Kuva velipojan Evo 9 ilmanoton toteutuksesta
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M135i / M235i -kokemuksia
Collapse
X
-
Originally posted by tommi69 View PostPojat kesällä dynotti ilman kitti ja kiltin kanssa, ero tais olla yli 20hp. Korjaa Tommix jos oon väärässä.Originally posted by 4llu- View PostTämä riippuu kyllä ihan intakesta ja miten se on rakennettu, enkä kyllä usko että pelkkä putsari toisi 20hp eroa vakioon, vakioputsari & putsarikotelo on monesti todettu jopa antavan paremman tuloksen penkissä kun virisuodattimet, koska vakiokotelo on tehty imemään kylmää ilmaa auton keulalta kun taas vapaavirtaussuodatin tökättynä vain konehuoneeseen imee kuumaa ilmaa pellin alta, itseasissa laskien tehoa. Itse mietin agency poweria koska siinä on hyvä lämpösuoja putsarille joka estää kaikkeista kuumempien käryjen kulkeutuvan koneen kyljestä putsariin..Originally posted by Jussi140i View PostJoo samaa mieltä tosta pelkästä vapaavirtaus suodattimen asentamisesta - siinä pitää olla jonkinlainen lämpökilpi tai muu ratkaisu. Ja mielellään kanava viileämmän ilman saamiselle suodattimelle.
MHD esimerkki autossa (470hv/660nm) on BMS:n Intake, ja se on laitettu ikäänkuin alkuperäisen ilmanotonkotelon pohjalle.
Velipojan EVO 9:ssä tuodaan alkuperäisellä intakella ilmaa vappavirtaus suodattimmelle, ja se on muutenkin kohtuullisen hyvin suojassa, Specsit ovat 490hv/+500nm
Vastaus on: turbossa, ja sen jälkeen kuuman ilman jäähdyttää välijäähdytin. Vakiomoottorissa tuolla vakio vs. vaparisuodatin ei eroa varmasti paljoa tule.
Sitten faktaan, kun viime kesänä tuo vapari suodatin antoi penkissä 19 hv (444 hv/650 Nm vs. 425 hv/645 Nm) enemmän kun vakioilmansuodatin kun kahta muuten identtistä autoa penkitettiin peräkanaa. Ja tuo tehoero kartiofiltterin eroksi perustuu siihen, että turbolle menee enemmän ilmaa helpommin ei siihen että ilma on kuumempaa tai kylmempää.
Ja N54:ssa kun silikoni inleteillä ilma turboille imetään kuumien turbojen yläpuolelta, niin miten niistä sitten voidaan tehoja ottaa ulos enemmän kuin vakioputsarista?
Ja sitten N54tech.com sivulla on faktaa (logia) imulämmöistä kun N54 kartiofiltterillä käy tyhjäkäyntiä 10min. Miten IAT käyttäytyy? Kannattaa käydä katsomassa.Last edited by Tommix; 11-09-2019, 20:57.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by JHe View PostMinkälaisia kokemuksia jarrupaloista näissä ihan perusjarruissa? Viime syksynä ajelin tietääkseni orggis-paloilla radalla ilman mitään ongelmia. Ratapäivien jälkeen vaihdoin Zimmermanin palat eteen ja tänään oli isoja ongelmia Alastarossa jarrujen kanssa. Poljin meinasi painua pohjaan ja ei oikein ollut luottoa autoon. Nesteet vaihdettu tasan vuosi ~30 tkm sitten, ei pitäisi kai siitäkään olla kiinni.Last edited by msalojaa; 19-09-2019, 22:10.
Comment
-
-
Originally posted by msalojaa View PostMä vaihdatin just eteen Zimmermannin levyt ja palat. Orkkis levyt- ja palat kului loppuun kesän kymmenen Nürburgring-kiekan avustamana. En ole Suomessa radoilla käynyt joten, jos ei ens kesänä tähän tule muutosta eikä Nurre taas kutsu, niin toivottavasti ihan perus katuajossa toi setti ois ok..
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by msalojaa View PostMä vaihdatin just eteen Zimmermannin levyt ja palat. Orkkis levyt- ja palat kului loppuun kesän kymmenen Nürburgring-kiekan avustamana. En ole Suomessa radoilla käynyt joten, jos ei ens kesänä tähän tule muutosta eikä Nurre taas kutsu, niin toivottavasti ihan perus katuajossa toi setti ois ok.
Tästä Brembot https://www.autodoc.fi/brembo/8714344 eikä maksa paljoa.
Mulla zetassa ollut nyt nämä tämän kesän ja ei ongelmia vaikka ratakierroksia takan todella paljon. Jarrupaloina käytän alkuperäisiä msport paloja.
10 tkm takana tänä kesänä ja ei ravista eikä jarrupalat vielä loppu.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostEi kestä Zimmermanit radalla yhtään, menee kieroiksi tosi helpolla.
Tästä Brembot https://www.autodoc.fi/brembo/8714344 eikä maksa paljoa.
Mulla zetassa ollut nyt nämä tämän kesän ja ei ongelmia vaikka ratakierroksia takan todella paljon. Jarrupaloina käytän alkuperäisiä msport paloja.
10 tkm takana tänä kesänä ja ei ravista eikä jarrupalat vielä loppu.Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
Harley Davidson Dyna Streetbob -08
Ex. M140i -17
Ex. 430D -14
Ex. F20 M135i -15
Comment
-
-
Brembohan valmistaa M135/M235 alkuperäiset jarrulevyt ja väitän että nämä ovat melkolailla samanlaiset levyt ilman BMW leimaa.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by 4llu- View PostOmpa hyvän hintaset! Just kävi tänään auto huollossa ja seuraavassa saisi sitten tehdä jarrut myös. Tilaan kyllä ehdottomasti nuo levyt, laakkosen hintaa en viitti ees sanoa ääneen
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by tonkka alpina b3 3.3 View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/m135i/10914845
Tarvis kipeisesti tietoja tästä yksilöstä! Ja mietityttää myös kilsat , miten on muilla kestäny vehkeet kyseisillä kilometreillä?Ehkä takapönttö, vaikeaa sanoa kuvasta.
Lisäksi autossa ei ole:
- listassa mainittua hifi-kaiutinjärjestelmää, vaan sysihuono perusaudio
- sähköpenkkejä
Nuo + CAPS LOCK kirjoitus huomioiden olisin melko skeptinen loppuilmoituksenkin suhteen.
Comment
-
-
Originally posted by Tiik View PostNopeasti katsottuna muuta performancea ei taida olla kuin teipit.Ehkä takapönttö, vaikeaa sanoa kuvasta.
Lisäksi autossa ei ole:
- listassa mainittua hifi-kaiutinjärjestelmää, vaan sysihuono perusaudio
- sähköpenkkejä
Nuo + CAPS LOCK kirjoitus huomioiden olisin melko skeptinen loppuilmoituksenkin suhteen.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostKyllä mun silmään näyttäisi että on hifit, jos oikein näin että keskikajarin ritilä pilkottaa näytön takaa. F20 tapauksessa erilliset diskantit tulee vasta HK option kanssa.Omassa oli HK ja luulin, että menee samalla lailla kuin isoveljessään.
Mutta tosiaan jos hifissä ei ole erillisiä diskantteja ja HK:ssa ei DSP:tä, niin tämä sopinee "hinnat alkaen"-mallin ideologiaan.Last edited by Tiik; 08-11-2019, 00:05.
Comment
-
-
Originally posted by msalojaa View PostPutkenpäät näyttää mun silmään ihan vakiopöntöltä. Mites idrive-kontrolleri on tuollainen pikkuinen? Mulla ainakin leveänäyttöisen pro-navin kanssa on se isompi touch.
Tesla Model 3 LR -20
E36 Compact M43B16 turbo
Ex:
F11 530D xDrive M-sport
F21 M135i xDrive -14
E30 316 -85
F01 730D -09
E61 M5 -07 Silverstone II
F21 M135i xDrive -13
E92 335i -06
F11 520d -11
E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
E91 320d -06
E30 324td Touring -89
Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
4x Ford
Comment
-
Comment