E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kesäromu
    replied
    Päädyin 175/70-13 kokoon, kohtuu hinnalla uusi setti nyt tulossa.

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Kiitoksia vastauksista

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    No joo, siinä ja siinä Sillä ajatuksella kyllä kun nykyajan venykumit aiheuttaa oksennusrefleksin niin tuossa on vastamyrkkyä. Itse tavoittelen suorahkoa renkaan syrjää ja seuraavaksi meinaan sovitella 185/70/13 kumia 6" valssille nollakakkosen alle.

    Leave a comment:


  • baier4ever
    replied
    Tuo 205 ei kyllä yhtään hassumman näköinen ole vaikka voisi kuvitella:think

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Eiköhän se tuo 185-70-13 ole järkevä maksimi 5,5" vanteelle.
    Kutakuinkin, mutta ei tuollainen 205-leveä mikään järjetön ole. Kuva keväältä 2003, jolloin allekirjoittanut oli vielä kovinkin hurahtanut kaksykkösiin. Autossa alla vakiot 5,5-tuumaiset peltivanteet ja päällä 205-60-13 renkaat. Ei nuo nyt omaan silmään pöllömmiltä näytä. Reilussa 15-vuodessa kaverikin varmaan muuttunut niin, että tunnistaisikohan itseään
    Attached Files

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Eiköhän se tuo 185-70-13 ole järkevä maksimi 5,5" vanteelle.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Kesäromu View Post
    Mikäpä olisi raadin mielestä sopiva rengas 315 E21:sen alle:think
    Turbiinialut koossa 13" ja leveys 5,5" ja et 18. Autossa madallusjouset H&R 30/20.

    Haave olisi saada auto museoitua ensi kesäksi, joten joku hillitty setti siis, toki saa olla vähän leveyttäkin mutta että sellainen sopusuhtainen paketti...
    Vakiokokohan on 165-80-13, mutta hieman leveämpänä näissä on ollut 185-70-13. Jotkut ovat laittaneet jopa 205-65-13, tai 205-60-13, joista ensimmäinen lähempänä oikeaa kokoa. Itseasiassa tuo 205-levyinen rengas on jopa ihan hyvännäköinen E21:ssä. 195-65-13 myös. Eriasia on taas se, vieläkö noita kaikkia kokoja saa.

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Mikäpä olisi raadin mielestä sopiva rengas 315 E21:sen alle:think
    Turbiinialut koossa 13" ja leveys 5,5" ja et 18. Autossa madallusjouset H&R 30/20.

    Haave olisi saada auto museoitua ensi kesäksi, joten joku hillitty setti siis, toki saa olla vähän leveyttäkin mutta että sellainen sopusuhtainen paketti...

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by BavariaPower View Post
    mut onhan tohon voitu vaihtaa loota jälkeenpäin...
    Bavaria merkintä kontinluukkuun oli toki helpoin ja halvin tuunaus siihen aikaan. Mutta oikeesti tiskiltä ostettuna tuo varuste sisälsi muistaakseni radion ja kenties jonkinlaiset teipit kylkiin, ynnä tuon kontin tarran. Radiotahan ei tuolloin ollut lainkaan, ellei sitä erikseen ostanut varusteena. Muistellaas yhdessä miten tuo meni :think

    Leave a comment:


  • Hunnari
    replied
    Tietäskö täällä kukaan mitä moottorin tukikumeja kannattas käyttää kun pitäs m30b28 laittaa e21? Netistä koittanut etsiä tietoa, mutta huonolla menestyksellä.

    Kardaani kiinnostais kanssa meniskö jollain tietyllä yhdistelmällä vai meneekö "leikkaa ja liimaa" hommiks?:think

    Leave a comment:


  • BavariaPower
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Sillä erolla, että 315 malliin ei saanut sporttiaskia, eikä automaattia. Mutta 5-vaihteista ylivaihdelaatikkoa oli Getragilta vanhempi 245 ja uudempi 240.
    mut onhan tohon voitu vaihtaa loota jälkeenpäin...

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by BavariaPower View Post
    laatikko vaihtoehtoja näissa malleissa taisi olla viisi...4-vaihteinen,viisvaihteinen sportti,5v ylivaihdelaatikoita kahta eri pituutta ja 3v automaatti...myöhäisemmissä juuri tuota lyhyttä mallia...
    Sillä erolla, että 315 malliin ei saanut sporttiaskia, eikä automaattia. Mutta 5-vaihteista ylivaihdelaatikkoa oli Getragilta vanhempi 245 ja uudempi 240.

    Leave a comment:


  • BavariaPower
    replied
    laatikko vaihtoehtoja näissa malleissa taisi olla viisi...4-vaihteinen,viisvaihteinen sportti,5v ylivaihdelaatikoita kahta eri pituutta ja 3v automaatti...myöhäisemmissä juuri tuota lyhyttä mallia...

    Leave a comment:


  • BavariaPower
    replied
    Bavaria on latinaa ja tarkoittaa baijeria eli viittaa aika vahvasti
    Bayerische Motoren Werke nimeen...

    Leave a comment:


  • Hooligan
    replied
    Kertokaappa viisaammat. Bavaria mallimerkintä näissä? Mitä tuonut tullessaan vai vaan pelkkä lätkä persiissä?
    Kyseessä "latolöytö" 315 ja käyttöönotto 1984. Hämärässä ja ovet kiinni pressun alta nopeesti vilkastuna näytti aikalailla perus 315 mallilta. Väri musta.
    Silmään pisti kuitenkin tuo Bavaria lätkä mallimerkinnän paikalla, kuminen spoikka takaluukun päällä, puna-hopea raita kyljissä ja 5-v kaavio oli vaihdenupissa.
    Pisteosia...pisteosia... Mutta toi laatikko asia kiinnostaa. Mitä loota vaihtoehtoja näihin budjetti malleihin on aikanaan ollut? Jos siellä on 5-pykäläinen, niin mikä? Loota vaihtoehtojahan ylipäänsä e21 kopassa taisi olla useampi :think
    Jahka pääsee paremmin tutkimaan...

    Leave a comment:

Working...
X