M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4llu-
    replied
    Originally posted by msalojaa View Post
    Mulla autot on vaihtunut tiuhaan tahtiin, mutta tää on nyt vuoden jo ollut eikä kyllästytä yhtään. Vakuutuksesta sain Fenniasta parhaan tarjouksen.
    Sama täällä, tiuhaan on tupannut vaihtumaan mutta tähän ihastuttu siihen malliin että alkaa kohta olemaan vuosi täynnä myös täällä nyt kokeillut vähän kepillä jäätä josko menisi kaupaksi vielä ennen talviteloille laittoa, mutta hiljaista tuppaa olemaan joten pitää varmaan alkaa metsästämään jotain talviautoa ja kasaamaan to do- listaa tämän varalle

    Itselläni halvin vakuutus LähiTapiolassa, henksu alennuksella luonnollisesti

    Leave a comment:


  • msalojaa
    replied
    Originally posted by Mörö View Post
    Jokainen kehuu kuinka mahtava m135i autona on mutta suurimmalla osalla auto myynnissä tai myyty. Mistä johtuu, kyllästynyt vai muutenkin porukalla auto vaihtuu tiuhaan tahtiin?

    Mistä näihin saa halvimmat vakuutukset?
    Mulla autot on vaihtunut tiuhaan tahtiin, mutta tää on nyt vuoden jo ollut eikä kyllästytä yhtään. Vakuutuksesta sain Fenniasta parhaan tarjouksen.

    Leave a comment:


  • Juuzmo
    replied
    Originally posted by Mörö View Post
    Jokainen kehuu kuinka mahtava m135i autona on mutta suurimmalla osalla auto myynnissä tai myyty. Mistä johtuu, kyllästynyt vai muutenkin porukalla auto vaihtuu tiuhaan tahtiin?
    Huomasin saman asian, nytkin on myynnissä auto joka on alle kuukausi sitten verotettu suomeen, eikö auto ollutkaan sitä mitä odotettiin, onko vikoja vai onko ihan vaan tuotu rahantekemisen tarkoituksessa :think

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Originally posted by Mörö View Post
    Itsellä ollut M135i mietinnässä pitkän aikaa ja ainoa mikä pistää vastaan on sisämelu. E46 on selkeästi hiljaisempi.
    18" vanteet eikä runflättejä nii pääsee pahimmasta jyrinästä eroon. Itsellä F31 ja ero 17" Contin runflättien ja normirenkaiden välillä on aivan uskomaton. 1-sarja on kuitenkin se entry level joten on ehkä hieman epäreilua verrata sitä 3-sarjalaiseen varsinkin kun nykytrendi on keveys & halpuus joten siihen ei mikään äänieristys kuulu oikein missään kokoluokassa (jos ei nyt ihan sitä 7 & S ja ylöspäin lasketa).

    Leave a comment:


  • JHe
    replied
    Originally posted by Mörö View Post
    Jokainen kehuu kuinka mahtava m135i autona on mutta suurimmalla osalla auto myynnissä tai myyty. Mistä johtuu, kyllästynyt vai muutenkin porukalla auto vaihtuu tiuhaan tahtiin?
    Itsellä ollut M135i mietinnässä pitkän aikaa ja ainoa mikä pistää vastaan on sisämelu. E46 on selkeästi hiljaisempi. Viikonloppuna ajoin pre lci 160 tkm ajetun joka oli huomattavasti äänekkäämpi mitä lci vm-2016 40 tkm ajettu. Mutta yllätys, kaikkein hiljaisin oli 125i vm-2013 19” lla hankookin renkailla. En tosin tiedä onko edelliset omistajat laittaneet lisäeristystä vai oliko korvat lukossa jo noitten 135.n jälkeen :think

    Mistä näihin saa halvimmat vakuutukset?

    Fenniasta huomattavasti muita halvemmalla.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Mörö View Post
    Jokainen kehuu kuinka mahtava m135i autona on mutta suurimmalla osalla auto myynnissä tai myyty. Mistä johtuu, kyllästynyt vai muutenkin porukalla auto vaihtuu tiuhaan tahtiin?
    Itsellä ollut M135i mietinnässä pitkän aikaa ja ainoa mikä pistää vastaan on sisämelu. E46 on selkeästi hiljaisempi. Viikonloppuna ajoin pre lci 160 tkm ajetun joka oli huomattavasti äänekkäämpi mitä lci vm-2016 40 tkm ajettu. Mutta yllätys, kaikkein hiljaisin oli 125i vm-2013 19” lla hankookin renkailla. En tosin tiedä onko edelliset omistajat laittaneet lisäeristystä vai oliko korvat lukossa jo noitten 135.n jälkeen :think

    Mistä näihin saa halvimmat vakuutukset?
    Rengasvalinnasta aika paljon kiinni, kuluneet originaali Bridgestonen rft:t piti omassa ekassa M135:ssa melkosta ääntä vrt nykyisen lci:n Michelin pss:t.
    Fenniasta itse sain halvimmalla, vertailu onneksi helppoa..

    Leave a comment:


  • Mörö
    replied
    Jokainen kehuu kuinka mahtava m135i autona on mutta suurimmalla osalla auto myynnissä tai myyty. Mistä johtuu, kyllästynyt vai muutenkin porukalla auto vaihtuu tiuhaan tahtiin?
    Itsellä ollut M135i mietinnässä pitkän aikaa ja ainoa mikä pistää vastaan on sisämelu. E46 on selkeästi hiljaisempi. Viikonloppuna ajoin pre lci 160 tkm ajetun joka oli huomattavasti äänekkäämpi mitä lci vm-2016 40 tkm ajettu. Mutta yllätys, kaikkein hiljaisin oli 125i vm-2013 19” lla hankookin renkailla. En tosin tiedä onko edelliset omistajat laittaneet lisäeristystä vai oliko korvat lukossa jo noitten 135.n jälkeen :think

    Mistä näihin saa halvimmat vakuutukset?

    Leave a comment:


  • kismo
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Omassa lci mallissa en ole merkittävää rengasmelua havainnut. Vaikka aiempi auto oli e-mersu, niin koen ykkösessä matkustamisen myös erittäin mukavana. Enemmänkin häiritsevää mökää matka ajossa aiheuttaa tuo tämänhetkinen putkisto kokonaisuus, kuin renkaat. Edessä mulla on Goodyear Eagle F1 ja takana pyörii sit aina jotain mitä nyt sattuu halvalla löytämään, tuppaa pinnat katoamaan johonkin mystisesti

    Mutta onnea hankinnasta! Loistavan ja monipuolisen auton olet hankkinut, jossa hauskuuskerroin ihan omaa luokkaansa. Voisi toki olla vielä RWD, mutta kai tuolla nelivedollakin saa lähdöissä suun mutrulle
    Kiitoksia vastauksista! Sehän voi tuossa vredesteinissa olla myös vain taajuus mikä porautuu pääkalloon, eikä niinkään desibelit.

    Ja neliveto tällä kertaa sen takia, ettei tarvitse mökkitiellä enää tunkea ihmisiä takakonttiin saadakseen tarpeeksi vetopitoa ylämäkiin.

    Taidan nyt päätyä talvirenkaissa uusiin continentalin viking contact 7 -kitkoihin koossa 225/40 R18. Saa nähdä kuinka toimii.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by Mikaatm View Post
    Vakiot on 225/40/18 ja 245/35/18, kun puhutaan F2x.

    Sorry myöhäinen tajuaminen kun luki vielä kerran uudestaan, mutta eiköhän tää ketju ole paras pitää F2x kokemuksena, eikä sotkea tänne E82 kokemuksia...
    Juu, olen samaa mieltä, sori. Korjasin/lisäsin omaan viestiini maininnan E82:sta ettei tule sekaannuksia enempää.

    Leave a comment:


  • Mikaatm
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Vakiorengastus on 215/40-18 edessä ja 245/35-18 takana
    Vakiot on 225/40/18 ja 245/35/18, kun puhutaan F2x.

    Sorry myöhäinen tajuaminen kun luki vielä kerran uudestaan, mutta eiköhän tää ketju ole paras pitää F2x kokemuksena, eikä sotkea tänne E82 kokemuksia...
    Last edited by Mikaatm; 07-09-2018, 20:43.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Luulen, että kitka/nastarengas on vain sen verran löysempi rungoltaan ja BMW:n ajonvakautus hyvin herkkä, että se ei ole toimiva kombo... Toki onhan näissä tehoa, mutta ei nyt pintakaasulla niin hirveästi...
    Näinhän se suurella todennäköisyydellä on.. Eli mahdollisimman jäykkärunkoista rengasta sitten talveksi metsästämään.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    No ompa erikoista, onko sulla minkäkokoiset vanteet ja renkaat? Itellä viimetalvena 8,5 ja 9,5x19 235/35 renkailla. Mietin että onko jotenkin extra tarkka sitten noista vierintäkehistä talviajossa :think Ja mun muistaakseni tässä ei ollut mahdollisuutta ajaa vakkari päällä ilman että luistonesto oli täysin päällä, eli vakkari on käytännössä käyttökelvoton talvella
    E82:ssa vakiorengastus on 215/40-18 edessä ja 245/35-18 takana, jolloin eturengas on 0,5mm suurempi halkaisijaltaan kuin takarengas eli ei käytännössä mitään eroa. Tosin tällä hetkellä takana on 255/35 eli takarenkaan halkaisija on suurempi kuin eturenkaan. Ei ongelmia vakkarin kanssa kesällä. Nämä renkaat vakiovanteilla Style 261.

    Talvirenkaita minulla oli kaksi sarjaa, Hankookin kitkat kokoa 225/45-17 ympäriinsä vanteilla joiden speksejä en muista. Nykyisin Hankookin nastarenkaat 225/40-18 edessä ja 235/40-18 takana samanlaisilla vakiovanteilla kuin kesällä, jolloin takarengas on 8mm halkaisijaltaan suurempi kuin eturengas.

    Luulen, että kitka/nastarengas on vain sen verran löysempi rungoltaan ja BMW:n ajonvakautus hyvin herkkä, että se ei ole toimiva kombo... Toki onhan näissä tehoa, mutta ei nyt pintakaasulla niin hirveästi...

    "Onneksi" 135:ssa pystyy käyttämään vakkaria ilman luistonestoa.
    Last edited by eljas; 08-09-2018, 06:48.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Samaa "vikaa" on myös E82 135:ssa nimenomaan talvirenkailla. Olen kokeillut sekä kitkarenkailla että nastarenkailla. Jos haluaa ajaa vakkari päällä niin pakko painaa DTC-nappia kerran.
    No ompa erikoista, onko sulla minkäkokoiset vanteet ja renkaat? Itellä viimetalvena 8,5 ja 9,5x19 235/35 renkailla. Mietin että onko jotenkin extra tarkka sitten noista vierintäkehistä talviajossa :think Ja mun muistaakseni tässä ei ollut mahdollisuutta ajaa vakkari päällä ilman että luistonesto oli täysin päällä, eli vakkari on käytännössä käyttökelvoton talvella
    Last edited by 4llu-; 07-09-2018, 14:30.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Tuon talviolosuhteen allekirjoitan kyllä ihan täysin, viimetalvi oli yhtä helvettiä tämän kanssa. Jostain syystä luistonesto tunnisti että auton renkaat olisi sutineet kokoajan, vaikka sutimista ei edes tapahtunut, ja jurnutti luistonestoa vastaan taukoamatta. Vakkari päällä ei pystynyt ajaa koska tiputti sen kokoajan pois päältä "sutimisen" takia. En tiedä oliko syy nastarenkaissa vai missä, jos tämä nyt ensitalven vielä itsellä on niin taidan kokeilla kitkarenkaita alle.
    Samaa "vikaa" on myös E82 135:ssa nimenomaan talvirenkailla. Olen kokeillut sekä kitkarenkailla että nastarenkailla. Jos haluaa ajaa vakkari päällä niin pakko painaa DTC-nappia kerran.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post
    Saa muutenkin kuin lähdöissä.
    Sanoisin, että jollet ole takapainoista nelivetoa ajanut ennen, niin kannattaa kokeilla ihmeessä. Hauskuutta on jopa enemmän kun se valo ei vilku joka kaasunhipaisulla. Puhumattakaan talviolosuhteista.
    Tuon talviolosuhteen allekirjoitan kyllä ihan täysin, viimetalvi oli yhtä helvettiä tämän kanssa. Jostain syystä luistonesto tunnisti että auton renkaat olisi sutineet kokoajan, vaikka sutimista ei edes tapahtunut, ja jurnutti luistonestoa vastaan taukoamatta. Vakkari päällä ei pystynyt ajaa koska tiputti sen kokoajan pois päältä "sutimisen" takia. En tiedä oliko syy nastarenkaissa vai missä, jos tämä nyt ensitalven vielä itsellä on niin taidan kokeilla kitkarenkaita alle.

    Kaverilla on tällainen xdrivena ja onhan se hauska peli myös. Itsellä oli hankkiessa kriteerinä nimenomaan takaveto automaatti, ja en ole kyllä katunut (pl. tuo talviajo mikä on ihan saatanasta) mutta veikkaan että sekin paranee renkaat vaihtamalla.

    Nevertheless, ostaa tällaisen sitten taka tai nelivetoisena, ei mene kyllä kummallakaan mönkään

    Tässä vielä niitä takavedon hyviä puolia: https://allude.kuvat.fi/kuvat/F20+M1...4069C2035F.mp4
    Last edited by 4llu-; 07-09-2018, 13:44.

    Leave a comment:

Working...
X