Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi M2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hiace
    replied
    BMW M2:ssa ei itseasiassa ole ihan standardi N55-kone. Täältä bongattu vähän lisäinfoa:
    http://f87.bimmerpost.com/forums/sho....php?t=1187545

    -M2:n kone on modifioitu versio N55B30T0, jossa on "synergy"-osia eli ilmeisesti yhteisiä osia M4 S55-koneesta:
    -Intercooleri on parempi
    -Forged crankshaft eli kai taottu kampiakseli (suurempi vääntöjäykkyys, 3000Nm vs 4200Nm)
    -Kampiakseli on kevyempi
    -Männät erilaiset
    -Kone kiertää 7000 rpm (enemmän kuin N55?) ja teho/vääntölukemat isommat (370hp / 465nm + 35 overboostilla)
    -0-100 km/h 4.3 sekuntia, (mikä on entisaikojen superautoluokkaa )

    Näistä en tiedä, ovatko vain markkinointia:
    -M-jarrut
    -Servotronic-ohjaus
    -Adaptive M Suspension eli jousitus
    -Active M Differential eli onko lukkoperä?
    -M DCT Kaksoiskytkinvaihteisto, tätähän ei taida saada M235i:een, jossa momentinmuunninlaatikko

    Värit ainoastaan: (pl.individuaalit)
    -Long beach blue
    -Alpine white
    -Black sapphire
    -Mineral grey

    Leave a comment:


  • Jookuj
    replied
    Mainosvideon parasta antia ehdottomasti tuo e30 m3 joka tulee jonon jatkona

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Hiace View Post
    Tuo on kyllä totta. Aika kova sana ois ollu joku kireä 4-sylinterinen turbonelonen, vaikka samoilla tehoilla. Kevyt moottori ja kunnon alusta, ois toiminu. Vaikka ei tämäkään paha.
    Eri mieltä. Eikö koko bemarin mallistossa ole jo turbonelosia liiaksikin asti:think
    Eli 6-pyttyisillä mennään tässä M2:n tapauksessakin ja hyvä näin
    Last edited by BFI18; 22-10-2015, 17:39.

    Leave a comment:


  • Hiace
    replied
    Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
    1M:n N54 ja M2:n N55 taitaa olla lähes samat moottorit, mutta ymmärtääkseni tuo M3/M4:n S55 on ihan eri laitos. Vaikka sylinterit, tilavuus ja osin turbojen määrä on sama.
    M2:n koneessa taisi olla jotain eroja N55 verrattuna, pitää illalla googlailla tarkemmin kun kerkiän.

    Leave a comment:


  • Pohjoisen Poika
    replied
    1M:n N54 ja M2:n N55 taitaa olla lähes samat moottorit, mutta ymmärtääkseni tuo M3/M4:n S55 on ihan eri laitos. Vaikka sylinterit, tilavuus ja osin turbojen määrä on sama.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Samaa mieltä kyl Eskon kanssa tuosta moottorihommasta.

    Oisivat laittaneet entisen M3:n vapari V8:n joko 4.0 tai 4.4 tilavuudella ja reilusti painoa veke verrattuna E90.... Sit ois ollu! Manuaalivaihteilla ja törkeän näteillä sävelillä. Ois vielä jäänyt se keinotekoinen - isomman numeron ämmän on oltava hieman nopeampi - attribuutti kun M3,4,5,6 ois olleet hitusen nopeempia turboväännön ja roboottilaatikon takia.

    Leave a comment:


  • Hiace
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Taidan olla varmaan ainut, jonka mielestä toi M2 on tylsä ja valmiiksi nähty. Tota "samaa" 3l ahdettua bensakutosta on tungettu viime vuosina ihan urakalla kaikkiin korimalleihin ja perseeseen ///M lätkä. Toki onhan tässä vähän taas yritystä vrt. Johonkin M235:een vaikka, kun 1M:n tavoin isompi raideleveys jne. mutta silti ei jotenkin sytytä. Ehkä joku mersun tapaan 2l ahdettu pata, mukavasti perusversiosta kevennetty omapaino (tyyliin takapenkit veks, hiilarikatto jne.) ja pyöreesti joku +300hv olisi ajanut asian pikkusporttina paljon paremmin. Nyt ollaan vähän siinä ja tässä ettei astuta M3/4:n kannoille kaikessa.
    Tuo on kyllä totta. Aika kova sana ois ollu joku kireä 4-sylinterinen turbonelonen, vaikka samoilla tehoilla. Kevyt moottori ja kunnon alusta, ois toiminu. Vaikka ei tämäkään paha.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Omasta mielestä ihan hieno laite. Onhan näiden speksit nykyään todella tarkkaan laskelmoitu, että varmasti on tarjolla malli joka segmenttiin. Painokin on vielä ihan siedettä, vaikka ei näistä nykyään taida saada kevyitä mitenkään. Olen samaa mieltä, että on hieman tylsää laittaa sama kone jokaiseen automalliin, vaikka kai se hyvä sinänsä onkin. Mutta kyllä tuo itselle kelpaisi!

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Taidan olla varmaan ainut, jonka mielestä toi M2 on tylsä ja valmiiksi nähty. Tota "samaa" 3l ahdettua bensakutosta on tungettu viime vuosina ihan urakalla kaikkiin korimalleihin ja perseeseen ///M lätkä. Toki onhan tässä vähän taas yritystä vrt. Johonkin M235:een vaikka, kun 1M:n tavoin isompi raideleveys jne. mutta silti ei jotenkin sytytä. Ehkä joku mersun tapaan 2l ahdettu pata, mukavasti perusversiosta kevennetty omapaino (tyyliin takapenkit veks, hiilarikatto jne.) ja pyöreesti joku +300hv olisi ajanut asian pikkusporttina paljon paremmin. Nyt ollaan vähän siinä ja tässä ettei astuta M3/4:n kannoille kaikessa.
    Last edited by Esko; 21-10-2015, 18:00.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Minusta video oli erittäin kehno. Dressman jannut hihittelee padiltä omia amatööri-lippaesa 3pennin suttailuja. Oisivat vetäneet mutkaisella metsätiellä pidon rajamailla siten että koko pulkka menee neljäkinttua pienessä luisussa ja sitten näytetty että tarvittaessa kiristää kaasulla linjaa kun apeksista tullaan ulos ja sisäänmennessä voi ottaa jo pienen kulman oikealla jarrutyöskentelyllä. Siihenhän nämä bemarit nyt kuitenkin on ihan oikeasti parhaita maailmassa luokassaan. Tuollaista videon tuhnua kuminpolttoa nyt voi tehdä ihan millä tahansa takavedolla. Ihan hauskaahan se on mutta tuollai uudessa autossa kun jokainen kurvi ajettu tuohon tyyliin näyttää siltä niinku siinä ois maailman jälkeenjäänein alustageometria yms...
    Last edited by Remotion; 20-10-2015, 00:10.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Todella hieno peli ja nyt on kerrankin konsepti kohdallaan, auto pienimmästä ja kevyimmästä päästä ja potentiaalinen tekniikka, tässähän rupeaa jopa z omistaja diggaamaan.

    sille joka valittaa tuosta sisutasta ni katsoppas millanen bajamaja löytyy esim Alfa Romeo 4C:n sisältä. Onhan tuo nyt nätti oikeasti verrattuna erittäin moneen muuhun! Ja sekin on 100t€ auto.

    Toki joo olen samaa mieltä että sisustan keskikonsoli on tuollainen clusterf*ck tyyppinen, raskaan näköinen pino heebeleitä, et ei tuossa mitään eleganssia sinäänsä ole, mutta materiaalit nyt ihan ok...
    hmm ehkä purnaukselle on jonkun verrran perusteita tarkemmalla pohdinnalla.
    Ja penkkejä tunnutaan haukkuvan netissä, itse en oo vielä ees nähny millaset ne on.

    Toivotaan että värejä tulisi lisää tarjolle. joku Imolarot näyttäisi tuossa todella hyvältä samoin atacama yellow tai velvet blue, tuo ainoa väri joka ei ole bw skaalalta on tuo metalliturkoosi, aika meh.
    Mustana minusta tyylikkäin.
    Täysin samankokoinen auto kuin E46 M3 muuten.
    Last edited by Remotion; 20-10-2015, 00:16.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
    N55 moottorina, eli sama moottori mikä löytyy noiden uusimpien (M)135i keulalta. Siihen löytyy jo ennestään vaikka mitä kivaa. Jos siis noi tehtaalla ohjelmoidut tehot ei tunnu olevan balanssissa muun auton kanssa
    Jep, eihän tuon nykyisen M235:n tehojen nostaminen samalle tasolle olisi mikään ongelma mutta alustassakin on melko paljon eroa. M2:ssa etu- ja taka-akselistot ovat kuulemma M3/M4:sta lainattuja.

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Erittäin suurta omistushalua herättävä malli.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by yarski View Post
    Jees, hieno pätkä<clip>
    Jupinaa. Jos leikkaukset kestäis edes sen kolme sekuntia niin ehtis kattoakin mutta kun ovat 0,3 s. Selvästi nuorisolle suunnattu. Paitsi hinnan osalta.

    Tää oli vissiin sitä positiivisutta mitä erässä threadissa etsittiin?

    Leave a comment:


  • Pohjoisen Poika
    replied
    N55 moottorina, eli sama moottori mikä löytyy noiden uusimpien (M)135i keulalta. Siihen löytyy jo ennestään vaikka mitä kivaa. Jos siis noi tehtaalla ohjelmoidut tehot ei tunnu olevan balanssissa muun auton kanssa

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎