Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11069
    • Oulu

    #76
    Originally posted by Dre- View Post
    Tuohon aiempaan tarvii vielä apua sekä miten porukka on saanut vetarin irti navasta kun ei lähde millään irti se mutteri 30"? On kokeiltu kuumentamalla, jäädyttämällä, jatkovarrella ja pulttipyssyllä :think
    Onhan se lukituspelti poistettu?

    Itsellä lähti, kun peltivanteen keskiöön hitsattiin parin metrin varsi ja sitten toinen parin metrin varsi tuumaseen vääntimeen. Sitten vaan muutama kaveri vääntämään.


    Mutta jos ei muuten lähde, niin poraa sen pultin halki ja vääntää. Pienet jäljet tulee vetarin kierteeseen, mutta yleensä ei haittaa uudelleenasennusta.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #77
      Ei tarvi silpoa vannetta kun poraa kulmarautaan kaks reikää ja pulteilla sit napaan kiinni
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11069
        • Oulu

        #78
        No ei tarvi joo, mutta mulla rupes ainakin vääntymään pyöränpultit mutkalle. Mut jos on sopivalla kierteellä kartiottomat pultit (ei siis pyöränpultit), niin niillä saa varmaan kahdellakin tarpeeksi tiukkaan.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Dre-
          Bimmer Fanatic
          • May 2013
          • 238
          • Lahti

          #79
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Onhan se lukituspelti poistettu?

          Itsellä lähti, kun peltivanteen keskiöön hitsattiin parin metrin varsi ja sitten toinen parin metrin varsi tuumaseen vääntimeen. Sitten vaan muutama kaveri vääntämään.


          Mutta jos ei muuten lähde, niin poraa sen pultin halki ja vääntää. Pienet jäljet tulee vetarin kierteeseen, mutta yleensä ei haittaa uudelleenasennusta.
          Mikäs lukituspelti? ei taida olla semmoista olla otettu poies
          Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
          ///

          Ex.
          E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
          E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
          E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
          E38 740i (M62B44) Biarritzblau
          E39 530D (M57D30) Individual 490
          F10 520D (B47D20) Jatoba
          E30 316i (M20B25) Schwartz
          F30 330e (B48B20) Melbourne Red

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11069
            • Oulu

            #80
            Originally posted by Dre- View Post
            Mikäs lukituspelti? ei taida olla semmoista olla otettu poies


            osa nro. 7. Yleensä tuo pelti on jo melko yhtä puuta navan kanssa, että ei sitä välttämättä edes huomaa. Ainakin hankaloittaa hylsyn laittoa mutterille, jos ei oo poistettu.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Dre-
              Bimmer Fanatic
              • May 2013
              • 238
              • Lahti

              #81
              Jahas eipä tuosta erota ollenkaan että onko tuo siinä vai ei
              Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
              ///

              Ex.
              E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
              E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
              E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
              E38 740i (M62B44) Biarritzblau
              E39 530D (M57D30) Individual 490
              F10 520D (B47D20) Jatoba
              E30 316i (M20B25) Schwartz
              F30 330e (B48B20) Melbourne Red

              Comment

              • Haatainen
                BTCF Member
                • Jul 2009
                • 1451
                • Tampere

                #82
                Originally posted by Dre- View Post
                Jahas eipä tuosta erota ollenkaan että onko tuo siinä vai ei
                On se sielä, jos et ole pois ottanu. Lähtee kyllä nätisti, kun taputtelee vasaralla terävän taltan tai puukon kärjen navassa olevaa uraa myöten sinne pellin väliin, ja kampeaa ne uraan lyödyt taitteet ylös
                Alla:
                E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                E24 635Csi -84 Polaris metallic

                Ennenkin on ollut autoja

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #83
                  Etukäteen on hankala olla jälkiviisas mutta jos on tarkoitus purkaa koko auto ja kun irroittelee osia niin avaa napojen mutterit kun ovat autossa vielä paikoillaan.
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • Dre-
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2013
                    • 238
                    • Lahti

                    #84
                    Originally posted by GOOFY View Post
                    Etukäteen on hankala olla jälkiviisas mutta jos on tarkoitus purkaa koko auto ja kun irroittelee osia niin avaa napojen mutterit kun ovat autossa vielä paikoillaan.
                    Näin olisin tehnytkin mutta ostin nuo vetarit jotka oli vielä kynkissä kiinni Olihan siellä prkl se lukituspelti muttei auennyt senkään poistamisen jälkeen :S
                    Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                    ///

                    Ex.
                    E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                    E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                    E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                    E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                    E39 530D (M57D30) Individual 490
                    F10 520D (B47D20) Jatoba
                    E30 316i (M20B25) Schwartz
                    F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                    Comment

                    • hellion
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 176
                      • -

                      #85
                      318iS:n jakopää pitää aika ankaraa rallatusta, joten ajattelin nyt alkuun vaihtaa sinne ketjun kiristimen. Tuollainen nelipyttyinen räksyttäjä on kuitenkin täysin tuntematon tapaus, joten tapahtuuko sen kiristimen vaihto oikeasti niin, että vanha ulos ja uusi sisään, koneeseen 3500 kierrosta ja odotellaan paskat housussa hajoaako jotain? Luin jostain, että sen kiristimen voi "avata" etukäteen, mutta miten? Ja onko moinen tarpeen? Kuullostaa vaan aika hurjalta tuo 3500rpm ketju löysällä.
                      E30
                      Forever and still counting

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #86
                        Originally posted by hellion View Post
                        318iS:n jakopää pitää aika ankaraa rallatusta, joten ajattelin nyt alkuun vaihtaa sinne ketjun kiristimen. Tuollainen nelipyttyinen räksyttäjä on kuitenkin täysin tuntematon tapaus, joten tapahtuuko sen kiristimen vaihto oikeasti niin, että vanha ulos ja uusi sisään, koneeseen 3500 kierrosta ja odotellaan paskat housussa hajoaako jotain? Luin jostain, että sen kiristimen voi "avata" etukäteen, mutta miten? Ja onko moinen tarpeen? Kuullostaa vaan aika hurjalta tuo 3500rpm ketju löysällä.
                        Vanha ulos ja uusi sisään, senjälkeen napautat kiristimen sulkutulpan kantaan vaikka vasaralla, niin kuulet kuinka kiristimen mäntä ponnahtaa jousen avustuksella ulos. Kiristinhän on uutena painettuna kasaan. Voit toki vapauttaa sen männän jo ennen asennusta, mutta vaatii sitten vähän enemmän voimaa, että saa painettua paikalleen ja samalla ruuvattua sulkutulpan kierteille. Onnistuu toki, kun hoksaa mitä pitää tehdä.
                        Jos siellä on nyt paikallaan alkuperäinen M42:n kiristin, ei ole ihmekään, että rallattaa. Uusihan tulee automaattisesti M44:n kiristin, joka on hieman "Evottu" versio vanhasta, eli sitä vanhanmallin M42-kiristintä ei tietääkseni enää edes saa uutena, vaan aina tulee tuo M44-kiristin.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • hellion
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 176
                          • -

                          #87
                          Kiitoksia T3! Eiköhän se näillä eväillä saada vaihdettua. Näin kuulin itsekin, että sitä M42:n kiristintä ei enää myydä, vaan kaikkiin tulee automaattisesti tuo uudempi. Ja auton yleiskunnon perusteella on hyvinkin syytä olettaa, että kiristin on se alkuperäinen.
                          E30
                          Forever and still counting

                          Comment

                          • Bemssi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 872
                            • Kerkkoo

                            #88
                            Mittoja

                            Viittisikö joku mittaa tuon vaihteensiirto tangon pituuden? Koska joku tollo mennyt pidentämään sitä ja 3 vaihde ei pysynyt sisällä sen takia.. Ja tämähän on e30 325i ja getrag 260.

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3165
                              • 47200

                              #89
                              Originally posted by Bemssi View Post
                              Viittisikö joku mittaa tuon vaihteensiirto tangon pituuden? Koska joku tollo mennyt pidentämään sitä ja 3 vaihde ei pysynyt sisällä sen takia.. Ja tämähän on e30 325i ja getrag 260.
                              Katkase siitä pätkä pois? Itellä on poikki se ja jengat molemmissa pätkissä (erikätiset) ja välissä "jatkomutteri" + lukitusmutterit niin saa aina kepin oikeaan kohtaan. Jos vielä haluat hifistellä niin säädettävä pallon alapuoli niin saa ne vaihdevälit vaikka kuinka lyhyeksi. Kokeilin omassa niin kepin eteen-taakse liikettä joku 2-3cm minimissään

                              Comment

                              • Miku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 2624
                                • Kajaani

                                #90
                                Minkä kokoinen oli 2d/4d e30 takakontinluukun bmw merkki?
                                TEAM "Peli Menetetty"
                                Nyt:
                                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                                E30 320i 2d m20b27 tic project
                                E38 728ia
                                E46 316i sedan
                                Ex:
                                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎