Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Johto
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 378
    • Finnland

    Äänistä puheen ollen. Tässä omani pieni ääninäyte.

    YouTubessa

    Paukehan on täysin säädettävissä mobiilisovelluksella, joko hiljaisemmaksi tai kovemmaksi, jopa kokonaan pois. Videolla medium tasolla.
    Mercedes-AMG C63 T-Modell.

    EX:F80 M3 Mineral Weiss
    EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

    Comment

    • kismo
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 21
      • 03

      Noniin, tulipa itsekin hypättyä diesel-E91-putkesta F20 M135i malliin.

      mittarissa nyt 64tkm, xdrive, Estoril blue, H&K soundit, parkkitutkat, laaja navi ja adaptiivinen alusta.
      Alacantarat kun vielä olisi saanut, mutta siitä oli tällä kertaa tingittävä.
      Vielä täysin vakiokuntoinen, mutta pitänee aloittaa muutostyöt molemmista rengassarjoista.

      On kyllä monipuolinen ja hauska vekotin, mutta yksi juttu hajottaa huolella. Kävin siis toteamassa suomessa ensin 2-ovisella mallilla, että auto on miellyttävä. Omani tuli sitten tilauksesta saksasta, mutta yksi iso ero tuohon suomessa koeajamaani yksilöön on - rengasmelu. En ole ehkä ajanut yhdelläkään yhtä meluisalla autolla. Uusi VW polo gti oli aika lailla yhtä meluisa, mutta jopa työkaverilla vuokralla ollut mazda 2 on huomattavasti hiljaisempi samalla tieosuudella. Myös meidän perheen toinen auto, -09 civic pointS-renkailla on hiljaisempi.

      Tuudittauduin siihen uskoon, että alla olevat vredestein Ultrac Centot (225/40 R18) on vain todella meluisat, mutta nyt "nastat vai kitkat?" -ikuisuuskysymyksen äärellä päädyin pällistelemään noita ohiajomeluja myös alla olevista renkaista ja vredesteineille oli todella pienet desibelit ilmotettu! Paistokin on 16 loppua ja pintaa paljon, joten vielä ei senkään takia pitäisi meluta. Nyt kauhun sekaisin tuntein odotan talvirenkaiden alle laittoa, että miten käy. Jos tampereen seudulla on muita 5-ovisen omistajia niin olisi mielenkiintoinen vertailla sisämelua. :think Ja melu tulee todellakin renkaista, ei putkistosta.

      Comment

      • Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4987
        • 013

        Sama koppa mut moottori unohtunut tehtaalle. Mut kyllä täälläkin rengasmelua on. Kylläkin mulla on vielä runflatitkin jotka tunnetusti ei ole hiljaisia.

        Ei nyt ihan häiritsevällä tasolla ole mut on sitä. Meinasin kyllä kerätä motivaatiota joskus ja vaimentaa koria. Tulee välillä kuunneltua musiikkia turhankin kovalla ja havahduin miten ruma pärinä ulos kuuluu H&K setillä

        Comment

        • kismo
          Newbiemmer
          • Mar 2013
          • 21
          • 03

          Originally posted by Janza182 View Post
          Sama koppa mut moottori unohtunut tehtaalle. Mut kyllä täälläkin rengasmelua on. Kylläkin mulla on vielä runflatitkin jotka tunnetusti ei ole hiljaisia.

          Ei nyt ihan häiritsevällä tasolla ole mut on sitä. Meinasin kyllä kerätä motivaatiota joskus ja vaimentaa koria. Tulee välillä kuunneltua musiikkia turhankin kovalla ja havahduin miten ruma pärinä ulos kuuluu H&K setillä
          Aivan. Jos ei toisilla renkailla hiljene, niin kyllä se on täälläkin käytävä ostamassa reilu satsi STP:tä. Onkin kyllä tullut arvuuteltua, että osuiko koeajoon juuri äänieristetty yksilö

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            Originally posted by kismo View Post
            Noniin, tulipa itsekin hypättyä diesel-E91-putkesta F20 M135i malliin.

            mittarissa nyt 64tkm, xdrive, Estoril blue, H&K soundit, parkkitutkat, laaja navi ja adaptiivinen alusta.
            Alacantarat kun vielä olisi saanut, mutta siitä oli tällä kertaa tingittävä.
            Vielä täysin vakiokuntoinen, mutta pitänee aloittaa muutostyöt molemmista rengassarjoista.

            On kyllä monipuolinen ja hauska vekotin, mutta yksi juttu hajottaa huolella. Kävin siis toteamassa suomessa ensin 2-ovisella mallilla, että auto on miellyttävä. Omani tuli sitten tilauksesta saksasta, mutta yksi iso ero tuohon suomessa koeajamaani yksilöön on - rengasmelu. En ole ehkä ajanut yhdelläkään yhtä meluisalla autolla. Uusi VW polo gti oli aika lailla yhtä meluisa, mutta jopa työkaverilla vuokralla ollut mazda 2 on huomattavasti hiljaisempi samalla tieosuudella. Myös meidän perheen toinen auto, -09 civic pointS-renkailla on hiljaisempi.

            Tuudittauduin siihen uskoon, että alla olevat vredestein Ultrac Centot (225/40 R18) on vain todella meluisat, mutta nyt "nastat vai kitkat?" -ikuisuuskysymyksen äärellä päädyin pällistelemään noita ohiajomeluja myös alla olevista renkaista ja vredesteineille oli todella pienet desibelit ilmotettu! Paistokin on 16 loppua ja pintaa paljon, joten vielä ei senkään takia pitäisi meluta. Nyt kauhun sekaisin tuntein odotan talvirenkaiden alle laittoa, että miten käy. Jos tampereen seudulla on muita 5-ovisen omistajia niin olisi mielenkiintoinen vertailla sisämelua. :think Ja melu tulee todellakin renkaista, ei putkistosta.
            Hyvään valintaan päädyit.

            Mulla oli ekassa -14 F20 M135ix:ssä Potenza RFT:t eli alkuperäiset renkaat. Kovahko meteli noista lähti. Lopussa toki olivat kuluneetkin. Tuntui että uudehkot 18” Hakka 8:t eivät olleet meluisammat juurikaan kun talvirenkaat vaihtoi alle!

            Nyt F21 Lci:ssä Michelin SS renkaat non- rft ja ovat aivan eri maata, sekä melu, että ajettavuus parempi. Edellisen Alcantara saattoi vaimentaa aavistuksen sisätiloja, nykyisessä nahat ’kaikuu’ - toki en niitä kangas/alcantaroja kaipaa.
            Last edited by BFI18; 06-09-2018, 21:44.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • 4llu-
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1058
              • Esbo

              Originally posted by kismo View Post
              Noniin, tulipa itsekin hypättyä diesel-E91-putkesta F20 M135i malliin.

              mittarissa nyt 64tkm, xdrive, Estoril blue, H&K soundit, parkkitutkat, laaja navi ja adaptiivinen alusta.
              Alacantarat kun vielä olisi saanut, mutta siitä oli tällä kertaa tingittävä.
              Vielä täysin vakiokuntoinen, mutta pitänee aloittaa muutostyöt molemmista rengassarjoista.

              On kyllä monipuolinen ja hauska vekotin, mutta yksi juttu hajottaa huolella. Kävin siis toteamassa suomessa ensin 2-ovisella mallilla, että auto on miellyttävä. Omani tuli sitten tilauksesta saksasta, mutta yksi iso ero tuohon suomessa koeajamaani yksilöön on - rengasmelu. En ole ehkä ajanut yhdelläkään yhtä meluisalla autolla. Uusi VW polo gti oli aika lailla yhtä meluisa, mutta jopa työkaverilla vuokralla ollut mazda 2 on huomattavasti hiljaisempi samalla tieosuudella. Myös meidän perheen toinen auto, -09 civic pointS-renkailla on hiljaisempi.

              Tuudittauduin siihen uskoon, että alla olevat vredestein Ultrac Centot (225/40 R18) on vain todella meluisat, mutta nyt "nastat vai kitkat?" -ikuisuuskysymyksen äärellä päädyin pällistelemään noita ohiajomeluja myös alla olevista renkaista ja vredesteineille oli todella pienet desibelit ilmotettu! Paistokin on 16 loppua ja pintaa paljon, joten vielä ei senkään takia pitäisi meluta. Nyt kauhun sekaisin tuntein odotan talvirenkaiden alle laittoa, että miten käy. Jos tampereen seudulla on muita 5-ovisen omistajia niin olisi mielenkiintoinen vertailla sisämelua. :think Ja melu tulee todellakin renkaista, ei putkistosta.
              Omassa lci mallissa en ole merkittävää rengasmelua havainnut. Vaikka aiempi auto oli e-mersu, niin koen ykkösessä matkustamisen myös erittäin mukavana. Enemmänkin häiritsevää mökää matka ajossa aiheuttaa tuo tämänhetkinen putkisto kokonaisuus, kuin renkaat. Edessä mulla on Goodyear Eagle F1 ja takana pyörii sit aina jotain mitä nyt sattuu halvalla löytämään, tuppaa pinnat katoamaan johonkin mystisesti

              Mutta onnea hankinnasta! Loistavan ja monipuolisen auton olet hankkinut, jossa hauskuuskerroin ihan omaa luokkaansa. Voisi toki olla vielä RWD, mutta kai tuolla nelivedollakin saa lähdöissä suun mutrulle
              Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
              Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
              Suzuki GSX-R 1000 -07

              Ex. M140i -17
              Ex. 430D -14
              Ex. F20 M135i -15

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                Originally posted by 4llu- View Post
                Voisi toki olla vielä RWD, mutta kai tuolla nelivedollakin saa lähdöissä suun mutrulle
                Saa muutenkin kuin lähdöissä.
                Sanoisin, että jollet ole takapainoista nelivetoa ajanut ennen, niin kannattaa kokeilla ihmeessä. Hauskuutta on jopa enemmän kun se valo ei vilku joka kaasunhipaisulla. Puhumattakaan talviolosuhteista.
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • 4llu-
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1058
                  • Esbo

                  Originally posted by BFI18 View Post
                  Saa muutenkin kuin lähdöissä.
                  Sanoisin, että jollet ole takapainoista nelivetoa ajanut ennen, niin kannattaa kokeilla ihmeessä. Hauskuutta on jopa enemmän kun se valo ei vilku joka kaasunhipaisulla. Puhumattakaan talviolosuhteista.
                  Tuon talviolosuhteen allekirjoitan kyllä ihan täysin, viimetalvi oli yhtä helvettiä tämän kanssa. Jostain syystä luistonesto tunnisti että auton renkaat olisi sutineet kokoajan, vaikka sutimista ei edes tapahtunut, ja jurnutti luistonestoa vastaan taukoamatta. Vakkari päällä ei pystynyt ajaa koska tiputti sen kokoajan pois päältä "sutimisen" takia. En tiedä oliko syy nastarenkaissa vai missä, jos tämä nyt ensitalven vielä itsellä on niin taidan kokeilla kitkarenkaita alle.

                  Kaverilla on tällainen xdrivena ja onhan se hauska peli myös. Itsellä oli hankkiessa kriteerinä nimenomaan takaveto automaatti, ja en ole kyllä katunut (pl. tuo talviajo mikä on ihan saatanasta) mutta veikkaan että sekin paranee renkaat vaihtamalla.

                  Nevertheless, ostaa tällaisen sitten taka tai nelivetoisena, ei mene kyllä kummallakaan mönkään

                  Tässä vielä niitä takavedon hyviä puolia: https://allude.kuvat.fi/kuvat/F20+M1...4069C2035F.mp4
                  Last edited by 4llu-; 07-09-2018, 14:44.
                  Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                  Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                  Suzuki GSX-R 1000 -07

                  Ex. M140i -17
                  Ex. 430D -14
                  Ex. F20 M135i -15

                  Comment

                  • eljas
                    BTCF Member
                    • Apr 2017
                    • 309
                    • Vantaa

                    Originally posted by 4llu- View Post
                    Tuon talviolosuhteen allekirjoitan kyllä ihan täysin, viimetalvi oli yhtä helvettiä tämän kanssa. Jostain syystä luistonesto tunnisti että auton renkaat olisi sutineet kokoajan, vaikka sutimista ei edes tapahtunut, ja jurnutti luistonestoa vastaan taukoamatta. Vakkari päällä ei pystynyt ajaa koska tiputti sen kokoajan pois päältä "sutimisen" takia. En tiedä oliko syy nastarenkaissa vai missä, jos tämä nyt ensitalven vielä itsellä on niin taidan kokeilla kitkarenkaita alle.
                    Samaa "vikaa" on myös E82 135:ssa nimenomaan talvirenkailla. Olen kokeillut sekä kitkarenkailla että nastarenkailla. Jos haluaa ajaa vakkari päällä niin pakko painaa DTC-nappia kerran.
                    N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                    Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                    Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                    Comment

                    • 4llu-
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1058
                      • Esbo

                      Originally posted by eljas View Post
                      Samaa "vikaa" on myös E82 135:ssa nimenomaan talvirenkailla. Olen kokeillut sekä kitkarenkailla että nastarenkailla. Jos haluaa ajaa vakkari päällä niin pakko painaa DTC-nappia kerran.
                      No ompa erikoista, onko sulla minkäkokoiset vanteet ja renkaat? Itellä viimetalvena 8,5 ja 9,5x19 235/35 renkailla. Mietin että onko jotenkin extra tarkka sitten noista vierintäkehistä talviajossa :think Ja mun muistaakseni tässä ei ollut mahdollisuutta ajaa vakkari päällä ilman että luistonesto oli täysin päällä, eli vakkari on käytännössä käyttökelvoton talvella
                      Last edited by 4llu-; 07-09-2018, 15:30.
                      Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                      Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                      Suzuki GSX-R 1000 -07

                      Ex. M140i -17
                      Ex. 430D -14
                      Ex. F20 M135i -15

                      Comment

                      • eljas
                        BTCF Member
                        • Apr 2017
                        • 309
                        • Vantaa

                        Originally posted by 4llu- View Post
                        No ompa erikoista, onko sulla minkäkokoiset vanteet ja renkaat? Itellä viimetalvena 8,5 ja 9,5x19 235/35 renkailla. Mietin että onko jotenkin extra tarkka sitten noista vierintäkehistä talviajossa :think Ja mun muistaakseni tässä ei ollut mahdollisuutta ajaa vakkari päällä ilman että luistonesto oli täysin päällä, eli vakkari on käytännössä käyttökelvoton talvella
                        E82:ssa vakiorengastus on 215/40-18 edessä ja 245/35-18 takana, jolloin eturengas on 0,5mm suurempi halkaisijaltaan kuin takarengas eli ei käytännössä mitään eroa. Tosin tällä hetkellä takana on 255/35 eli takarenkaan halkaisija on suurempi kuin eturenkaan. Ei ongelmia vakkarin kanssa kesällä. Nämä renkaat vakiovanteilla Style 261.

                        Talvirenkaita minulla oli kaksi sarjaa, Hankookin kitkat kokoa 225/45-17 ympäriinsä vanteilla joiden speksejä en muista. Nykyisin Hankookin nastarenkaat 225/40-18 edessä ja 235/40-18 takana samanlaisilla vakiovanteilla kuin kesällä, jolloin takarengas on 8mm halkaisijaltaan suurempi kuin eturengas.

                        Luulen, että kitka/nastarengas on vain sen verran löysempi rungoltaan ja BMW:n ajonvakautus hyvin herkkä, että se ei ole toimiva kombo... Toki onhan näissä tehoa, mutta ei nyt pintakaasulla niin hirveästi...

                        "Onneksi" 135:ssa pystyy käyttämään vakkaria ilman luistonestoa.
                        Last edited by eljas; 08-09-2018, 07:48.
                        N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                        Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                        Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                        Comment

                        • 4llu-
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1058
                          • Esbo

                          Originally posted by eljas View Post
                          Luulen, että kitka/nastarengas on vain sen verran löysempi rungoltaan ja BMW:n ajonvakautus hyvin herkkä, että se ei ole toimiva kombo... Toki onhan näissä tehoa, mutta ei nyt pintakaasulla niin hirveästi...
                          Näinhän se suurella todennäköisyydellä on.. Eli mahdollisimman jäykkärunkoista rengasta sitten talveksi metsästämään.
                          Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                          Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                          Suzuki GSX-R 1000 -07

                          Ex. M140i -17
                          Ex. 430D -14
                          Ex. F20 M135i -15

                          Comment

                          • Mikaatm
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 559
                            • Vantaa

                            Originally posted by eljas View Post
                            Vakiorengastus on 215/40-18 edessä ja 245/35-18 takana
                            Vakiot on 225/40/18 ja 245/35/18, kun puhutaan F2x.

                            Sorry myöhäinen tajuaminen kun luki vielä kerran uudestaan, mutta eiköhän tää ketju ole paras pitää F2x kokemuksena, eikä sotkea tänne E82 kokemuksia...
                            Last edited by Mikaatm; 07-09-2018, 21:43.
                            450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                            Comment

                            • eljas
                              BTCF Member
                              • Apr 2017
                              • 309
                              • Vantaa

                              Originally posted by Mikaatm View Post
                              Vakiot on 225/40/18 ja 245/35/18, kun puhutaan F2x.

                              Sorry myöhäinen tajuaminen kun luki vielä kerran uudestaan, mutta eiköhän tää ketju ole paras pitää F2x kokemuksena, eikä sotkea tänne E82 kokemuksia...
                              Juu, olen samaa mieltä, sori. Korjasin/lisäsin omaan viestiini maininnan E82:sta ettei tule sekaannuksia enempää.
                              N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                              Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                              Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                              Comment

                              • kismo
                                Newbiemmer
                                • Mar 2013
                                • 21
                                • 03

                                Originally posted by 4llu- View Post
                                Omassa lci mallissa en ole merkittävää rengasmelua havainnut. Vaikka aiempi auto oli e-mersu, niin koen ykkösessä matkustamisen myös erittäin mukavana. Enemmänkin häiritsevää mökää matka ajossa aiheuttaa tuo tämänhetkinen putkisto kokonaisuus, kuin renkaat. Edessä mulla on Goodyear Eagle F1 ja takana pyörii sit aina jotain mitä nyt sattuu halvalla löytämään, tuppaa pinnat katoamaan johonkin mystisesti

                                Mutta onnea hankinnasta! Loistavan ja monipuolisen auton olet hankkinut, jossa hauskuuskerroin ihan omaa luokkaansa. Voisi toki olla vielä RWD, mutta kai tuolla nelivedollakin saa lähdöissä suun mutrulle
                                Kiitoksia vastauksista! Sehän voi tuossa vredesteinissa olla myös vain taajuus mikä porautuu pääkalloon, eikä niinkään desibelit.

                                Ja neliveto tällä kertaa sen takia, ettei tarvitse mökkitiellä enää tunkea ihmisiä takakonttiin saadakseen tarpeeksi vetopitoa ylämäkiin.

                                Taidan nyt päätyä talvirenkaissa uusiin continentalin viking contact 7 -kitkoihin koossa 225/40 R18. Saa nähdä kuinka toimii.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎