M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PekkaSavolainen
    replied
    Ainoa mahdollinen asennuspaikka on sulakerasian päällä, johon valuu reippaasti vettä tuulilasilta.

    JB4:n kotelo ei todellakaan ole vedenpitävä, lisäksi bt-palikan liitin on jotain skeidaa, joka ruostuu alta aikayksikön.

    Mä ratkaisin asian hakemalla ilmapallokaupasta riittävän suuren ja paksuseinämäisen pallon, jonka venytin häkkyrän yli ja varmistin johtosarjan kohdalta nippusiteellä.

    Leave a comment:


  • iGz
    replied
    Hieman lisää voimaa eli JB4 BT liitännällä, WagnerTuningin intercooler ja VRSF katiton downpipe odottelee hyllyssä asennusta LIenee melko suoraviivainen noiden kaikkien asennus?

    Onkos JB4 yksikön IP-luokitukseen liittyen asennuspaikka miten kriittinen, kun siihen taitaa pesuvedet päästä? Kotelo vaikuttaa aika hötöltä joten vaatii lisätiiivistystä silikoni tms. ?

    Leave a comment:


  • msalojaa
    replied
    Originally posted by iGz View Post
    Tuli siis haettua Ruotsista 2013 vuosimallin M135i Xdrive automaatilla. 5 ovinen käytännön syistä. Väri mineral grey. ProNavi, H&K hifit, tutkat edessä ja takana, kattoluukku, sähköpenkit muistilla jne. Mittarissa 50tkm - tarkistettu avaimesta myös...

    Mahtava kampe kyllä huhhuh ihan näin vakionakin Saas nähdä mitä tän kanssa vielä keksii
    Hieno on! Hommasin itsekin viime syksynä about samanlaisen 3-ovisena. Ei ole harmittanut vielä kertaakaan.

    Leave a comment:


  • uusis
    replied
    Oikea valinta laitoin sulle yv.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by iGz View Post
    Ääripäästä toiseen eli vanhasta e65 730d:stä hypättiin 1-sarjalaiseen. Piti ostaa 120d, mutta erehdyin koeajamaan M135i:n. Järki vs tunteet ja tietäähän sen mitä kävi :think

    Tuli siis haettua Ruotsista 2013 vuosimallin M135i Xdrive automaatilla. 5 ovinen käytännön syistä. Väri mineral grey. ProNavi, H&K hifit, tutkat edessä ja takana, kattoluukku, sähköpenkit muistilla jne. Mittarissa 50tkm - tarkistettu avaimesta myös...

    Mahtava kampe kyllä huhhuh ihan näin vakionakin Saas nähdä mitä tän kanssa vielä keksii
    Hieno laite ja erittäin hyvillä varusteilla, ei muuta kun showroomia kehiin
    Xdrivenä taitaa Ruottissakin näistä suurin osa olla tarjolla olevista tai ainakin Suomessa on näin.

    Onhan tämä peli aika kaukana 120deestä..

    Leave a comment:


  • iGz
    replied
    Autoa pukkaa...

    Ääripäästä toiseen eli vanhasta e65 730d:stä hypättiin 1-sarjalaiseen. Piti ostaa 120d, mutta erehdyin koeajamaan M135i:n. Järki vs tunteet ja tietäähän sen mitä kävi :think

    Tuli siis haettua Ruotsista 2013 vuosimallin M135i Xdrive automaatilla. 5 ovinen käytännön syistä. Väri mineral grey. ProNavi, H&K hifit, tutkat edessä ja takana, kattoluukku, sähköpenkit muistilla jne. Mittarissa 50tkm - tarkistettu avaimesta myös...

    Mahtava kampe kyllä huhhuh ihan näin vakionakin Saas nähdä mitä tän kanssa vielä keksii
    Last edited by iGz; 19-10-2021, 19:59.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Ensimmäinen päivä BMS intake kitin kanssa takana ja voin sanoa että kylläpä taas lapsettaa kaupungissa sport+ päällä todella kiva pumppailla kaasua kun pihisee,puhisee ja paukkuu kun riivattu hitto että odotan kesärengaskelejä ja sitä että saa vielä sen katittoman dp:n ja muut rojut kiinni.

    Tuli myös varattua Laakkoselta aika 60tkm huollolle, samalla tutkitaan edestä tulevaa vikinää joka ilmenee ~50km/h vauhdissa, onkos jengillä mennyt pyöränlaakereita näistä vehkeistä vielä? :think

    On kyllä melkoinen sleeper tuo M135i. Edelleen erittäin tyytyväinen ostokseen
    Last edited by 4llu-; 05-02-2018, 11:50.

    Leave a comment:


  • Samh
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Ja mielenkiintoista kuulla, lähteekö toi alcantarapinta kiillottumaan käytössä, kun eihän sitä aina voi ajaa hanskat kädessä...
    Omassa autossa ainakin pysynyt ratti tosi hyvänä vaikka alkuun vähän jännitti onko hankalahoitoinen

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Ja mielenkiintoista kuulla, lähteekö toi alcantarapinta kiillottumaan käytössä, kun eihän sitä aina voi ajaa hanskat kädessä...

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Tosi hyvä tuo rattipäivitys! varmasti pysyy tuo nukkainen ruori hanskassa vähän kovemmassakin pyörityksessä

    Minkälainen homma oli noiden M-sarjan rattiläpysköiden asennus? Oliko ihan bolt on ja vaatiko koodailuja/ muita puukotuksia?

    Leave a comment:


  • uusis
    replied
    Tuo päivitys on kyllä pätevä jos on vanhalla ratilla.yön ja päivän ero pelkässä tuntumassa ulkonäön lisäksi

    Leave a comment:


  • Johto
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Ratilla saa kyllä mojovan päivityksen matkustamoon.
    Tuossa vielä kuva molemmista rateista vierekkäin asennusvaiheessa:
    Kiitos Spetke tästä lisäkuvasta! Tästä näkee hyvin vanhan ja uuden erot. Spetke hoiti tämänkin asennuksen taas viimeisen päälle hienosti

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by Johto View Post
    Nyt on ratti kiinni autossa, ja onhan tuo nyt loistava päivitys varsinkin, kun vanha ratti on sitä vanhaa mallia. F-mallin ämmäläisen vaihdeläpyskät on myös kosmeettisen parannuksen lisäksi toiminnallisesti parannus, sillä nuo tulevat aavistuksen enemmän ulospäin ja ovat paremmin sormien ulottuvilla

    Kuva: https://www.flickr.com/gp/jarvela/5Cgyr8

    Ratilla saa kyllä mojovan päivityksen matkustamoon.
    Tuossa vielä kuva molemmista rateista vierekkäin asennusvaiheessa:

    IMG_20180117_143305 by Bemu Expert, on Flickr

    Leave a comment:


  • Johto
    replied
    Originally posted by Johto View Post
    Onnea 4llu-:lle hyvästä valinnasta


    Oman rattini löysin n. 800€ (uusi perfomance alcantara malli) + F-sarjan M-mallin vaihteläpyskät 180€ (käytetyt).
    Nyt on ratti kiinni autossa, ja onhan tuo nyt loistava päivitys varsinkin, kun vanha ratti on sitä vanhaa mallia. F-mallin ämmäläisen vaihdeläpyskät on myös kosmeettisen parannuksen lisäksi toiminnallisesti parannus, sillä nuo tulevat aavistuksen enemmän ulospäin ja ovat paremmin sormien ulottuvilla

    Kuva: https://www.flickr.com/gp/jarvela/5Cgyr8

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Enemmän olen alkanut miettimään lukon asentamista perään, josta olisi kuitenkin hyötyä ja iloa ihan päivittäisessä ajossa.
    OT mutta sattuisi löytymään n. 15 t ajetusta M235i:stä irroitettu vakioperä. Eli jos sattuisi esim. Quaifen lukon asennusta varten kiinnostamaan niin että jää vakioperä talteen.

    Leave a comment:

Working...
X