M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mikaatm
    replied
    Originally posted by JHe View Post
    Minkälaisia kokemuksia jarrupaloista näissä ihan perusjarruissa? Viime syksynä ajelin tietääkseni orggis-paloilla radalla ilman mitään ongelmia. Ratapäivien jälkeen vaihdoin Zimmermanin palat eteen ja tänään oli isoja ongelmia Alastarossa jarrujen kanssa. Poljin meinasi painua pohjaan ja ei oikein ollut luottoa autoon. Nesteet vaihdettu tasan vuosi ~30 tkm sitten, ei pitäisi kai siitäkään olla kiinni.



    Nyt pitäisi löytää hyvät palat kadulle ja rata-ajoon, sekä vaihtaa nesteet ennen toukokuu Ahveniston ratapäiviä. Onko suosituksia paloista? Levyt varmaankin menevät myös vaihtoon tässä jossain välissä, niistä saa myös antaa suosituksia.
    Mulla kokemusta kahdesta M135i:stä jossa ollut vakio m-sport ja Performance jarrut. Koskaan ei ollut mitään ongelmia jarrujen suhteen radoilla. Ainut "ongelmaksi" laskettava että etupalat kuluu nopeesti

    Mun ekassa M3:ssa meni etulevyt kieroiksi Alastarolla, mut edelleen jarruissa ei siinäkään ongelmia.

    Edit: Siis kaikissa ollut bmw original palaa mukana.
    Last edited by Mikaatm; 22-04-2019, 18:33.

    Leave a comment:


  • JHe
    replied
    Minkälaisia kokemuksia jarrupaloista näissä ihan perusjarruissa? Viime syksynä ajelin tietääkseni orggis-paloilla radalla ilman mitään ongelmia. Ratapäivien jälkeen vaihdoin Zimmermanin palat eteen ja tänään oli isoja ongelmia Alastarossa jarrujen kanssa. Poljin meinasi painua pohjaan ja ei oikein ollut luottoa autoon. Nesteet vaihdettu tasan vuosi ~30 tkm sitten, ei pitäisi kai siitäkään olla kiinni.



    Nyt pitäisi löytää hyvät palat kadulle ja rata-ajoon, sekä vaihtaa nesteet ennen toukokuu Ahveniston ratapäiviä. Onko suosituksia paloista? Levyt varmaankin menevät myös vaihtoon tässä jossain välissä, niistä saa myös antaa suosituksia.

    Leave a comment:


  • Johto
    replied
    Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta tehoero softatessa raudaltaan vakiota EWG:tä ja PWG:tä erot tulevat PWG:n pienemmän downpipen lisäksi ennen kaikkea PWG:n myös mitoitukseltaan aavistuksen pienemmästä turbosta.

    Se, että onko ero käytännössä merkittävä esim. MHD stage 2 softilla EGW tai PWG versioiden välillä, niin en usko, että merkittävä. Paperilla ero on sen 20-30 hv. Ei vaikuttanut oman auton hankintaan. Oman auton valinnassa hinta, varusteet jne. ajoivat tämän edelle.

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Juu 7 tai 8/2013, silloin muuttuu pwg => ewg:ksi.
    Juuri näin.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by tommi69 View Post
    2013 ylöspäin tietääkseni 4 tuumanen catti.
    Juu 7 tai 8/2013, silloin muuttuu pwg => ewg:ksi.

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    2013 ylöspäin tietääkseni 4 tuumanen catti.

    Leave a comment:


  • H3nu
    replied
    EWG mallissa 4"dp versus PWG 3,5"

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Originally posted by Norkin View Post
    Lähinnä kiinnostaa tuo pwg:n vaikutus kun puhutaan näistä miedoista tehonlisäyksistä. Yksi oikeasti arvostettu softan tekijä meinasi että ei tuo hukkaportin ohjaus oikeastaan vaikuta kun pysytään alle 400hp tehoissa. Onko ewg:ssä sitten parempi downpipe vai miksi siinä ei ahdista vielä nuo 370hp tehot mitkä stage 1:llä luvataan. Ymmärrän kyllä että MHD pelaa varman päälle kun on universaaleja softia, mutta lähinnä mietin että onko järkevämpi ottaa customsoftalla hieman enemmän suunnilleen samalla rahalla.
    Tulee turbolle aika kova paine vakio catilla. Suosittelen sen vaihtamaan ihan ekaks.

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Jep. Ilman noita varmaan max 360hp.

    Leave a comment:


  • Norkin
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    No meinaatko jos softan tekijä ottaa siitä 390hv ulos vakio downpipellä ja välijäähyllä että se on tervettä moottorille. Kyllä katillinen downpipe ahdistaa jo aika lailla noilla tehoilla. Välijäähy nyt vielä voi mennä jos ei radalla käy tai vedä pitkiä vetoja talla pohjassa.
    Lähinnä kiinnostaa tuo pwg:n vaikutus kun puhutaan näistä miedoista tehonlisäyksistä. Yksi oikeasti arvostettu softan tekijä meinasi että ei tuo hukkaportin ohjaus oikeastaan vaikuta kun pysytään alle 400hp tehoissa. Onko ewg:ssä sitten parempi downpipe vai miksi siinä ei ahdista vielä nuo 370hp tehot mitkä stage 1:llä luvataan. Ymmärrän kyllä että MHD pelaa varman päälle kun on universaaleja softia, mutta lähinnä mietin että onko järkevämpi ottaa customsoftalla hieman enemmän suunnilleen samalla rahalla.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Norkin View Post
    Joo, mutta noihin softiin pitäisi vaihtaa downpipe ja välijäähy.
    No meinaatko jos softan tekijä ottaa siitä 390hv ulos vakio downpipellä ja välijäähyllä että se on tervettä moottorille. Kyllä katillinen downpipe ahdistaa jo aika lailla noilla tehoilla. Välijäähy nyt vielä voi mennä jos ei radalla käy tai vedä pitkiä vetoja talla pohjassa.

    Leave a comment:


  • Norkin
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Antaahan tuo MHD:kin sen 400 hv:
    "Stage 2+
    up to 400HP / 630NM on PWG cars"
    ja viinasoftalla
    "E25
    up to 410HP / 650NM on PWG cars" ainakin nettisivujen mukaan
    Joo, mutta noihin softiin pitäisi vaihtaa downpipe ja välijäähy.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Norkin View Post
    Kiitos vastauksesta! Miksköhän tuo MHD antaa noinkin miedon lisäyksen, kun ilmeisesti customsoftilla otetaan vakio pwg:stä jotain 390hv lukemia ilman ongelmia.. Se on kyllä totta, että MHD:llä on helppo sitten päivittää tehokkaampaan ohjelmaan jos/kun nälkä kasvaa
    Antaahan tuo MHD:kin sen 400 hv:
    "Stage 2+
    up to 400HP / 630NM on PWG cars"
    ja viinasoftalla
    "E25
    up to 410HP / 650NM on PWG cars" ainakin nettisivujen mukaan

    Leave a comment:


  • Norkin
    replied
    Kiitos vastauksesta! Miksköhän tuo MHD antaa noinkin miedon lisäyksen, kun ilmeisesti customsoftilla otetaan vakio pwg:stä jotain 390hv lukemia ilman ongelmia.. Se on kyllä totta, että MHD:llä on helppo sitten päivittää tehokkaampaan ohjelmaan jos/kun nälkä kasvaa

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Norkin View Post
    Moro!

    Ilmoittaako MHD nuo teholukemat pyörätehoina? Kun N55 moottorille näyttää vakiotehoksi 306hp ja stage1 pwg:lle on 350hp. Onko tehonlisäys siis 44hp verrattuna vakioon vai 30hp kun vakiossa on moottoritehot sen 320hp?

    Onkohan MHD fiksuin ratkaisu vai kannattaisiko ottaa joku customsofta esim AJtechiltä? Millaisia lukemia pwg-malleista on saatu customsoftilla?
    Tuo 306hp on f-sarjan muissa malleissa (335i, 435i, 535i jne). Alkupään M135i on 320hp, joten 320 -> 350 tulisi mhd:n mukaan st1 pwg versioon. Omassa MHD on ainakin toiminut mainiosti ja asennus, pikkusäätäminen ym. helppoa. Sitten lisätehoon = s2 ja s2+ siirtyminenkin helppoa, jos tarvetta/halua.
    Eikä hintakaan paha.

    Leave a comment:

Working...
X