Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Originally posted by Stroop View Post
    Laskulla lukee "Packning" 4 x 7,76€, onko ne laskuttanut sulta Ruotsin pakkauskulut osille vai mikä toi on?

    Ja mitä tulee yöuniin niin hiukan loppusummaan lisää niin olisit saanut täydellisen rempan täällä Suomessakin. Nyt siellä on niitattu yläketju, vanhat laahaimet, vanha korkeapainepumpun ratas, alaketju, sen kiristin ja laahaimet, öljypumpun ketju ja ratas.

    Toisaalta, kone saattaa kestää tappiin asti, tai sitten ei. Mitään logiikkaa näiden hajoamisessa ei tunnu olevan.
    Tarkemmin suuttimen pohjatiiviste. Se, mikä on sitten "vähän" lisää kunnolla tehtynä, niin on asia erikseen.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Sisäänajettu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2018
      • 506
      • Helsinki

      Mitenköhän, uskoltaako ostaa tuollaista 123D, 212tkm ajettu, säännöllisesti huollettu. Jakoketju on vaihdettu 145tkm kohdalla, mihinkähän asti mahtaa kestää tuo ketju ?

      Last edited by Sisäänajettu; 10-02-2019, 00:30.

      BMW i3 60Ah REx -14
      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

      Comment

      • fransesco
        BTCF Member
        • Jul 2014
        • 235
        • Vantaa

        Originally posted by Sisäänajettu View Post
        Mitenköhän, uskoltaako ostaa tuollaista 123D, 212tkm ajettu, säännöllisesti huollettu. Jakoketju on vaihdettu 145tkm kohdalla, mihinkähän asti mahtaa kestää tuo ketju ?

        https://www.nettiauto.com/bmw/123/10103021
        Riippuu varmaan koska ketju on vaihdettu. Niihin on tullut matkan varrella parannuksia ja mitä uudempi vaihto on kyseessä, sen parempi. Kilsoista päätellen vaihto ei ole ihan tuore, mutta ei myöskään auton ikään nähden kovin vanha. Jos se on tehty parin-kolmen vuoden sisään niin luulisin asian olevan kunnossa.
        E88 & F56 electric

        Comment

        • Sisäänajettu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2018
          • 506
          • Helsinki

          Originally posted by fransesco View Post
          Riippuu varmaan koska ketju on vaihdettu. Niihin on tullut matkan varrella parannuksia ja mitä uudempi vaihto on kyseessä, sen parempi. Kilsoista päätellen vaihto ei ole ihan tuore, mutta ei myöskään auton ikään nähden kovin vanha. Jos se on tehty parin-kolmen vuoden sisään niin luulisin asian olevan kunnossa.
          Aika loppuvuodesta 2015 vaihdettu. Mahtaakohan olla jollain tavoin parannettua ja, kun tuota käy katsomassa niin kylmäkäynnistyksessä ilmeisesti kannatti kuunnella kuuluuko ketjun rallatusta ?

          BMW i3 60Ah REx -14
          Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            Oliko se niin, että Autokeskuksella pitäisi olla tieto jos autoon on vaihdettu jakopää? Missä paikoissa noita koneremppoja yleisesti tehdään ja miten tieto noin voisi näkyä Autokeskuksella? Tekeehän joku varmaan itsekin jakopää vaihdon.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2724
              • Tampere

              Originally posted by alspe View Post
              Oliko se niin, että Autokeskuksella pitäisi olla tieto jos autoon on vaihdettu jakopää?
              Mikäli jakopääremontti on tehty sellaisessa pajassa, jolla on pääsy BMW:n huoltopalvelimelle ja remonttikäynti on kirjattu kyseiseen tietokantaan, niin silloin asian voi tarkistaa periaatteessa minkä tahansa pajan toimesta, jolla on pääsy ko. tietokantaan, ml. Autokeskus.

              Muussa tapauksessa auton huoltopapereiden ja kuittien joukossa saattaa olla dokumentteja jakopääremontista, tai se on saatettu kirjata paperiseen huoltokirjaan jos autossa sellainen on käytössä.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                Saksassa kaikki toimenpiteet tallentuu sähköiseen huoltojärjestelmään, mutta Suomessa näin ei ole. Huollot ja niiden rivit tallentuu muut ei. Poislukien työt millä maksajana BMW AG. Näin pääsääntöisesti.

                Sitä hakeeko ISTA:n service history historia tiedot samasta tietokannasta, kuin AIR on taas tutkimatta.

                Voidaan tarkastaa piruuttaan puhuinko potaskaa jos jollain heittää alustsnumeroa johon hiljattain tehty joku vastaava remontti asiakkaan lukuun dealerillä.
                Last edited by zakspeed; 10-02-2019, 11:48. Reason: Tarkennusta.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • fransesco
                  BTCF Member
                  • Jul 2014
                  • 235
                  • Vantaa

                  Originally posted by Sisäänajettu View Post
                  Aika loppuvuodesta 2015 vaihdettu. Mahtaakohan olla jollain tavoin parannettua ja, kun tuota käy katsomassa niin kylmäkäynnistyksessä ilmeisesti kannatti kuunnella kuuluuko ketjun rallatusta ?
                  Itse kyllä uskaltaisin ostaa. 2015 on sen verran uusi että luulisi kestävän. Vikahan on tunnettu jo ennen 2010 malleja ja siitä kun lähdetään parantamaan niin luulisi 2015 olevan jo melko hyvä ja sitä ikäpolveahan on vaikka kuinka monta 3-sarjalaista ja 5-sarjalaista tuolla moottorilla. Toisaalta, eihän myöskään kaikista N47-moottoreista jakopäät hajoa vaikka olisivatkin alkuperäisiä.
                  Last edited by fransesco; 10-02-2019, 18:31.
                  E88 & F56 electric

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    Originally posted by fransesco View Post
                    Itse kyllä uskaltaisin ostaa. 2015 on sen verran uusi että luulisi kestävän. Vikahan on tunnettu jo ennen 2010 malleja ja siitä kun lähdetään parantamaan niin luulisi 2015 olevan jo melko hyvä ja sitä ikäpolveahan on vaikka kuinka monta 3-sarjalaista ja 5-sarjalaista tuolla moottorilla. Toisaalta, eihän myöskään kaikista N47-moottoreista jakopäät hajoa vaikka olisivatkin alkuperäisiä.
                    Tähän vaikuttaa myös se onko tehty alkuperäis osilla vai ei.

                    Osat muuttui BMW. llä 9/13.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • Sisäänajettu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2018
                      • 506
                      • Helsinki

                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Tähän vaikuttaa myös se onko tehty alkuperäis osilla vai ei.

                      Osat muuttui BMW. llä 9/13.
                      Osat on kustantanut ilmeisesti Laakkonen, löysin kuitin tuosta kaikesta. Ilmeisesti edellinen omistaja oli kuullut ralatusta, vienyt laakkoselle, jossa totesivat ketjun venyneen. Voin laittaa illemmalla kuvaa kuitista, missä vaihdettu samalla muutakin, kuin pelkkä ketju ja kiristimet.

                      No tulipa tuo auto ostettua, oli sen verta hyvässä kunnossa ja ajoltaan todella hyvä

                      BMW i3 60Ah REx -14
                      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                      Comment

                      • Bimmer145
                        BTCF Member
                        • Jul 2014
                        • 343
                        • https://t.me/pump_upp

                        Sattuisko kellään olla n47 ajotustyökaluja? Voisin korvausta vastaan vuokrata. Tampereella tarve.
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          Tänään: noin 1kk sitten korjaamolla käynyt 2007 peli öljyvuodon takia, järjetön ääni jakopäästä&koodia nokan tunnistimelta, käynti todella huono. Tuli tällä viikolla ajamalla perille, yläketjun laahain puuttui jo kokonaan Aika tarkalle meni. Kilometrit 250tkm
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • Juspa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1236
                            • Pori

                            Oliko tähän nyt jokin vuosimalli, mistä eteenpäin ei ongelmaa enää ole? ts. jos hommaa vuosimallin 2015 320d onko niissäkin vielä tätä?
                            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                            Ex.
                            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                            E90 320d -05 Schwartz 2
                            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                            E36 352i -91 Diamantschwartz

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6741
                              • PK-seutu

                              Originally posted by Juspa View Post
                              Oliko tähän nyt jokin vuosimalli, mistä eteenpäin ei ongelmaa enää ole? ts. jos hommaa vuosimallin 2015 320d onko niissäkin vielä tätä?
                              2015 saattaa olla jo B47 koneella, josta ei vielä ainakaan epidemiaa ole kuulunut. Mutta vaikka 2013 vuoden puolivälissä tuli vielä jotan päivityksiä N47 koneeseen, niin sama toimintaperiaate ja suunnittelu siellä on, kuin vuosia vanhemmissa. Ketju laahaimineen on heikkoa suunnittelua ja tekoa, ei siitä mihinkään pääse. Toiset taas sanovat, että ei niissä mitään vikaa ole ollutkaan.

                              Lyhyt versio: Täysin riskitöntä N47:aa ei ole olemassakaan.
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • Juspa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1236
                                • Pori

                                Originally posted by pyroz View Post
                                2015 saattaa olla jo B47 koneella, josta ei vielä ainakaan epidemiaa ole kuulunut. Mutta vaikka 2013 vuoden puolivälissä tuli vielä jotan päivityksiä N47 koneeseen, niin sama toimintaperiaate ja suunnittelu siellä on, kuin vuosia vanhemmissa. Ketju laahaimineen on heikkoa suunnittelua ja tekoa, ei siitä mihinkään pääse. Toiset taas sanovat, että ei niissä mitään vikaa ole ollutkaan.

                                Lyhyt versio: Täysin riskitöntä N47:aa ei ole olemassakaan.
                                B47:n tunnistaa ilmeisesti helpoiten siitä, että se on 140kW?
                                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                                Ex.
                                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                                E90 320d -05 Schwartz 2
                                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                                E36 352i -91 Diamantschwartz

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎