Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jussi140i
    BTCF Member
    • Mar 2019
    • 59
    • Uusimaa

    Kuva velipojan Evo 9 ilmanoton toteutuksesta
    Attached Files
    Ex: M140i xDrive /17

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5428
      • S:t Karins

      Originally posted by tommi69 View Post
      Pojat kesällä dynotti ilman kitti ja kiltin kanssa, ero tais olla yli 20hp. Korjaa Tommix jos oon väärässä.
      Originally posted by 4llu- View Post
      Tämä riippuu kyllä ihan intakesta ja miten se on rakennettu, enkä kyllä usko että pelkkä putsari toisi 20hp eroa vakioon, vakioputsari & putsarikotelo on monesti todettu jopa antavan paremman tuloksen penkissä kun virisuodattimet, koska vakiokotelo on tehty imemään kylmää ilmaa auton keulalta kun taas vapaavirtaussuodatin tökättynä vain konehuoneeseen imee kuumaa ilmaa pellin alta, itseasissa laskien tehoa. Itse mietin agency poweria koska siinä on hyvä lämpösuoja putsarille joka estää kaikkeista kuumempien käryjen kulkeutuvan koneen kyljestä putsariin..
      Originally posted by Jussi140i View Post
      Joo samaa mieltä tosta pelkästä vapaavirtaus suodattimen asentamisesta - siinä pitää olla jonkinlainen lämpökilpi tai muu ratkaisu. Ja mielellään kanava viileämmän ilman saamiselle suodattimelle.
      MHD esimerkki autossa (470hv/660nm) on BMS:n Intake, ja se on laitettu ikäänkuin alkuperäisen ilmanotonkotelon pohjalle.
      Velipojan EVO 9:ssä tuodaan alkuperäisellä intakella ilmaa vappavirtaus suodattimmelle, ja se on muutenkin kohtuullisen hyvin suojassa, Specsit ovat 490hv/+500nm
      Ensinnäkin pitää muistaa että kyllä se ilma siellä konehuoneessa vaihtuu aika kiivaaseen tahtiin auton ollessa liikkeesssä. Ja sitä tulee sinne edelleen samasta paikasta kuin orkkikseenkin. Ja toiseksi nyt pitää muistaa missä se ilma oikeasti lämpenee?
      Vastaus on: turbossa, ja sen jälkeen kuuman ilman jäähdyttää välijäähdytin. Vakiomoottorissa tuolla vakio vs. vaparisuodatin ei eroa varmasti paljoa tule.
      Sitten faktaan, kun viime kesänä tuo vapari suodatin antoi penkissä 19 hv (444 hv/650 Nm vs. 425 hv/645 Nm) enemmän kun vakioilmansuodatin kun kahta muuten identtistä autoa penkitettiin peräkanaa. Ja tuo tehoero kartiofiltterin eroksi perustuu siihen, että turbolle menee enemmän ilmaa helpommin ei siihen että ilma on kuumempaa tai kylmempää.
      Ja N54:ssa kun silikoni inleteillä ilma turboille imetään kuumien turbojen yläpuolelta, niin miten niistä sitten voidaan tehoja ottaa ulos enemmän kuin vakioputsarista?
      Ja sitten N54tech.com sivulla on faktaa (logia) imulämmöistä kun N54 kartiofiltterillä käy tyhjäkäyntiä 10min. Miten IAT käyttäytyy? Kannattaa käydä katsomassa.
      Last edited by Tommix; 11-09-2019, 20:57.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • msalojaa
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2018
        • 364
        • Helsinki

        Originally posted by JHe View Post
        Minkälaisia kokemuksia jarrupaloista näissä ihan perusjarruissa? Viime syksynä ajelin tietääkseni orggis-paloilla radalla ilman mitään ongelmia. Ratapäivien jälkeen vaihdoin Zimmermanin palat eteen ja tänään oli isoja ongelmia Alastarossa jarrujen kanssa. Poljin meinasi painua pohjaan ja ei oikein ollut luottoa autoon. Nesteet vaihdettu tasan vuosi ~30 tkm sitten, ei pitäisi kai siitäkään olla kiinni.
        Mä vaihdatin just eteen Zimmermannin levyt ja palat. Orkkis levyt- ja palat kului loppuun kesän kymmenen Nürburgring-kiekan avustamana. En ole Suomessa radoilla käynyt joten, jos ei ens kesänä tähän tule muutosta eikä Nurre taas kutsu, niin toivottavasti ihan perus katuajossa toi setti ois ok.
        Last edited by msalojaa; 19-09-2019, 22:10.
        G29 Z4
        Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5428
          • S:t Karins

          Originally posted by msalojaa View Post
          Mä vaihdatin just eteen Zimmermannin levyt ja palat. Orkkis levyt- ja palat kului loppuun kesän kymmenen Nürburgring-kiekan avustamana. En ole Suomessa radoilla käynyt joten, jos ei ens kesänä tähän tule muutosta eikä Nurre taas kutsu, niin toivottavasti ihan perus katuajossa toi setti ois ok.
          Kadulla toimii hyvin. E92:ssa 2 kierrosta Alastarolla ja sit alko vatkaa. Mutta tosiaan kadulla toimii hyvin. Paloista ei kokemusta mutta jos ei vanteita kovasti likasta niin .
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2089
            • Naantali

            Originally posted by msalojaa View Post
            Mä vaihdatin just eteen Zimmermannin levyt ja palat. Orkkis levyt- ja palat kului loppuun kesän kymmenen Nürburgring-kiekan avustamana. En ole Suomessa radoilla käynyt joten, jos ei ens kesänä tähän tule muutosta eikä Nurre taas kutsu, niin toivottavasti ihan perus katuajossa toi setti ois ok.
            Ei kestä Zimmermanit radalla yhtään, menee kieroiksi tosi helpolla.
            Tästä Brembot https://www.autodoc.fi/brembo/8714344 eikä maksa paljoa.
            Mulla zetassa ollut nyt nämä tämän kesän ja ei ongelmia vaikka ratakierroksia takan todella paljon. Jarrupaloina käytän alkuperäisiä msport paloja.
            10 tkm takana tänä kesänä ja ei ravista eikä jarrupalat vielä loppu.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • 4llu-
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1061
              • Esbo

              Originally posted by miyli View Post
              Ei kestä Zimmermanit radalla yhtään, menee kieroiksi tosi helpolla.
              Tästä Brembot https://www.autodoc.fi/brembo/8714344 eikä maksa paljoa.
              Mulla zetassa ollut nyt nämä tämän kesän ja ei ongelmia vaikka ratakierroksia takan todella paljon. Jarrupaloina käytän alkuperäisiä msport paloja.
              10 tkm takana tänä kesänä ja ei ravista eikä jarrupalat vielä loppu.
              Ompa hyvän hintaset! Just kävi tänään auto huollossa ja seuraavassa saisi sitten tehdä jarrut myös. Tilaan kyllä ehdottomasti nuo levyt, laakkosen hintaa en viitti ees sanoa ääneen
              Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
              Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
              Harley Davidson Dyna Streetbob -08

              Ex. M140i -17
              Ex. 430D -14
              Ex. F20 M135i -15

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2089
                • Naantali

                Brembohan valmistaa M135/M235 alkuperäiset jarrulevyt ja väitän että nämä ovat melkolailla samanlaiset levyt ilman BMW leimaa.
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • isolohko
                  BTCF Member
                  • May 2004
                  • 902
                  • Kymenlaakso

                  Mahtaako Zimmermann levyissä olla valmistuserä- tai mallikohtaisia eroja, kun viime kesänä ostetut kesti hyvin myös radalla e60 535d:ssä, käytössä motonetin palat ja likasivat kiitettävästi vanteet, pidossa ei valittamista.

                  e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17528
                    • Turku

                    Originally posted by 4llu- View Post
                    Ompa hyvän hintaset! Just kävi tänään auto huollossa ja seuraavassa saisi sitten tehdä jarrut myös. Tilaan kyllä ehdottomasti nuo levyt, laakkosen hintaa en viitti ees sanoa ääneen
                    Aika samoissa hinnoissa muuallakin:



                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • tonkka alpina b3 3.3
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 103
                      • espoo


                      Tarvis kipeisesti tietoja tästä yksilöstä! Ja mietityttää myös kilsat , miten on muilla kestäny vehkeet kyseisillä kilometreillä?

                      Comment

                      • Tiik
                        BTCF Member
                        • Apr 2012
                        • 497
                        • Vantaa

                        Originally posted by tonkka alpina b3 3.3 View Post
                        https://www.nettiauto.com/bmw/m135i/10914845
                        Tarvis kipeisesti tietoja tästä yksilöstä! Ja mietityttää myös kilsat , miten on muilla kestäny vehkeet kyseisillä kilometreillä?
                        Nopeasti katsottuna muuta performancea ei taida olla kuin teipit. Ehkä takapönttö, vaikeaa sanoa kuvasta.

                        Lisäksi autossa ei ole:

                        - listassa mainittua hifi-kaiutinjärjestelmää, vaan sysihuono perusaudio
                        - sähköpenkkejä

                        Nuo + CAPS LOCK kirjoitus huomioiden olisin melko skeptinen loppuilmoituksenkin suhteen.

                        Comment

                        • kooma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 1019
                          • Pikis

                          Originally posted by Tiik View Post
                          Nopeasti katsottuna muuta performancea ei taida olla kuin teipit. Ehkä takapönttö, vaikeaa sanoa kuvasta.

                          Lisäksi autossa ei ole:

                          - listassa mainittua hifi-kaiutinjärjestelmää, vaan sysihuono perusaudio
                          - sähköpenkkejä

                          Nuo + CAPS LOCK kirjoitus huomioiden olisin melko skeptinen loppuilmoituksenkin suhteen.
                          Kyllä mun silmään näyttäisi että on hifit, jos oikein näin että keskikajarin ritilä pilkottaa näytön takaa. F20 tapauksessa erilliset diskantit tulee vasta HK option kanssa.
                          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                          Comment

                          • Tiik
                            BTCF Member
                            • Apr 2012
                            • 497
                            • Vantaa

                            Originally posted by kooma View Post
                            Kyllä mun silmään näyttäisi että on hifit, jos oikein näin että keskikajarin ritilä pilkottaa näytön takaa. F20 tapauksessa erilliset diskantit tulee vasta HK option kanssa.
                            Okei, tämä olikin itselleni uutta tietoa! Omassa oli HK ja luulin, että menee samalla lailla kuin isoveljessään.

                            Mutta tosiaan jos hifissä ei ole erillisiä diskantteja ja HK:ssa ei DSP:tä, niin tämä sopinee "hinnat alkaen"-mallin ideologiaan.
                            Last edited by Tiik; 08-11-2019, 00:05.

                            Comment

                            • msalojaa
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2018
                              • 364
                              • Helsinki

                              Putkenpäät näyttää mun silmään ihan vakiopöntöltä. Mites idrive-kontrolleri on tuollainen pikkuinen? Mulla ainakin leveänäyttöisen pro-navin kanssa on se isompi touch.
                              G29 Z4
                              Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

                              Comment

                              • Norkin
                                BTCF Member
                                • Aug 2013
                                • 106
                                • Lempäälä

                                Originally posted by msalojaa View Post
                                Putkenpäät näyttää mun silmään ihan vakiopöntöltä. Mites idrive-kontrolleri on tuollainen pikkuinen? Mulla ainakin leveänäyttöisen pro-navin kanssa on se isompi touch.
                                Alkupään autoissa on vielä tuo pienempi rulla. Tuossa mun vanhassa oli NBT ja pikkurulla. Olisko ollut 3/2013 valmistettu kippo.

                                Tesla Model 3 LR -20
                                E36 Compact M43B16 turbo


                                Ex:
                                F11 530D xDrive M-sport
                                F21 M135i xDrive -14
                                E30 316 -85
                                F01 730D -09
                                E61 M5 -07 Silverstone II
                                F21 M135i xDrive -13
                                E92 335i -06
                                F11 520d -11
                                E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
                                E91 320d -06
                                E30 324td Touring -89
                                Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
                                4x Ford

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎