Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tunturi84
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Onkos se 15" vanteelle optimikoko 205/50, vai meniskö 195/55? Lähinnä ajattelin kevyempää ohjausta/mukavuutta, mutta liekö tuossa nyt suurtakaan eroa? Himpun edullisempia taitaa nuo 195/55 olla.

    Vanne siis 7x15" et13.
    Voi olla että 195/55 ottaa etuhiekkapellin reunaan kiinni, 195/50 itellä ollut joka nurkassa.

    Leave a comment:


  • topiiz
    replied
    ^Itsellä 185/55 ja 195/50 saman speksin vanteillla.. 205/50 varmaan seuraavaksi ympäriinsä.

    Missä vaiheessa näissä muuttuu turvavyön solki vai onko apukuskin puolella aina erillainen?
    Tuli vaihdettua e30 penkit.. Kuvassa apukuskin puolinmainen joka ei sovi ja kuskilla on 'pitempi' solki joka sopii e30 penkkien turvavyön lukkoon.

    e30 tais olla ainakin kahta eri, mistä vuodesta lähtien e30:ssä on nyt sitten se isompi malli?
    Last edited by topiiz; 15-07-2018, 20:30.

    Leave a comment:


  • juice777
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Onkos se 15" vanteelle optimikoko 205/50, vai meniskö 195/55? Lähinnä ajattelin kevyempää ohjausta/mukavuutta, mutta liekö tuossa nyt suurtakaan eroa? Himpun edullisempia taitaa nuo 195/55 olla.

    Vanne siis 7x15" et13.
    Samankokoisella vanteella edessä 195/50 takana 205/50 aika passeli omaan silmään ja ajettavuuteen.

    Leave a comment:


  • turbo touring
    replied
    Kyllä nuo tapit pitäs lähtä vasaralla taputtelemalla(ainakin mulla lähti). kannattaa liotella niitä tappeja niin vois lähteä vähemmällä lyönnillä.

    Originally posted by JuhKu View Post
    Kuinkahan E21 ovien saranatapit kuuluu oikeaoppisesti vaihtaa? Olisko jollain hätäapuneuvoja?
    Edit : Jaa ei taida ilmeisesti olla pelkät tapit vaihdettavissa, vaan joutuu uusimaan oven "kielet" tappeineen, eli kuvassa oleva osa. Onko näin?

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    No niin joo. Ei tätä ole tiputettu kuin 60/40, ajattelin peruskoolla tulla toimeen kun ei kait tuolla et:llä nuo vanteet vielä ala kaaria hiomaan :think

    Otteessa vaihtoehtoinen rengaskoko näköjään 195/55.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Onkos se 15" vanteelle optimikoko 205/50, vai meniskö 195/55? Lähinnä ajattelin kevyempää ohjausta/mukavuutta, mutta liekö tuossa nyt suurtakaan eroa? Himpun edullisempia taitaa nuo 195/55 olla.

    Vanne siis 7x15" et13.
    Optimi vähän riippuu mitä hakee. 195/45-15 on mulla edessä ja takana.

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Onkos se 15" vanteelle optimikoko 205/50, vai meniskö 195/55? Lähinnä ajattelin kevyempää ohjausta/mukavuutta, mutta liekö tuossa nyt suurtakaan eroa? Himpun edullisempia taitaa nuo 195/55 olla.

    Vanne siis 7x15" et13.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Juuri näin. Mullahan olisi kokoajan hätävilkut ja takalasinlämmitin päällä jollen olisi työntänyt hammastikkuja katkaisimien sisälle. Ja uusi osa on todennäköisesti kuitenkin jotain ikivanhaa varastoa, jonka ikä alkaa tulemaan vastaan ja nappi kuoleutuu muutaman vuoden sisällä.
    I feel your pain. Mulla on kolmas hätävilkkujen katkaisin menossa samassa autossa. 2 x uusi ja 1x käytetty. Ja en edes uskalla ite koskea siihen kuolon-nappiin. Katsastusmiehet vaan sitä tykkää painella perkele.

    Leave a comment:


  • JuhKu
    replied
    E21 saranat

    Kuinkahan E21 ovien saranatapit kuuluu oikeaoppisesti vaihtaa? Olisko jollain hätäapuneuvoja?
    Edit : Jaa ei taida ilmeisesti olla pelkät tapit vaihdettavissa, vaan joutuu uusimaan oven "kielet" tappeineen, eli kuvassa oleva osa. Onko näin?
    Attached Files
    Last edited by JuhKu; 09-05-2018, 20:20. Reason: Edit

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Mulla pitäis olla varastossa ainakin takalasin lämppärin katkaisijoita, toimivia. Saat ilmaiseksi, jos laitat osoitetiedot privaan.

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Kasattiin uudella tiivisteellä ja vanhalla tuulilasilla. Tiiviste on mielestäni tuota uudempaa mallia, toivottavasti eivät myy edes vahingossa tuota vanhempaa enää. Tutkin tuota tarkemmin, niin vänkärin puolella tiivisteen yläosa näkyy hieman pullottavan ja kromilista on vinossa, mutta ei ainakaan näytä siltä, että sieltä olisi lasin sisäpuolella vesi juossut sisälle.

    Kattoluukku kävi myös irti ja uusin siihen tiivisteen. Nythän tuo näytti myös luukun takareunasta tiputtavan vettä sisälle. Onko sillä merkitystä tiiveyteen onko luukun sisäverhoilu paikoillaan? tällä hetkellä se on vielä irti. Luukku kuitenkin näyttää istuvan hyvin paikoillaan mutta joku millien rako siellä ilmeisesti on.

    Ihanaa kun käyttää jotain korinosaa irti, niin eihän se varmasti takaisin mene ilman että alkaa tulemaan vettä jostain sisälle.

    Originally posted by T3 View Post
    Sehän siinä onkin, että E21:n namiskat lopettaa toimintansa fyysisesti, eli nappi ei enää pysy pohjaanpainettuna, vaan esim hätävilkku jää päälle.
    Juuri näin. Mullahan olisi kokoajan hätävilkut ja takalasinlämmitin päällä jollen olisi työntänyt hammastikkuja katkaisimien sisälle. Ja uusi osa on todennäköisesti kuitenkin jotain ikivanhaa varastoa, jonka ikä alkaa tulemaan vastaan ja nappi kuoleutuu muutaman vuoden sisällä.
    Last edited by FinCode; 09-05-2018, 17:45.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Kannattaa myös tarkistaa, onko tuulilasi "oikean kokoinen". E21:ssä on korkeudeltaan kahta erilaista tuulilasia. Jos laittaa pienemmän, saattaa olla, että lasi ei paina tiivistettä riittävästi karmia vasten ja vesi tulee sen vuoksi hanskalokeroon. Moni lasimyyjä ei edes tiedä, että loppupään E21:ssä on erikokoinen tuulilasi ja kaikkiin myydään sitä yhtä ja samaa.
    Tähän lisäyksenä:

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Jauhaja View Post
    Jos namiskat pelaa fyysisesti niin olen joskus olen onnistuneesti hinkannut kontaktipinnat puhtaiksi. Ainakin e30 nappulat saa purettua osiksi ja on hyvin selkeä löytää huono kontakti.
    Sehän siinä onkin, että E21:n namiskat lopettaa toimintansa fyysisesti, eli nappi ei enää pysy pohjaanpainettuna, vaan esim hätävilkku jää päälle.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Hanskalokero oli sateiden jälkeen märkä. Vuotaakohan tuo tuulilasin alareunasta vai mistä? Hauska sinällään että piti olla hitsattu ja laitettu alareunat. Täytynee käyttää lasia irti ja tarkistaa että tiiviste on kunnolla.
    Kannattaa myös tarkistaa, onko tuulilasi "oikean kokoinen". E21:ssä on korkeudeltaan kahta erilaista tuulilasia. Jos laittaa pienemmän, saattaa olla, että lasi ei paina tiivistettä riittävästi karmia vasten ja vesi tulee sen vuoksi hanskalokeroon. Moni lasimyyjä ei edes tiedä, että loppupään E21:ssä on erikokoinen tuulilasi ja kaikkiin myydään sitä yhtä ja samaa.

    Leave a comment:


  • Jauhaja
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Viisi vuotta sitten uutena ostettu hätävilkkukatkaisin yllätys yllätys päätti luovuttaa eilen Uusi 71€ merkkarilta. Samoin luovutti takalasinlämmittimen kytkin, laakkosella à 90€.

    Mutta asiaan. Hanskalokero oli sateiden jälkeen märkä. Vuotaakohan tuo tuulilasin alareunasta vai mistä? Hauska sinällään että piti olla hitsattu ja laitettu alareunat. Täytynee käyttää lasia irti ja tarkistaa että tiiviste on kunnolla.
    Jos namiskat pelaa fyysisesti niin olen joskus olen onnistuneesti hinkannut kontaktipinnat puhtaiksi. Ainakin e30 nappulat saa purettua osiksi ja on hyvin selkeä löytää huono kontakti.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎