmänä ravistaa hieman. Vähempi kun ei jätä vaihdetta päälle parkissa.

                Samalla myös turbot kandee tsekkailla.
                Eli kettinki juuri vaihdossa. Kampi kunnossa ja uudempaa mallia kuulema. Laahaimet todennäköisesti auheuttaneet vauriot yläkettingeissä, eivät tarkkaa osanneet sanoa miksi. Alakettinki avattu ja tarkastettu, ei vaurioitunut ja ei tarvitse vaihtaa.
                Kytkinongelma:Vaihtipyörässä "klappia", joten menee vaihtoon koko vauhtis/kytkinasetelma. Vaihdelaatikon stefa vuotanut ja kytkin kammiossa jonkin verran öljyä (mahtaako olla aiheuttanut tuota luistamista kenties?) Vaihteiston öljytaso hyvä, vaikka hiukan vuotanut. Vaihteiston öljyt vaihtoon.
                Tämä kaikki herkku 2,5v vanhalla autolla jolla ajettu 50tkm. Tän rempan lysti reilu 4000€

                Comment

                • Kartiopari
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 179
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Lorezo View Post
                  Eli kettinki juuri vaihdossa. Kampi kunnossa ja uudempaa mallia kuulema. Laahaimet todennäköisesti auheuttaneet vauriot yläkettingeissä, eivät tarkkaa osanneet sanoa miksi. Alakettinki avattu ja tarkastettu, ei vaurioitunut ja ei tarvitse vaihtaa.
                  Kytkinongelma:Vaihtipyörässä "klappia", joten menee vaihtoon koko vauhtis/kytkinasetelma. Vaihdelaatikon stefa vuotanut ja kytkin kammiossa jonkin verran öljyä (mahtaako olla aiheuttanut tuota luistamista kenties?) Vaihteiston öljytaso hyvä, vaikka hiukan vuotanut. Vaihteiston öljyt vaihtoon.
                  Tämä kaikki herkku 2,5v vanhalla autolla jolla ajettu 50tkm. Tän rempan lysti reilu 4000€
                  Tulevatko vastaan? Ton ikäinen ja noilla kilometreillä niin kyllä mä lähtisin kyselemään valmistajan virhevastuuta, moottorin ja voimansiirron komponenttien voidaan kuitenkin perustellusti odottaa kestävän pitempään kuin pari vuotta ja 50tkm..
                  F33 435i X-drive Cabriolet -14

                  Ex:E82 123d -08 M-Sport

                  Ex:E82 120d -08

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17526
                    • Turku

                    Originally posted by Lorezo View Post
                    Tämä kaikki herkku 2,5v vanhalla autolla jolla ajettu 50tkm. Tän rempan lysti reilu 4000€
                    Ei hyvää päivää. Täytyy skipata F1x 520D suosiolla .
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • BreeZi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 2371
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by ion_i View Post
                      Wetterin puheiden perusteella ei ollut ensimmäinen tapaus... Ja kansia on ilmeisesti paukkunut myös melko useita.
                      olisikohan jälkikäytöllä jotain tekemistä tuon kansien porsimisen kanssa?
                      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                      - E- ja F- sarjan avaimet.
                      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                      .

                      Finmodi oy
                      050-3063926
                      [email protected]

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Laku View Post
                        Ei hyvää päivää. Täytyy skipata F1x 520D suosiolla .
                        Onkohan 6-Syl tätä ongelmaa.. Olisi mukava tietää.
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • Scyber
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 686
                          • Hyvinkää

                          Vois muuten tehdä vähän testiä ja logata Torquella vaikkapa pakokaasujen lämmöt jonku pidemmän ajoreissun jälkeen pikku jälkikäytöllä.

                          Itellä (ei DPF:fää) asteet pikku pakkasella ajellessa menee sinne 400 celsiuksen pintaan maksimissaan kuormituksessa ja tippuvat jo ihan lyhyellä tyhjäkäytöllä alle 200 celsiuksen.

                          Voi vaan kuvitella mitä tekee moottorille jos kovan kuormituksen jälkeen sammuttaa moottorin ja turbon / pakosarjan lämpö pääsee johtumaan kannelle eikä jäähdytinneste enää kierrä. Vaikkapa kesken polton kun lämmöt menevät yli 700 celsiuksen.

                          Suosittelen että kaikki alkais pitkän ajourakan jälkeen tekee pikku tyhjäkäytön jotta turbo(t) pääsis jäähtymään.

                          Mutta mielenkiinnolla seuraan että onko myös tämä kansi / lohko-ongelma kanssa tyyppiviaksi luettavissa.
                          Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                          www.napalmi.com

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

                            Originally posted by BreeZi View Post
                            olisikohan jälkikäytöllä jotain tekemistä tuon kansien porsimisen kanssa?
                            Jaaha. Kyllä itsekin Saksassa, kun on pitkään vedetty lämä lattiassa, pidän reilun vauhdin pudotuksen ennen taukopaikkaa ja hetken tyhjäkäyntiä päälle. Mutta en kyllä peruajossa Suomessa koskaan mitään "jälkikäyttöä" rouskuta. Ei Suomen nopeuksilla kone niin kuuma ole, että se ei kestäisi. Ja, jos ei kestä, on kyllä suunnitteluvirhe :think
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • Luminaj
                              Newbiemmer
                              • Feb 2012
                              • 16
                              • Vantaa

                              Originally posted by BreeZi View Post
                              Onkohan 6-Syl tätä ongelmaa.. Olisi mukava tietää.
                              Ei ole kyllä tullut vastaan vielä tämänkaltaista laajaa ongelmaa/tyyppivikaa 6-syl moottoreista tai muista,
                              eli tuo ongelma koskee neloskonetta. Viikottain tulee uutta jakopäähommaa alle, autot on 50tkm-200tkm ajettuja.
                              Ei osaa BMW tehdä neloskoneita.

                              Tutkituissa autoissa on yleisesti ollut ongelmana se, että öljypumpun rattaat jauhaa laahaimen osat silpuksi moottoriin
                              josta ne valuvat öljypohjaan ja ketju pääsee heilumaan/löystyy.
                              sigpic
                              e46 330Ci -01
                              ex e36 320i -92

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3103

                                Originally posted by Luminaj View Post
                                Ei ole kyllä tullut vastaan vielä tämänkaltaista laajaa ongelmaa/tyyppivikaa 6-syl moottoreista tai muista,
                                eli tuo ongelma koskee neloskonetta. Viikottain tulee uutta jakopäähommaa alle, autot on 50tkm-200tkm ajettuja.
                                Ei osaa BMW tehdä neloskoneita.

                                Tutkituissa autoissa on yleisesti ollut ongelmana se, että öljypumpun rattaat jauhaa laahaimen osat silpuksi moottoriin
                                josta ne valuvat öljypohjaan ja ketju pääsee heilumaan/löystyy.
                                No sehän nähdään aikanaan onko 6-syl N57 yhtä susi, kun minulla sellainen käyttiksessä. Kilsoja tällähetkellä 32tkm ja ei ole vielä porsinut. Jakopään osat kyllä samat kuin N47:ssakin, mutta oölypumppu on ainakin eri.

                                Edellisen käyttiksen N47 ei porsinut vielä 189tkm kohdalla eikä rallattannukkaan. Yksilöitä nämäkin?

                                Ja tästä ainakin Jaki tykkää : puolitin öljynvaihtovälit ni liekö siinä syy ettei jakopää porsinut.
                                Kulkineet/projektit:

                                640D F06
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎