Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi M2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • FlyingFinn
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 646

      Originally posted by BFI18 View Post
      No joo, M235i ja M2 mooottorin osalta varmasti ovat lähellä toisiaan, molemmissa kun on N55 kone, vaikka numeroissa eroa onkin.
      Ja tilanne kaventuu entisestään kun M235i muuttui juuri M240i.

      Onko DCT- laatikko paljon 'parempi' kun 8-vaihteinen steppi, joka on hyvä sekin? Erilainen se varmaankin on.

      Alustan osia taitaa olla M2:ssa samoja käytössä kun M3/M4 joiltain osin.

      Se juttu tässä taitaa olla sama kun edellisessäkin sukupolvessa (1M coupe vs 135i), että suurin ero tulee auton muotoilussa ja onhan M aina M
      Onhan tuo M2 paljon paremman näköinen.

      Kun katsoo hinnastoa ja vertaa M240i (340 hv) vs. M2 (370 hv) hintaero on noin 20ke. Potentiaaliset ostajat päättävät, onko hintaero liikaa vai ei.
      DCT-laatikossa on se hyvä puoli että siinä on vähemmän vaihteita. Kahdeksan vaihdetta on aivan liikaa, kuusi riittäisi näiden autojen väännölle ja tehoille. Ärsyttää ainakin itseäni ja tästä syystä harvemmin tulee käytettyä vaihteistoa manuaaliasennossa. Muuten noiden välille on vaikea tehdä eroa. Ei siksi että kaksoiskytkinvaihteisto olisi jotenkin huono, päinvastoin se on pirun hyvä mutta niin on 235:n automaattikin. Pykälät vaihtuvat molemmissa myös manuaalisesti ylös tai alas silloin kun pyytää ja ilman miettimisiä. Hiukan olisin toivonut M2:n vaihteistolta aggressiivisempia vaihtoja. Muistaakseni tämä kyllä korjaantui kun laittoi asetukset sport+:lle. Vaihteisto jäi kylläkin hiukan vähemmälle huomiolle. Voi olla että johtui siitä että se toimi juuri niin kuin pitääkin. Tosin itse olen edelleen sitä mieltä että manuaali on oikea valinta tällaiseen autoon.

      Olisivat saaneet kyllä laittaa edes optiona kunnolliset M-penkit ja miksei peilitkin niin vaikuttaisi heti enemmän "oikealta" M-mallilta.

      Comment

      • FlyingFinn
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 646

        Originally posted by R0G3R_m00R3 View Post
        Siihen asti hajuton ja mauton sähköauto on aika paljon nopeampi kuin se seuraava 100k auto. Ainakin 0-100km/h.
        Niinpä, pitänee ostaa vanha Datsun (Nissan GT-R) niin ei ala sähköautot nokittelemaan.
        Last edited by FlyingFinn; 05-07-2016, 18:50.

        Comment

        • FlyingFinn
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 646

          Originally posted by jyrbba69 View Post
          p.s M235i saa ilmeisesti aika surkeita arvosteluita, ilmeisesti jotenkin liian sieluton tms. Kulkupuolta löytyy, mutta alusta ei tosiaan tahdo pysyä mukana menossa.
          En pistäisi niinkään alustan piikkiin, renkailla on todella suuri vaikutus ja jos testit on ajettu ensiasennus Pirelleillä niin eihän se tee muuta kuin sutii vielä kolmosella. Niin ja lukkoperä muuttaa menoa myös selvästi.

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            Originally posted by FlyingFinn View Post
            DCT-laatikossa on se hyvä puoli että siinä on vähemmän vaihteita. Kahdeksan vaihdetta on aivan liikaa, kuusi riittäisi näiden autojen väännölle ja tehoille. Ärsyttää ainakin itseäni ja tästä syystä harvemmin tulee käytettyä vaihteistoa manuaaliasennossa. Muuten noiden välille on vaikea tehdä eroa. Ei siksi että kaksoiskytkinvaihteisto olisi jotenkin huono, päinvastoin se on pirun hyvä mutta niin on 235:n automaattikin. Pykälät vaihtuvat molemmissa myös manuaalisesti ylös tai alas silloin kun pyytää ja ilman miettimisiä. Hiukan olisin toivonut M2:n vaihteistolta aggressiivisempia vaihtoja. Muistaakseni tämä kyllä korjaantui kun laittoi asetukset sport+:lle. Vaihteisto jäi kylläkin hiukan vähemmälle huomiolle. Voi olla että johtui siitä että se toimi juuri niin kuin pitääkin. Tosin itse olen edelleen sitä mieltä että manuaali on oikea valinta tällaiseen autoon.

            Olisivat saaneet kyllä laittaa edes optiona kunnolliset M-penkit ja miksei peilitkin niin vaikuttaisi heti enemmän "oikealta" M-mallilta.
            Joo samaa mieltä M235i vaihteistosta - toimii erittäin hienosti, mutta varsinkin manuaalikäyttöön vaihteita on liikaa, 6 riittäisi tosiaan. Muuten kyllä hauska kippo, M2 varmaan astetta paria hauskempi vielä.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by jyrbba69 View Post
              varsinkin kun Saksa ilmoitti ettei 203x saa enää rekisteröidä polttomoottoreita.
              Sehän oli vain ehdotus jota ei olla vielä hyväksytty?

              Comment

              • jyrbba69
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2394
                • Kouvola

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Sehän oli vain ehdotus jota ei olla vielä hyväksytty?
                Okei, en muista edes lähdettä mistä tän näin, voi olla että pelkkä otsikko jäi mieleen. Eteen tulossa joka tapauksessa.
                2015 AMG GTS
                -----------------------------

                www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                [email protected]

                Comment

                • Hiace
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2011
                  • 1203
                  • Helsinki/Joensuu

                  Tuosta hintaerosta semi offtopic: M4 tuli ajettua Saksassa ja onhan se alusta ja koko paketti aivan järkyttävän hyvin hiottu kokonaisuus. Uskon että M2 on samanlainen. Eli pelkkää tehoa ei ehkä pidä tuijottaa. Toki hintaeroa on paljon, mutta on M aina M
                  F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                  Comment

                  • SSi
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 163
                    • Espoo

                    Eilen oli reilun tunnin ajossa M2:nen DCT-vaihteistolla, on se kyllä mahtava auto. Oma vertailu tapahtui noihin omiin autoihin eli E46 M3 manuaalina ja E61 535d Sport automaatilla.

                    Ajettavuudeltaan M2 on tuttua ämmää eli tarkka ja sopivan ärhäkän oloinen. Pienillä mutkateillä oli kuin kotonaan tuon kanssa eikä asfalttipaikkauksetkaan häirinneet vakiorengastuksella. Rengasäänien sisään kuulumiseen kiinnitin jonkin verran huomiota kun E61:sen ratissa ennen tätä olin mut ei ne sen kovemmat ole kuin tuossa E46 ämmässäkään. Comfort moodissa ohjaus rauhallinen ja kaasuvaste myös rauhallinen, läpistä vaihtaessa miettii hetken ennenkuin vaihtaa seuraavan pykälän. Sportilla ohjaus jämäköityy ja reagoi kaasuun herkästi, Sport+ ei enää niin suurta hyppäystä tehnyt ohjauksen ja kaasun suhteen, aavistuksen jämäkämpi kuitenkin. Sportilla ja Sport+:lla vaihde vaihtuu läpistä samantien eikä mieti yhtään.

                    Moottorissa tehoa ja vääntöä hyvin tähän koriin. Äänet on hyvät mut samanlainen patarumpujen pauhu puuttuu ylhäältä mitä S54 tarjoaa mutta tässä on sit lisänä tuo välikaasu alaspäin vaihdoissa. Varsinkin liikennevaloihin hiljentäessä 3-->2-->1 saa mukavan räpätyksen/papatuksen aikaan Tehoa on vähän enemmän kuin E46:ssa ja vääntöä kuitekin 100Nm enemmän. Käytännön suorityskyky tuntuisi olevan parempi.

                    DCT on normialojossa tosi pehmeä ja nopea vaihtamaan riippumatta mikä ohjelma valittu, vaihteisto toimii kuin ajaisi E61:llä sporttimoodissa. Mutta sitten se DCT:n ero tulee esiin kun kiihdytetään täydellä kaasulla ja vaihdetaan vaihde vähän ennen rajoittajaa, veto on kokoajan päällä mutta kun seuraava vaihde menee sisään niin tulee muulinpotku selkään... Löytyhän se äMmän luonne tästäkin vaihteistosta. Potku on kuitenkin erillainen kuin E46 smg:ssä jossa veto katoaa vähäksi aikaa, selkä irtoaa penkistä ja tulee potku. Tässä ei vedossa ole katkosta mutta potku tulee selkään. 1. vaihteella ryömmimällä lähtiessä --> kaasu pohjaan, sutii, vaihde kakkoselle sutii jonkin matkaa ja saa pitoja, 3. vaihtaessa potku ja sutii hetken, sit rupee pitoa riittämään kuivalla asfaltilla vakiorengastuksella. Kiihtyy kyllä todella hyvin.

                    Aikamoinen polte jäi kyllä tästä testiajosta...
                    BMW E46 M3 Titan Silber
                    BMW E61 535d M-Sport LCI

                    Comment

                    • Hiace
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2011
                      • 1203
                      • Helsinki/Joensuu

                      Yhdyn kyllä noihin sanoihin, tosin ajossa se M4 cabi!
                      F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                      Comment

                      • BFI18
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1456
                        • Turku

                        Originally posted by SSi View Post
                        Tehoa on vähän enemmän kuin E46:ssa ja vääntöä kuitekin 100Nm enemmän. Käytännön suorityskyky tuntuisi olevan parempi.
                        Luuliskin olevan vähän (aika paljonkin) eri tasoa kulultaan kun E46 M3
                        Last edited by BFI18; 07-07-2016, 12:34.
                        G26 i4 M50 Black Sapphire

                        Comment

                        • jyrbba69
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2394
                          • Kouvola

                          Tuli tilattua autoon jo etupeltoon muutama palikka, pääsee sitten tommoseen valmiiseen tuotokseen käsiksi. Luovutus on syyskuussa.

                          Eli Downpipet, JB4, Performance takaspoiler, Performance alusta ja Z-performancen vanteet.

                          Valsseista kuva samalla värillä ja takaspoikalla, tässä on just se lookki mikä mun mielestä M2:sta tekee tosi hyvin. Vakiona se on vähän ujo.



                          2015 AMG GTS
                          -----------------------------

                          www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                          [email protected]

                          Comment

                          • Tommi_
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 177
                            • Klaukkala

                            On kyllä hieno noissa kuvissa!

                            Melkein kaikki autot vakiona aika kesyjä/ujoja. Ainut mille ei heti kaupasta haun jälkeen mitään tarvitsisi tehdä on Porschen Gt3RS.
                            Nykyinen Bmw 440xi

                            Ex- E92 335i

                            Comment

                            • J_K
                              Bimmer Rookie
                              • May 2013
                              • 117
                              • Tuusula

                              Ulkomaanpojat kertoo, että 12.4 - 4.7 linjalta pullahtaneisiin M2:siin joudutaan vaihtamaan perät (rear differential), syynä joku laatuvirhe.

                              Lista VIN:eistä linkin takana. Nämä siis ilmeisesti ainakin ulkomaan poikien juttujen perusteella niitä autoja, mitä ei vielä ihmeemmin keretty asiakkaille toimittaa (?)

                              Mutta lontoonmurteella lisää juttua:



                              Suomen Bemarin sivuilla ei vielä maininaa, eikö taida tullakaan, sillä Trafihan noista on yleensä huudellu jos tarve. Tosin Bemarin suomen sivuilla on takaisinveto koskien Bemari-polkuautoja:



                              Edit: sisältää muitakin malleja, kuin vain M2:sia ja montaa sataa ei taida muutenkaan olla kyseessä.
                              sigpic
                              325i E90

                              Comment

                              • Zaca
                                Newbiemmer
                                • May 2010
                                • 24
                                • Tuusula

                                Hemmetin hyvä!

                                Tulee muuan GIS-259 -rekisterinen auto mieleen väristä...

                                Originally posted by jyrbba69 View Post
                                Tuli tilattua autoon jo etupeltoon muutama palikka, pääsee sitten tommoseen valmiiseen tuotokseen käsiksi. Luovutus on syyskuussa.

                                Eli Downpipet, JB4, Performance takaspoiler, Performance alusta ja Z-performancen vanteet.

                                Valsseista kuva samalla värillä ja takaspoikalla, tässä on just se lookki mikä mun mielestä M2:sta tekee tosi hyvin. Vakiona se on vähän ujo.



                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎