Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5401
    • S:t Karins

    Originally posted by Mikaatm View Post
    https://www.nettivaraosa.com/rengassarjat/2750131

    Tosta jollekkin halvalla vanteet+semislicksit M135i.

    Ei ole oma ilmoitus, mutta multa aikoinaan lähtenyt kiertoon kun M135i katosi pihasta.
    Mä taisin sulta ne vanteet + 888:t hakea?
    Ja nuo ilmoituksen vanteet/renkaat nekin päätyivät minulle
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5401
      • S:t Karins

      Originally posted by zimmardi View Post
      Onko tosiaan niin, että maksimi madallus bmw m135i xdriveen on vaan 15mm? Ajattelin ostaa madallusjouset, mutta taitaapa jäädä väliin.
      Vink vink:
      Minulta löytyisi avaamattomassa paketissa 25/25 mm madaltavat H&R:n jouset virattomana...
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • zimmardi
        Newbiemmer
        • May 2017
        • 15
        • Forssa

        Originally posted by Tommix View Post
        Vink vink:
        Minulta löytyisi avaamattomassa paketissa 25/25 mm madaltavat H&R:n jouset virattomana...
        Mahtaakohan ne mennä jos on mukautuva alusta vai onko sillä mitään väliä? Olisin kyllä muuten kiinnostunut.

        Comment

        • Mikaatm
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 559
          • Vantaa

          Originally posted by Tommix View Post
          Mä taisin sulta ne vanteet + 888:t hakea?
          Ja nuo ilmoituksen vanteet/renkaat nekin päätyivät minulle
          Joo sinähän ne hait. Hyvään kotiin pääsi nämäkin sitten
          Last edited by Mikaatm; 27-01-2020, 20:48.
          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5401
            • S:t Karins

            Originally posted by zimmardi View Post
            Mahtaakohan ne mennä jos on mukautuva alusta vai onko sillä mitään väliä? Olisin kyllä muuten kiinnostunut.
            Adaptiivinen alusta on minullakin. Ihan samat jouset siihen menee.
            Originally posted by Mikaatm View Post
            Joo sinähän ne hait. Hyvään kotiin pääsi nämäkin sitten
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • zimmardi
              Newbiemmer
              • May 2017
              • 15
              • Forssa

              Originally posted by Tommix View Post
              Adaptiivinen alusta on minullakin. Ihan samat jouset siihen menee.

              Paljonko jousilla hintaa?

              Comment

              • 4llu-
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1058
                • Esbo

                Originally posted by zimmardi View Post
                Onko tosiaan niin, että maksimi madallus bmw m135i xdriveen on vaan 15mm? Ajattelin ostaa madallusjouset, mutta taitaapa jäädä väliin.
                Kyllä pitäisi enemmän saada :think

                Alla esim H&R setti mitä katsellut omaan:

                Find many great new & used options and get the best deals for H&R 288351 Lowering Springs at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!
                Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                Suzuki GSX-R 1000 -07

                Ex. M140i -17
                Ex. 430D -14
                Ex. F20 M135i -15

                Comment

                • ///THe
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 837
                  • Espoo

                  Just tuon h&r 25/25mm setin nakkasin viikonloppuna omaan vajaavetoiseen adaptiivisella alustalla olevaan.

                  Madallus juurikin tuon luvatun mukainen tai ehkä jopa pikkasen enemmän. Keula olisi saanut laskea 5-10mm enemmän (tai perä saman verran vähemmän)... toki varmaan vielä hieman putoaakin lisää kun "asettuu".:think

                  Ajotuntumaltaan hieman jäykempi vakioon nähden, mutta vallan hyvänoloinen.
                  X5 F15 ///Msport
                  CRX 2gen +25psi

                  Comment

                  • zimmardi
                    Newbiemmer
                    • May 2017
                    • 15
                    • Forssa

                    Originally posted by ///THe View Post
                    Just tuon h&r 25/25mm setin nakkasin viikonloppuna omaan vajaavetoiseen adaptiivisella alustalla olevaan.

                    Madallus juurikin tuon luvatun mukainen tai ehkä jopa pikkasen enemmän. Keula olisi saanut laskea 5-10mm enemmän (tai perä saman verran vähemmän)... toki varmaan vielä hieman putoaakin lisää kun "asettuu".:think

                    Ajotuntumaltaan hieman jäykempi vakioon nähden, mutta vallan hyvänoloinen.
                    Noniin mahtava kuulla kokemuksia Kai sitä täytyy semmoset laittaa.

                    Comment

                    • Jussi140i
                      BTCF Member
                      • Mar 2019
                      • 59
                      • Uusimaa

                      Lisää Poweria M140i

                      Nyt on sitten aloitettu oman M140i Powerin nosto. Olen päätynyt laittamaan siihen Wagner Tuning (CAT200cel) Downpipe:n + BMS Intake + Mosselman Stage 3:n ohjelman. Arvot pitäis asettua tolla setillä 430-440Hv ja +600Nm. Ilman CAT:ia tietysti sais enemmän potkua . Mutta koska kysessä on käyttöauto, haluan varmuuden siitä että katsastus menee läpi, nyt kun se tänä vuonna ensimmäistä kertaa autolle iskee :think. Laitelen kokemuksia ym. tänne kun asiat ovat totetuneet käytännön tasolle.
                      Ex: M140i xDrive /17

                      Comment

                      • 4llu-
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 1058
                        • Esbo

                        Originally posted by Jussi140i View Post
                        Nyt on sitten aloitettu oman M140i Powerin nosto. Olen päätynyt laittamaan siihen Wagner Tuning (CAT200cel) Downpipe:n + BMS Intake + Mosselman Stage 3:n ohjelman. Arvot pitäis asettua tolla setillä 430-440Hv ja +600Nm. Ilman CAT:ia tietysti sais enemmän potkua . Mutta koska kysessä on käyttöauto, haluan varmuuden siitä että katsastus menee läpi, nyt kun se tänä vuonna ensimmäistä kertaa autolle iskee :think. Laitelen kokemuksia ym. tänne kun asiat ovat totetuneet käytännön tasolle.
                        Hyvät ja laadukkaat osat olet laittamassa Katsastukseen liittyen, ei tarvitse huolestua, alle 10v vanhoista bensa autoista ei oteta enää katsastuksessa päästöjä ollenkaan. Ex. M135i:n kävin katsastamassa heti lakimuutoksen jälkeen katittomalla putkella

                        Lainaus trafilta:

                        "Uudessa mittamenettelyssä bensiinikäyttöisille ajoneuvoille, joiden käyttöönottopäivästä on katsastuspäivänä alle 10 vuotta, tehdään pelkkä OBD-mittaus. OBD-mittauksessa tarkastetaan merkkivalon toiminta, luetaan vikakoodit ja readinesskoodin avulla mitä valvottavia osajärjestelmiä ajoneuvossa on ja onko osajärjestelmätestit suoritettu vai ei."

                        Muuhun liittyen, itselle tulee huomenna uudet kesävanteet ykköseen. Eteen 8,5" et35 ja taakse 9,5" et 45, tulee hyvä fitment
                        Last edited by 4llu-; 21-02-2020, 14:45.
                        Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                        Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                        Suzuki GSX-R 1000 -07

                        Ex. M140i -17
                        Ex. 430D -14
                        Ex. F20 M135i -15

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5401
                          • S:t Karins

                          Originally posted by Jussi140i View Post
                          Nyt on sitten aloitettu oman M140i Powerin nosto. Olen päätynyt laittamaan siihen Wagner Tuning (CAT200cel) Downpipe:n + BMS Intake + Mosselman Stage 3:n ohjelman. Arvot pitäis asettua tolla setillä 430-440Hv ja +600Nm. Ilman CAT:ia tietysti sais enemmän potkua . Mutta koska kysessä on käyttöauto, haluan varmuuden siitä että katsastus menee läpi, nyt kun se tänä vuonna ensimmäistä kertaa autolle iskee :think. Laitelen kokemuksia ym. tänne kun asiat ovat totetuneet käytännön tasolle.
                          Ainakin N55:ssa on ollut ongelmia tämän BMS Intake kit:n kanssa. MAF huonossa paikassa. Onko B58:ssa homma hoidettu paremmin?
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Jussi140i
                            BTCF Member
                            • Mar 2019
                            • 59
                            • Uusimaa

                            BMS intake

                            Itse en ole kuullut että olis ongelmia B58:ssa, muuta en voi varmuudella todeta. Esimerkiksi MHD esimerkki autossa (kuva) on sellainen. Kuvassa anturi näkyy, ja ainakin specsit MHD autossa on kohdallaan, 470hv/ +650nm. Tosin auton omistaja toteaa että Intake saa liikaa kuuma ilmaa, joten palaa alkuperäiseen kokoonpanoon. Omassa täytyy lämpöjen kertyminen estää paremmalla suojauksella, tai tehdä saman kaltainen ratkaisu. Eli laitan K&N -suodatimmen(freeflow) alkuperäiseen ilmanottoon.

                            Mikäs Intake 4llu:lla on?? Jotenkin jäi sellainen fiilis että se olis juurikin BMS:think??
                            Mitä ongelmia se MAF anturi on aiheuttanut ??
                            Attached Files
                            Ex: M140i xDrive /17

                            Comment

                            • 4llu-
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1058
                              • Esbo

                              Originally posted by Jussi140i View Post
                              Itse en ole kuullut että olis ongelmia B58:ssa, muuta en voi varmuudella todeta. Esimerkiksi MHD esimerkki autossa (kuva) on sellainen. Kuvassa anturi näkyy, ja ainakin specsit MHD autossa on kohdallaan, 470hv/ +650nm. Tosin auton omistaja toteaa että Intake saa liikaa kuuma ilmaa, joten palaa alkuperäiseen kokoonpanoon. Omassa täytyy lämpöjen kertyminen estää paremmalla suojauksella, tai tehdä saman kaltainen ratkaisu. Eli laitan K&N -suodatimmen(freeflow) alkuperäiseen ilmanottoon.

                              Mikäs Intake 4llu:lla on?? Jotenkin jäi sellainen fiilis että se olis juurikin BMS:think??
                              Mitä ongelmia se MAF anturi on aiheuttanut ??
                              Mulla on ihan vakio intake. N55 mulla oli BMS intake eikä ollut kyllä moitittavaa siinä. Mutta tuo B58 billet intake ei ihan parhaalta ratkaisulta vaikuta.. Esimerkiksi Pure turbosin testiautossa Pure 800 ahtimella penkitetty 670whp vakio intakella, joten se pitäisi olla jo vakiona aivan riittävä. Itsellä ollut suunnitelmissa MST Intake koska siinä tuo lämpökotelo on aivan huippu (https://www.mst-performance.com/products/bw-b5801) Mutta vähän kahden vaiheilla että laitanko ollenkaan kerta vakiokin riittää hyvin, ne imuäänet on toki kivat

                              Maf anturin ongelmat johtuneet lähinnä siitä että noiden öljyttävien filsujen öljyä tarttuu anturiin joka sekoittaa sen toimintaa, lääkkeenä tähän ns dryflow filtteri, tai purkki maffin puhdistajaa jolla suihkuttelee anturin puhtaaksi välillä
                              Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                              Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                              Suzuki GSX-R 1000 -07

                              Ex. M140i -17
                              Ex. 430D -14
                              Ex. F20 M135i -15

                              Comment

                              • msalojaa
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2018
                                • 364
                                • Helsinki

                                Originally posted by 4llu- View Post
                                Maf anturin ongelmat johtuneet lähinnä siitä että noiden öljyttävien filsujen öljyä tarttuu anturiin joka sekoittaa sen toimintaa, lääkkeenä tähän ns dryflow filtteri, tai purkki maffin puhdistajaa jolla suihkuttelee anturin puhtaaksi välillä
                                En ihan allekirjoittaisi tätä. Mulla oli hetken N55:ssa kiinni tää ja ongelmat poistui palauttamalla vakio intake. Ei ollut mitään öljyjä MAF.ssa.
                                G29 Z4
                                Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎