M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tommix
    replied
    Originally posted by Jussi140i View Post
    Kiitos Tommix vastauksesta. Joo on B58:ssa ainakin pieni suora kohta juuri anturin kohdalla.

    Eli sinulla oli Intake ja tulos oli 20hv enemmän. Se on jo merkittävä ero :think
    Mikä Intake sun autossa on - onko se siis kuitenkin BMS vai joku muu ??
    Penkissä minulla oli Injen
    Built to fit the 2016-2018 BMW M2 L6-3.0L(t) F87 and more, no tune required! Boasting real, Dyno Proven Gains of up to 13 HP and 11 lb-ft of torque! The short ram design will fit directly into even the tightest of engine bays while improving performance.

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Syy BMS:n ongelmiin N55:ssa on MAF:n kohta intakessa. Se tulee olla suorassa osassa putkea jotta virtaus on mahdollisimman stabiili. BMS:n mallissa MAF on mutkakohdassa. BMS:n intake toimii moitteetta JB4:n kanssa koska tällöin MAF ei ole käytössä ohjaamassa ecua vaan mennään nakutuksen tunnistuksella +kartoilla.
    B58:ssa ei näyttäisi ym ongelmaa olevan.
    Se että Pure on penkittänyt 670 hv vakioilmanotolla ei vielä kerro mitään sinänsä intaken hyödystä. Jos olisivat tuon vedon jälkeen vaihtaneet intaken ja dynottaneet uudestaan intakella niin mahdollinen hyöty olisi paljastunut.
    Fakta on se ettei tuo intake ole se ihan ensimmäinen vaihtokohde tehon kasvattamisessa tosiaan.
    Toisaalta jos ne viimeisimmät hv:t haluaa ulos "tappiin virityksessä" niin vähän hyötyä tuolla saa. Vuosi aikaa keväällä oltiin penkkipäivillä kahdella identtisella autolla ja identtisillä vireillä/polttoaineella. Ainoa ero oli että minulla oli intake. Autot penkitettiin peräkkäin ja tulokset oli 425 ja 445 hv.

    Kiitos Tommix vastauksesta. Joo on B58:ssa ainakin pieni suora kohta juuri anturin kohdalla.

    Eli sinulla oli Intake ja tulos oli 20hv enemmän. Se on jo merkittävä ero :think
    Mikä Intake sun autossa on - onko se siis kuitenkin BMS vai joku muu ??

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Syy BMS:n ongelmiin N55:ssa on MAF:n kohta intakessa. Se tulee olla suorassa osassa putkea jotta virtaus on mahdollisimman stabiili. BMS:n mallissa MAF on mutkakohdassa. BMS:n intake toimii moitteetta JB4:n kanssa koska tällöin MAF ei ole käytössä ohjaamassa ecua vaan mennään nakutuksen tunnistuksella +kartoilla.
    B58:ssa ei näyttäisi ym ongelmaa olevan.
    Se että Pure on penkittänyt 670 hv vakioilmanotolla ei vielä kerro mitään sinänsä intaken hyödystä. Jos olisivat tuon vedon jälkeen vaihtaneet intaken ja dynottaneet uudestaan intakella niin mahdollinen hyöty olisi paljastunut.
    Fakta on se ettei tuo intake ole se ihan ensimmäinen vaihtokohde tehon kasvattamisessa tosiaan.
    Toisaalta jos ne viimeisimmät hv:t haluaa ulos "tappiin virityksessä" niin vähän hyötyä tuolla saa. Vuosi aikaa keväällä oltiin penkkipäivillä kahdella identtisella autolla ja identtisillä vireillä/polttoaineella. Ainoa ero oli että minulla oli intake. Autot penkitettiin peräkkäin ja tulokset oli 425 ja 445 hv.

    Leave a comment:


  • JHe
    replied
    Originally posted by msalojaa View Post
    En ihan allekirjoittaisi tätä. Mulla oli hetken N55:ssa kiinni tää ja ongelmat poistui palauttamalla vakio intake. Ei ollut mitään öljyjä MAF.ssa.

    Sama täällä. Useampaan kertaan todettuna.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    [QUOTE=Jussi140i;4181282]
    Originally posted by 4llu- View Post
    Mulla on ihan vakio intake. N55 mulla oli BMS intake eikä ollut kyllä moitittavaa siinä. Mutta tuo B58 billet intake ei ihan parhaalta ratkaisulta vaikuta.. Esimerkiksi Pure turbosin testiautossa Pure 800 ahtimella penkitetty 670whp vakio intakella, joten se pitäisi olla jo vakiona aivan riittävä. Itsellä ollut suunnitelmissa MST Intake koska siinä tuo lämpökotelo on aivan huippu (https://www.mst-performance.com/products/bw-b5801) Mutta vähän kahden vaiheilla että laitanko ollenkaan kerta vakiokin riittää hyvin, ne imuäänet on toki kivat

    Ahaa, toi pistää miettimään... :think MST-performancen versio näyttää kuvien perusteella pätevältä. Mutta eihän näiden toimivuudesta tiedä faktoja muutakuin käytännössä kokeilemalla. Se mikä on pistänyt silmään näissä Tuunauksissa on se tosiasia, että myös autot ovat aina yksilöitä. Saattaa olla yllättäviäkin eroja. . :think

    N55 on toki eri kone ja ilmanotto erilainen/ eri paikassa. Mutta kyllä noi negatiiviset käyttäjäkokemukset herättää epäilyjä sen sopivuudesta myös B58:ssa
    Näin se on, helpoimmalla pääsee kun laittaa vaan vakio koteloon paneelifilsun

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    [QUOTE=4llu-;4181247]Mulla on ihan vakio intake. N55 mulla oli BMS intake eikä ollut kyllä moitittavaa siinä. Mutta tuo B58 billet intake ei ihan parhaalta ratkaisulta vaikuta.. Esimerkiksi Pure turbosin testiautossa Pure 800 ahtimella penkitetty 670whp vakio intakella, joten se pitäisi olla jo vakiona aivan riittävä. Itsellä ollut suunnitelmissa MST Intake koska siinä tuo lämpökotelo on aivan huippu (https://www.mst-performance.com/products/bw-b5801) Mutta vähän kahden vaiheilla että laitanko ollenkaan kerta vakiokin riittää hyvin, ne imuäänet on toki kivat

    Ahaa, toi pistää miettimään... :think MST-performancen versio näyttää kuvien perusteella pätevältä. Mutta eihän näiden toimivuudesta tiedä faktoja muutakuin käytännössä kokeilemalla. Se mikä on pistänyt silmään näissä Tuunauksissa on se tosiasia, että myös autot ovat aina yksilöitä. Saattaa olla yllättäviäkin eroja. . :think

    N55 on toki eri kone ja ilmanotto erilainen/ eri paikassa. Mutta kyllä noi negatiiviset käyttäjäkokemukset herättää epäilyjä sen sopivuudesta myös B58:ssa

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by msalojaa View Post
    En ihan allekirjoittaisi tätä. Mulla oli hetken N55:ssa kiinni tää ja ongelmat poistui palauttamalla vakio intake. Ei ollut mitään öljyjä MAF.ssa.
    Tuntuu olevan tosi autokohtaista tuo, joillain tulee ongelmia joillain ei. Tosiaan oma N55 toimi BMS Intakella todella hyvin..

    Leave a comment:


  • msalojaa
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Maf anturin ongelmat johtuneet lähinnä siitä että noiden öljyttävien filsujen öljyä tarttuu anturiin joka sekoittaa sen toimintaa, lääkkeenä tähän ns dryflow filtteri, tai purkki maffin puhdistajaa jolla suihkuttelee anturin puhtaaksi välillä
    En ihan allekirjoittaisi tätä. Mulla oli hetken N55:ssa kiinni tää ja ongelmat poistui palauttamalla vakio intake. Ei ollut mitään öljyjä MAF.ssa.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by Jussi140i View Post
    Itse en ole kuullut että olis ongelmia B58:ssa, muuta en voi varmuudella todeta. Esimerkiksi MHD esimerkki autossa (kuva) on sellainen. Kuvassa anturi näkyy, ja ainakin specsit MHD autossa on kohdallaan, 470hv/ +650nm. Tosin auton omistaja toteaa että Intake saa liikaa kuuma ilmaa, joten palaa alkuperäiseen kokoonpanoon. Omassa täytyy lämpöjen kertyminen estää paremmalla suojauksella, tai tehdä saman kaltainen ratkaisu. Eli laitan K&N -suodatimmen(freeflow) alkuperäiseen ilmanottoon.

    Mikäs Intake 4llu:lla on?? Jotenkin jäi sellainen fiilis että se olis juurikin BMS:think??
    Mitä ongelmia se MAF anturi on aiheuttanut ??
    Mulla on ihan vakio intake. N55 mulla oli BMS intake eikä ollut kyllä moitittavaa siinä. Mutta tuo B58 billet intake ei ihan parhaalta ratkaisulta vaikuta.. Esimerkiksi Pure turbosin testiautossa Pure 800 ahtimella penkitetty 670whp vakio intakella, joten se pitäisi olla jo vakiona aivan riittävä. Itsellä ollut suunnitelmissa MST Intake koska siinä tuo lämpökotelo on aivan huippu (https://www.mst-performance.com/products/bw-b5801) Mutta vähän kahden vaiheilla että laitanko ollenkaan kerta vakiokin riittää hyvin, ne imuäänet on toki kivat

    Maf anturin ongelmat johtuneet lähinnä siitä että noiden öljyttävien filsujen öljyä tarttuu anturiin joka sekoittaa sen toimintaa, lääkkeenä tähän ns dryflow filtteri, tai purkki maffin puhdistajaa jolla suihkuttelee anturin puhtaaksi välillä

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    BMS intake

    Itse en ole kuullut että olis ongelmia B58:ssa, muuta en voi varmuudella todeta. Esimerkiksi MHD esimerkki autossa (kuva) on sellainen. Kuvassa anturi näkyy, ja ainakin specsit MHD autossa on kohdallaan, 470hv/ +650nm. Tosin auton omistaja toteaa että Intake saa liikaa kuuma ilmaa, joten palaa alkuperäiseen kokoonpanoon. Omassa täytyy lämpöjen kertyminen estää paremmalla suojauksella, tai tehdä saman kaltainen ratkaisu. Eli laitan K&N -suodatimmen(freeflow) alkuperäiseen ilmanottoon.

    Mikäs Intake 4llu:lla on?? Jotenkin jäi sellainen fiilis että se olis juurikin BMS:think??
    Mitä ongelmia se MAF anturi on aiheuttanut ??
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Jussi140i View Post
    Nyt on sitten aloitettu oman M140i Powerin nosto. Olen päätynyt laittamaan siihen Wagner Tuning (CAT200cel) Downpipe:n + BMS Intake + Mosselman Stage 3:n ohjelman. Arvot pitäis asettua tolla setillä 430-440Hv ja +600Nm. Ilman CAT:ia tietysti sais enemmän potkua . Mutta koska kysessä on käyttöauto, haluan varmuuden siitä että katsastus menee läpi, nyt kun se tänä vuonna ensimmäistä kertaa autolle iskee :think. Laitelen kokemuksia ym. tänne kun asiat ovat totetuneet käytännön tasolle.
    Ainakin N55:ssa on ollut ongelmia tämän BMS Intake kit:n kanssa. MAF huonossa paikassa. Onko B58:ssa homma hoidettu paremmin?

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by Jussi140i View Post
    Nyt on sitten aloitettu oman M140i Powerin nosto. Olen päätynyt laittamaan siihen Wagner Tuning (CAT200cel) Downpipe:n + BMS Intake + Mosselman Stage 3:n ohjelman. Arvot pitäis asettua tolla setillä 430-440Hv ja +600Nm. Ilman CAT:ia tietysti sais enemmän potkua . Mutta koska kysessä on käyttöauto, haluan varmuuden siitä että katsastus menee läpi, nyt kun se tänä vuonna ensimmäistä kertaa autolle iskee :think. Laitelen kokemuksia ym. tänne kun asiat ovat totetuneet käytännön tasolle.
    Hyvät ja laadukkaat osat olet laittamassa Katsastukseen liittyen, ei tarvitse huolestua, alle 10v vanhoista bensa autoista ei oteta enää katsastuksessa päästöjä ollenkaan. Ex. M135i:n kävin katsastamassa heti lakimuutoksen jälkeen katittomalla putkella

    Lainaus trafilta:

    "Uudessa mittamenettelyssä bensiinikäyttöisille ajoneuvoille, joiden käyttöönottopäivästä on katsastuspäivänä alle 10 vuotta, tehdään pelkkä OBD-mittaus. OBD-mittauksessa tarkastetaan merkkivalon toiminta, luetaan vikakoodit ja readinesskoodin avulla mitä valvottavia osajärjestelmiä ajoneuvossa on ja onko osajärjestelmätestit suoritettu vai ei."

    Muuhun liittyen, itselle tulee huomenna uudet kesävanteet ykköseen. Eteen 8,5" et35 ja taakse 9,5" et 45, tulee hyvä fitment
    Last edited by 4llu-; 21-02-2020, 13:45.

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    Lisää Poweria M140i

    Nyt on sitten aloitettu oman M140i Powerin nosto. Olen päätynyt laittamaan siihen Wagner Tuning (CAT200cel) Downpipe:n + BMS Intake + Mosselman Stage 3:n ohjelman. Arvot pitäis asettua tolla setillä 430-440Hv ja +600Nm. Ilman CAT:ia tietysti sais enemmän potkua . Mutta koska kysessä on käyttöauto, haluan varmuuden siitä että katsastus menee läpi, nyt kun se tänä vuonna ensimmäistä kertaa autolle iskee :think. Laitelen kokemuksia ym. tänne kun asiat ovat totetuneet käytännön tasolle.

    Leave a comment:


  • zimmardi
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Just tuon h&r 25/25mm setin nakkasin viikonloppuna omaan vajaavetoiseen adaptiivisella alustalla olevaan.

    Madallus juurikin tuon luvatun mukainen tai ehkä jopa pikkasen enemmän. Keula olisi saanut laskea 5-10mm enemmän (tai perä saman verran vähemmän)... toki varmaan vielä hieman putoaakin lisää kun "asettuu".:think

    Ajotuntumaltaan hieman jäykempi vakioon nähden, mutta vallan hyvänoloinen.
    Noniin mahtava kuulla kokemuksia Kai sitä täytyy semmoset laittaa.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Just tuon h&r 25/25mm setin nakkasin viikonloppuna omaan vajaavetoiseen adaptiivisella alustalla olevaan.

    Madallus juurikin tuon luvatun mukainen tai ehkä jopa pikkasen enemmän. Keula olisi saanut laskea 5-10mm enemmän (tai perä saman verran vähemmän)... toki varmaan vielä hieman putoaakin lisää kun "asettuu".:think

    Ajotuntumaltaan hieman jäykempi vakioon nähden, mutta vallan hyvänoloinen.

    Leave a comment:

Working...
X