Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OVi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2016
    • 517
    • Oulu

    Ei nyt ihan samaan tahtiin tunnu menevän, kuin neloskoneissa. Mullekin tuumasivat merkkarilla, että ensimmäinen kutonen, josta otetaan jakopää auki ja tuossa vaiheessa N57 moottori oli ollut markkinoilla 7 vuotta.

    Sellaista pähkäillyt, että vähemmän paska kutonen käy tasaisemmin, kuin paska nelonen, jonka vuoksi jakopäät kestävät paremmin.
    Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      Originally posted by OVi View Post
      Ei nyt ihan samaan tahtiin tunnu menevän, kuin neloskoneissa. Mullekin tuumasivat merkkarilla, että ensimmäinen kutonen, josta otetaan jakopää auki ja tuossa vaiheessa N57 moottori oli ollut markkinoilla 7 vuotta.

      Sellaista pähkäillyt, että vähemmän paska kutonen käy tasaisemmin, kuin paska nelonen, jonka vuoksi jakopäät kestävät paremmin.
      Niin tai sitten noita N47 on markkinoilla tyyliin kymmenkertainen määrä?

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17534
        • Turku

        Originally posted by rizzo View Post
        Niin tai sitten noita N47 on markkinoilla tyyliin kymmenkertainen määrä?
        Siksi kommentoinkin edellisessä "suhteessa" .
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • OVi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2016
          • 517
          • Oulu

          Originally posted by rizzo View Post
          Niin tai sitten noita N47 on markkinoilla tyyliin kymmenkertainen määrä?
          Se oli Mielessä, mutta kirjoittamalla sen olisin samalla tunnustanut, että kutonenkin on paska.

          Mutta sitä ei voi mitenkään kiertää, että kutonen käy tasaisemmin. Nelosen epätasaisempi käynti aiheuttaa sen, että massat seilaa ees-taas koko ajan, joka taatusti rasittaa enemmän jakopään osia, kuin kutosen tasaisempi käynti.
          Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            En muista kommentoinko asiasta aiemmin, mutta tehtiin vasta jakopääremppa yhteen 455tkm ajettuun F10 N47-koneeseen. Ketjulla oli ajettu ainakin 300tkm nykyisen omistajan aikaan. Siinä oli yläketju seitsemästä lenkistä melkein poikki ja viereiset lenkit aivan ehjiä. Ja kaikki noi huonot kohdat oli tyyliin min. 4-5 lenkin päässä toisistaan. Alemmassa ketjussa ei vastaavaa ongelmaa ollut.

            Muuten oon kyllä OVi:n kanssa samoilla linjoilla, että korkeapainepumppu, nelipyttyisen nokat ja nelisylinterisyys ylipäänsä tekee käynnistä niin "hakkaavan", että ketju ottaa kipeää herkemmin. Ihmetyttää vaan, että miksi toi yläketju ei voi olla samaa kaliiberia alaketjun kanssa, niin saattaisi kestää jopa sen 200tkm.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              Originally posted by rizzo View Post
              Niin tai sitten noita N47 on markkinoilla tyyliin kymmenkertainen määrä?
              Tämä
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • connectingable
                Newbiemmer
                • Mar 2016
                • 2
                • Etelä-pohjanmaa

                Moi! Olisi uusi auto hakusessa, kun työmatka pitenee. Tommonen E81 kiinnostaisi dieselinä. Verot suhteellisen pienet kun jää alle 600€ ja kulutus pientä. Jonkin verran jakopää ongelmista lukeneena kysyisinkin, että onko nuo niin surkeita kun puhutaan? Ilmeisesti jos autolla on ajettu pidempiä yhtenäisiä matkoja ja öljyt vaihdeltu 10tkm välein niin pienempi mahdollisuus jakopään hajoiluun? Auton huolto historiaa kannattaa selvitellä mahdollisimman tarkasti? BMW on ilmeisesti suostunut maksamaan jakopää korjauksia, mutta kyseessä jo "vanha" automalli joten tuo tuskin enää onnistuu.

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6759
                  • PK-seutu

                  Originally posted by connectingable View Post
                  Moi! Olisi uusi auto hakusessa, kun työmatka pitenee. Tommonen E81 kiinnostaisi dieselinä. Verot suhteellisen pienet kun jää alle 600€ ja kulutus pientä. Jonkin verran jakopää ongelmista lukeneena kysyisinkin, että onko nuo niin surkeita kun puhutaan? Ilmeisesti jos autolla on ajettu pidempiä yhtenäisiä matkoja ja öljyt vaihdeltu 10tkm välein niin pienempi mahdollisuus jakopään hajoiluun? Auton huolto historiaa kannattaa selvitellä mahdollisimman tarkasti? BMW on ilmeisesti suostunut maksamaan jakopää korjauksia, mutta kyseessä jo "vanha" automalli joten tuo tuskin enää onnistuu.
                  Kannattaa myös huomioida, että E81:ssä ei ole lähellekään uusinta versiota tuosta moottorista. Jos 2009 tai aiemmin valmistettu, niin noista kaikkein riskialtteimman ikäinen(?) Paljonko ajettu?
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • connectingable
                    Newbiemmer
                    • Mar 2016
                    • 2
                    • Etelä-pohjanmaa

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Kannattaa myös huomioida, että E81:ssä ei ole lähellekään uusinta versiota tuosta moottorista. Jos 2009 tai aiemmin valmistettu, niin noista kaikkein riskialtteimman ikäinen(?) Paljonko ajettu?
                    Nettiautossa tällä hetkellä muutama ~100tkm ajettu 2011/2012 vm auto myynnissä. Mitään päätöstä mihinkään suuntaan ei ole tehty. Pitänee tarkkaan miettiä.

                    Comment

                    • Joooona
                      BTCF Member
                      • Jan 2017
                      • 28
                      • Turku

                      Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


                      Mulla tämmöinen kuitti n. 35tkm takaa, edellisen omistajan ajalta. Ei oo mitään oireita ja toimii hyvin, ilmeisesti juurikin se heikoin kohta jakopäästä laitettu? Puoli vuotta autolla nyt ajellu ilman mitää Lähinnä vaan sitä hain, että oikeuttaako toi tehty remppa mua niin hyviin yöuniin, kun oon ajatellu vai onko sieltä jotain laittamatta, mistä pitäis olla huolissaan 175tkm ajettuna. No, turhaa vatvomista, pitäis vaan nauttia ajamisen ilosta kun auto toimii eikä murehtia turhia. Sit vaan laitetaan kuntoon, jos hajoo
                      Jaguar XF 20d Prestige -16

                      Ex kulkineet:
                      BMW 523iA -96
                      BMW 530dA -02
                      BMW 530iA -01
                      BMW 730iA -95
                      BMW 520dA F11 -12

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1996
                        • Tampere/kainuu

                        Originally posted by Joooona View Post
                        https://imgur.com/IzCe9qr

                        Mulla tämmöinen kuitti n. 35tkm takaa, edellisen omistajan ajalta. Ei oo mitään oireita ja toimii hyvin, ilmeisesti juurikin se heikoin kohta jakopäästä laitettu? Puoli vuotta autolla nyt ajellu ilman mitää Lähinnä vaan sitä hain, että oikeuttaako toi tehty remppa mua niin hyviin yöuniin, kun oon ajatellu vai onko sieltä jotain laittamatta, mistä pitäis olla huolissaan 175tkm ajettuna. No, turhaa vatvomista, pitäis vaan nauttia ajamisen ilosta kun auto toimii eikä murehtia turhia. Sit vaan laitetaan kuntoon, jos hajoo
                        Haluatko vastauksen vai meneekö ne yö unet?
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • Joooona
                          BTCF Member
                          • Jan 2017
                          • 28
                          • Turku

                          Originally posted by zakspeed View Post
                          Haluatko vastauksen vai meneekö ne yö unet?
                          Kerro vaan. Sitä vaan miettii, että tommonen "puoliks" tehty yhtä tyhjän kans, ois laittanu kaiken mahdollisen sit kerralla.
                          Jaguar XF 20d Prestige -16

                          Ex kulkineet:
                          BMW 523iA -96
                          BMW 530dA -02
                          BMW 530iA -01
                          BMW 730iA -95
                          BMW 520dA F11 -12

                          Comment

                          • Stroop
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 290
                            • Jyväskylä

                            Laskulla lukee "Packning" 4 x 7,76€, onko ne laskuttanut sulta Ruotsin pakkauskulut osille vai mikä toi on?

                            Ja mitä tulee yöuniin niin hiukan loppusummaan lisää niin olisit saanut täydellisen rempan täällä Suomessakin. Nyt siellä on niitattu yläketju, vanhat laahaimet, vanha korkeapainepumpun ratas, alaketju, sen kiristin ja laahaimet, öljypumpun ketju ja ratas.

                            Toisaalta, kone saattaa kestää tappiin asti, tai sitten ei. Mitään logiikkaa näiden hajoamisessa ei tunnu olevan.

                            Comment

                            • Bullitt
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 2786
                              • Turku

                              Packning = tiiviste.


                              Comment

                              • Stroop
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 290
                                • Jyväskylä

                                I get me coat...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎